Rukat, jako 'zawodowiec' możesz sobie przestawić ikonki, żeby dopasować do menu do specyfiki własnych potrzeb.
2 argumenty na 'obronę pozycji':
- menu pełne jest z założenia rozwinięciem menu prostego tzn. wygląda identycznie jak proste
ale zawiera drugie strony menu, które rozszerzają jego możliwości.
-menu proste ma mieć tylko jedną stronę, jedynym wyjątkiem jest menu trasa - zbyt obfite, by zmieścić je na jednej stronie
Brak podstron powoduje, że sytuacja którą opisałeś - przypadkowego wyboru pozycji menu
zamiast strzałki przejścia na drugą stronę została praktycznie wyeliminowana
Przestawienie ikony menu prostego na drugą stronę godzi w oba z tych założeń.
Obaj piszecie, że nie używacie prostego menu, więc mam pytanie, dlaczego?
Czego Wam w nim brakuje, że używacie tylko pełnego menu?
A może to tylko kwestia przyzwyczajenia?
Albo obawy, że w razie czego jakaś funkcja nie będzie dostępna?
Przecież w razie potrzeby pełne menu jest dostępne po 2 stuknięciach w ekran. Nie bójcie się go
To nie jest tylko 'menu dla początkujących' to w równej mierze jest menu szybkie i wygodne dla zaawansowanych.
Z easyMenu usunąłem wszystkie rzadziej używane opcje, oczywiście było to według własnego doświadczenia
i mojego odczucia, nie dysponowałem żadnymi statystykami używalności poszczególnych pozycji menu,
a to byłoby niezbędne żeby ułożyć max. uniwersalnie dla jak największej populacji użytkowników
Osobiście obecnie w trasie używam easyMenu z definicji i praktycznie nie zdarza mi się potrzebować
funkcji dostępnej tylko w pełnym menu. Opcje? Przejrzyjmy je po kolei:
-Obróć ekran - no to chyba oczywiste, że w trasie się nie przyda
-Tryb nocny - automatyczny działa na tyle dobrze, że nie warto sobie zawracać nim głowy
-Dźwięki - równie szybko można wyłączyć drogą 'rączka-głośnik'
-Pilot - jest dostępny wprost z ekranu - wyłącznikiem jest przytrzymanie 'rączki'
-Komputer - też jest dostępny bezpośrednio - przez przytrzymanie dowolnego pola na belce pilota (poza manewrem)
Do czego więc potrzebujecie Opcji na pierwszej stronie menu?