PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Samodzielne Nawigacje GPS - PNA / PND (Windows CE) => Mitac / Mio Technology => Wątek zaczęty przez: ΠΟΝΤΙΚΟΣ w Listopad 27, 2009, 19:09:44
-
Ostatnio stałem się użytkownikiem nawigacji Mio Spirit s555, w związku z tym chciałbym się podzielić z Forumowiczami swoimi wrażeniami i doświadczeniami! :)
Już przed zakupem sam kształt i jakość wykonania urządzenia sugerują, że jest to model z nieco wyższej półki niż popularne modele mio moov 200 czy 500. Płaska, nieco obła i delikatniejsza, estetyczna obudowa, bardziej nowoczesny i elitarny design zachęcają do zakupu i jednocześnie sugerują, że mamy do czynienia z urządzeniem klasy Nokii 500, Navigona 8100, Beckera z101.
Samo włączenie urzadzenia zaskakuje pozytywnie - prosty i jasny Samouczek podpowiada jak używać nowego urządzenia, co przy nowym nabytku jest przydatne - oczywiście można go pominąć i przejść do głównego MENU. Szybki dostęp do MENU zapewnia też sensor dotykowy na obudowie - wystarczy go musnąć, już mamy menu główne!
Dużą zaletą są na prawdę różne algorytmy planowania trasy - trasa najszybsza, mimo że czasem nadrabia nawet 20% odległości, planowana jest wyłącznie po drogach min. wojewódzkich (co śnieżną zimą jest DUŻĄ zaletą!) Trasa najkrótsza jest ekstremalna - zalecam raczej wybierać ją, znając drogę :) Trasa optymalna jest tu najbardziej sensowna - rozsądny kompromis pomiędzy prędkością a odległością - tu faktycznie programiści się przyłożyli!
Sam nie wiem, dlaczego zostały rozdzielone funkcje MENU "Jedż" i "Znajdź" - Ci, ktorzy znają z konkurencyjnych produktów opcje "znajdż i prowadż do", czy "znajdż i ustaw jako cel" mogą być zdziwieni, jednak jak zauważyłem na moim starszym teściu, jest to wygodne i sensowne po kilku użyciach!
Kolejną zaletą jest dokładność mapy - w miejscowościach w których miałem okazję ją testować (w promieniu ok. 80km od Łodzi), jest DOKŁADNIEJSZA od Automapy XL - pokazuje wszystkie ulice w takich miejscowosciach jak Chechło, Kolumna II, których próżno szukać w Automapie!!
Funkcja "Eksploruj" ulatwia znalezienie w bazie punktow POI tych, ktore nas interesują w danej okolicy, np. supermarket, czy bankommat - baza o dziwo jest dosc aktualna! Na wypadzie do Pragi, którą znam dość dobrze, szukane miejsca były wskazywane dokładnie!
Ddużym PLUSEM jest też możliwość przełączenia urzadzenia w tryb PIESZY, który prowadzi przez miejsca nieprzejezdne autem!
Ikonka "moje miejsca" chyba nie wymaga tlumaczenia - prosto i latwo mozna tu dodac te miejsca, ktore sa dla nas szczegolnie uzyteczne - by pozniej mozna bylo wykorzystać je podczas nawigacji - pomysł który się sprawdza!
"Muzyka", mimo że odtwarza MP3, WMA i kilka innych formatów, niestety nie działa podczas nawigowania - chociaż, do tego jest radio :)
Funkcji "TMC" nie miałem okazji ani możliwości przetestować - działa wszędzie, tylko nie w Polsce :/
Fajną funkcją jest "Przewodnik turystyczny" - mimo że w Polsce widzi tylko Warszawe ,a w niej z hoteli tylko Royal i Sheraton, to juz w Pradze wskazuje hoteli kilkanaście, w tym mój ulubiony Bootel za symboliczną cenę w samym centrum miasta :) Przewodnik pokazuje też sporo atrakcji godnych zobaczenia, ot, w wolnej chwili, przejeżdżając przez miasto, lub majac czas po biznesowych negocjacjach! Brak tylko opcji "życie nocne" :S
Reasumująć - nowe Mio Spirit s555 jest jak Windows Vista - nowi użytkownicy je pokochają za łatwość obsługi, mniej zaawansowani bez problemu przyzwyczają się do nowego interface urządzenia, a ci przyzwyczajeni do funkcjonalności iGo-8 lub Automapy.. odblokują je i będą nadal posiadać w nowej nawigacji to, co lubią ;)
Teraz niestety kilka minusów
- Nazwy miast i ulic o tych samych nazwach wyświetlane są na jednej liscie wyszukiwania, co bardzo utrudniaja wybor celu (np. Łódź i ul. Łódzka w kilkunastu miastach Polski)
- przy wyszukiwaniu celu brak kodow pocztowych przy miastach o tej samej nazwie - co np. w miastach niemieckich może być problemem - podana odległość w km, jeśli do wyboru jest 1342km i 1321km, nie pomaga ;/
- gdyby można było zmienić tą mało czytelną buro - pistacjową kolorystykę mapy na bardziej kontrastową, jak schematy barwne w iGO.. Nawet w iGO 2006 były chmurki nad drogą, drzewa, trawka.. Tu mam jedynie wygląd harcerskiej mapy rodem z PRL ;)
- Zestaw głośnomówiacy BT - próba parowania połączenia bluetooth z LG Kuki kończy się zawieszeniem urządzenia, po zparowaniu z mio A701 i ustawieniu czułości mikrofonu na MAX rozmówca słyszał mnie na poziomie symbolicznym ;/
- tak samo próba połączenia z internetem MIO-MORE, poprzez telefon Mio a701 skonfigurowany do udostępniania internetu via BT
- wtyczka samochodowej ładowarki USB po raz pierwszy jest zgięta - przydało by się to już we wszystkich ładowarkach samochodowych modeli MIO... prócz s555, gdzie wcześniejsze podłączenie zasilania uniemożliwia wręcz umieszczenie Nawigacji w uchwycie! TYLKO odwrotna kolejnosc czynności gwarantuje sukces - brak tak istitnej informacji w instrukcji obsługi jest dla mnie dużym minusem. Wylacznik on/off/reset jest dosc trudny do przełączania.
-
Aby nie tworzyć kolejnego wątku pozwolę sobie na dopis.
Dzięki uprzejmości firmy pracującej nad promocją nowych modeli mio dostaliśmy do testowania nowiutkie egzemplarze.
Poniżej recenzja z zabaw mio S555 - nie jest to reklama, nie jest to test na zalecenie. Poproszono nas o sprawdzenie urządzenia i opisanie swoich wrażeń.
Dane techniczne:
procesor Samsung 400 MHz
pamięć RAM 128.00 MB
pamięć Flash ROM 2048.00 MB
wyświetlacz 4.7 cale
rozdzielczość w poziomie 480.00 piksele
rozdzielczość w pionie 272.00 piksele
wbudowany moduł GPS SiRF Star III (20 kanałów)
czytnik kart flash microSD
złącza
* USB 2.0
* Bluetooth
wyposażenie
* ładowarka samochodowa
* kabel USB
* uchwyt do montowania w samochodzie
wysokość 85.00 mm
szerokość 132.00 mm
grubość 13.95 mm
waga 160.00 g
Wrażenia estetyczne:
Mio przyłożyło się estetyki urządzenia. Model S555 to cieniutka konstrukcja z dużym czułym, płynnie działającym ekranem.
O przedni panel wykonany z trwałego, czarnego polerowanego plastyku daje wrażenie trzymania urządzenia w wyższej półki, niestety pomimo ładnego wyglądu mamy obawy czy tylna cześć urządzenia nie będzie podatna na użytkowanie i nie będzie się zbyt szybko rysowała.
Ikony menu na wyświetlaczu są duże i nie ma potrzeby stosowania dodatkowego stylusa. Nawet podczas pisywania adresu nie ma większych obaw o trafienie nie w tą literę co trzeba :)
Kolory mapy nie są powalające ilością odcieni ale to chyba nawet lepiej. Mapa jest przejrzysta i nie dekoncentruje podczas jazdy. Kolory nocne są przyjemne i nie rażą po oczach.
Funkcjonalność:
Na szczególną pochwałę zasługuje moduł BT oraz GPS.
Ciekawy dodatek coraz częściej dokładany do nawigacji, mocno poprawiający bezpieczeństwo.
Bezproblemowa komunikacja i jakość połączenia podczas jazdy to cecha rzadko spotykana w urządzeniach PNA. Mio zrobiło na tym polu spory postęp. Bezproblemowa komunikacja z telefonami LG i nokia raczej nikogo nie dziwi natomiast poprawna współpraca terminalem BlackBerry zachwyca - przynajmniej mnie gdyż nie zamierzam używać innego sprzętu do telefonii komórkowej.
Kolejna z rewelacji to moduł GPS. Szybkość łapania sygnału na poziomie kilkunastu sekund po uruchomieniu, błyskawiczna korekta po wyjeździe np z tunelu koło spodka. Co najbardziej zaskoczyło to złapanie sygnału w środku budynku ok 5m od okien. Takie zachowanie świadczy o dopracowaniu zastosowanego chipsetu.
Ekranowi dotykowemu też nie można nic zarzucić. Pomimo wielkości dość poprawnie odbija światło i jest czytelny nawet w "ostrym" słońcu. Ekran reaguje pod umiarkowanym dociskiem, jest to pozytywna cecha. Nie jest wrażliwy na każde muśnięcie przechodząc gdzie chce i jak chce, ale nie trzeba mocno "stukać" aby wykonał żądaną operację.
Dodatki
Odtwarzacz muzyki nie powala ani wyglądem ani ilością funkcji -jednak cieszy że jest. Dobry dodatek dla zabicia czasu na parkingach dla osób bez radia z MP3, szkoda że ten model nie ma transmitera FM.
Urządzenia posiada również przewodnik turystyczny po stolicach europejskich - zakładam ze kiedyś będzie bardziej rozbudowany, np o miejscowości historyczne ciekawe ( obecnie brak np. Krakowa )
Mapa
Doszliśmy do tego co najważniejsze. Mapy mio mają dobre pokrycie adresowe. Jeśli chodzi o miejscowości to jest porównywanie z konkurencją, jeśli chodzi o pokrycie nazwami ulic mio wyprzeda konkurencję. Jednak niestety mio nie jest wolne od wad. Brakuje aktualizacji na skrzyżowaniach i rondach. O ile pokrycie nowymi trasami przelotowymi jest aktualizowane to zmiany organizacji ruchu w miastach wyglądają słabiej. Jest to najprawdopodobniej kwestia cierpliwości w oczekiwaniu na nowe mapy ale w testowanym sprzęcie taka wada została zauważona i nie może zostać pominięta.
TMC to funkcja niedziałająca w Polsce ale np w Czechach pozwalająca sprawnie unikać korków.
Wyszukiwanie adresu jest bardzo intuicyjne - dodatkowo można korzystać z historii, punktów ulubionych, baz danych google ( wymaga połączenia z internetem ).
Nawigowanie odbywa się za pomocą komend głosowych oraz obrazków manewr po manewrze. Wbudowany głośnik wydaje czyste dźwięki nawet przy najwyższym poziomie głośności.
Podsumowanie:
Pozytywne oceny za:
- BT poprawnie współpracujący nawet z mało popularnymi urządzeniami
- GPS szybko łapiący sygnał
- estetykę wykonania
- dobrze skalibrowaną czułość ekranu
- poprawne wyliczanie tras przy różnych założeniach
- obszerną bazę POI
Negatywnie oceniamy jedynie tempo aktualizacji organizacji ruchu w miastach, mapa jest dokładna ale czasem brak ronda może nieźle kierowcą zakręcić :)
-
Trochę "cukierkowy" ten test :)
A nie rzuciło Ci się w oczy, że interfejs (nie jest to tylko moja opinia, ale też kolegów po fachu) jest trochę nieprzemyślany? Średnio zaawansowany użytkownik poświęci kilknaście minut na wprowadzenie pierwszego adresu i rozpoczęcie nawigacji.
Poza tym jak z wydajnością... Sprzęt, który miałem okazję używać nie należał do demonów prędkości. Posiadasz jakieś benchmarki lub orientacyjne dane wydajnościowe? I trochę razi to:
Na szczególną pochwałę zasługuje moduł BT oraz GPS.
Standard w PNA. A w tej półce cenowej standard od przynajmniej dwóch lat.
-
A ja mam pytanie do tej obszernosci bazy POI mozesz podac ile zawiera POI? W Polsce...
@Marek216: Zdublowany post usuniety. Wystarczy ze raz wkleiles, nie trzeba dublowac ponownie...
-
Nie chodzi że BT jest tylko jak działa - w noki 500 np działa tragicznie.
Co do interfejsu to cóż - jak siądziesz do nowego samochodu to tez przez chwilę pomyślisz zanim zaczniesz używać wszytkach funkcji.
To samo tyczy się przesiadki ze skrzyni manualnej na automat - dla mnie nie problem ale dla większości początkowo męka. A jak się przyzwyczają to poezja.
Ale żeby nie było że to niepokrewne porównanie to ja z BlackBerry zaprzyjaźniłem się błyskawicznie, a dla większości to terminal jest nie do przyjęcia.
Szybkość działania GPS też jest lepsza niż w poprzednich mio o Blaupunktach nie wspominając.
Jak napisałem na początku to moja subiektywna ocena mio.
:arrow: OleYek
Drugi temat był o innym modelu - to że podobny to inna bajka.
-
Drugi temat był o innym modelu - to że podobny to inna bajka.
Rzeczywiście model był inny, ale opis praktycznie ten sam. Przepraszam - pierwsze 3 zdania się różniły :) Można to było uznać za dubel, jeśli ktoś nie zauważył tytułu. Może lepiej było po prostu dopisać dwa zdania o 568 do testu modelu 555?
Jak wygląda sprawa podświetlenia ekranu w tych modelach? Niektóre 5 calówki świecą dość słabo, przez co są bardzo mało czytelne przy dziennym oświetleniu.
-
Nie chodzi że BT jest tylko jak działa - w noki 500 np działa tragicznie.
Szybkość działania GPS też jest lepsza niż w poprzednich mio o Blaupunktach nie wspominając.
Jak napisałem na początku to moja subiektywna ocena mio.
Nokia 500 jako historyczne urządzenie - nie spotkałem się tam z problemami odnośnie BT. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że BT może działać różnie z różnymi urządzeniami...
Co do interfejsu to cóż - jak siądziesz do nowego samochodu to tez przez chwilę pomyślisz zanim zaczniesz używać wszytkach funkcji.
To samo tyczy się przesiadki ze skrzyni manualnej na automat - dla mnie nie problem ale dla większości początkowo męka. A jak się przyzwyczają to poezja.
Ale żeby nie było że to niepokrewne porównanie to ja z BlackBerry zaprzyjaźniłem się błyskawicznie, a dla większości to terminal jest nie do przyjęcia.
No właśnie nie mogę się zgodzić. Większość nawigacji - czy to Navigon, AM, jakiś Blaupunkt, igo czy to nawet chiński wynalazek, którego nazwy nie znam a używałem poruszając się po Chinach było o wiele bardziej intuicyjne...
-
A ja ponownie pytam o te "ogromna baze POI" ...
-
wiesz... być może baza poi liczebnie jest duża, jeśli wziąć pod uwagę, że do statystyk mogą być wliczane zdjęcia geokodowane z serwisów zdjęciowych np flickr.com. Różnie to może wyglądać. Ogólnie chyba najgorzej nie ma, w końcu dane polskie pochodzą od polskiego wydawcy. Podobno nawet w ostatniej wersji emapa poprawiła kierunkowość i już nie wjeżdza się w co drugą uliczkę pod prąd...
-
niestety wjeżdża się nadal w co drugą uliczkę pod rząd pod prąd. równie dobrze w ogóle mogły by nie być oznaczone kierunki i na zasadzie fartu celowałoby się tak samo...eh..
co do intuicyjności - mio wymiata, sprawdźcie sobie to w rękach kobiety - najlepszy test!
-
niestety wjeżdża się nadal w co drugą uliczkę pod rząd pod prąd. równie dobrze w ogóle mogły by nie być oznaczone kierunki i na zasadzie fartu celowałoby się tak samo...eh..
co do intuicyjności - mio wymiata, sprawdźcie sobie to w rękach kobiety - najlepszy test!
Czy w rekach kobiety ta nawigacja jednak inaczej sie sprawdza ?
o co chodzi ?