PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych

Windows Mobile (Classic, Professional, Standard), Windows Phone 6.x oraz 7/8.x/10 => Pocket PC z telefonem - ogólnie (WM Professional/WP6.x) => Mitac / Mio => Wątek zaczęty przez: sterydzik w Marzec 16, 2008, 10:11:01

Tytuł: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: sterydzik w Marzec 16, 2008, 10:11:01
Hej !

Mam od 4 miesiecy MIO A501. To co mnie wkurza od początku to wg mnie b. kiepska bateria, aparat foto którego lepiej żeby wogóle nie było i jednak procesor.
U mnie bateria trzyma max 2 dni nawet gdybym ani sekundy nie rozmawiał ani go nie używał. Dodam, że kontrast ekranu mam na prawie najniższym poziomie. Aparat od początku robi zdjęcia takie że lepsze wychodzą komórkami SE z 1megapix. Procesor... denerwuje mnie niesamowicie jak czekam na wylistowanie listy smsow, czy dostep do list zdjęć (załączając do mms). Natomiast np. w automapie nie narzekam, taka jednostka wystarcza.

Teraz pytanie: jakie wy macie spostrzeżenia jako użytkownicy A501-ki ?

P.S. Wcale nie jestem jakimś narzekaczem ;) lubie mój telefon mimo tych wad.
Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: 6nt w Marzec 16, 2008, 10:16:19
Wiesz... procesor ma swoje ograniczenia i rzeczywiście może to wkurzać, nawet jak nie jesteś "narzekaczem". Aparat jest kiepski, ale na lepszy nie licz - to w końcu jest low-endowy PDA, a nie cyfrówka (telefony poza aparatem mają... nic innego, więc im łatwiej). PDA z nienajgorszym aparatem kosztuje 2 razy tyle co A501. Bateria powinna jednak trzymać dłużej, ale wiesz... żeby słaby procesor wyrabiał się z mocnymi aplikacjami, to musi się kręcić, a wtedy żre jak diabli...
Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: eni4c w Marzec 16, 2008, 14:59:59
Nie zgodzę się, że słaby procesor musi tyrać i żreć baterię. U mnie w A701 po downclockingu na 312MHz żywotność baterii wyraźnie wzrosła, a wydajność pozostała na dotychczasowym poziomie (oczywiście nie korzystając z super wymagających aplikacji).
Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: 6nt w Marzec 16, 2008, 15:05:42
Sam sobie zaprzeczasz. 512 downclockowany do 312 chyba jednak ma większe rezerwy mocy. Przez wymuszoną wolniejszą pracę żre mniej. Omap 200MHz musi się strasznie natyrać, żeby osiągnąć jako-taką wydajność, więc żre więcej. Jakbyś spowolnił go do 100MHz to też będzie brał prądu mniej niż teraz, ale za to nie odpalisz połowy rzeczy.

Innymi słowy - 200MHz musi się natyrać i nażreć, żeby coś działało, XScale 512 raczej nie musi się napracować, żeby działać jako 312, prawda? Dlatego oszczędza prąd.

Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: eni4c w Marzec 16, 2008, 21:59:40
Sorki 6nt nie przekałeś mnie bo to rozumowanie typu: jeśli samochód ma 200 koni mechanicznych to spali paliwa mniej niż 90 konny, bo nie musi się natyrać.
Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: 6nt w Marzec 16, 2008, 23:30:54
Prawie łykasz o co chodzi. Spróbuj pojeździć np. Focusem 1.6 i 1.8 z prędkością stałą 120 km/h. Zobaczysz, że 1.8 spali mniej... Oczywiście przy jeździe ekonomicznej, tj. ok. 80 km/h lepszy w tym teście będzie 1.6. Tak to już jest w życiu, chociaż możesz wszystkiego nie zrozumieć...
Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: eni4c w Marzec 17, 2008, 01:02:52
Bez obrazy 6nt, ale ja o kwadratach a Ty mi o kołach. Oczywiście, że mogę wszystkiego nie rozumieć, nie jestem z wykształcenia elektronikiem- jestem mechanikiem, ale wybacz- twierdzenie, że sprzęt mechaniczny i elektroniczny o gorszych parametrach musi zużyć więcej energii bo się natyra to ignorancja, a post o Fordzie to kompletna bzdura.
Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: carl0s w Marzec 17, 2008, 07:38:51
nie do końca bzdura. Podepre to moim doswiadczeniem z motoryzacja. dwa identyczne auta - golf 3 generacji.
pierwszy, dwa lata temu - jednostka 1.4 litra, okolo 70 koni mocy (a w zasadzie niemocy). Silnik po kapitalce, wiec nie moze byc mowy o stracie mocy. spalanie - miasto dochodziło do 9 litrów, trasa (a smigam raczej szybko, srednia przelotowa na poziomie ok. 70 km/h) 6 do 6.5 litra. jazda mieszana okolo 7 - 7.5 litra. Niby maly oszczedny silniczek.
Obecnie - golf 3 generacji, wersja 1.8 okolo 110 koni mocy. spalania na takim samym poziomie jak 1.4 - czasami jak go mocniej depne (a 1.8 to az chce sie deptac) to spalanie w trasie wzrasta do 7 L.
Wnioski sa proste, przy slabszym silniku katujesz go do wyzszych obrotow aby osiagnac zadowalajaca wydajnosc. W mocniejszym silniczku nie musisz go krecic do niewiadomo jakich obrotow, a co za tym idzie, spala mniej paliwa.
Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: rootmaster w Marzec 17, 2008, 11:01:55
Fajny wątek o samochodach się zrobił.. Pozwolę sobię i ja napisać parę słów. calr0s teoretycznie masz racje.. ale z samochodami jest inaczej, poprostu silnik starszej generacji musi palić więcej paliwa. Teraz z silników 1.4 wyciąga się 100 i więcej KM, więc jeżeli Twój miał ich ok 70 to był na poziomie technologicznym mojego niegdyś 20 letniego Peugeota 205 1.4 65KM :) Lepsza technologia w przypadków samochodów to mniejsze spalanie i większa moc.. Przykładem są tutaj chodzby silniki Diesla które jeszcze parę lat temu były słabe i nie nadawały się do jazdy sportowej, teraz.. mocą i momentem obrotowym biją niejednego "benzyniaka". Dlatego jeżdzę Citroenem z silnikiem 1.6 HDI 110KM który osiąga 240Nm już przy 1750 obr./min, a jego średnie spalanie to 5.4 l/100km  :P A co do tego Golfa 3 to z tego co wiem silniki 1.8 mają 90 KM :) Chyba że masz wersje GT, ale mogę się mylić...
Wracając do głównego wątku tematu.. wg mnie bateria mogła być uszkodzona fabrycznie lub jakaś aplikacja w tle ją "zjada". W ostateczności zrobiłbym hard reset, pożyczył od kogoś baterie do A501 i przetestował czy nie będzie inaczej :ok:
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: 6nt w Marzec 17, 2008, 12:02:26
Bez obrazy 6nt, ale ja o kwadratach a Ty mi o kołach. Oczywiście, że mogę wszystkiego nie rozumieć, nie jestem z wykształcenia elektronikiem- jestem mechanikiem, ale wybacz- twierdzenie, że sprzęt mechaniczny i elektroniczny o gorszych parametrach musi zużyć więcej energii bo się natyra to ignorancja, a post o Fordzie to kompletna bzdura.

Z całym szacunkiem - jeździłem i jednym i drugim Focusem i to co piszę, jest empirycznie potwierdzone. Proszę więc, jak nie masz pojęcia o czym mówisz, to przynajmniej nie obrażaj tych, którzy chcą Ci przedstawić fakty. Ja Cię moim postem nie obrażałem. Ja też nie jestem elektronikiem, ale dla mnie logiczne jest, że mniejsza wydajność musi powodować większe "żarcie" przy tych samych wymaganiach. Do tego dochodzi to, że omap jest procesorem (poza tym, że słabszym), technologicznie gorszym i mniej sprawnym od XScale - musi przy takim samym obciążeniu zeżreć więcej (OMAP ciśnie na maksa, gdy XScale dopiero się rozkręca). Ja też wszystkiego nie rozumiem do końca, ale logika przemawia do mnie zawsze.
Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: carl0s w Marzec 17, 2008, 12:31:26
Panowie spokojnie... Bo jeszcze dojdzie do rekoczynow i wszyscy bedziemy zalowac. A chyba wolimy tego uniknac nie?
Z tego co widze - kazdy obstaje przy swoim i nie zamierza odpuscic - chwala wam za to, rozejdzcie sie po domach w pokoju i milosci.
A zwolennicy teorii oszczednosci mniejszej pojemnosci i predkosci taktowania rdzenia niech nadal zyja w przeswiadczeniu ze ich fiacik 1.2 litra pali mniej niz fiacik 1.8 litra sasiada przy takim samym obciazeniu. No powodzenia jednym slowem.
PEACE drodzy parafianie... ;)
Powodzenia zycze.
Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: 6nt w Marzec 17, 2008, 13:51:25
carl0s -  :ok:
Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: eni4c w Marzec 17, 2008, 14:59:11
6nt

Ale ja Ciebie też nigdzie nie obraziłem.

Focus 1.6 pali więcej niż 1.8 to i pewnie więcej niż 2.5... rzeczywiście logika.
Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: carl0s w Marzec 17, 2008, 15:13:31
eni4c z calym naleznym sie Twojej osobie szacunkiem.
wez sie chlopie w garsc, masz internet, to poszukaj sobie co Cie interesuje, a nie pierniczysz na sucho nie podpierajac sie faktami.
masz tutaj strone - http://www.autocentrum.pl/spalanie/

popatrz na spalania chociazby dla tego nieszczesnego meczonego Focusa. 1.6 pali o litr wiecej (srednio liczac!) w cyklu mieszanym na 100 km niz 1.8 (mimo iz to identyczne pod wzgledem technologicznym jednostki, rozniace sie tylko srednica tulei cylindrow). popatrz na spalania silnikow TDI 1.6 i 1.9, popatrz na spalania dla zakichanego golfa mk3 w wersji 1.4 i 1.8.
I wtedy podyskutujemy... Bo w tej chwili dyskusje te mozna porownac tylko do sexu przez jeansy - niby fajnie ale tak naprawde bez sensu i do niczego nie prowadzi.
Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: 6nt w Marzec 17, 2008, 15:21:20
eni4c, nie masz racji wciąż. Po prostu przejedź się 1.6 po górkach parę godzin, a potem 1.8 z tymi samymi prędkościami po tych samych górkach. sam zobaczysz. A 2.5 to już inna śpiewka, bo i skala pojemności, i konstrukcja silnika inna...

I jeszcze jeden obrazowy przykład - kto się szybciej zmęczy i więcej będzie musiał wody wypić wnosząc wiaderkiem 300 kg węgla na 2-gie piętro - Ty czy Pudzianowski? Ot logika - powinien Pudzian, bo większy, ale jestem pewien, że umarłbyś w połowie drogi, a ww. duży facet nawet by się nie zasapał. Różnica między Wami jest podobna jak między XScale 520 a OMAP 200...

Poza tym wróćmy do źródła dyskusji - mój A701 dość obciążany wytrzymuje 4 dni na baterii spokojnie, a Twój A501 z "oszczędnym" OMAP-em zżera w 2 dni. Po grzyba pieklić się teoretycznie, skoro fakty mówią same za siebie?
Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: eni4c w Marzec 17, 2008, 16:23:30
Dobra mniejsza o to zresztą temat niewarty sprzeczki a jak carl0s słusznie zauważył do niczego to nie prowadzi.
6nt- mam a701 i wytrzymuje mi jeden dzień, ale tylko dlatego, że dziennie ok. 1,5h rozmów przeprowadzam.
Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: woof w Marzec 17, 2008, 17:16:50
to ja cos powiem na przykladzie htc toucha

silnik(podpsuje sie pod dyskusje - czyli procesor) jak chodzi na 286 - trzyma do dwoch dni(najczesciej wieczorem mam okolo 40 - 60 procent bateri) a na 312(tak chodzi na tyle) pada pod wieczor(poziom energi okolo 10 - 15 procent) uzywam raczej szablonowo... 4 - 6 razy dziennie poczta, okolo 30 minut dziennie rozmow plus czasem jeden sms;)

widac roznice?
Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: 6nt w Marzec 17, 2008, 17:19:21
Oczywiście mówisz cały czas o 512 downclockowanej? No to albo bardzo ostro dajesz czadu na swojej "A701-ce", albo masz zwaloną baterię... Mnie na nominalnym 512 z wydajnością "auto" działa 3-4 dni.
Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: eni4c w Marzec 17, 2008, 18:03:35
Tak mówię o 512 downclokowanej na 312. Ale Ty nie uzywasz Mio jako telefonu, więc sam wyłączony moduł GSM napewno da spore oszczędności. Ja w ciągu dnia rozmawiam prawie dwie godziny przez telefon i jest to zabójcze dla baterii. Ostatnio natomiast w wakacje ograniczyłem się do sporadycznych rozmów to A701 wytrzymała prawie tydzień więc bateria jest w porządku.
Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: 6nt w Marzec 17, 2008, 18:05:43
Tak, ale o wytrzymałości baterii pisałem w kontekście rozmów też. Teraz trzyma mi około tygodnia (oszczędność ze 3-4 dni, rzeczywiście sporo oszczędzam na wyłaczeniu GSM).
Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: Barnejek w Marzec 21, 2008, 16:36:09
Panowie nasze MIO ma 520, a nie 512 MHz  :D
Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: 6nt w Marzec 21, 2008, 17:14:35
Panowie nasze MIO ma 520, a nie 512 MHz  :D

Masz rację - to taka kalka z tych "312". Po prostu pomyłka "z rozpędu".
Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: Barnejek w Marzec 22, 2008, 12:52:52
Spoko  :ok:
Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: Konował w Marzec 22, 2008, 14:08:20
Fajna dyskusja, a do jakiego procka przypiszecie silnik motocykla np pojemnosc  1.4 moc 200km.(kawasaki zzr1400, kreci sie dwa razy szybciej od silnika golfa 1,4 o mocy 65km, a pali tyle samo).
Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: 6nt w Marzec 22, 2008, 15:22:06
Fajna dyskusja, a do jakiego procka przypiszecie silnik motocykla np pojemnosc  1.4 moc 200km.(kawasaki zzr1400, kreci sie dwa razy szybciej od silnika golfa 1,4 o mocy 65km, a pali tyle samo).

Widzisz - wszystko się zgadza. Po prostu ciągnąc Golfa taki silnik jest bardzo obciążony (ponad toną żelastwa), a ciągnąc Kawasaki - niewiele (chyba ok. 300 kg, prawda?). A pali tyle samo, bo jest "podkręcony" do 200 KM. Zadowolony z logiki? :wink:
Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: mirqus w Marzec 23, 2008, 20:56:46
Ha ha  :worried:

Panowie !
Czas wrócić do gimnazjum !
Kłaniają się podstawowe prawa fizyki !

1. Ile energii potrzeba na wniesienie wiadra węgla na drugie piętro ?
Czyli na wykonanie pewnej pracy ?
Oczywiście, że zawsze tyle samo !

2. Samochód ma do przejechania pewien odcinek. Raz z jednym silnikiem, raz z innym.
Ile energii muszą wydatkować, aby wykonać tę pracę ?
Odpowiedź podobna !
Dokładniuśko tyle samo !!
Cała reszta różnic energetycznych jest wynikiem zbyt czynników, by je tu wymieniać, ale np. sprawności mechanicznej czy też zestrojenia skrzyni biegów.

Ależ bzdurne, samochodowe analogie podajecie, nijak się mające do elektroniki  :worried:

Procesor działa tak szybko, na ile cała reszta mu pozwoli.
Dodatkowo, różnice w architekturze pomiędzy kompami typu deskop, a palmtopami jest całkiem spora.
I ilość megaherców nie jest tu wiodącą siłą.
Osobiście nie dałem się zwieść komercyjnej megaherzomanii i całkiem świadomie wybrałem 501 - kę.
Jakiś głupi jestem, czy co ? :O
Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: 6nt w Marzec 23, 2008, 21:10:24
Zobaczysz "megaherzomanię" jak spróbujesz obejrzeć filmik w przyzwoitej jakości. Albo jak odpalisz jakiś bardziej wymagający program (np. nawigację z mapami rastyrowymi) i do tego w międzyczasie zadzwoni Ci telefon. Czas wrócić do gimnazjum, to prawda... Ale wiesz... ja nigdy nie byłem w gimnazjum, bo za moich czasów nie było takich wynalazków. Może stąd pewne rzeczy są dla mnie mniej jasne, niż dla Twojej jaśnie oświeconej wiedzy. ;) Pamiętam jednak lekcje jeszcze z podstawówki na temat silników spalinowych (1, 2-suwowych i silników wankla). Poza tym na studiach miałem zajęcia z logiki (skończyłem egzaminem na 4,5 czyli nienajgorzej). To mi wystarcza, żeby wiedzieć, że wydajniejszy silmnik zużyje mniej paliwa na tej samej trasie niż silnik mniej wydajny, a wydajniejszy procesor zużyje mniej energii na tę samą operację niż mniej wydajny.

Nie twierdzę, że 501-ka do niczego się nie nadaje. Oczywiście mniej wymagający użytkownicy będą na 100% bardzo zadowoleni, natomiast jak ktoś chce się pobawić, to nie z tym sprzętem.
Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: mirqus w Marzec 24, 2008, 15:15:42
A niech to !
Nie mam szans !
Brak studiów, oraz papierka świadczącego o umiejętności logicznego myślenia stawia mnie na straconej pozycji  :(
Cóż... całą wiedzę w temacie architektury procków, pamięci pierwszego, drugiego poziomu i ich wpływu względem sprawności działania muszem wyrzucić do kosza...
Zostają tylko megaherce, jako jedynie miarodajne w efektywności procesorków !!

Cytuj
Albo jak odpalisz jakiś bardziej wymagający program (np. nawigację z mapami rastyrowymi) i do tego w międzyczasie zadzwoni Ci telefon
Podziwiam Twą zdolność prorokowania !
Na szybie MIO 501 prowadzące mnie Automapą ver. 4.2, na uchu słuchawka bluetooth i spoko prowadzę rozmowę...

Cytuj
Nie twierdzę, że 501-ka do niczego się nie nadaje. Oczywiście mniej wymagający użytkownicy będą na 100% bardzo zadowoleni, natomiast jak ktoś chce się pobawić, to nie z tym sprzętem.

Racja !  :ok:
Mniej wymagający użytkownicy kupują przede wszystkim telefon, nie centrum multimedialne.
A filmik w przyzwoitej jakości, oglądam na trzydziestu trzech calach, z piwkiem na ręku  :ok:

PS. Porównanie procka do silników samochodowych ma się, jak picie w Szczawnicy do szczania w piwnicy  :mrgreen:
Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: 6nt w Marzec 24, 2008, 15:22:32
widzisz, mirkus, AM nie ma map rastrowych i nie wymaga aż tak wiele od procesora... A porównanie do silników było jedynie obrazowe, nie dosłowne. To, że dyskusja poszła w tym kierunku, to już uroki forum  :ok:

Widzisz... 33" to dość słabo - ja tam wolę ciut więcej, ale i 33" ujdzie. Jednak dziecku bajki w aucie nie puszczę na takim ekranie, a na moim MIO bezproblemowo, płynnie i z niezłym dźwiękiem (choć tu możnaby jeszcze wiele poprawić).

A co do architektury procków, to wybacz, ale walnąłeś jak kulą w płot - tu też różnica między OMAP a XScale wypada na korzyść tego drugiego...
Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: Konował w Marzec 26, 2008, 13:30:17
Fajna dyskusja, a do jakiego procka przypiszecie silnik motocykla np pojemnosc  1.4 moc 200km.(kawasaki zzr1400, kreci sie dwa razy szybciej od silnika golfa 1,4 o mocy 65km, a pali tyle samo).

Widzisz - wszystko się zgadza. Po prostu ciągnąc Golfa taki silnik jest bardzo obciążony (ponad toną żelastwa), a ciągnąc Kawasaki - niewiele (chyba ok. 300 kg, prawda?). A pali tyle samo, bo jest "podkręcony" do 200 KM. Zadowolony z logiki? :wink:


No nie bardzo zadowolony, golf setke ma w granicach 20 s a kawasaki 3s, czyli prawie 7 razy szybciej, i 3 razy wieksza masa tego nie tlumaczy, pozatym moment obrotwy, malutka przepasc technologicza, aerodynamiczna, itp itd same bzdury tu piszemy :E.
Ale ze mam 701 to czuje sie tak jak wlasciciel kawasaki( nie to co ci biedni posiadacze golfow 501 :grin:).
To tyle mojego wkladu w ta dyskusje.
Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: radekhomer w Sierpień 04, 2008, 22:29:39
Wiem ze odkopałem staaaary wątek ale to co tu jest na wypisywane to az dziwi mnie ....
To czy procesor uzywa duzo energii zalezy glownie od tego jakiego rodzaju dokonuje obliczen. Dla przykladu procesor graficzny zuzywa duzu, duzo wicej prądu niz zwyklu uniewrsalny prcek bo wykonuje obliczenia zmiennoprzecinkowe, nie sądze aby takie obliczenia byly wykonywane w PDA. Prcek w takim PPC jezezli jest uzywany w normalny sposób czyli kilka aplikacji i lekkich w tle zuzyje mniej energi czyli MIO A501 bedzie leprzym rozwiązaniem, a jezeli ktos ma jakies cuda na patyku ktore pochalniają pamiec to juz lepiej aby miec MIO A701 bo procek nie bedzie działal na full obrotach ale to przelozy sie tylko na wydajnosc urządzenia a nie na zmnieszony pobor prądu....
Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: trebert w Październik 06, 2008, 19:28:01
Hej !

Mam od 4 miesięcy MIO A501. To co mnie wkurza od początku to wg mnie b. kiepska bateria, aparat foto którego lepiej żeby ogóle nie było i jednak procesor.
U mnie bateria trzyma max 2 dni nawet gdybym ani sekundy nie rozmawiał ani go nie używał. Dodam, że kontrast ekranu mam na prawie najniższym poziomie. Aparat od początku robi zdjęcia takie że lepsze wychodzą komórkami SE z 1megapix. Procesor... denerwuje mnie niesamowicie jak czekam na wylistowanie listy smsow, czy dostep do list zdjęć (załączając do mms). Natomiast np. w automapie nie narzekam, taka jednostka wystarcza.

Teraz pytanie: jakie wy macie spostrzeżenia jako użytkownicy A501-ki ?

P.S. Wcale nie jestem jakimś narzekaczem ;) lubie mój telefon mimo tych wad.

Witam

Czytając ten wątek cały czas uśmiechałem się pod nosem-tak mi się spodobała wasza dyskusja i argumenty. Wkońcu się zapisałem na forum... i piszę...

Kolego STERYDZIK - mam aktualnie MIO A501 z wersją WM5.0 z komunikatorami i Pakietem zabezpieczeń OS 5.1.461 kompilacja 15671.3.3.0 - wgraną przez serwis MIO. Tak jak wspomniałeś bateria bardzo słabo trzymał zwłaszcza jak działał jako telefon. Teraz trzyma 4-5 dni z GSM. Nawigacja bez ładowania ok 8h. Myślę, że jeśli masz starszą wersję niż moja to trzeba zmienić soft (masz za nowy telefon by bateria była walnięta tak od razu) jeśli natomiast masz tą samą wersje to raczej bateria. Softu raczej nie wgrasz sam bo polityka MIO w tym względzie jest bardzo dziwna. Nie ma ani jednego update do tego modelu. Jest też dużo szumu na forach (nawet tutaj) o WM6 do 501 ale nikt nie podaje żadnych linków ani nawet informacji czy się udało. To tyle odnośnie PDA.

Bardzo spodobała mi się dyskusja "samochodowa". Dodam tez coś od siebie. Osobiście jeżdżę tylko samochodami z 3.0 litrowymi silnikami tak około przeszło 200 KM (tylko nie wyrasowane ale prawdziwe). Może to niektórych zdziwi ale powodem tego wyboru jest ekonomika. TAK !!! jest bardzo ekonomiczny - koszt przejazdu 100 km porównywalny do jazdy "ekonomicznym" maluchem. Dodam tylko, że nie jeżdżę wolno i mało. Około 100000 km/rok a moja ulubiona średnia to 150 km/h ;-) [tylko cicho].

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów tych młodych i tych starych (bez gimnazjum)  :wink: [/b]
Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: Konował w Październik 06, 2008, 21:31:03
Fajnie, a jutro marsjanie nas zaatakuja  :E, auto z 3l silnikiem malo pali :ok:, sredia 150 w polsce :E(chyba hilikopterem :E), a i przebieg roczny( w aucie spisz jak jedzie czy co??) . To tyle, zostawiam pisanie bajek innym :).
Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: 6nt w Październik 06, 2008, 21:37:39
Taki mały OT i już się zamykam - silniki V6 (w ogóle widlaste) ze względu na swoją kulturę pracy palą mniej. Poza tym duże silniki mają większy moment obrotowy (podobnie jak diesle) i dlatego do ruszenia cięższego auta potrzebują mniej paliwa. Ja w rekordowym roku przejechałem 80 tys. km i wiem, że 100 tys. jest bardzo trudne, ale da się. 150 km/h przelotowej też miałem na 300 km trasie, ale nocą... EOT
Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: Konował w Październik 07, 2008, 14:12:10
6nt no prawda ze jakos strasznie nie pala, ale gosc porownuje 3l do jakiegos malucha, fiesta z litrowym silnikiem np. srednio wezmie 6l( na trasie podejzewam ze przy 90 km/h zszedlbym do jakichs 4.5l ), a ze V6 tez wezmie tyle wkladam miedzy bajki, mi bmw 525 przy w miare spokojnej jezdzie lyka 11 benzin, no i praca rzedowej szustki bmw raczej nie odbiega znaczaco od V-ki. :P
Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: radekhomer w Październik 07, 2008, 20:05:53
Tylko co, to ma do MIO A501???
Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: Konował w Październik 08, 2008, 07:04:47
W sumie nic, spamujemy sobie :E.
Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: elMInStER w Październik 08, 2008, 10:11:55
Tylko co, to ma do MIO A501???

fakt, spamiarze :P
Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: trebert w Październik 08, 2008, 12:52:49
Tylko co, to ma do MIO A501???

Właściwie nic. Chciałem tylko ożywić dyskusje ;-) Bo cała ta "wymiana ciosów" o samochodach przypomina dyskusje o wyższości Świąt Bożego Narodzenia na Świętami Wielkiejnocy lub przekonywanie przekonanego. Gwoli wyjaśnienia spalanie senatora 12l/100km gazu. Średnia prędkość przez Austrię 170km/h ;-). Trasa Chorwacja - Polska 1000 km - niecałe 9h. Wczoraj Kraków- ... 210 km - 1h40min z postojem w katowicki McDonaldzie ;-) takie są fakty. Oczywiście to jest do wyciśnięcia "tylko w nocy" w naszym pięknym kraju nie da się jeździć normalnie w dzień. Tajemnica dobrej średniej leży tylko w jeżdzie nonstop praktycznie bez postojów dlatego trzeba mieć taki samochód, że nawet po 10 godzinnej jeździe nie jesteś zmęczony-co jest niemożliwe w małym samochodzie. Od razu uprzedzę różne uwagi - jazda nie jest brawurowa (jeszcze trzeba myśleć i być odpowiedzialnym). Na dowód tego parę cyfr dla "młodych zapaleńców" Jeżdżę od 26 lat z czego częściowo jako kierowca zawodowy, ma dużym "liczniku 3 mln kilometrów, 3x już zdawałem prawo jazdy;-) (żółte kartki za komuny a teraz punkty-wiadomo za co). Ani jednego wypadku. Ok 6 "obudzonych kierowców" czyli uratowanych ludzkich żyć. Takkk trzeba patrzeć w "oczy" kierowcy jadącego z przeciwka. A teraz kilka dobrych rad. ;-). Jeśli zasypiasz za kierownicą rób częste przerwy (nawet drzemka 15 min załatwia sprawe), ale wtedy nici z dobrej średniej. Nie sztuką jest jechać szybko, sztuką jest się bezpiecznie zatrzymać. Jeśli masz problemy z oceną odległości w nocy lepiej jeżdzij w dzień. Musisz nauczyć się kontrolować sytuację nietylko z przodu lecz również z tyłu i z boku ( bardzo dużu wypadków to najechanie). Uczulam na omijanie autobusów stojących na przystanku-zawsze ktoś chce wyjść zza niego. Jeśli musisz jeżdzić w zimie zadbaj o opony i potrenuj ( w bezpiecznym miejscu) poślizgi, gro wypadków jak ja to nazywam to wypadki tzw. pierwszego poślizgu. Osobiście jeżdżę tylko samochodami z tylnym napędem bo to daje jakąkolwiek szansę na wyjście z poślizgu (to moje opinia i osobisty wybór). Najważniejsze w sytuacjach "podbramkowych" nie tracić zimnej krwi. Alllleee się rozgadałem. A jeszcze jedno nie róbcie tego w domu;-)
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: Konował w Październik 08, 2008, 16:01:58
A ja mam pytanko do kolegi treberta, czym sie roznia konie prawdziwe od wyrasowanych????? :shock:, czy samochod po tuningu z moca 200km jest slabszy od samochodu majacego fabrycznie 200km(oczywiscie mowa o 2 takich samych samochodach tylko jeden ma mniejszy silnik i podniesiona moc np.).
Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: radekhomer w Październik 08, 2008, 18:44:45
A ja mam pytanko do kolegi treberta, czym sie roznia konie prawdziwe od wyrasowanych????? :shock:, czy samochod po tuningu z moca 200km jest slabszy od samochodu majacego fabrycznie 200km(oczywiscie mowa o 2 takich samych samochodach tylko jeden ma mniejszy silnik i podniesiona moc np.).
http://pl.wikipedia.org/wiki/Moment_siły

I moze pogadajmy naszych MIO wreszcie....

Moze wie ktos jak zrobic aby dioda sie palila podczas nagrwania filmu?? Tak jak to jest przy robieniu fotek....
Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: Konował w Październik 08, 2008, 21:21:07
radekhomer km a nie moment obrotowy!!!, km odpowiadaja za V max a moment za przyspieszenie, to tak jak by na twoje pytanie o diode podal linka
http://pl.wikipedia.org/wiki/Dioda_elektroluminescencyjna
Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: trebert w Październik 09, 2008, 12:59:52
A ja mam pytanko do kolegi treberta, czym sie roznia konie prawdziwe od wyrasowanych????? :shock:, czy samochod po tuningu z moca 200km jest slabszy od samochodu majacego fabrycznie 200km(oczywiscie mowa o 2 takich samych samochodach tylko jeden ma mniejszy silnik i podniesiona moc np.).

Kolego moc jest ta sama. Różnica jest w tylko w metodzie osięgnięcia tej mocy. U mnie jest to realizowane bez pomocy elektroniki (tzw chip tuning), specjalnych kolekrorów dolotowych, turbosprężarek, korygowania komory spalania i tym podobnych wynalazków. Ponadtto duży silnik będzie miał dłuższą żywotność. Mniej elementów pracuje na tą moc. Aby uwidocznić na czym polega, a właściwie skąd taka ekonomika w spalaniu podam przykład przy 200km/h silnik pracuje na 4000 obr/min. Przypominam że jest to silnik benzynowy nie diesel. Osobiście nie spotkałem się z samochodem, który ma takie niskie obroty (po to ta moc-jedziesz na luziku;-))nawet z silnikami wysokoprężnymi (tzn diesla). Sprawdzone empirycznie - 3 tygodnie temu - trasa po niemczech (3,5 tys km) VW Passat 1.9 TDI po chiptuningu (podobno ok 200Km) 6 biegowa skrzynia manual. Spalanie beznadziejne (mimo płynnej jazdy) 200 tez nie chciał jechac chyba że z górki ;-). Mały włos nie musiałem go pchać na stacje benzynową. Teraz jest tendencja robienia samochodów ekonomicznych ale do 100 km/h czyli właściwie do jazdy miejskiej. Najlepiej było to widać na przykładzie nowej Fabi 1,6. (też 4000 km po niemczech)-jazda po miescie spalanie srednie 6-7 l/100, powyżej 120 już 8-9 a przy 170 (prawie max tego samochodu) 13-14. To są przykłady jazdy autostradami przy płynnym ruchu w nocy. Chyba wystarczy. A dla niedowiarków mogę zrobić foto licznika
Tytuł: Odp: MIO A501 - pare uwag i pytań
Wiadomość wysłana przez: Konował w Październik 09, 2008, 14:06:11
Mi chodzilo bardziej o stwierdzenie ze sa konie prawdziwe i wyrasowane, czyli te wyrasowane sa nieprawdziwe?????, czyli taki passat ma prawdziwych 130 i nieprawdziwych 70, no i na koniec zeby skonczyc z offtopem ten pasat mial chyba skonczony silnik albo wlasciciel byl bajkopisarzem( ze ma silnik 200km).Np, niemodyfikowany 130 konny leci 200 bez problemu  http://pl.youtube.com/watch?v=3BliFgmZ9vk&feature=related.