PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Windows Mobile (Classic, Professional, Standard), Windows Phone 6.x oraz 7/8.x/10 => Pocket PC - ogólnie (WM Classic) => Mitac i jego klony => Wątek zaczęty przez: Powhatan w Wrzesień 05, 2006, 21:14:08
-
Padł mi nowy Mio i sprzedawca (sklep w Warszawie) proponuje mi samodzielne wysłanie sprzętu kurierem do serwisu we Wrocławiu (Orika - Centrum Serwisowe Notebooków) http://www.orika.pl .
Niezbyt mi się to podoba ponieważ w podobnym przypadku w rodzinie dotyczącym komputera stacjonarnego kurier przywiózł w niezniszczonym i nietkniętym opakowaniu (i na taka usługę zażądał pokwitowania uniemożliwiając przed pokwitowaniem sprawdzenie zawartości) totalny poobijany złom.
Serwis twierdzi że wysłali po naprawie sprzęt w idealnym stanie, a firma kurierska twierdzi, że skoro opakowanie było niezniszczone, to pewnie taki złom wysłano.
Czy ktoś z Was naprawiał już swoje Mio w w/w serwisie i korzystał przy tym z usług firmy kurierskiej? Jakie są wasze wrażenia na ten temat.
-
Witaj
Ja jestem w trakcie naprawy mio p 550 w orice. Wygląda na profesjonalna firmę. Robisz zgłoszenie przes sieć albo faxem, dostajesz numer RMA który koniecznie musisz podać na przesyłce, dostajesz także hasło i login by sprawdzać stan naprawy on-line. Więcej będe mógł powiedzieć za parę dni jak prześlą mi naprawionego.
Pozdrawiam
-
...Więcej będe mógł powiedzieć za parę dni jak prześlą mi naprawionego....
Problem polega na tym, czy dostaniesz go s powrotem w znośnym stanie.
Mam jeszcze dodatkowe pytania:
1. jaki długo trwa u nich naprawa?
2. czy wysłałeś samego Mio, czy cały zakupiony komplet.
3. czy miałeś pisemna gwarancję, bo ja mam tylko paragon z zakupu.
-
Kontaktowałem się z nimi telefonicznie.
Każda naprawa do 14 dni roboczych
Paragon wystarczy jako gwarancja
-
wysłałem tylko palma i papiery
-
Hello! W ostani piątek odebrałem MIO z naprawy... Wyrobili się w 14 dni... Sprzęt odebrałem w stanie idealnym... z małym wyjątkiem. Mianowicie: ktoś kto go skręcał, musiał to robić na szybko, ponieważ kabelki od głośnika zostały poprowadzone przez port karty SIM przez co nie można jej tam włożyć! :kill: Albo ja mam pecha i tak akurat na mnie trafiło, albo serwisant powinien bułki sprzedawać! Nie wiem czy to jest jedyna taka wpadka z ich strony! W całym tym bałaganie też muszę ich pochwalić (nie można ich sądzić na podstawie jednego :wkurzony: pracownika) Dzisiaj MIO odesłałem spowrotem na stary nr. RMA i zapewniano mnie, iż dostanę go najpóźniej w środę! ;) czyli dwa dni! Wtedy im wybaczę!
Reasumując - gdyby nie ten incydent, mógłbym stwierdzić, że wszystko odbyło się profesionalnie...
Pozdrawiam :)
-
Witam .
Wysyłałam P 550 do tego serwisu po sformatowaniu niskopoziomowym.
Naprawa powinna zająć 1 dzień bo wgranie softu i testy to żadna robota.
Czekałam na sprzęt 16 dni - oczywiście na bieżąco kontrolowałam status naprawy przez Internet.
Za naprawę i przesyłkę kurierską skasowali kasę bo nie uznali gwarancji.
Wysyłałam tylko oryginalne pudełko i samego pda z rysikiem - często w firmach serwisowych jak sie do nich wyśle cały zestaw ze wszystkimi zabawkami lubi coś nie wrócić.
Poza tym wrażenie pozytywne żeby nie czas oczekiwania.
Pozdrawiam Blondynka
-
A ja jestem w stu procentach zadowolony, zniszczyłem wyświetlacz zaraz po zakupie (własny debilizm) i pojechałem tam autem. Naprawili w ciągu 4 godzin i do odbioru miałem tego samego dnia.
-
Ja swojego MIO naprawiałem też w serwisie i faktycznie 14 dni naprawiali.
Jedyna rzecz, której mi brakuje to solidnego informowania o stanie naprawy. Statusów w internecie zauważyłem 2: 1. przyjęty do serwisu, 2. naprawiony.
Przydałoby się jeszcze jakieś wartości pośrednie i informacja o planowanej dacie naprawy.
Poza tym wszystko przebiegło ok. MIO wrócił naprawiony z nowym wyświetlaczem.
MIO wysyłałem w oryginalnym pudełku i z kserokopią paragonu zakupu, tak jak było napisane na stronie Oriki.
Wojtek
-
Witam
Faktycznie kontrola naprawy on-line na stronie oriki troszke szwankuje ale tez jest powiedomienie o stanie naprawy poprzez telefon i tam mozna uzyskać więcej informacji.
Co do terminu realizacji to chyba mam wyjatkowe szczęście bo w poniedziałem wysłałem a dziś mam informacje że został naprawiony i wysłany, czyli jutro bym go dostał co by się dobrze złozyło bo mam jutro urodziny. O całkowitej usłudze opowiem jak dostane go spowrotem i potestuje mój sprzęt ;) .
pozdrawiam art
-
Ja na przykład wysłałem moje MIO P550 do Oriki w sierpniu z powodu zbyt szybko rozładowującej się baterii (po 3 dniach było niemal 0 w standby). Orika załatwiła naprawę w 15 dni (była wymiana płyty głównej). Po przyjździe z serwisu problem pozostał w zasadzie taki sam - moje MIO P550 rozładowywało się po około 5 dniach, przy czym dodatkowo bardzo często się zawieszało (szczegolnie gdy nie uzywalem PDA przez minimum 12 godzin wtedy zwiecha była niemalże pewna). Nie sądzę żeby to też była wina zainstalowanych aplikacji - w zasadzie miałem tylko AM, GS Player, SPB pocket plus, Pocket Mechanic, GSFinder i jakaś tam gierke -(m.in. Beyeweled). Nie pomogło też wyłączenie AS w sposób opisany na forum, stąd też znowu wysłałem sporzęt do serwisu. Ciekawi mnie teraz co teraz w serwisie wykombinują - wymienią mi znowu płytę a może baterię?
-
uznali Ci naprawę w ramach grawancji za zasadną??
-
Tak. Gdyby kazali mi za to zapłacić to trochę bym się zdenerwował. :wkurzony: Prawda jest taka - producent podaje że urządzenie trzyma w standby 21 dni i z taim przeświadczeniem kupiłem ten sprzęt. Jeżeli dalej po naprawie wada się powtórzy chyba mam prawo zarządać zwrotu kasy za niezgodność towaru z umową?
-
juz pisałem na forum że firma niesamowicie profesjonalna!szybko i bez kombinacji!(typu:zalany sprzęt)jak to robia servisy z komórami,POLECAM firmę,pierwszy raz w zyciu tak mnie potraktowano!czuję sie z tym tak dobrze.
-
Zacząłem tą dyskusję i doprowadziła mnie ona do decyzji aby wysłać sprzęt tam samemu, a nie reklamować w sklepie.
Obecnie czekam na kolejne zmiany statusu na ich stronie, ale już wiem (widzę), że pojawiają się one z przeważnie 30 godzinnym opóźnieniem.
Nie pomogło też wyłączenie AS w sposób opisany na forum,
Mój problem był całkiem inny (tragiczne nie dające się skorygować roskalibrowanie ekranu), ale ta wzmianka bardzo mnie zaciekawiła. Czy możesz napisać, gdzie była o tym dyskusja.
-
Witam u mnie doświadczenie z tym serwisem są żałosne. Kupiłem MioA201 wszystko ok przez miesiąc - padł GPS wysyłam naprawa 3 tyg odsyłają z adnotacją że wymieniono płytkę !! bez numeru seryjnego daty nic. OK ale sprzęt działa 4 godziny pomijam że GPS aktwuje sie na wolnej na przestrzeni około 10 minut - jedna trasa Mio przestaje działać... . Odsyłam z opisem usterki. Dodam że po wymianie płyty sprzętu nie mogłem naładować 100% nawet przez noc sprzęt na ładowarce cały czas był niedoładowany 30% baterii. wysyłam. sprzęt wraca po 7 dniach i nie działa !! :wkurzony: Aku całkowicie rozładowany więc ładuje sieciową ładowarką 10 godzin a jak odłączę od zasilania pokazuje że stan baterii jest na wyczerpaniu.!! W adnotacji o naprawie wpisano: wymiana baterii backupu. Uzupełnono kartę o numer seryjny płyty głównej z poprzedniej naprawy ale co ciekawe inny niż mam wpisany w kartę niż zamontowany!! ręce opadają. tak więc mam trzecią naprawę sprzęt ma 2 miesiące a ponad miesiąc krąży po serwisach. totalna amatorszczyzna z tym serwisem. Chyba nikt nie sprawdza tego sprzętu przed wysyłką albo sprawdzanie jest jakies lakoniczne. Nie polecam tego serwisu. Robi
-
Powhatan napisał:
Mój problem był całkiem inny (tragiczne nie dające się skorygować roskalibrowanie ekranu), ale ta wzmianka bardzo mnie zaciekawiła. Czy możesz napisać, gdzie była o tym dyskusja.
Proszę bardzo temat Bateria w p550, link http://www.pdaclub.pl/forum/viewtopic.php?t=43488&postdays=0&postorder=asc&start=40
-
Proszę bardzo temat Bateria w p550
Dzięki - miałem taki problem w poprzednim PDA.
Warto wiedzieć na przyszłość.
-
Ja mialem u nich wymieniany wyswietlacz w P 550 naprawa trwala ponad miesiac, podobno nie mogli zalatwic wyswietlacza, ale sprzet odeslali mi idealnie zapakowany i nawet oddali mi stary wyswietlacz, podobno panel dotykowy jest w nim dobry.
Mozna o nich powiedziec, ze sa bardzo drodzy i w moim przypadku bardzo dlugo wykonuja usluge ale za jakosc wykonania naprawy mozna pochwalic.
Pozdrawiam.
-
z tym długim oczekiwaniem na części z taiwanu to niestety nie ich wina - prawda jest taka że do mojego laptopa pękniętą obudowę ściągali ponad pół roku :D zamawiają komplet części co jakiś czas - a dostają i tak to co im taiwan wyśle - zupelnie niezgodnie z zamowieniem (skarżyli mi się kiedyś)... takie te azjaty som :P
-
naprawa trwala ponad miesiac,
Tylko nie strasz, że to było w ramach garancji. :worried:
Czy to ma sie jakoś do polskiego prawa na temat gwarancji :huh:
-
Nie wiem jak to się ma do prawa ale moje doświadczenia z Oriką nie były budujące.
Wysyłałem do nich notebooka z uszkodzonym dyskiem. Pełna dokumentacja objawów (screeny, opis). Komp wrócił do mnie po 3 tygodniach** z adnotacją, że przeprowadzono testy i dysk jest w pełni sprawny. Następnego dnia po zainstalowaniu systemu objawy się powtórzyły. Znów wysyłka ale tym razem szybciej, po 2 tygodniach wrócił do mnie. Dysk został wymieniony z powodu "wady fizycznej" (bad sectory). OK ale zapomnieli o naklejeniu plomb gwarancyjnych :wkurzony: . Telefon - info: wysłać plomb nie mogą - ponowna wysyłka do Oriki. Tak więc naprawa (wymiana dysku), pomimo oczywistych objawów, zamiast góra 1 tygodnia pozbawiła mnie narzędzia pracy na ponad 6 tygodni.
** 3 tygodnie bo w/g Oriki zgodnie z warunkami gwarancji naprawa może trwać do 14 dni roboczych plus po 2 dni na przesyłkę w każdą stronę[/b]
-
** 3 tygodnie bo w/g Oriki zgodnie z warunkami gwarancji naprawa może trwać do 14 dni roboczych plus po 2 dni na przesyłkę w każdą stronę[/b]
Nie w/g oriki tylko wszędzie (lub prawie) tak jest...
-
Zgoda, ale jak do nich zadzwonisz i zapytasz przed zakupem o warunki gwarancji to usłyszysz, że naprawa trwa do 2 tygodni. Kiedy wyślesz do naprawy usłyszysz do 14 dni roboczych. Prawie to samo ale prawie robi różnicę :D
-
Witam
Odebrałem dziś osobiście z siedziby Oriki z Wrocławia moje P 550
Czy wiecie że w jednym miejscu jest Comes, Orika, Arcus i coś jeszcze. Niby osobne firmy jednego właściciela ciekawostka, ale nic to najważniejsze że działa mi palmtop po niefortunnym sformatowaniu romu.
Odczucia pozytywne zrobili flashowanie w jedyne 7 dni.
Pozdrawiam
art
-
najważniejsze że działa mi palmtop po niefortunnym sformatowaniu romu.
Odczucia pozytywne zrobili flashowanie w jedyne 7 dni.
Witam,
placiles za usluge?
-
Naszczęście nie płaciłem uwierzyli w bajeczke o totalnym zwisie po HR zrobionym by przywrócić łącznośc z AS. Polska nakładka blokuje AS. Po flashowaniu oczywiscie jej nie nałozyli cwaniaki dlatego zapewniali że napewno sie łaczy.
-
naprawa trwala ponad miesiac,
Tylko nie strasz, że to było w ramach garancji. :worried
Gwarancja nie obejmuje uszkodzen mechanicznych
Jak ktos ma pekniety wyswietlacz w Mio P 550 to podaje ceny, wedlug Orika:
-wyswietlacz 390+VAT
-naprawa 50+VAT
-transport w moim przypadku 30+VAT
-razem to daje 470+VAT czyli 573,40 zł.
Pozdrawiam i zycze jak najmiej peknietych wyswietlaczy. :terrified:
-
mialem to samo w Mio A201 i dokładnie te same ceny ale robota zrobiona w 4 dni
-
Proponuję, abyście wyrazili swoje opinie na temat Oriki w ankiecie Ausa:
http://sip.asus.com/Survey/Questionnaire/Survey_20041103104222.aspx
Link do ankiety znajduje się także na ich stronie głównej.
-
Nie nazwałbym ORIKIA poważną firmą. Na A701 czekam juz miesiąc 2 tygodnie temu miał być wysłany, ale z tygodnia na tydzień dodają "kilka dni". Z tego co wiem naprawa u nich trwa do 14 dni, ale czas ten może ulec wydłużeniu. Pytanie tylko o ile? Czy moje A701 będzie jeszcze cos warte do czasu kiedy mi je odeślą? Skoro nie mogą naprawić to niech dadzą nowy telefon! Jeżeli chodzi o kontakt z ORIKA to musze powiedzieć że na emaile w ogóle nie odpowiadają, a telefon łaskawie odbierają po (średni) 30min prób.
Śmiech na sali !
-
Nie nazwałbym ORIKIA poważną firmą. Na A701 czekam juz miesiąc 2 tygodnie temu miał być wysłany, ale z tygodnia na tydzień dodają "kilka dni". Z tego co wiem naprawa u nich trwa do 14 dni, ale czas ten może ulec wydłużeniu. Pytanie tylko o ile? Czy moje A701 będzie jeszcze cos warte do czasu kiedy mi je odeślą? Skoro nie mogą naprawić to niech dadzą nowy telefon! Jeżeli chodzi o kontakt z ORIKA to musze powiedzieć że na emaile w ogóle nie odpowiadają, a telefon łaskawie odbierają po (średni) 30min prób.
Śmiech na sali !
A jaki problem miałeś ze swoim A 701???
-
Dobra OK moj Mio wrócił naprawiony.
Jeżeli chodzi o kontakt z ORIKA to musze powiedzieć że na emaile w ogóle nie odpowiadają, a telefon łaskawie odbierają po (średni) 30min prób.
Śmiech na sali !
Fakt - beznadziejny kontakt.
Mio Mi jużdziała (wymienili płyte główną),
ale polska nakładka odparowała.
Zobaczymy co da mi oryginalna płyta.
Pewnie będę jak inni bił się z brakiem ID i komunikatami o 14 dniach demo. :(
(chyba, że macie juz na to jakies lekarstwo)