UWAGA NA GWARANCJE NA SPRZET MIO

  • 14 Odpowiedzi
  • 4456 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

UWAGA NA GWARANCJE NA SPRZET MIO
« dnia: Październik 25, 2006, 09:28:17 »
w mysl powiedzenia "co tanio to drogo" sam sobie jestem winien ale przestrzegam innych

04.10.2006 roku kupilem nawigacje C710 (zakup w sklepie faktura itp) jak sie okazalo od poczatku nie dzialala poprawnie, system dzialal ale nie przyjmowala kapletnie ladowania bateri tak wiec stala sie wlasciwie bezuzyteczna, o takiej sprawie jak rekojmia mozna zapomniej jeden z punktow gwarancji ja wyklucza
sklep w ktorym ja kupilem w dniu szybko odeslal ja do serwisu we Wroclawiu w rozmowach telefonicznych podobno mialo sie to szybko zrobic
niedlugo minie 3 tydzien i na dzien dzisiejszy nie wiem kiedy spzred naprawiony sostanie do mnie odeslany, gdyz warunki gwarancji na produkty Mio w Polsce NIE PZREWIDUJA MAX TERMINU NAPRAWY SPZRETU I NA TO CZESCIOWO POWOLAL SIE JAKIS TAM CZLOWIEK Z FIRMY COMES PRZYTACZAJAC MOWIAC TO SAMO CO W GWARANCJI ZE SERWIS USUNIE USTERKE W MOZLIWE NAJKROTSZYM TERMINIE

w praktyce mozna oznaczac to pol roku a moze i 2lata :-)

po czym w sluchawce nastala cisza, i wlasciwie na tym skonczyla sie rozmowa nic ale to nic wiecej zadnej pomocy mi nie zaoferowano

sam jestem sobie winien przyslepiony dobrymi opinami o sprzecie MIO
moze i spzret jest dobry ale niestety nie mam mozliwosci tego zweryfikowac gdyz serwis jest beznadziejny


pozdrowienia

ford_driver

UWAGA NA GWARANCJE NA SPRZET MIO
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 25, 2006, 10:19:37 »
witam, niestety dopiero po zakupie mio okazało się że za serwis odpowiada ORIKA.

i niestety o jakości i solidności tego serwisu mogę powiedzieć wiele złego,
jest już bardzo blisko tego, żeby sprawa trafiła do sądu

a wszystko byłoby pięknie gdyby nie zakup laptopa ze stajni Comesu.

dla tych dwóch firm - niestety wielki minus za sposób traktowania klienta

----
na szczęście moje Mio P550 jest na razie [tutaj trzy razy odpukuje w niemalowane] w porządku

*

Offline rom2703

  • 22
  • Sprzęt: SPV M3000, GS - R238, Nokia 6310i
UWAGA NA GWARANCJE NA SPRZET MIO
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 25, 2006, 10:28:28 »
O ile sie orientuje to od konsumenta zalezy czy chce skorzystac z gwarancji czy rekojmi, a do 10 dni mozna zwrocic kazdy sprzet bez podania przyczyny , oczywiscie niezniszczony.
Jezeli sie myle to prosze o poprawienie mnie .

UWAGA NA GWARANCJE NA SPRZET MIO
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 25, 2006, 11:06:15 »
jesli chodzi o rekojmie to tak tylko ze ja kupilem ten spzret jako "przedsiebiorca' a tu mozliwe jest wyłaczenie rekojmi i po drugie kupilem go u znajomego w sklepie tak wiec rekojmia byla by jego problemem bo COMES w oficjalnych warunkach gwarancji wlasnie na mozliwosc wyjaczenia rekojmi sie powoluje

fakt nie wiedzialem i nie zostalem poinformowany o tym przed zakupem

obecnie kwestii rekojmi juz nawet nie ruszam sprzet jest w serwisie i nie mam zadnych wiazacych informacji (fakt nie kontaktuje sie z nim sam wiec moze w ciagu ostatniej godziny cos sie zmienilo ;-))

najgorsze jest to poczucie braku zainteresowania sie klientem - kupil niech czeka my jestesmy OK takie troche postepowanie nie fair ale za to wskazuje droge na przyszlosc COMES i to co oferuje czyli miedzy innymi MIO omijac szerokim lukiem taka nauczka dla mnie

pozdrowienia

ford_driver

*

Offline Mr.X

  • 15
UWAGA NA GWARANCJE NA SPRZET MIO
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 25, 2006, 13:06:08 »
Mój Mio A 701 również wysłałem na gwarancji do serwisu ORIKA, minął już 4 tydzień i nadal nie mają części (płyta główna), normalnie śmiech na sali... :(

UWAGA NA GWARANCJE NA SPRZET MIO
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 25, 2006, 14:43:24 »
Moze pewne swiatlo na wasze oczekiwanie rzuci informacja jaka ostatnio dostalem od zaprzyjaznionego dostawcy. Podobno sprzet mio, a w szczegolnosci a701, nie spelnia na chwile obecna norm unijnej dot. Zawartosci olowiu w lucie ... Jego sprzedaz podobno zostala oficjalnie wstrzymana do czasu zmiany technologii ... podobno ten sprzet ktory jest na rynku to jest z przed w prowadzenia restrykcji. To moze byc realnym powodem waszego czekania na sprzet z serwisu ... Zastrzegam sie, ze to tylko info od jednego z dystrybutorow, moze to tylko sciema, ale faktem jest ze sprzet ten _a701 ostatnio jest trudno dostepny.

*

Offline Dolek

  • *****
  • 2023
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Waze znakomicie się sprawuje
Re: UWAGA NA GWARANCJE NA SPRZET MIO
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 25, 2006, 23:37:27 »
Cytat: "ford_driver"
...gdyz warunki gwarancji na produkty Mio w Polsce NIE PZREWIDUJA MAX TERMINU NAPRAWY SPZRETU I NA TO CZESCIOWO POWOLAL SIE JAKIS TAM CZLOWIEK Z FIRMY COMES PRZYTACZAJAC MOWIAC TO SAMO CO W GWARANCJI ZE SERWIS USUNIE USTERKE W MOZLIWE NAJKROTSZYM TERMINIE

w praktyce mozna oznaczac to pol roku a moze i 2lata :-)


Nie może trwać tyle kolego a gość który udzielił Ci takich informacji nie ma pojęcia co mówi. Prawo mówi wyraźnie iż naprawa w ramach gwarancji nie może trwać dłużej niż 14 dni a w niektórych przypadkach 21 dni gdy wymaga to wysłanie do serwisu.
I nie ważne co producent napisał sobie w gwarancji - jego przepisy nie mogę być bardziej niekorzystne dla klienta niż te przewidziane prawem polskim.
Jeżeli serwis w tym terminie nie potrafu usunąć wady to powinien Ci oddac takie same nowe urzadzenie lub powinien nastapic zwrot gotowki.
Jeżeli masz dowód oddania do serwisu z datą, mineło ponad 3 tygodnie to radzę przedzwonić na serwis z informacją że zgłosisz to do Państwowej Inspekcji Hadlowej- często powołanie się na nich pomaga. A jeżeli nic nie uzyskasz nadal to naprawdę podejdzo do PIH i tam już Cię odpowiednio pokierują co zrobić.

UWAGA NA GWARANCJE NA SPRZET MIO
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 26, 2006, 08:36:49 »
o ile mi wiadomo prawo polskiei nie narzuca terminu naprawy gwarancyjnej, gwarant ma prawo do takiego okreslenia

mio (comes) zastrzega sobie wylaczenie rekojmi co jak sie okazuje nie do konca jest prawda, dlatego ze rekojmie moze on sobie wylaczyc na lini on i kupujacy bezposrednio od niego a ja kupilem Mio w sklepie tak wiec mam teoretyczne prawo do rekojmi dzialajace pomiedzy mna a sprzedawca (tylko jesli z niego skorzystam naraze na strate kolege)

mysle ze obecnie moge juz to spokojnie powiedziec Mio (Comes) to olewka klienta a ich warunki gwarancyjne tylko na to wskazuja
oni jak dla mnie poprostu okazali sie niesolidna firma.

pozdrowienia

ford_driver

UWAGA NA GWARANCJE NA SPRZET MIO
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 26, 2006, 09:34:15 »
Cytat: "rom2703"
O ile sie orientuje to od konsumenta zalezy czy chce skorzystac z gwarancji czy rekojmi, a do 10 dni mozna zwrocic kazdy sprzet bez podania przyczyny , oczywiscie niezniszczony.
Jezeli sie myle to prosze o poprawienie mnie .


AFAIK mozesz zwrocic, ale tylko ten ktory nabyles przez internet. Jesli nabyles sprzet osobiscie, to czy sprzedawca przyjmie, zalezy wylacznie od jego dobrej woli.
Natomiast ZAWSZE mozesz zwrocic sprzet jesli NIE JEST ZGODNY z UMOWA sprzedazy, tzn nie posiada cech ktore posiadac powinien zgodnie z reklama czy lista producenta.

Co do serwisu, to niezaleznie od gwarancji kazdy sprzet mozesz oddac do naprawy w ciagu 24 miesiecy do sprzedawcy i ma on obowiazek sprawe zalatwic czyli naprawic z tym ze nie ma okreslonego terminu.

--

*

Offline radoskur

  • *****
  • 1921
    • http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=414522
UWAGA NA GWARANCJE NA SPRZET MIO
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 26, 2006, 16:32:40 »
Z tym zwrotem kupując przez internet też słyszałem kilka różnych wersji od rzeczników konsumentów, jeden mówi że mozna, drugi że to zależy od sprzedawcy, jeszcze inny że nie można zwrócić ponieważ przed kupnem klient zapoznał się z specyfikacją produktu... ja osobiście zgadzam się z wersją o własnej nieprzymuszonej dobrej woli sprzedawcy lub też zwrotu nierozpakowanego towaru (nie odebranie paczki, czy też nie rozplombowanie urządzenia (PDA jest nadal w folii fabrycznej z nierozerwaną naklejką zabezpieczającą), wtedy mam pewnośc że klient nie ruszał sprzętu - tylko po prostu się rozmyślił i oddaję mu kasę...


Nie zmienia to faktu że serwis Orika jest WOLNY i to bardzo... nawet na wgranie romu trzeba ponad 2 tygodnie czekać  :worried: i nie wydaje mi się żeby w Optimusie czy Jamiconie (pozostali 2 dystrybutorzy MIO) było lepiej. Fakt jest taki że MIO nie nadąża z produkcją samych urządzeń jaki i części serwisowych (płyty głowne, wyświetlacze, baterie).

*

Offline ajed

  • ******
  • 6004
  • Płeć: Mężczyzna
    • Strona prywatna
  • Sprzęt: iPhone 4s, iPad 2
UWAGA NA GWARANCJE NA SPRZET MIO
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 26, 2006, 18:02:37 »
Cytat: "spamcop"
Natomiast ZAWSZE mozesz zwrocic sprzet jesli NIE JEST ZGODNY z UMOWA sprzedazy, tzn nie posiada cech ktore posiadac powinien zgodnie z reklama czy lista producenta.

Niestety nie zawsze. Niezgodność towaru z umową dotyczy tylko sprzedaży konsumenckiej. Ford_driver kupił sprzęt na firmę, a zatem nie był konsumentem - czyli lipa.


Cytat: "Dolek"
Nie może trwać tyle kolego a gość który udzielił Ci takich informacji nie ma pojęcia co mówi. Prawo mówi wyraźnie iż naprawa w ramach gwarancji nie może trwać dłużej niż 14 dni a w niektórych przypadkach 21 dni gdy wymaga to wysłanie do serwisu.

Jakaś podstawa prawna tak rewelacyjnego przepisu?? Polecam lekturę art. 580 par 2 Kodeksu cywilnego "Gwarant jest obowiązany wykonac obowiązki wynikające z gwarancji w odpowiednim terminie " W komentarzu Gniewka do tego przepisu czytamy "... w odpowiednim terminie (zazwyczaj umownie określonym; w braku takich ustaleń dostosowanym do okoliczności obejmujących rodzaj wady oraz faktyczną możliwość zrealizowania obowiązków gwaranta jako profesjonalisty)..." [Kodeks Cywilny. Komentarz E Gniewka, tom II wyd. C.H. Beck W-wa 2004, str. 122].
A Ty na czym opierasz swoje przekonanie??

Cytat: "ford_driver"
mio (comes) zastrzega sobie wylaczenie rekojmi co jak sie okazuje nie do konca jest prawda, dlatego ze rekojmie moze on sobie wylaczyc na lini on i kupujacy bezposrednio od niego a ja kupilem Mio w sklepie tak wiec mam teoretyczne prawo do rekojmi dzialajace pomiedzy mna a sprzedawca (tylko jesli z niego skorzystam naraze na strate kolege)

To nie jest takie proste. Po pierwsze, co do zasady - zgodnie z art. 558 par. 1 kodeksu cywilnego "strony mogą odpowiedzialność z tytułu rękojmi rozszerzyć, ograniczyć lub wyłączyć" (nie dotyczy to sprzedaży konsumenckiej). Stronami są: sprzedający i kupujący. Dystrybutorowi nic do tego, ale... No właśnie zawsze jest jakieś "ale". Na gwarancji masz pieczątkę sprzedającego, a tym samym dystrybutor może (i pewnie będzie) argumentował, że sprzedawca pieczętując i podpisując gwarancję, zawarł z Tobą umowę o ograniczeniu rękojmi. Można byłoby się z tym kłucić (z tym, że musisz się liczyć z możliwością pójścia do sądu) tylko, że sprzedawca to Twój kolega, więc masz problem.

UWAGA NA GWARANCJE NA SPRZET MIO
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 26, 2006, 21:25:36 »
gdyby nie fakt zakupu u kumpla w sklepie juz bym sie powolywal na rekojmie bez wzgledu czy mam pieczatke na gwarancji czy nie dlatego ze o fakcie wylaczenia rekojmi musze byc poinformowany przed zakupem

o ile spzredajacy tego nie dopilnuje kupujac nawet jako przedsiebioerca uwazam ze ona jest

dla mnie sprawa jest jasna Mio (dystrybutor Comes) to firmy ktorych nalezy sie wystrzegac
o ile sie orientuje Asusa serwisuje ten sam serwis i problemow nie ma

pozdrowienia

ford_driver

*

Offline radoskur

  • *****
  • 1921
    • http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=414522
UWAGA NA GWARANCJE NA SPRZET MIO
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 26, 2006, 22:31:33 »
Cytuj
dla mnie sprawa jest jasna Mio (dystrybutor Comes) to firmy ktorych nalezy sie wystrzegac
o ile sie orientuje Asusa serwisuje ten sam serwis i problemow nie ma



Po prostu mają w serwisie pod dostatkiem części zapasowych, a i Asusów dużo mniej się sprzedaje więc i procedur gwarancyjnych jest odpowiednio mniej...

*

Offline 6nt

  • Ekspert Mio z GSM
  • ******
  • 2545
  • Płeć: Mężczyzna
  • Myślę, więc... myślę!
    • SGL-W
  • Sprzęt: HTC Kaiser z orangutana (TyTN II), MIO A701, SE K8
UWAGA NA GWARANCJE NA SPRZET MIO
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 28, 2006, 15:28:18 »
Cytat: "rom2703"
O ile sie orientuje to od konsumenta zalezy czy chce skorzystac z gwarancji czy rekojmi, a do 10 dni mozna zwrocic kazdy sprzet bez podania przyczyny , oczywiscie niezniszczony.
Jezeli sie myle to prosze o poprawienie mnie .



Dokładnie - masz rację. Poza tym nie ma różnicy czy kupujesz będąc osobą fizyczną, czy przedsiębiorcą - w obecnych przepisach jesteś i tak "konsumentem" i masz podobne prawa.

*

Offline ajed

  • ******
  • 6004
  • Płeć: Mężczyzna
    • Strona prywatna
  • Sprzęt: iPhone 4s, iPad 2
UWAGA NA GWARANCJE NA SPRZET MIO
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 28, 2006, 16:03:32 »
Cytat: "6nt"
Poza tym nie ma różnicy czy kupujesz będąc osobą fizyczną, czy przedsiębiorcą - w obecnych przepisach jesteś i tak "konsumentem" i masz podobne prawa.


Sorki, ale głupoty gadasz.

Art. 1 ust 1 ustawy z dnia 27.07.2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. Nr 141, poz. 1176). stanowi:
"Ustawę stosuje się do dokonywanej w zakresie działalności przedsiębiorstwa sprzedaży rzeczy ruchomej osobie fizycznej, która nabywa tę rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą [/u](towar konsumpcyjny)."