PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Windows Mobile (Classic, Professional, Standard), Windows Phone 6.x oraz 7/8.x/10 => Eten / Acer => Pocket PC z telefonem - ogólnie (WM Professional/WP6.x) => M700 => Wątek zaczęty przez: horde w Maj 04, 2007, 18:41:31
-
Kiedys tego raczej nie mialem, ale ostatnio zauwazylem spore przeklamania we wskazniku pozmiomu naladowania baterii. Zdarza sie tak, ze wskazuje niby 25% a sprzet potrafi sie wylaczyc. Czy mial ktos cos podobnego? Wczesniej potrafil zejsc do 10-5%, byly komunikaty, a teraz jakos nie.
-
Ja mam tak od początku. Pokazuje 20% a czasem 35% nawet i jak mu włączę np. WiFi to w tym momencie siada kompletnie.
-
Czyli nie jestem sam.
Zauwazylem to np w wypadku, gdy sprzet jest mocno wykorzystywany np GPS, czyli jakby system nie wyrabial i nie zdazyl zaktualizoawac stanu baterii, strasznie irytujace.
Jeszcze poobserwuje :)
-
Tak, cholernie irytujące.
Moim zdaniem to najpoważniejsza wada tego urządzenia, reszta błędów to raczej drobiazgi. Być może w następnej wersji ROMu to poprawią.
-
Ja mam tak od początku. Pokazuje 20% a czasem 35% nawet i jak mu włączę np. WiFi to w tym momencie siada kompletnie.
A ja myślę, że nie jest z tym tak źle... po prostu jak pokazuje 20-30% to w stanie spoczynku tyle wytrzyma, natomiast jeśli mu włączysz WiFi albo BT to w tym momencie wzrasta zużycie energii i się wyłącza albo drastycznie spada czas, po którym się wyłączy. U mnie jest tak: jak mam włączone BT i WiFi to mam np: 20%, a jak wyłączę oba to mi wzrasta do 30-35% - już się do tego przyzwyczaiłem i jak chcę dłużej używać mojego Etena to mu wyłączam wszystkie wireless.
-
Mi ostatnio pokazuje nonstop 100% potem bez uprzedzenia następuje wyłączenie.
Ktoś zasugerował mi że to dlatego że odinstalowałem Eten battery oraz Eten BatteryMeter Service.
Niestety po zainstalowaniu dalej problem jest.
Moim zdaniem głupieje przy wkładaniu do uchwytu samochodowego potem do USB i tak kilka razy.
Takie częste włączanie i odłaczanie wydaje mi się że powoduje ten problem - ale pewności nie mam.
pozdrawiam
-
Ja mam tak od początku. Pokazuje 20% a czasem 35% nawet i jak mu włączę np. WiFi to w tym momencie siada kompletnie.
A ja myślę, że nie jest z tym tak źle... po prostu jak pokazuje 20-30% to w stanie spoczynku tyle wytrzyma, natomiast jeśli mu włączysz WiFi albo BT to w tym momencie wzrasta zużycie energii i się wyłącza albo drastycznie spada czas, po którym się wyłączy. U mnie jest tak: jak mam włączone BT i WiFi to mam np: 20%, a jak wyłączę oba to mi wzrasta do 30-35% - już się do tego przyzwyczaiłem i jak chcę dłużej używać mojego Etena to mu wyłączam wszystkie wireless.
To by sie nawet zgadzalo. zauwazylem, ze jesli dziala bez wielkich obciazen, czyli na jako telefon,PIM itp to wskazuje prawidlowe wartosci, sa ostrzezenia itp. W momencie kiedy jest duze obciazenie to wtedy nastepuja jakies przeklamania. Wkurzylo to mnie bo mialem ok 50% baterii, jechalem autkiem, wlaczylem GPS, trasa ok 30min i po dojechaniu na miejsce pokazywal ok 35%, a w momencie gdy ktos zadzwonil wylaczyl sie,a powinien spokojnie wytrzymac.
Mi ostatnio pokazuje nonstop 100% potem bez uprzedzenia następuje wyłączenie.
Ktoś zasugerował mi że to dlatego że odinstalowałem Eten battery oraz Eten BatteryMeter Service.
Niestety po zainstalowaniu dalej problem jest.
Moim zdaniem głupieje przy wkładaniu do uchwytu samochodowego potem do USB i tak kilka razy.
Takie częste włączanie i odłaczanie wydaje mi się że powoduje ten problem - ale pewności nie mam.
pozdrawiam
Moze wlasnie wariuje, jesli ciagle jest ladowany, rozladowywany...
Miales tak od poczatku? Na czystym sytemie tez sie tak zachowuje?
Rozumiem, ze jesli normalnie ladujesz go, a w trakcie uzytkowania nie podlaczysz do ladowarki samochodowej, usb to jest ok?
-
Wczoraj, systemik wyczyściłem wgrałem spb diary, spb shell doinstalowałem obsługę baterii etena i dalej non stop 100% baterii a później (pewnie jak siś wyczerpie) the end.
Pozdrawiam
-
Witam,
U mnie było cały czas ok i nawet jak miałem 1% to się dawało wykonac rozmowę. Wczoraj przeczytałem ten wątek i się zdziwiłem gdyż nigdy niczego takiego u siebie nie zaobserwowałem. Półtorej godziny później telefon nagle mi się wyłączył. Po włączeniu sprawdziłem baterię i było 80%. Pierwsza myśl była, że coś mi się stało z softem. Dopiero po chwili przypomniałem sobie, że właśnie o tym czytałem : )
Tyle słowem wstępu, tymczasem zauważyłem, że obecnie poziom utrzymuje się między 80% i 100%. Moim zdaniem nie jest to ani brak aplikacji ani intensywny pobór prądu, tylko rozkalibrowanie baterii powodowane jej doładowywaniem tj nie czekaniem z ładowaniem do momentu rozładowania baterii (charakterystyczna cecha akumulatorów). Urządzenie powinno sobie z tym jednak radzić ponieważ wiadoma sprawa, że uruchamianie gps w samochodzie wiąże się z trzymaniem na ładowarce, a nawet synchronizacja przez usb powoduje ładowanie urządzenia. Ostatnia sytuacja nie powodowała żadnych kłopotów w przypadku Wizarda. Myślę, że problem może zostać usuniety albo przez nowy WM albo łatkę, albo jakąś specjalną aplikację, ewentualnie przez nową z poprawioną elektroniką wersję baterii. Dodam jeszcze, że kiedyś było coś podobnego w przypadku zdaje się sl45, że jak akumulator skracał swoja żywotność to była jakaś metoda kalibrowania baterii co miało pomóc pokazywać własciwie jej poziom naładowania.
-
Wątpię czy to "rozkalibrowanie baterii". Mój miał tak od początku, nie był doładowywany (robie to teraz jak może mi paść gdy ktoś zadzwoni a mam 20 %). Nie doładowuję też przez USB, używam Bluetootha. Tylko wkurzające jest zachowanie przy zwiększonym obciążeniu.
-
Witam u mnie pojawil sie ten sma problem :) znikl po rozladowaniu bateri tak ze ppc nie byl w stanie wstac :) i nagle powyszy problem znikl...
-
Witam, to samo chciałem napisać!! u mnie problem też zniknął : )
Mam teraz taką myśl, że używanie gps zakłóca system pomiaru energii tj używasz gps, poziom energii w baterii spada, a system tego nie aktualizuje tylko zatrzymuje wskaźnik baterii w okolicy tego poziomu. . . Czyli jeśli rozładujecie do końca telefon tj aż do jego wyłączenia, a potem naładujecie telefon na maksa i nie będziecie uzywać gpsa to telefon będzie pokazywał poziom energii właściwie. To tylko hipoteza (naprędce wymyślona) dlatego jeśli możecie to jakoś zweryfikować to proszę o info. Dla mnie pewnym potwierdzeniem tego jest, że problem uaktywnił się w momencie długiego weekendu czyli wyjazdów i okazji do użytkowania gps (np przeze mnie). Oczywiście może być zupełnie inaczej : )
-
To wszystko by sie chyba zgadzalo :) Podczas normalnego uzytkowania nie ma problemu, wskaznik dziala prawidlowo. Trzeba potestowac wlasnie zachowanie z GPS...
-
Panowie ja używam go najczęściej do rozmowy (2-4h). I ten wskaźnik faktycznie jest niewiele wart i jest to dość grzeczne orzeczenie. Po prostu coś jest spaprane. Jest to faktycznie dość uciążliwe, szczególnie jeśli chce się polegać na tym urządzeniu.
-
Dołącze do grona, non-stop 100% ale obalam teze o giepeesie nie używam go od trzech dni, problem pojawił się dzisiaj więc może nie czas na wyrok choć wiem że 100% to ten akum. napewno niema.
-
GPS to byl jako jeden z przykladow "duzych poborow mocy", a nie jako glowny winowajca. U kogos innego taki efekt powstal przy uzywaniu np wi-fi. Ja jak na razie nie mialem problemow, zeby non-stop bylo 100% wskaznika i sie nie zmienialo, Od jakiegos czasu, kiedy uzywam glownie jako telefon, smsmy, rozmowy, jakies aplikacje typu slownik to wszystko gra, pokazuje prawidlowo zuzycie.
-
Nie wiem jak w M700, ale X500 to praktycznie bliźniak bez klawy i u mnie miernik zachowuje się jak wskaźnik napięcia baterii.
Przy dużym poborze prądu (rozmowa tel, włączony wifi, bt, gps, ekran itd.) potrafi pokazywać stan niski, by powrócić do wyższego po wyłączeniu ciągnącej prąd funkcji. Uważacie, że to nienormalne? No faktycznie, widziałem programiki dla padaków pokazujące pobór prądu i aktualną pojemność prądową baterii w mA, ale nie znalazłem takiego programu, który by działał na naszych Samsungach. Zresztą... Czy te programiki nie działają i tak wyłącznie na zasadzie teoretycznego tylko szacowania tych wartości? Raczej i tak napięcie jest jedynym właściwym wyznacznikiem stanu baterii. Pewnie plotę farmazony, ale tak to zawsze rozumiałem.
-
Pozwole sie wtracic - to o czym piszecie jest cecha charakterystyczna dla tego typu układów pomiaru stanu baterii. Jest tam pakowany zwykle układ pomiaru ładunku (taki specjalizowany układ scalony) i poziom wskazywany jest zalezny od chwilowego poboru ładunku z baterii czyli inaczej mowiac pokazuje na bieząco przyblizony poziom baterii jaki jest przy danym obciążeniu - mozna by zamiast procentów zrobic przelicznik na czas jaki pozostał do wyczerpania ładunku i wtedy widać by było jak sie on potrafi zmienić w zalezności od chwilowego obciążenia. Prwda jest ze układ taki może sie "rozkalibrować" i wtedy dobrze jest doprowadzic do całkowitego rozładowania, oczywiscie mozę tez dojść do zakłóceń ale to juz raczej byłaby niedoróbka konstrukcyjna elektroniki. To co napisałem poparte jest moimi doswiadczeniami ztego typu układami pomiaru ładunku firmy Dallas.
-
Witam, ja nie miałem problemu dobre 3 miesiące, nie wgrywałem ostatnio żadnych aplikacji a jednak dopadł mnie ten problem:/ Zauważyłem ze wskaźnik cały dzień pozostał na 100% drugi dzień 100% a tu nagle przy wysyłaniu MMS padł:/. Nie ma na to żadnej łatki? Po SR to samo, po backupie z przed miesiąca to samo :/ Także nie pozostaje nic innego jak HR, czego bardzo nie lubię... :/ Pozdr.
-
Ukazała sie oficjalna łata na te przypadłść. Zassać można na stronie ETENA po uprzedniej rejestracji.
pozdro
-
Skoro odswiezamy stare watki to radzilbym uwazniej czytac forum, bo o latce
rozwiazujacej ten problem, a szczegolnie tej na oficjalnej stronie bylo juz dawno w innych
watkach...
-
A czy moglbys przytoczyc ten watek o latce bo nijak go nie moge wyszukac ... ? Bede wdzieczny .
Napisane: Sierpień 04, 2007, 20:26:52
Pozwole sie wtracic - to o czym piszecie jest cecha charakterystyczna dla tego typu układów pomiaru stanu baterii. Jest tam pakowany zwykle układ pomiaru ładunku (taki specjalizowany układ scalony) i poziom wskazywany jest zalezny od chwilowego poboru ładunku z baterii czyli inaczej mowiac pokazuje na bieząco przyblizony poziom baterii jaki jest przy danym obciążeniu - mozna by zamiast procentów zrobic przelicznik na czas jaki pozostał do wyczerpania ładunku i wtedy widać by było jak sie on potrafi zmienić w zalezności od chwilowego obciążenia. Prwda jest ze układ taki może sie "rozkalibrować" i wtedy dobrze jest doprowadzic do całkowitego rozładowania, oczywiscie mozę tez dojść do zakłóceń ale to juz raczej byłaby niedoróbka konstrukcyjna elektroniki. To co napisałem poparte jest moimi doswiadczeniami ztego typu układami pomiaru ładunku firmy Dallas.
To dlaczego w innych ppc problem nie wystepuje ?
-
To dlaczego w innych ppc problem nie wystepuje ?
Taki układ kontroli ładunku nie pracuje samodzielnie tylko przy współpracy z odpowiednim oprogramowaniem od strony "hosta" jak i powinien równiez współpracować z układem ładowania akumulatora - od jakosci tej współpracy zależy później zachowanie całości i tu najwyraźniej była niedoróbka o czym swiadczy łatka jaką wprowdził w końcu producent. Ale jak to jest zrobione w PDA to ja nie mam pojęcia, to są tylko moje przypuszczenia poparte jedynie rozwiązaniami, ktore stosowałem w innych urządzeniach.
-
Nie wiem czy powinnam akurat tutaj o tym pisać, ale jest to także problem odnośnie baterii, ale także i GPSa. Tak jak zauważyliście dodatkowe uruchomione programy ciągną więcej mocy i nic w tym dziwnego. Byłam na to przygotowana planując daleką podróż około 1200km.
Kupując palma M700 w zestawie miałam ładowarkę samochodową 500mA, jednak gdzieś na PDAclub przeczytałam o tym że bateria podczas długiej podróży rozładowuje się. Kupiłam więc przejściówkę/ładowarkę samochodową 1000mA. Zadowoleni wyruszyliśmy na wyczekiwany urlop. Po przejechaniu około 500km - 4,5h (poziom baterii przed wyjazdem był 100%), palmtop się zawiesił.
Akurat wjechaliśmy do kolejnego państwa (nikt w samochodzie nie mówił w tym języku), a palm...
Najpierw monitor zaczął się wieszać. Potem zaczęły przechodzić po wyświetlaczu pionowe pasy a na koniec zapaliły się wszystkie światełka a na czarnym monitorze zaczęły wyskakiwać białe napisy że należy podłączyć do do USB, że coś się dzieje z kartą i jeszcze jakieś dziwne informacje (niestety nie mogę sobie ich przypomnieć bo w stresie nie wiedziałam co robić - zwłaszcza, że nie mieliśmy ze sobą żadnej papierowej mapy). Po resecie nadal palm zachowywał sie w ten sam sposób. Na szczęście mieliśmy w samochodzie laptopa. Podłączyłam palma pod laptopa (laptop był włączony również do zapalniczki, ale na ładowarce o mocy 3,5A. Po odnalezieniu najbliższej stacji i zakupieniu na niej papierowej mapy (16euro), i upływie około 40 min ponownie zaczęłam bawić sie palmem i ... o dziwo wszystko z powrotem działało jak należy (a już chciałam robić hard restart i instalowanie od nowa mapy, gdyż po komunikatach na wyświetlaczu byłam pewna że się system sypnoł).
Przygoda skończyła się szczęśliwie bo jak się okazało później, padła bateria mimo że cały czas była podłączona do ładowarki 1A. Dopiero po podłączeniu do laptopa mogliśmy kontynuować naszą podróż.
Czy ktoś z was miał podobne problemy z rozładowującą się aż do tego stopnia baterią podczas używania GPS (w opcjach mapy cały czas za kliknięta była opcja oszczędności bateria, w palmie też)???
Czekam z niecierpliwością na jakieś wypowiedzi.
-
Ja tydzień temy jechałem na włączonym GPS równe 5 godz. oczywiście telefon podłączony do ładowarki 1A (oryginalnej Etena) , nic sie nie działo a telefon był na bieżąco ładowany, po dotarciu na miejsce pokazywał 100% naładowania.
-
korzystam z nawigacji w m700 i oryginalnego uchwytu na szybę z ładowarką i nigdy nie miałem opisywanych problemów z baterią. Czas podróży 6-10 h. I tak jak przedmówca napisał po zakończonej podróży stan naładowania baterii 100 %.
-
Też korzystam często z GPS i nawet testowałem to w ten sposób że miałem praktycznie całkowicie rozładowaną baterię gdy rozpoczynałem podróż i po przejechaniu kilku godzin z włączonym GPSem bateria była ładnie naładowana. Używam orginalnego uchwytu i ładowarki do M700.
-
Wychodzi na to że muszę dokupić orginalną ładowarkę.
Gdy go kupowałam nie było jej jeszcze na rynku.
Pozdrowienia dla wszystkich
-
no na to wygląda.. mam oryginalny zestaw i nigdy nie miałem takich problemów.. często zdarza mi się, że wsiadam do samochodu z rozładowaną baterią, podłączam, wkładam w uchwyt, włączam AM i jadę.. po przejechaniu trasy baterię mam pełną.. musi być kiepski "zamiennik"
-
Niestety i mnie dopadl ten problem - caly czas na wskazniku 100% - a pda nie byl specjalnei katowany gPS Wifi czy czyms innym strasznie pozerajacym energie......... ktos wpominal o latce na ten problem .....ta latka dziala w WM6?? testowal ktos?
pozdrawiam
Mike
P.S to i tak niesamowity telefon ......:)
-
(...) .....ta latka dziala w WM6?? testowal ktos? (...)
Tak, łatka dla M700 działa poprawnie na WM6.