Zresztą i tak na czorta bo jest padnięty GPS. Chyba mnie dopadła zła karma albo Eten postanowił
się zemścić. :/
Obawiam się, że możesz być w błędzie. Sam piszesz, że Ci działa, ale czasem się dziwnie zachowuje.
Bardzo rzadko "dziwne" zachowanie GPS w Etenach jest skutkiem fizycznego uwalenia GPS. Jak jest urwana antena, to zwyczajnie nie działa i już. Wiesz... To jednak mogło komuś kiedyś spaść na glebę. Trudno tu obwiniać firmę Eten, że nie robi pancernika odpornego na upadki. Jednak jakoś nie pamiętam, by wielu użytkowników zgłaszała, że im "trochę" nie działa w wyniku fizycznego uszkodzenia.
Moim zdaniem możesz mieć Etena po przejściach z użyszkodnikiem, który coś namotał w ustawieniach GPS. Często ludziki "psuli" sobie GPS przez nieumiejętne (z wykorzystaniem złych złych narzędzi) przestawianie SN. Sam się w to kiedyś wpakowałem :/ Opis jak bez zbędnych ceregieli zresetować GPS jest na naszym forum. Poszukaj. Nie podam Ci linka za jazdy jakie wyczyniasz po sprzęcie kochanym przez wielu jego właścicieli 
PS: Sporo się ostatnio dobrego wydarzyło dla tego i innych modeli Etena. Powstały niefirmowe sterowniki do audio, klawiszy sprzętowych i ekranu. Tchnęły one nowe życie w nasze maszynki. Może i Eteny M700 i X500 nie są idealne, ale w porównaniu do innych padaków nie wypadają wcale źle. Swoje robią i wbrew wielu legendom działają jak trzeba 
Jak zawał tak zwał

Jazd nie robię ale jestem przyzwyczajony do tego, że urządzenie działa ot tak po prostu samo od
siebie. Może MDA Compacty po prostu były tak solidne z tymi swoimi WM 2003 SE ? Nie ważne zresztą, spodziewałem
sie dużego skoku technologicznego i szybkości a tutaj okazało sie że muszę sie sporo namordować
żeby urządzenie dorównało szybkością wiekowemu już MDA. Znak czasów chyba...
Czytam forum od jakiegoś czasu choćby po to aby sprawdzić co chcę kupić, możliwości Etena itp. Przyznam
szczerze, że miałem wątpliwości bo sporo złego można sobie poczytać o wielu wpadkach Etena zwłaszcza
z softwarem. Zdecydowałem sie i po prostu miałem pecha.
Zresztą źle to świadczy o firmie Eten bardzo skoro to wszystko dobre co sie dzieje jest tak naprawdę
zasługą innych użytkowników, pasjonatów...
Co do GPSa fajnie by było jakbyś miał rację, mam jednak obawy co do tego. Jest bardzo źle. Powalczę jeszcze z
nim. Urządzenie kupiłem w stanie wprost idealnym można powiedzieć. Sprzedający wydaje się być uczciwą osobą,
ponadto był przekonany, że to działa dobrze. Chłop po prostu nie miał pojęcia jak działa sprawny GPS z SIRF STAR III
dla niego niełapanie fiksa koło okna jest logiczne

Oraz czytanie tylko z 3-4 satelit pod gołym niebem.
Nie podejrzewam aby osoba ta grzebała jakoś w tym GPSie. Zresztą na zupełnie otwartej przestrzeni łapanie
fiksa trwa dobrą chwile nawet na gorącym starcie (czy jak to się tam nazywa). Potem mam sygnał z max 3-4 satelit
tylko i nie ważne czy na COM4 czy na COM7 z poprawkami położenia satelit. Przejażdżka autem po okolicy wprawiła
mnie w lekkie osłupienie jak zobaczyłem sco się wyprawia w AM na ekranie.
Dla pewności podłączyłem przez BT mojego starego GPSa i śmiagało jak burza.
Wezmę jeszcze zrobie HR, poszukam tych rad o których piszesz bo pamiętam, że gdzieś się na nie natknąłem
ale oczywiście już nie wiem gdzie w natłoku tej nowej wiedzy

Może tak z litości dla zawiedzionego nowego
użytkownika jakaś mała podpowiedź? Niech ma też szanse pokochać to urządzenie

Roger