Witam
Jako ze mój sprzet wciąż źle działa, pomyślałem o naprawie gwarancyjnej.
Karta gwarancyjna mówi o 12- miesiącach które juz minęło dawno, ale gdzies mi sie obiło ze polskie prawo daje ochronę w formie rękojmi lub niezgodności towaru z umową, i wtedy jest 24 Mc.
Macie jakieś doświadczenia w tym temacie ? Czy te 12 miesiecy jest nieprzekraczalne ?
Czy reklamowaliście ten sprzęt po przekroczeniu tego terminu ?
Było na forum sporo na ten temat.
W skrócie: gwarancja, rękojmia i niezgodność towaru z umową to 3 różne rzeczy.
Gwarancja jest to dobrowolne świadczenie gwaranta na zasadach wskazancyh w gwarancji.
Sprzedawca natomiast odpowiada z tytułu rękojmi i niezgodności towaru z umową. Z tytułu rękojmi tylko po dwoma warunkami:
1) sprzedaż nie była sprzedażą konsumencką (czyli ktoś kupił towar na "firmę"),
2) strony nie wyłączyły w umowie odpowiedzialności z tytułu rękojmi.
Za niezgodność towaru z umową odpowiada sprzedawca, tylko w przypadku sprzedaży konsumenckiej. Odpowiada przez okres 24 miesięcy. Tylko, że wada musiała tkwkić w rzeczy w chwili jego wydania (nie wystarczy argument - zepsuło się). Przez okres 6 miesięcy istnieje domniemanie, że wada tkwiła w rzeczy w chwili wydania. Po upływie 6 miesięcy nie ma już tego domniemania.
Tak więc zawsze można spróbować. Pamiętaj, że jeśli sklep w ciągu 14 dni, pisemnie, nie poinformuje Cię, czy uznaje Twoje roszczenia, oznacza to, że je uznał.
Teflon nie zabieraj głosu w tematach o których pojęcia nie masz.