PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych

Windows Mobile (Classic, Professional, Standard), Windows Phone 6.x oraz 7/8.x/10 => HTC => Pocket PC z telefonem - ogólnie (WM Professional/WP6.x) => Leo => Wątek zaczęty przez: m4ro7 w Styczeń 31, 2011, 13:57:35

Tytuł: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: m4ro7 w Styczeń 31, 2011, 13:57:35
Witam
Oczywiście przy moim szczęściu i pedantycznym podejściu do kwestii telefonów musiała mi się przytrafić przygoda z martwym pikselem.
Nie wiem dokładnie kiedy to się stało, ale jakoś pewnie nie dawno gdy wgrałem WP7.
Możliwe że piksel jest od początku martwy, jednak nie mam pewności, bo dopiero wczoraj go zauważyłem i od tej poru od razu rzuca mi się w oczy :sleepy:
W każdym razie; kto jak kto ale ja nie mogę żyć z takim ustrojstwem.
Piszę ten temat aby moi następcy mieli łatwiejsze życie jeśli chodzi o wysyłanie Leo na gwarancje.

Parę pytań:
1. Czy powrót do WM 6.5 może w jakikolwiek sposób przywrócić sprawność pikselowi?
2. Jakie kroki muszę zrobić przed wysłaniem Leo do serwisu?
3. Gdziem mam z tym iść jeśli kupiłem telefon od gościa na Allegro, który wcześniej kupił go w Polskim salonie Plusa?
4.Czy gwarancja w ogóle obejmuje tego typu uszkodzenia? (jeden piksel, który świeci na czarno w górnej, środkowej części ekranu)

Będę wdzięczny za szybką zrozumiałą odpowiedź.
Dziękuje i Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: robix1999 w Styczeń 31, 2011, 14:14:25
1.nie
2.zadzwonić żeby powiedzieli że 1pix nie obejmie gwarancja
3.nie masz fv na HD2 to nie masz gwarancji
4.czarny kolor nie świeci
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: belek w Styczeń 31, 2011, 15:34:05
ad 3 jeśli masz dowód zakupu to możesz iść albo do plusa i korzystać z "ustawy" albo do serwisu i korzystać z gwarancji.
ja bym żądał z ustawy wymiany na nowy ze względu na piksel. oczywiście zgodnie z art8 pkt1 mogą odrzucić to żądanie ale wtedy muszą naprawić. a nie sądzę że martwy pixel czy nawet subpiksel w telefonie można uznać za wadę nieistotną. i tu ad.4: o ile gwarancja może wykluczyć piksele o tyle ustawa rządzi się swoimi prawami...
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: m4ro7 w Styczeń 31, 2011, 17:45:27
dzięki belek za sensowną i na temat odpowiedź.

czyli mam iść do plusa, podejść do pan/i przy ladzie i powiedzieć że w związku z martwym pikselem żądam wymiany na nowy egzemplarz telefonu?
Mam dowód zakupu (w formie paragonu) i podbitą książeczkę gwarancyjną.
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: belek w Styczeń 31, 2011, 20:49:06
mniej więcej ;)
w zależności od profesjonalizmu punktu powinni Cię spytać czy jeśli koszt wymiany towaru na nowy będzie nadmierny do kosztów naprawy, to czy wyrażasz na takową zgodę. w euro np, praktykują jedynie informowanie, że nie wymienią towaru na nowy, a naprawią, co nota bene nie jest zgodne z prawem, gdyż decyzja o sposobie przywrócenia towaru do zgodności z umową należy do Ciebie, a nie do sprzedawcy. ten może jedynie odmówić wymiany ze względu na nadmierność kosztów i zaproponować naprawę, ale wtedy decyzja należy do Ciebie. niektórzy sprzedawcy, np Era, pytają o to przy przyjęciu żądania wymiany. wygląda to po prostu tak, że na zgłoszeniu jest info, że klient zgadza się lub nie na naprawę, jeśli wymiana będzie niemożliwa (np ze względu na wspomnianą wcześniej nadmierność kosztów)...

pamiętaj, że ZAWSZE masz prawo uznać że martwy piksel wypełnia znamiona niezgodności towaru z umową. w gwarancji panem i władcą jest gwarant, który może wyłączyć gwarancję ze względu na wszystko co tylko chce. w "ustawie" sprzedawca MUSI działać zgodnie z prawem i to ono jest panem i władcą. oczywiście ww ustawa ma swoje wady. pierwsza i chyba najważniejsza to ciężar dowodu. po pół roku jest on przenoszony ze sprzedawcy na klienta, co w praktyce oznacza duże kłopoty z nieudowodnieniem, że dana niezgodność towaru istniała w dniu zakupu. drugą wadą "stawy" jest nieistotność niezgodności towaru z umową. sprzedawca może się "migać" od obowiązku wymiany lub naprawy jeśli niezgodność jest nieistotna. jak uznać martwy piksel? coż trzeba byłoby dogrzebać się do orzecznictwa, o ile takowe istnieje. Ogromną zaletą "ustawy" jest to, że jeśli sprzedawca nie ustosunkuje się do Twojego żądania w terminie 14 dniu, uznaje się je za zasadne. jednak o ile na początku obowiązywania ustawy, sprzedawcy przegapiali ten termin, o tyle dzisiaj rzadko się to zdarza.

tak czy inaczej warto spróbować. pamiętaj, że chcesz skorzystać z "ustawy", a nie z gwarancji poprzez sprzedawcę. no i pamiętaj że jedno drugiego nie wyklucza. nastepnym razem możesz oddać osobiscie do serwisu, a jeszcze następnym znowu do sprzedawcy z "ustawy"...
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: m4ro7 w Styczeń 31, 2011, 21:57:01
Wszystko jasne.
Jeszcze tylko taka formalność...
Ile trwa taka wymiana telefonu na nowy?
Czy jeżeli telefon był brany w Plusie w Łodzi, a ja chce załatwić wszystko w Zakopanem to będzie jakiś problem?
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: belek w Luty 01, 2011, 00:49:44
sprzedawcą jest plus więc możesz oddawać w każdym punkcie sprzedaży.
wymiana trwa moment, ale nie licz na to że Ci się uda. rzadko to przechodzi, ale łatwiej wtedy jest z naprawą
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: m4ro7 w Luty 01, 2011, 00:57:38
a czy normalna naprawa gwarancyjna nie jest prostsza? :-?
I tak właściwie czym się różni taka naprawa związana z umową od takiej gwarancyjnej?
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: belek w Luty 01, 2011, 01:03:52
prawami jakie Ci przysługują.
do 6 miesięcy polecam "ustawę", później praktycznie tylko gwarancja...
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: m4ro7 w Luty 14, 2011, 15:15:39
sprzedawcą jest plus więc możesz oddawać w każdym punkcie sprzedaży.
Byłem dzisiaj w salonie Plusa w zakopanym i pani mi powiedziała, że ona może przyjąć co najwyżej telefon na gwarancje, a jeśli chciałbym się odwołać do umowy niezgodności towaru z umową to mogę zrobić to jedynie tam gdzie telefon został zakupiony.
Spytałem się też czy gwarancja mi obejmie taki jeden martwy piksel, to ona mi odpowiedziała że nie jest w stanie tego stwierdzić i że to jest osobno rozpatrywane w punkcie gwarancyjnym.

I teraz jak spojrzę na tą sytuację to nie wiem co mam do końca robić...
Jak odeśle na gwarancje to nie wiem czy mi to przyjmą, a z zakopanego do Rawy Mazowieckiej też mi się średnio opłaca jechać.

Może coś poradzicie?
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: misha59 w Luty 14, 2011, 18:50:15
A do serwisu dzwoniłeś ??? Ja bym od tego zaczął...
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: Adramel w Luty 14, 2011, 20:21:44
Byłem dzisiaj w salonie Plusa w zakopanym i pani mi powiedziała, że ona może przyjąć co najwyżej telefon na gwarancje, a jeśli chciałbym się odwołać do umowy niezgodności towaru z umową to mogę zrobić to jedynie tam gdzie telefon został zakupiony.
Jak się to mówi, zostałeś spławiony. Idź jeszcze raz i gdy zaserwuje ci takim tekstem, powiedz że chcesz to na piśmie, by pokazać w federacji konsumenta. Nie ma znaczenia w jakim salonie oddasz tel(oczywiście tego samego operatora), nie mają prawa ci odmówić przyjęcia.
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: m4ro7 w Luty 14, 2011, 20:29:11
A do serwisu dzwoniłeś ??? Ja bym od tego zaczął...
A do jakiego serwisu mam dzwonić?
Byłem dzisiaj w salonie Plusa w zakopanym i pani mi powiedziała, że ona może przyjąć co najwyżej telefon na gwarancje, a jeśli chciałbym się odwołać do umowy niezgodności towaru z umową to mogę zrobić to jedynie tam gdzie telefon został zakupiony.
Jak się to mówi, zostałeś spławiony. Idź jeszcze raz i gdy zaserwuje ci takim tekstem, powiedz że chcesz to na piśmie, by pokazać w federacji konsumenta. Nie ma znaczenia w jakim salonie oddasz tel(oczywiście tego samego operatora), nie mają prawa ci odmówić przyjęcia.
Ale jesteś tego pewien, żebym nie wyszedł na głupka, upominając się o coś do czego nie mam prawa...
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: Adramel w Luty 15, 2011, 09:42:01
Jestem pewien. Zobaczysz że "pani" zmięknie gdy zażądasz powodu odmowy przyjęcia na piśmie. Tylko pamiętaj żeby mieć przygotowaną pisemną reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umową, w której powołujesz się na wadę która była już w momencie zawierania umowy.
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: beju w Luty 15, 2011, 09:54:29
jeden piksel, który świeci na czarno w górnej, środkowej części ekranu

Jak jest czarny to nie świeci.

Serwis może uznać że nie jest to usterka uciążliwa. W takim przypadku nie musiałby naprawiać sprzętu.
U siebie w G1 też mam jednego "bad" piksela.

Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: Adramel w Luty 15, 2011, 10:32:43
Dlatego ma się powołać na niezgodność towaru z umową a nie gwarancje. Zawierał w końcu umowe na Leo bez badpikseli.
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: ramzes w Luty 15, 2011, 14:35:51
sprzedawcą jest plus więc możesz oddawać w każdym punkcie sprzedaży.
Byłem dzisiaj w salonie Plusa w zakopanym i pani mi powiedziała, że ona może przyjąć co najwyżej telefon na gwarancje, a jeśli chciałbym się odwołać do umowy niezgodności towaru z umową to mogę zrobić to jedynie tam gdzie telefon został zakupiony.
Spytałem się też czy gwarancja mi obejmie taki jeden martwy piksel, to ona mi odpowiedziała że nie jest w stanie tego stwierdzić i że to jest osobno rozpatrywane w punkcie gwarancyjnym.

I teraz jak spojrzę na tą sytuację to nie wiem co mam do końca robić...
Jak odeśle na gwarancje to nie wiem czy mi to przyjmą, a z zakopanego do Rawy Mazowieckiej też mi się średnio opłaca jechać.

Może coś poradzicie?

Jedna uwaga- pani ma rację - jeśli kupowałeś telefon w Salonie Firmowym to obejmują cię wszystkie salony (salony nie punkty) a czemu- bo  ustawa odwołuje się do konkretnego podmiotu gospodarczego a "małe" punkty nie są prowadzone przez plusa (pokomtel) tylko przez indywidualnych agentów i każdy z nich to wg prawa odrębna działalność gospodarcza.
Gdyby taki właściciel miał więcej  punktów to w każdym z nich możesz działać (tylko jeśli kupiłeś u niego) bo jest tym samym podmiotem.
Mam nadzieję że dobrze to wyjaśniłem.  Niezgodność z Umową jest fajna ale musisz z niej korzystać u sprzedawcy(podmiotu) u którego zakupiłeś sprzęt. Przysługuje ci to prawo ale nie w dowolnym punkcie (niestety)
Zresztą bardzo dokładnie jak postępować i  to z detalami( o których zazwyczaj się nie mówi )opisał to kolega belek.
Składaj więc swoje żądanie zgodnie z opisem do właściwego podmiotu gospodarczego ( łatwo poznasz gdzie bo na pieczątkach i umowach po nazwie autoryzowany przedstawiciel zazwyczaj jest też nazwa własna agenta)
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: misha59 w Luty 15, 2011, 18:27:17
A do serwisu dzwoniłeś ??? Ja bym od tego zaczął...
A do jakiego serwisu mam dzwonić?


Ręce opadają....brak słów, bo nie wiem czy to lenistwo czy coś innego
SERWISEM URZĄDZEŃ MARKI HTC A POLSCE ZAJMUJE SIĘ FIRMA "REGENERSIS" !!!!
http://www.regenersis.pl/ (http://www.regenersis.pl/)
Było z milion razy na tym forum.
I tam bym zadzwonił najpierw by się coś dowiedzieć.....
eehhhh....
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: cervandes w Luty 15, 2011, 19:08:18
Jak się to mówi, zostałeś spławiony. Idź jeszcze raz i gdy zaserwuje ci takim tekstem, powiedz że chcesz to na piśmie, by pokazać w federacji konsumenta. Nie ma znaczenia w jakim salonie oddasz tel(oczywiście tego samego operatora), nie mają prawa ci odmówić przyjęcia.

Einsteinie - nie wiesz że większość salonów operatorskich to franczyzny na osobnej działalności? Więc jeśli telefon kupiony był u przedsiębiorcy X działającym na podstawie umowy z polkomtelem to jak można żądać wymiany od przedsiębiorcy Y nie mającym nic wspólnego z tym pierwszym poza świadczeniem usługi sprzedaży telefonu z danej sieci??

I jeszcze jedno: Ustawa o szczególnych warunkach konsumenckich to temat rzeka, nie chce mi się tutaj kolejny raz rozpisywać co i jak ale wiele sieci i sklepów odsyła takich delikwentów do domu bo W CHWILI WYDANIA RZECZY niezgodność nie występowała a za to sprzedawca nie odpowiada. Kiedyś każdy się ustawy bał - a teraz coraz więcej firm nie uznaje takich żądań bo są bezpodstawne. Towar ma działać w chwili zakupu a to że się zepsuje po miesiącu czy roku - sprzedawca za to nie odpowiada i nie można od niego niczego żądać. Kiedyś nikt nie wiedział jak interpretować przepisy bo ustawa napisana jest niezbyt precyzyjnie. Obecnie po kilku opiniach radców - duże sieci już nie dają się robić "na pisemko" a w ślad za nimi idą mniejsi sprzedawcy.


No i najciekawsze: ustawa precyzuje, że sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do pisma, jeśli nie odpowie to roszczenie uznaje się za uznane. Ale ta sama ustawa nie określa w jakim czasie żądanie ma zostać spełnione. Kolega kupił w Euro dość drogi obiektyw - napisał pisemko a Euro najzwyczajniej nie odpowiedziało w terminie - dostał odpowiedź dzień po terminie. Oczywiście kolega mając rację czeka na nowy obiektyw - i tak pisze pisemka, chodzi po rzecznikach praw konsumenta - a euro odpisuje "Wymienimy! Wyślemy!" ale kiedy - tego nie określają. I tak już ROK!

Jak się okazuje jest sposób na internetowych cwaniaków którzy narażając sprzedawców na straty żądają nowych urządzeń w miejsce takich, które powinien naprawić producent, noszących ślady użytkowania itd.
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: m4ro7 w Luty 15, 2011, 23:27:34
Tak przeczytałem to wszystko i jestem trochę w kropce.
Z tego co wywnioskowałem, to mam 2 opcję:
1.Jechać do najbliższego Autoryzowanego Przedstawiciela Plus i prosić o wymianę sprzętu, lub choć o naprawę.
  Dodam że sprzęt został zakupiony właśnie u AP plusa w Rawie Mazowieckiej, a ja mieszkam w Zakopanem
2.Dzwonić do serwisu i liczyć na nie wiadomo na co że mi naprawią w ramach gwarancji.

Chyba tak to wygląda, jeżeli mi coś umknęło, to proszę o poprawienie.
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: vonski w Luty 16, 2011, 09:09:20
Ludzie o czym Wy piszecie? Przecież każdy sprzęt można wysłać bezpośrednio do Regenersis, wystarczy pobrać formularz z ich www i nr klienta do darmowej przesyłki kurierem.
A Diamonda kupionego w Erze gdzieś w stlolycy oddawałem 2 razy do serwisu przez zwykłe salony Ery w moim mieście. Bez żadnych problemów.
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: m4ro7 w Luty 16, 2011, 09:11:52
No tak, ale u mnie jest to 1 piksel.
I nie wiem czy mi to przyjmą  :(
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: Adramel w Luty 16, 2011, 09:19:41

I jeszcze jedno: Ustawa o szczególnych warunkach konsumenckich to temat rzeka, nie chce mi się tutaj kolejny raz rozpisywać co i jak ale wiele sieci i sklepów odsyła takich delikwentów do domu bo W CHWILI WYDANIA RZECZY niezgodność nie występowała
Jeżeli usterka nastapiła w ciągu pierwszych 6 miesięcy to domniemuje się że wady tkwiła w produkcje w chwili zakupu. Po 6 miesiącach na kliencie spoczywa obowiązek udowodnienia że tak było.
Cytuj
No i najciekawsze: ustawa precyzuje, że sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do pisma, jeśli nie odpowie to roszczenie uznaje się za uznane. Ale ta sama ustawa nie określa w jakim czasie żądanie ma zostać spełnione.
Najszybszym możliwym czasie. Na stronie federacji konsumentów masz interpretacje tego określenia.

Cytuj
Jak się okazuje jest sposób na internetowych cwaniaków którzy narażając sprzedawców na straty żądają nowych urządzeń w miejsce takich, które powinien naprawić producent, noszących ślady użytkowania itd.
Czyżbyś stał po "drugiej stronie barykady"? Pan biznesmen sklepikarz?
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: m4ro7 w Luty 16, 2011, 10:03:55
Tak przeczytałem to wszystko i jestem trochę w kropce.
Z tego co wywnioskowałem, to mam 2 opcję:
1.Jechać do najbliższego Autoryzowanego Przedstawiciela Plus i prosić o wymianę sprzętu, lub choć o naprawę.
  Dodam że sprzęt został zakupiony właśnie u AP plusa w Rawie Mazowieckiej, a ja mieszkam w Zakopanem
2.Dzwonić do serwisu i liczyć na nie wiadomo na co że mi naprawią w ramach gwarancji.

Chyba tak to wygląda, jeżeli mi coś umknęło, to proszę o poprawienie.

To już w końcu nie wiem. Mam szukać najbliższego Autoryzowanego przedstawiciela Plusa i odwoływać się o Niezgodność towaru z umową??
Tam wcześniej wspominałeś Adramel o jakimś piśmie które muszę mieć przygotowane.
Co powinno się zawierać w takim piśmie?
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: Adramel w Luty 16, 2011, 10:17:09
Sprawdź gdzie telefon został kupiony. Czy w salonie firmowym plusa, czy u jakiegoś przedstawiciela.
Jak w salonie firmowym, to idziesz do jakiegokolwiek salonu firmowego i tam oddajesz. Jak u przedstawiciela (francyzna) to może być gorzej, bo musisz oddać sprzęt sprzedawcy.
Wzory pism reklamacyjnych znajdziesz na stronie federacji konsumentów.
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: cervandes w Luty 16, 2011, 11:34:30
Czyżbyś stał po "drugiej stronie barykady"? Pan biznesmen sklepikarz?

pudło!

Pół roku temu się zwolniłem z pracy i siedzę sobie w domu z dzieckiem, chodzimy na spacerki, bawimy się, pierzemy, gotujmy i zastanawiamy co by tu robić dalej?
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: m4ro7 w Luty 16, 2011, 12:06:14
Sprawdź gdzie telefon został kupiony. Czy w salonie firmowym plusa, czy u jakiegoś przedstawiciela.
Jak w salonie firmowym, to idziesz do jakiegokolwiek salonu firmowego i tam oddajesz. Jak u przedstawiciela (francyzna) to może być gorzej, bo musisz oddać sprzęt sprzedawcy.
Wzory pism reklamacyjnych znajdziesz na stronie federacji konsumentów.
Był kupowany w salonie firmowym Plusa, więc nie powinno być problemów...
Szukałem troszkę na google jakiegoś spisu w których miejscach znajdują się te salony, ale nic nie znalazłem.
Mógłby ktoś podesłać jakiś spis, lub jakiś salon najbliżej zakopanego?
Z góry dziękuje
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: ramzes w Luty 16, 2011, 12:28:06
 no ręce opadają...  :shocked:  nie wierzę w nieporadność , zwyczajnie Ci się nie chce i szukasz kogoś kto wpisze za ciebie trzy słowa w Google???
Zgadnij co wyskakuje na pierwszej pozycji po wpisaniu "salony firmowe plus", no ale dalej jest już trudniej- trzeba wiedzieć w jakim województwie się mieszka....

Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: ycbo w Luty 16, 2011, 12:31:38
Czytam ten temat od początku i nie rozumiem czego autor oczekuje od przypadkowych oglądaczy tego forum.
Sprawę martwego pikselka zbadałem na własną rękę :
1. Przeczytałem tekst gwarancji i mam już jakieś wnioski.
2. Zadzwoniłem do Regenesis i też już coś wiem (mogłem dzwonić do warzywnego za rogiem, ale uznałem że serwis powie mi więcej.
3. Salony Plusa: po wpisaniu do googli "salon plusa zakopane" jestem mniej więcej zorientowany czy do najbliższego jechać autem czy rowerem.
Jeżeli moja odpowiedź, a właściwie jej brak Ciebie bulwersuje to zanim zaczniesz się buntować napisz mi czy mam szansę na trafienie w Lotto jak nie pójdę wysłać zakładu i gdzie jest najbliższa kolektura, mieszkam koło mostu.
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: vonski w Luty 16, 2011, 12:32:31
Szukałem troszkę na google jakiegoś spisu w których miejscach znajdują się te salony, ale nic nie znalazłem.
Właśnie ustanowiłeś nowy rekord lenistwa.
Z uwagi na Twój status radzę Ci uważać, bo za chwilę forum będziesz mógł tylko czytać.
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: m4ro7 w Luty 16, 2011, 18:07:34
Czytam ten temat od początku i nie rozumiem czego autor oczekuje od przypadkowych oglądaczy tego forum.
Sprawę martwego pikselka zbadałem na własną rękę :
1. Przeczytałem tekst gwarancji i mam już jakieś wnioski.
2. Zadzwoniłem do Regenesis i też już coś wiem (mogłem dzwonić do warzywnego za rogiem, ale uznałem że serwis powie mi więcej.
3. Salony Plusa: po wpisaniu do googli "salon plusa zakopane" jestem mniej więcej zorientowany czy do najbliższego jechać autem czy rowerem.
Jeżeli moja odpowiedź, a właściwie jej brak Ciebie bulwersuje to zanim zaczniesz się buntować napisz mi czy mam szansę na trafienie w Lotto jak nie pójdę wysłać zakładu i gdzie jest najbliższa kolektura, mieszkam koło mostu.
Ile razy widziałem twoje wypowiedzi, zawsze były one utrzymane w dość nieprzyjaznym stylu.
Przypadkowy forumowicz może ustosunkować swój podobny problem do mojego i będzie miał od razu odpowiedź.

Dziękuję wszystkim za informację, jak by wynikły jeszcze z tego jakieś nieprzewidziane sytuację to napiszę.

Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: cervandes w Luty 17, 2011, 10:38:16
a jaką ścieżkę obierasz? Naprawa w serwisie czy wymiana na nowy u sprzedawcy na podstawie ustawy?
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: m4ro7 w Luty 17, 2011, 17:03:42
Postaram się iść do punktu Plusa i poprosić o wymianę na nowy.
Z tego co piszecie, to pewnie się nie zgodzą i wtedy może zaproponują naprawę, a jeśli nie to będę się jej domagał.
Mam na dzieje że to przejdzie, a jeśli nie to będę się potem martwił.
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: belek w Luty 20, 2011, 17:15:35
I jeszcze jedno: Ustawa o szczególnych warunkach konsumenckich to temat rzeka, nie chce mi się tutaj kolejny raz rozpisywać co i jak ale wiele sieci i sklepów odsyła takich delikwentów do domu bo W CHWILI WYDANIA RZECZY niezgodność nie występowała a za to sprzedawca nie odpowiada. Kiedyś każdy się ustawy bał - a teraz coraz więcej firm nie uznaje takich żądań bo są bezpodstawne. Towar ma działać w chwili zakupu a to że się zepsuje po miesiącu czy roku - sprzedawca za to nie odpowiada i nie można od niego niczego żądać. Kiedyś nikt nie wiedział jak interpretować przepisy bo ustawa napisana jest niezbyt precyzyjnie. Obecnie po kilku opiniach radców - duże sieci już nie dają się robić "na pisemko" a w ślad za nimi idą mniejsi sprzedawcy.
radcy piszą opinie na zamówienie. w żaden sposób nie odpowiadają za swoje bzdury więc nie bądź śmieszny mówiąc o radcach czy adwokatach, jak nawet wyroki SN nie zawsze są u nas brane przes sądy niższych instancji pod uwagę.

Towar nie "ma działać w chwili zakupu", a być "zgodny z umową", a to kolosalna różnica i nie stosuj swojej interpretacji i określeń bo wprowadzasz innych w błąd przez niezrozumienie ustawy. Kupujesz sprawny sprzęt i sprzęt który ma działać. Jeśli dajmy na to jedna jego część, ma zły lut, który po miesiącu odpadnie, to uważasz że kupowany przedmiot był zgodny z umową bo działał? Nie! Miał usterkę, która wkrótce spowodowała awarię i z tego powodu sprzedawca ma naprawić, wymienić lub oddać pieniądze za sprzęt. To proste, jasne, logiczne i UCZCIWE. Ze względu na ochronę klienta domniemywa się w dodatku, że przez pierwsze pół roku każda usterka istniała w chwili zakupu. Czyli w wyżej wymienionym przypadku, domniemywa się że lut był wadliwy w chwili zakupu. Schody robią się po upływie 6 miesięcy. Wtedy kupujący musi udowodnić, że usterka istniała w chwili zakupu. Czyli wracając do mojego przykładu, kupujący musi powołać biegłego, który stwierdzi iż ten lut musiał być od samego początku wadliwy. Nie zawsze taki dowód jest łatwy, tani albo możliwy. Ale to już inna historia.

No i najciekawsze: ustawa precyzuje, że sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do pisma, jeśli nie odpowie to roszczenie uznaje się za uznane. Ale ta sama ustawa nie określa w jakim czasie żądanie ma zostać spełnione. Kolega kupił w Euro dość drogi obiektyw - napisał pisemko a Euro najzwyczajniej nie odpowiedziało w terminie - dostał odpowiedź dzień po terminie. Oczywiście kolega mając rację czeka na nowy obiektyw - i tak pisze pisemka, chodzi po rzecznikach praw konsumenta - a euro odpisuje "Wymienimy! Wyślemy!" ale kiedy - tego nie określają. I tak już ROK!
Kolega powinien pójść do sądu i jeszcze wykazać szkodę na jaką sprzedawca go naraził. Szybko zwróciliby się o ugodę. Widziałem wielu takich odważnych sprzedawców, którzy po podliczeniu szkody, prawników i sprzętu szybko zmieniali zdanie. Oczywiście pisma i nawet rzecznik nic na nich nie robił. Co innego sąd. Sprzedawca będzie musiał wykazać dlaczego tak zwlekał, a niby jak to zrobi? W sądzie nie ma miejsca na ściemy jakie pisze się klientom bo tym to nawet mogą zahaczyć o obrazę sądu ;)

Jak się okazuje jest sposób na internetowych cwaniaków którzy narażając sprzedawców na straty żądają nowych urządzeń w miejsce takich, które powinien naprawić producent, noszących ślady użytkowania itd.
Jest to sposób ryzykowny. Po pierwsze poczta pantoflowa robi swoje, a po drugie narażają się na ogromne koszty sądowe (prawników, wyrównanie ew strat itd). Z czasem gdy świadomość prawna wzrośnie, a koszty prawne spadną sprzedawcy nie będą się tak mogli wykręcać. Poza tym czemu obrażasz uczciwych ludzi nazywając ich cwaniakami? Sprzedawca ma AŻ 14 dni na głupią odpowiedź. Jeśli olewa a w żądaniu jest wymiana na nowy to jego problem. Jeśli sprzedawca jest rzetelny to odpowiada klientowi, że zgodnie z ustawą, przy nadmierności kosztów ma prawo naprawić i wszyscy są szczęśliwi, bo pamiętaj że "zawodowców" czyli sprzedawców chroni rękojmia...

P.S.
Miłego czasu spędzonego z maleństwem - zazdroszczę
Pozdro
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: m4ro7 w Marzec 07, 2011, 22:31:40
Dobra. Wiem co i jak
Przepraszam że tak odświeżam temat, ale dopiero teraz będę się za tą sprawę dokładnie brał.
Wiem że telefon został kupiony u Autoryzowanego przedstawiciela Plus w Rawie Mazowieckiej.
Nie mam zamiaru się tam raczej wybierać, więc oddanie telefonu na niezgodność z umową odpada, bo z tego co doczytałem jest taka możliwość gdyby telefon był kupiony w Salonie Firmowym a nie u Autoryzowanego przedstawiciela.
Pozostaje mi dzwonić do serwisu Regeneris, dowiedzieć się wszystkiego do końca i oddawać na gwarancje.
Piszę ten post żeby ktoś mógł potwierdzić moje przemyślenia i ewentualnie coś podpowiedzieć.
Dzięi :)
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: belek w Marzec 08, 2011, 04:57:46
wyślij tel do sprzedawcy
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: m4ro7 w Marzec 08, 2011, 11:20:35
wyślij tel do sprzedawcy
tzn. Do Rawy mazowieckiej, bezpośrednio do salonu w którym został kupiony, czy do sprzedawcy z Allegro i prosić go o załatwienie tego?
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: belek w Marzec 08, 2011, 12:20:53
możesz zacząć od gwarancji, ale jeśli Ci odrzucą i będziesz w bazie to może też być problem z ustawą, dlatego ja bym zaczął od ustawy, a gwarancję zostawiłbym na koniec. jeśli kupiłeś na allegro od osoby prowadzącej działalność to do allegro, jeśli to była osoba prywatna to do tego autoryzowanego przedstawiciela. na wszelki wypadek zadzwoń do nich i spytaj czy mają jakieś uwagi. wysyłaj oczywiście za potwierdzeniem odbioru... nie ma żadnych szablonów. po prostu napisz że prosisz o wymianę telefonu na nowy ze względu na powyższe i na podstawie w/w ustawy i tyle.
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: ycbo w Marzec 09, 2011, 13:53:30
Być może moje wpisy są czasami sarkastyczne, ale nie potrafię obojętnie podchodzić do takich jak ten przykładów.
Wyżej napisałem : zapoznałem się z kartą gwarancyjną, czy Ty to zrobiłeś i czy właściwie odczytałeś punkt 1 "Deklaracji ograniczonej gwarancji" jest tam napisane że praktycznie nie masz gwarancji producenta bo nie posiadasz pisemnej zgody na odsprzedany Tobie telefon. Cytat : "Gwarancja jest udzielana tylko pierwotnemu nabywcy Produktu (Klientowi). Może jednak zostać przeniesiona na dowolna osobę której Produkt został sprzedany, o ile firma HTC wyraziła zgodę na piśmie na takie przeniesienie własności." (jeżeli mogę coś radzić to w kontakcie z serwisem wygodniej występować jako goniec pierwotnego właściciela).
Pkt. 9 gwarancji zastrzega a właściwie uwalnia niektóre ograniczenia jeżeli przepisy w kraju zakupu stanowią że producent nie może ograniczać pewnego zakresu odpowiedzialności.
W tym konkretnym przypadku z prawnego punktu widzenia raczej oparł bym się na "Niezgodności towaru z umową", choć to też trudne i właściwie nie do załatwienia, bo sprzedawca będzie powoływał się tak jak w przypadku monitorów LCD na procentową dopuszczalną ilość martwych pikseli nie objętych gwarancją , choć w przypadku HTC nie znalazłem takiego ograniczenia.
Nie wiem czy ten wpis jest mniej sarkastyczny czy nie, jedno wiem na pewno zacznij coś z tym robić natychmiast we właściwym miejscu bo od samego klepania na forum ten problem nie rozwiąże się nawet o jeden piksel a może z czasem być ich więcej, mijający czas od zakupu działa na Twoją nie korzyść.
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: m4ro7 w Marzec 11, 2011, 15:14:28
Umowa którą znalazłem wygląda tak:
http://wklej.se/umowaPrzypomnę, że telefon kupiłem na allegro i nie jestem prawowitym nabywcom.
W tym piśmie mam podać swoje dane, czy dane sprzedawcy z Allegro?

I jeszcze inna sprawa, czy takie pismo jest potrzebne? czy wystarczy wysłać coś pisanego samodzielnie?

Dzwoniłem tam do Plusa i powiedzieli mi żebym wysłał do nich telefon z dowodem zakupu i właśnie tym pismem reklamującym.
Z tego co rozumiem to to pismo o którym wspomniałem wyżej...
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: cervandes w Marzec 11, 2011, 22:46:52
jeśli masz fakturę imienną to TEORETYCZNIE nie masz gwarancji ale NIE SŁYSZAŁEM o przypadku żeby gwarant nie chciał naprawić towaru z tego powodu, więc gadanie ycbo to takie gadanie żeby gadać.

w przypadku niezgodności sklep będzie się chwytał każdej możliwości, więc myślę, że odrzucą roszczenie właśnie na takiej podstawie jak wyżej, musisz więc pisać pismo z danymi pierwszego właściciela.
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: m4ro7 w Marzec 12, 2011, 00:12:30
Zadzwonił do mnie po jakimś czasie pan z punktu Plus, który bardzo przyjacielskim głosem oznajmił mi że nawet jeżeli im to wyśle, to on mówi że na 99,9% mi tego nie naprawią, bo owszem, mogę się odwołać na niezgodność towaru z umową, ale oni mają taki zabezpieczenie że ekrany LCD mają jakąś tam normę, która mówi o tym że do 3 martwych pikselów, mówią że wszystko gra.
Czeli na by nie mówiąc jestem w kropce... :(
Nie wiem czy jest sens jeszcze próbować cokolwiek robić z naprawą gwarancyjną...
Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł, czy pozostało mi się jakoś przyzwyczaić do mojego kolegi piksela? :-?
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: ycbo w Marzec 12, 2011, 01:20:11
@cervandes - ycbo nie gada, ycbo czyta i cytuje.
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: m4ro7 w Marzec 12, 2011, 11:17:05
@cervandes - ycbo nie gada, ycbo czyta i cytuje.
Tak, tak :ok:
Ale dalej nie widzę tu odpowiedzi na moje pytanko  :-|
Proszę o prostą odpowiedź...
1. Możesz spróbować wysłać telefon do Regenerisis, tam może ci przyjmą tego piksela...
2. Daj se chłopie spokój... To tylko jeden piksel a i tak nic z tym nie zrobisz...

Z góry dzięki
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: JohnyS w Marzec 12, 2011, 12:43:31
A nie możesz sam zadzwonić do Regeneris i dowiedzieć się z pierwszej ręki czy przyjmą telefon i wymienią co trzeba na gwarancji ? Przecież to szybszy sposób niż tracić czas na forum.
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: belek w Marzec 21, 2011, 09:13:51
Zadzwonił do mnie po jakimś czasie pan z punktu Plus, który bardzo przyjacielskim głosem oznajmił mi że nawet jeżeli im to wyśle, to on mówi że na 99,9% mi tego nie naprawią, bo owszem, mogę się odwołać na niezgodność towaru z umową, ale oni mają taki zabezpieczenie że ekrany LCD mają jakąś tam normę, która mówi o tym że do 3 martwych pikselów, mówią że wszystko gra.
jaką normę? hahahaha a może mają normę, która mówi o tym że co drugi telefon może mieć zepsutą płytę? nie ma żadnych norm przy ustawie! normy może sobie wyznaczać jakie tylko chce gwarant, ale nie sprzedawca! ty chcesz mieć telefon zgodny z umową a w umowie nie masz zgody na martwe piksele. sprawny telefon dla człowieka to telefon bez bad pikseli. a to że producent oszczędza na normach jakościowych wyświetlaczy Ciebie nie interesuje.

zrozum tylko jedno. jeśli nie będziesz miał ich odpowiedzi na piśmie nie ruszymy dalej, więc odeślij telefon z ustawy żądając wymiany na nowy gdyż martwy piksel utrudnia Ci lub w pewnych sytuacjach uniemożliwia normalne korzystanie z telefonu. jak przegapisz 6msc od zakupu to będzie "po ptokach". zobaczymy co odpowiedzą. wtedy albo drugie żądanie albo do rzecznika. z rzecznikiem zejdzie się ze 3 miesiące i pozostanie sąd ;) ale może uda Ci się coś ugrać. tyle że jak już ktoś napisał, gadaniem się nie dowiesz
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: pegaziatko w Marzec 21, 2011, 09:56:53
belek
norma jest (ISO 13406-2) i w niej jest dokładnie opisane co to jest "pixel" i "subpixel" oraz ile i jakich wad możemy się spodziewać na wyswietlaczu LCD.

a dla tych którym za trudno jest użyć opcji szukaj:
http://www.okazje.info.pl/porada/komputery/wadliwe-piksele-i-norma-iso-13406-2.html (http://www.okazje.info.pl/porada/komputery/wadliwe-piksele-i-norma-iso-13406-2.html)

i nawet z rysunkami


m4ro7
wg mnie nawet jeśli trafisz z tą sprawą do sądu to niestety przegrasz. skoro norma dopuszcza wady panelu to twoje roszczenia są bezpodstawne. należy pamiętać że iż liczyłeś dostaniesz wyświetlacz "idealny" to tylo twoje oczekiwania a one nie są podstawą do reklamacji.
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: belek w Marzec 21, 2011, 10:28:38
ale co mnie obchodzą jakieś normy? czy jeśli norma ISO 13406-2b uzna że połowa pikseli może być wadliwa to myślisz że sąd będzie sobie nią zawracał głowę? sensem ustawy "konsumenckiej" jest ochrona klienta. towar ma być zgodny z umową a nie z jakimiś wymysłami producenta. nikt normalny nie ma pojęcia o jakiś normach i zawierając umowę cywilno-prawną oczekuje że dana rzecz będzie spełniać swoje funkcje, w tym telefon posiadający wyświetlacz będzie miał ten wyświetlacz sprawny w rozumieniu normalnego/przeciętnego człowieka, a nie jakiś techniczych fanaberii producenta, który oczywiście w gwarancji może sobie dawać takie ograniczenia.

poza tym chyba nawet nie przeczytałeś tej swojej normy ISO, gdyż zakłada ona cztery różne klasy, w tym klasę I mówiącą że nie może być ŻADNYCH wadliwych pikseli (ani gorących, ani martwych, ani nawet jednego subpiksela). więc jeśli sprzedawca wyraźnie nie zaznaczył że klient kupuje klasę II, III czy IV to oczywistym jest że klient mógł oczekiwać sprawnego wyświetlacza a więc klasy I


no i na jakiej podstawie uważasz że przegra w sądzie? doświadczenia gdyż jesteś sędzią SN lub TK? bo chyba nie na podstawie swojego przeczucia, intuicji czy wróżenia z fusów?
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: pegaziatko w Marzec 21, 2011, 11:21:06
belek
skoro cię nieobchodzą normy to niestety twój problem. To, że producent wyraźnie nie oznaczył klasy wyświetlacza nie oznacza, że możesz oczekiwać I klasy. Równie dobrze, skoro niechwalą się tą klasą, to mogą one być klasy IV. Napiszę jeszcze raz "oczekiwania nie są podstawą do reklamacji" i to powie ci każdy prawnik.

Producenci budują swoje wyroby i podają, że one są zgodne z taką to a taką normą i to ty jako klient podejmujesz decyzję czy taki wyrób ci odpowiada czy nie.

niejestem sądzią, ani nawet prawnikiem ale dosyć długo zajmowałem się reklamacjami i niestety ludzie z takim podejściem jak twoje zawsze!!! przegrywali.

Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: belek w Marzec 21, 2011, 20:58:51
właśnie tak niekompetentni ludzi zajmujący się reklamacjami w każdej branży powodują problemy. nie jesteś prawnikiem a wypowiadasz się n.t. interpretacji przepisów i to w dodatku mówiąc że "w sądzie przegrasz" albo że "każdy prawnik tak powie" a to totalna bzdura. co do sądów to nikt nie wie jaki może być wyrok bo po pierwsze nie ma prawa precedensowego a po drugie nawet SN nie może być traktowany jako źródło prawa, tak więc w jednej sprawie w kasacji może być tak a w analogicznej innej sprawie inaczej... to ma też swoje zalety ale to już akademicka dysputa. co do prawników to każdy dobry powie że oczekiwania, czyli spełnienie przez dane urządzenie swojej funkcji mogą być jak najbardziej podstawą reklamacji. to że Twoje doświadczenie kończy się na odrzuceniu czyjegoś żądania nie oznacza że to jest zgodne z prawem. nie będąc prawnikiem nie powinieneś się w ogóle zajmować sprawami wymagającymi zrozumienia prawa, jego wykładni, niuansów, a przede wszystkim logiki prawniczej. jeżeli dany producent nie oznaczył klasy to zawsze będzie się domniemywać że sprzęt nie może mieć wad. po drugie nie odróżniasz gwarancji od ustawy. dałem Ci prostacki przykład, że nawet jeśli producent znajdzie sobie normę ISO gdzie połowa wyświetlaczy może być zepsuta to nie oznacza, na boga, że jak kupisz telefon z zepsutym wyświetlaczem to nie będziesz się mógł powołać na ustawę chcąc mieć sprawny telefon zgodnie z umową. norma ISO NIE JEST źródłem prawa! kwintesencją takiej reklamacji nie jest producent, a umowa pomiędzy sprzedającym a kupującym. a jeśli umowa dotyczy telefonu, to oczywistym jest że każda usterka może być skutecznie reklamowana. jakbyś miał pojęcie o prawie to nie przytaczałbyś bezużytecznych norm iSO, które mają zastosowanie jedynie przy gwarancji (o ile producent to zaznaczy). w dodatku norm które w swojej klasie I oznaczają że nie może być żadnego złego piksela :D w dodatku jakbyś pomyślał to policzyłbyś piksele w HTC. norma dotyczy dopuszczalnych skopanych pikseli na milion pikseli. czyli w telefonie komórkowym producent nawet jeśli zaznaczy klasę II to dopuszcza ona np 2 gorące piksele na milion pikseli. czyli na 800x480 przypada 0,6(6) gorącego piksela. coś takiego nie istnieje, czyli klasa II nie dopuszcza gorącego bądź martwego piksela w ekranie 800x480. tak czy inaczej ta norma nie ma zastosowania przy ustawie.

kupując telefon ma on spełnić swoje funkcje i ma być sprawny. taka jest istota umowy. to oznacza że wszelkie wady umożliwiają klientowi skuteczne domaganie się ich usunięcia. jedynym problemem może być nie jakaś wydumana norma ISO, a pkt.4 art.8 ww ustawy, ale ma on zastosowanie tylko i wyłącznie przy chęci odstąpienia od umowy, a kolega m4ro7 chce mieć jedynie sprawny wyświetlacz (naprawa tel lub wymiana na nowy).

reasumując. to co może podnosić producent przy gwarancji, nie ma zastosowania przy "ustawie"
Tytuł: Odp: Martwy piksel i HD2 na gwarancje <pomoc>
Wiadomość wysłana przez: pegaziatko w Marzec 21, 2011, 23:03:47
pozwolisz zatem belek że jeżeli kiedyś jakiś taki "niekompetentny" jak ja odrzuci mi reklamacje powołując się na normy to zwrócę się do ciebie byś mi sprawę przed sądem wygrał

dziś np miałem klienta który chciał wymienić towar bo wentylator mu za głośno pracował. i żeby nie było, po konsultacji z prawnikiem, do klienta poszło pismo że wyrób jest zgodny z normami branżowymi i w zw. z tym reklamacja jest niezasadna. sprawami w sądzie też już się kończyło i póki co wszystko się odbywało tak jak napisałem wcześniej.