Przy uruchamianiu są kolejno wyświetlane:
- ROM Splash - pierwszy obrazek po włączeniu telefonu, aby go zmienić należy wgrać najpierw jakiekolwiek HardSPL a następnie sflashować odpowiednim plikiem .nbh zawierającym tylko splasha. Na tym obrazku wyświetlane są informacje o wersji radia, protokołu.
- Animacja startowa - wyświetla się jako pierwsza przy uruchamianiu Windowsa. Znajduje się w katalogu \windows\animated.gif . Da się ja włączyć i wyłączyć przy pomocy Advanced Configuration Tool(w zakładce Animacje HTC; można także dodać dźwięk)
- Windows Splash - domyślnie zielony obrazek Windows Mobile. Ścieżka do pliku: \windows\Welcomehead.96.png. Da się konfigurować w Advanced Configuration Tool, zakładka Ekran Splash > MS Splash.
Wymiary wszystkich grafik to: 240×320 (szerokość 240px; wysokość 320px).
Zamiana splashówPodmianę pokażę na przykładzie, który daj taki efekt (Biały HTC ROM Splash > Biała Animacja Windows > Biały Windows). Niżej przedstawiam animowanego GIFa, który pokazuje, zaczynając od HTC, kolejność bootowania:

Zacznij od pobrania paczki:
http://www.mediafire.com/download.php?r1sccqooha7j4kiUpewnij się, że masz wgrany HardSPL i przejdź do folderu
1. ROM Splash i uruchom
KaiserCustomRUU.exe przejdź przez cały proces flashowania, który wgra Ci splash screena takiego jak ten:
http://i.imgur.com/1GeLH.pngKolejny krok to wgranie animacji oraz Windows Splasha, są o dwa pliki kolejno:
\windows\animated.gif
\windows\Welcomehead.96.png
Należy je podmieniać przy użyciu
Total Commandera lub
Advanced Configuration Tool z folderów
2. Animacja startowa i
3. Windows Mobile SplashPodgląd:
http://i.imgur.com/uOrHO.gifhttp://i.imgur.com/1GeLH.pnghttp://i.imgur.com/SylZc.gifhttp://i.imgur.com/NP66i.pngźródło:
http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=3822357&postcount=123Tworzenie własnego ROM SplashaPotrzebne narzędzia to:
- nb_image_converter.exe
- SplashTool.exe
- htcrt
- KaiserCustomRUU.exe
link do paczki (w folderze SplashTool):
http://www.mediafire.com/download.php?r1sccqooha7j4ki- Żeby stworzyć własnego ROM Splasha potrzebujemy dowolną grafikę o rozmiarach 240×320. Grafika musi być zapisana w formacie .bmp (mapa bitowa 24-bitowa) np. przy użyciu Painta (rozmiar maks około 250 KB).
- Otwieramy nb_image_converter.exe, klikamy Load..., wybieramy naszą grafikę .bmp, klikamy Save .nb.
- Uruchamiamy SplashTool.exe i tym razem wybieramy nasz zapisany plik .nb, plik teraz powinien zmienić rozmiar na 256KB
- Otwieramy htcrt, w zakładce ROM Builder z listy Device wybieramy Kaiser, reszta wg. uznania. Z prawej strony wybieramy tylko w linijce Splash nasz plik .nb o rozmiarze 256KB. Klikamy Build! i zapisujemy plik .nbh

- Teraz jak już stworzyliśmy plik .nbh możemy go wgrać na telefon przy pomocy KaiserCustomRUU.exe, wystarczy, że te dwa pliki będą w jednym folderze.
źródła:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=334904