PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Apple iOS => Apple iPhone / iPod Touch / iPad => Wątek zaczęty przez: 1612mm w Grudzień 20, 2010, 23:09:33
-
Dostałem dziś maila od Apple z treścią:
"Zweryfikuj kontaktowy adres email dla Twojego identyfikatora AppleID. Aby ukończyć proces, musimy zweryfikować, czy ten adres email należy do Ciebie. Wystarczy, że klikniesz poniższe łącze i zalogujesz się, podając swój identyfikator Apple i hasło."
Czy to bezpieczna i normalna procedura ze strony Apple że na przekierowanej stronie www podajemy adres email który jest loginem i hasło do Apstore gdzie po podaniu tych danych osoby postronne mogą sobie zakupić gre lub program obciążając naszą kartę :O
Dziękuje za odpowiedź.
-
Bezpieczna, bo w momencie dodania nowego iTunes czy nowego urzadzenia nic nie kupisz i tak nawet jak znasz loginy do konta w iTunes Store, bo po wykryciu nowego urzadzenia musisz zweryfikowac na nowo karte, czyli musisz znac jej dane a osoba kranaca konto nie zna danych karty i jej nie zweryfikuje.
-
niby prawda że dodając nowe urządzenie nic nie kupisz bo następuje weryfikacja karty, ale pamiętam jak dodawałem iPhona Żony :E do swojego konta to po wpisaniu adresu email i hasła pojawiała się weryfikacja karty z widocznymi wszystkimi danymi karty (chyba nie cały numer karty/8 ostatnich cyfr) imię, nazwisko, adres i do wpisania był tylko kod z karty płatniczej więc na tym etapie pewne dane można wykraść stosując phishing. Ale wracając do tematu w/w procedura jest normą w Apple - mimo że ma luki :mysli:
-
taki mail nie przychodzi bez powodu, jeśli rzeczywiście coś działałeś z AppleID - np. rejestrowałeś się w Game Center, to OK
jeśli nie - lepiej zachować ostrożność
-
Wystarczy uwazaj tylko jak przy kazdym innym mailu, czy to z banku, czy to z forum i sprawdzac linki w ktore sie klika.
-
i jeszcze jedno, w przypadku logowania się do Game Center wcale nie trzeba używać tego samego maila i hasła którego używamy w Appstore, dla bezpieczeństwa można użyć innego