PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Apple iOS => Apple iPhone / iPod Touch / iPad => Wątek zaczęty przez: WZ w Czerwiec 10, 2011, 07:49:19
-
Ostatnio usłyszałem, że jeśli telefon jest na gwarancji, a uszkodzenie wynikło z winy użytkownika (upadek, zalanie itp.) naprawa w serwisie "fabrycznym" gwaranta polega na wymianie telefonu na nowy. Koszt takiej naprawy to 1000 zł + VAT. I drugie pytanie - czy prawdą jest, ze jeżeli telefon był kupiony na firmę gwarancja wynosi 12 miesięcy, a jeśli przez osobę prywatną 24 miesiące. Czy ktoś może zweryfikować te opinie.
-
I drugie pytanie - czy prawdą jest, ze jeżeli telefon był kupiony na firmę gwarancja wynosi 12 miesięcy, a jeśli przez osobę prywatną 24 miesiące. Czy ktoś może zweryfikować te opinie.
Prawda - Apple daje tylko rok gwarancji, 2 lata są od dystrybutora, bo tego wymaga jakaś tam ustawa, która nie dotyczy firm.
-
Gwarancji jest zawsze rok, niezaleznie czy na firme czy na osobe fizyczna. Różnica polega na tym, że odpowiedzialnosc sprzedawcy z tytulu niezgodnosci towaru z umowa wynosi dwa lata, stat osoby fizyczne maja jeszcze jeden rok, tyle, ze wcale nie jest latwo w tym drugim rokuudowodnic sprzedawcy, ze wada istniala w momencie kupna...
-
Ostatnio usłyszałem, że jeśli telefon jest na gwarancji, a uszkodzenie wynikło z winy użytkownika (upadek, zalanie itp.) naprawa w serwisie "fabrycznym" gwaranta polega na wymianie telefonu na nowy. Koszt takiej naprawy to 1000 zł + VAT.
Nie sądzę aby tak było, gdyż w wypadku uszkodzenia telefonu przez użytkownika gwarancja nie działa. I nie ma powodu, aby w takim wypadku sprzedawać telefon dużo poniżej jego wartości rynkowej...
I drugie pytanie - czy prawdą jest, ze jeżeli telefon był kupiony na firmę gwarancja wynosi 12 miesięcy, a jeśli przez osobę prywatną 24 miesiące.
Gwarancja, to gwarancja - tak jak napisał OleYek - jest jednakowa dla wszystkich.
Różnice występują w przypadku rękojmi - trwa ona 12 miesięcy i dotyczy użytkowników będących podmiotami gospodarczymi. W przypadku konsumentów (osób fizycznych) od 1.01.2003 r. nie stosuje się rękojmi, lecz niezgodność towaru z umową - okres działania tej "ochrony" wynosi 24 miesiące od daty sprzedaży.
-
Ostatnio usłyszałem, że jeśli telefon jest na gwarancji, a uszkodzenie wynikło z winy użytkownika (upadek, zalanie itp.) naprawa w serwisie "fabrycznym" gwaranta polega na wymianie telefonu na nowy. Koszt takiej naprawy to 1000 zł + VAT.
Nie sądzę aby tak było, gdyż w wypadku uszkodzenia telefonu przez użytkownika gwarancja nie działa. I nie ma powodu, aby w takim wypadku sprzedawać telefon dużo poniżej jego wartości rynkowej...
I drugie pytanie - czy prawdą jest, ze jeżeli telefon był kupiony na firmę gwarancja wynosi 12 miesięcy, a jeśli przez osobę prywatną 24 miesiące.
Gwarancja, to gwarancja - tak jak napisał OleYek - jest jednakowa dla wszystkich.
Różnice występują w przypadku rękojmi - trwa ona 12 miesięcy i dotyczy użytkowników będących podmiotami gospodarczymi. W przypadku konsumentów (osób fizycznych) od 1.01.2003 r. nie stosuje się rękojmi, lecz niezgodność towaru z umową - okres działania tej "ochrony" wynosi 24 miesiące od daty sprzedaży.
Aby gwarancja była ważna przez cały okres na jaki została udzielona, z zasady niedopuszczalne są naprawy w poza serwisem producenta. Jest tylko kwestia kto płaci. Jeśli uszkodzenie jest z winy użytkownika to na jego koszt, Ale po takiej naprawie gwarancja działa dalej - tylko pytanie czy od nowa i czy tylko do końca pierwotnego okresu. Poza 1000zł +VAT oddajemy także uszkodzony telefon, a zatem to nie jest taka okazja. Mam uszkodzony wyświetlacz i zastanawiam się co zrobić - serwis Orange i koszty jw. czy alternatywny (350 zł) i utrata reszty gwarancji.
-
Ale po takiej naprawie gwarancja działa dalej - tylko pytanie czy od nowa i czy tylko do końca pierwotnego okresu.
Na refuby jest 3 mies. gwarancji z tego co pamietam, chyba, ze dostaniesz calkiem nowe urzadzenie a nie refuba.
-
Telefon już po naprawie. Zdecydowałem się jednak na naprawę w Regenersis. Telefon wymieniono na nowy (produkcja 22 tydzień 2011). W moim przypadku koszt naprawy wyceniono na 870 zł brutto, ale że jest kupiony na firmę do przełknięcia po odliczeniu VAT i podatku. Gwarancja obowiązuje przez rok od zakupu pierwotnego telefonu w Orange, lub 3 miesiące jeśli jeśli pozostało mniej niż 3 miesiące. A zatem upadek na wyświetlacz jest bardzo kosztowny.