Okej, dzięki za odpowiedź.

Rozciągnięte gry i programy to wcale nie jest wada sprzętu. To wina programistów, którzy nie dostosowali aplikacji do rozdzielczości iPada. Poza tym jeśli odpalasz aplikację napisaną na iPhona/iPoda na iPadzie, to działa ona w rozciągniętej rozdzielczości 960x640, a nie 480x320 (zakładając że app wspiera retinę), prawda?
Czy ikony na springboardzie mają rozdzielczość tych iPhonowych dla Retiny ("2x"), czy dla iPada wymyślili jeszcze inny rozmiar?
Mało ramu, hmm, stron nie przeglądam często. Przygodę z iOSem zaczynałem od iPoda Touch 2G, 128MB ramu to było mało, ale dało się wytrzymać. Teraz się przesiadam z iPoda Touch 4G, który zresztą ma taką samą ilość ramu co iPad, nie planuję więc dyskomfortu?

Jeśli chodzi o gears - w ogóle mi ta gra nie przypadła do gustu, więc na razie nie będę narzekał. Real Racing 2, o którym warto wspomnieć, też mnie nie rusza, jestem zwolennikiem lekkich arcade'owych casuali.
A co do prędkości działania gier (fpsu), to zobaczymy, właśnie kupiłem iPada do testów, na dniach powinienem go mieć.
