Samodzielne Nawigacje GPS - PNA / PND (Windows CE) > NavRoad

NavRoad Vivo S6 - ustawianie pod Automapę instalowaną z karty

(1/4) > >>

PioMul:
Odpowiadam tu na pytanie telefoniczne, które zadało mi dwóch kolegów. Myślę, że to miejsce odpowiednie. Chodziło im o to, że Vivo S6 bardzo kiepsko im czyta sygnały GPS, nie łapie fiksa albo czyni to godzinami i po drodze długo przelicza trasę, czasem się spóźnia.
Tak nie musi być.
Pomijam już fakt, że po Modecomie i paru innych, kiedy kupiłem Vivo S6, odczułem ulgę ze względu na bardzo dobry ekran Vivo. Widać nawet w dość ostrym słońcu, kolory są żywe. Lepiej ekran reaguje na dotyk, nic spod palca nie ucieka, nie wywołuje się nieodpowiednia funkcja.
Po zebraniu pewnego doświadczenia mogę spokojnie powiedzieć, że Vivo S6 to szybka nawigacja, która bardzo łatwo łapie fiksa, prawie nie czeka się na obliczenie i ustawienie trasy, nawet 500-kilometrowa (większych jazd nie miałem). Trzeba tylko dobrze ustawić w niej Automapę w zakresie obsługi GPS.
Automape zainstalowałem na karcie od nowa, żeby wywalić pozostałości po Modecomie MX3 HD (zachowałem tylko plik z ulubionymi - default.fav i wgrałem go do odpowiedniego katalogu karty z zainstalowaną AM dla Vivo).
Po ustawieniu ścieżki do Automapy trzeba uruchomić ten program (najlepiej klawiszem na górnej krawędzi, ale przy podłączonym zasilaniu). W Automapie w ustawieniach GPS-u ustawić port - nie ma to być: COM1 auto, ale samo COM1 - oraz szybkość odczytu na 38400. Wyłączyć "otwieraj tylko gdy używany" i "czytaj w oddzielnym wątku", bo inaczej będzie się spóźniać i pokazywać wskaźnik auta o jakieś 300 m przed punktem rzeczywistym na drodze.
Najważniejsze dla fiksa: trzeba  sposobem znanego forumowicza Biluni zmienić (w zwykłym notatniku Windows) plik tekstowy Automapy, zawierający parametry odczytu sygnałów GPS, "gps.settings" (jest w folderze Profile/wybierz ten, którego używasz, u mnie Osobowy). Należy w nim zmienić wartości liczbowe dwóch parametrów na "1", następująco: AutodetectMinPort=1, AutodetectMaxPort=1 (liczba jest odpowiednikiem numeru portu).
Po takiej zmianie nawigacja szuka sygnału tylko dla jednego portu, czyli COM1, a nie dla wszystkich, dzięki czemu nieporównanie szybciej łapie fiksa. Dobrze trzyma też sygnał na drodze.
Warto w samym urządzeniu przynajmniej raz na wolnym powietrzu wykonać reset sygnałów GPS (do tej funkcji wejście jest z menu urządzenia, nie z Automapy). Czy to dostraja GPS, nie wiem, ale odniosłem wrażenie, że bardzo pomogło. (Na krótko pokazały się też sygnały z GLONASS, z numerami ponad 70, ale myślę, że nie mają istotnego wpływu na nawigowanie - szybko się zmieniają, łatwo zanikają i widzę ich maksymalnie 2. Wiadomo, jak to z tymi ze Wschodu - prędzej namieszają niż pomogą).
Żeby nawigacja jeszcze szybciej pracowała, radzę dać widok mapy bez nieba, taki najprostszy 2D-3D. Automapa ma wtedy mniej operacji do wykonania.
Tu i ówdzie piszą, że nie widzą różnicy w działaniu między MX3 (HD) a Vivo S6. To dziwne, bo Vivo ma dwa razy więcej pamięci operacyjnej (256 mb, MX3 HD ma 128) i szybszy procesor (800 mHz, MX3 HD - 664). Vivo jest o parę lat technologicznie świeższe. Widocznie nikt nie sprawdzał działania doświadczalnie, czyli nie uruchomił dwóch nawigacji obok siebie i nie porównał. My ze szwagrem porównaliśmy. Różnica jest spora. Vivo w niektórych sytuacjach okazuje się kilka razy szybsza, np. przeliczenia tras robiła w czasie niemal rzeczywistym, a w Modecomie to się jednak ciągnęło.
Nie wiem, jak będzie z trwałością urządzenia, bo na forach piszą dramatyczne rzeczy, ale po 3 miesiącach nic się na razie nie dzieje, więc może polscy właściciele firmy nacisnęli, a Chińczycy poprawili jakość produkcji, a to z powodu bardzo dużej liczby reklamacji. W każdym razie na moim etapie użytkowania jest nieźle.

angler22:
Część porad wprawdzie się wyklucza (ustawienie ręcznie portu GPS powoduje brak zasadności zmiany parametrów "autodetectmin" i max), jednak całość może być bardzo przydatna. Nie miałem do czynienia z tym modelem, ale doświadczenia z zabawy z innymi nawigacjami podpowiadają, że często winnym problemów jest wadliwy plik almanachu (w niektórych nawigacjach zapisywany jest on na trwałej pamięci flash). O ile producent porządnie podszedł do opracowania softu i w opcji obsługi GPS dodał "reset", który RZECZYWIŚCIE kasuje wszystkie potencjalnie wadliwe pliki, to problemu nie ma. Jednak bywa (choćby w przypadku Larka 50.2), że reset z menu nie załatwia sprawy (kasuje tylko jeden z dwóch plików) i bez ręcznej poprawki nawigacja przestaje łapać fix'a. Po usunięciu obu plików nawigacja zaczyna działać bez problemu.
Tak że jeśli porady PioMul nie pomogą, można spróbować poszukać na pamięci flash plików związanych z GPS'em (niestety trzeba się na tym trochę znać, żeby wiedzieć które to).

PioMul:
Zaproponowane (i sprawdzone przeze mnie) "ręczne" ustawienie portu GPS-u (tzn. wybranie COM1) i jednocześnie zmiana wspomnianych parametrów w pliku gps.setting wcale się nie wykluczają, mogą się co najwyżej dublować / nakładać.
Zamiast teoretyzować (a właściwie zgadywać), lepiej zbadać, co też na długo przed napisaniem postu uczyniłem. Działa tylko owo "zdublowanie", to znaczy ustawienie na czysty COM1 + zmiana w pliku. Wszystkie inne warianty ustawień wraz z ingerencją w plik i bez niej - są bezskuteczne. To dowodzi błędu ustawienia wstępnego. Zarówno NavRoad, jak i Automapa powinny były o to zadbać, a tak strzelają sobie w stopę, bo przez to Vivo S6 ma złą opinię (jak widać, niesłusznie).
W NavRoad Vivo S6 (firmware wersja 1.2S) reset odbioru sygnałów GPS czyści do cna, to jest pewne, więc jeśli są jakieś błędy, to odświeżenie powinno poprawić odbiór (ale jak pisałem: czy to naprawdę daje jakąś poprawę w nawigowaniu, nie wiem; wydaje mi się, że powinno, jednak tego nie badałem). W każdym razie reset nic nie popsuje.
Wreszcie przypomnę, że jest tu mowa wyłącznie o konkretnym urządzeniu do nawigacji, co jest zaznaczone w tytule wątku. Na przykład w Modecomie MX3 HD i podobnie w MX2 HD wyłączenie parametru "w osobnym wątku" nie dawało żadnego efektu, a w Vivo odwrotnie - znaczne pogorszenie.

angler22:
Dublowanie to może rzeczywiście lepsze słowo, jednak ręczne ustawienie COM na 1 pomija przecież całą procedurę "autodetekcji", a tym samym zmiany w pliku przestają mieć sens. Co innego, jeśli popatrzymy na sprawę odwrotnie - jeśli tylko zawęzimy "obszar" autodetekcji do COM 1 do 1, a mechanizm detekcji ogólnie nie radzi sobie w Vivo S6, to tak naprawdę nic nie osiągniemy, dopóki nie ustawimy COM 1 ręcznie :)
Co do reszty, to tak jak pisałem, wskazówki mogą być bardzo przydatne, bo zachowanie się AM na różnych urządzeniach w zależności od ustawień parametrów "czytania portu w osobnym wątku" czy też "otwierania gdy potrzebny" jest diametralnie różne. Dodatkowo podniesienie baudrate z domyślnego w AutoMapie 4800, na proponowane przez Ciebie 38400 może zapobiec "zatykaniu" się portu COM, co ponoć zdarzało się w przypadku bardziej zaawansowanych chipsetów GPS (a Vivo w związku z teoretyczną współpracą z Glonass z pewnością jest takim bardziej zaawansowanym sprzętem).

PioMul:
Baudrate 38400 ustawia instalacja Automapy wraz z obsługą NavRoada, więc to nie jest mój wybór. Sprawdzałem też inne wartości z wykazu, ale ta wydaje się w Vivo S6 optymalna.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej