Nawigacja GPS > NaviExpert

Po kilku miesiącach z Naviexpertem

(1/1)

amber2007:
Korzystam z NaviExperta na 6630 od ładnych kilku miesięcy. Przedtem przez parę miesięcy jeździłem z AM więc do tego systemu mogę porównywać NaviExperta.
Przede wszystkim NE to prawdziwa nawigacja (nie jakaś zabawka na komórkę), z którą co najmniej równie dobrze jak z AM można np. pojechać na wakacje, na weekend do innego miasta. Jakość map jest porównywalna do AM, system potrafi dokładnie zlokalizować wiele adresów, bierze pod uwagę kierunki ulic i zakazy skrętów. W trybie trasy szybkiej układa trasy podobne jak AM (preferuje drogi główne), tryb trasy krótkiej jest nawet lepszy, ponieważ NE nie każe zjeżdzać z każdej obwodnicy do miejscowości, tj. prowadzi trasą krótką, ale nie najkrótszą. Nie ma też takich dziwact jak komunikat "ostry zakręt w ..." ma zupełnie prostej trasie.
Najwięcej wątpliwości budzi chyba wielkość wyświetlacza. O dziwo w praktyce to w ogólne nie jest problemem. Z NE jedzie się bardzo łatwo. Pomyłkowy zjazd z wyznaczonej trasy zdarza się bardzo rzadko. Autorzy naprawdę nieźle dopracowali wyświetlanie mapy. Do tego dochodzą częste komunikaty głosowe. Niektórzy znajomi mówią, że "P. Zosia za dużo gada", ale jak się jedzie w nieznanym mieście warto włączyć częste komunikaty głosowe.
Główna zaleta NE to wygoda. Np. to, że zawsze mogę skorzystać z nawigacji. GPS wożę w samochodzie, a telefon oczywiście zawsze mam. PDA był za duży, żeby brać go zawsze, więc przed wyjazdem musiałem się zdecydować, czy będzie mi potrzebna nawigacja czy nie. Oczywiście często okazywała się potrzebna kiedy nie miałem PDA przy sobie. (Szczególnie współczuję właścicielom TomTomów itp... W samochodzie strach zostawić, wziąć ze sobą głupio.) Do tego dochodzi prosta instalacja i aktualizacja (aktualizuje się tylko program), wygodna obsługa. Żeby np. zrobić coś piórkiem zawsze musiałem się zatrzymać.
Na 6630 NE pracuje bardzo stabilnie, wyrażnie lepiej niż AM, która dość regularnie mi się zawieszała.
Producent NE chwali się, że uwzględnia remonty. Parę razy rzeczywiście dało się zauważyć. Byłoby jednak lepiej gdyby system rysował starą trasę zamkniętą w wyniku remontu, obok tej właściwej.
Od około miesiąca NE ostrzega przed fotoradarami (stacjonarnymi). Co ciekawe, taki fotoradar można zgłosić wprost z samochodu, nie trzeba wchodzić na żadną stronę WWW. Widać, że to działa bo w ciągu miesiąca lista fotoradarów bardzo się poprawiła, tzn. z tych które znam są już wszystkie. Żeby takie ostrzeżenia miały sens system powinien mieć co najmniej 90% fotoradarów, co jest nieosiągalne w systemach off-linowych. Wiem, że AM ma jakąś stronę z jakiej można pobierać fotoradary, ale to nie jest rozwiązanie dla zwykłego użytkownika. Liczę, że wkrótce będzie to działało całkowicie on-line i będzie też można zgłaszać przenośne suszarki. Warto byłoby też dodać takie zgłaszanie miejsc gdzie są jakieś błędy na mapie.
Transfer gprs jest zgodny z tym co podaje producent, nawet są dość ostrożni. Przy normalnym użytkowaniu w zasadzie są to koszty do pominięcia.
Na 6630 pobieranie i przeliczanie trasy jest całkiem szybkie. Na szczęście system ma już automatyczny rerouting, który działa zaskakująco dobrze. Przeliczanie tras po dużym mieście i gdzieś do 100km odbywa się na bieżąco. Nawet w gęstej sieci ulic pierwszy manewr na nowej trasie bardzo rzadko jest spóźniony.
Oczywiście NE to prostszy system niż AM. Na pewno można wskazać parę funkcji, których mu brakuje. W większości są to jednak funkcje, z których w AM nigdy nie korzystałem (podejrzewam, że jak zdecydowana większość uzytkowników nawigacji), więc ma to dla mnie niewielkie znaczenie.

RadaRes:
Witam. Śledze od jakiegoś czasu wątek NaviExperta i jestem żywo zainteresowany ;)
Powiedz prosze o jakich funkcjach mówisz (że ich brak). Czy działa cos takiego jak ostrzeganie o korkach (wypadkach) i objazdy z tym związane?
Pozdr

bazi22:

--- Cytat: "amber2007" --- Widać, że to działa bo w ciągu miesiąca lista fotoradarów bardzo się poprawiła, tzn. z tych które znam są już wszystkie. Żeby takie ostrzeżenia miały sens system powinien mieć co najmniej 90% fotoradarów, co jest nieosiągalne w systemach off-linowych. Wiem, że AM ma jakąś stronę z jakiej można pobierać fotoradary, ale to nie jest rozwiązanie dla zwykłego użytkownika. Liczę, że wkrótce będzie to działało całkowicie on-line i będzie też można zgłaszać przenośne suszarki. Warto byłoby też dodać takie zgłaszanie miejsc gdzie są jakieś błędy na mapie.
--- Koniec cytatu ---


Ale system dodawania punktów do AM jest też, jak to określiłeś, on-line.

Dodajesz PU do AM, uruchamiasz AMPOISync, klikasz opcję Wyślij moje punkty i chwilę później punkty są już na stronie www.

I jest to rozwiązanie jak najbardziej dla zwykłego użytkownika

amber2007:

--- Cytat: "bazi22" ---

Ale system dodawania punktów do AM jest też, jak to określiłeś, on-line.

Dodajesz PU do AM, uruchamiasz AMPOISync, klikasz opcję Wyślij moje punkty i chwilę później punkty są już na stronie www.

I jest to rozwiązanie jak najbardziej dla zwykłego użytkownika
--- Koniec cytatu ---


No właśnie, trzeba coś dodatkowego zrobić. Rozumiem, że z tego korzystasz, i pewnie na tym portalu jest wiele takich osób. Nadal jednak twierdzę, że 95% użytkowników AM nie korzysta i nie będzie korzystać z tej funkcji.

amber2007:

--- Cytat: "RadaRes" ---Witam. Śledze od jakiegoś czasu wątek NaviExperta i jestem żywo zainteresowany ;)
Powiedz prosze o jakich funkcjach mówisz (że ich brak). Czy działa cos takiego jak ostrzeganie o korkach (wypadkach) i objazdy z tym związane?
Pozdr
--- Koniec cytatu ---


Nie, o wypadkach na razie nie. Ale kto wie, skoro można zgłaszać on-line fotoradar, to czemu nie wypadek? Na razie system zna niektóre remonty i po prostu układa trasę, która je omija.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej