Nawigacja GPS > AutoMapa

Traffic Live nie pomaga

<< < (2/2)

ochkarol:
Odgrzebię stary wątek.
Czy coś zmieniło się na lepsze w działaniu LiveDrive przez ostanie 2 lata?

wsz:
To często trudno oceniać. Jak już się pojedzie zaproponowaną inną drogą i jest OK, to nie wiadomo jak było na tej pierwotnej trasie. Wczoraj w W-wie zaproponował "objazd" z reguły zakorkowaną Trasą Łazienkowską na wschód (godziny szczytu), ale było lepiej niż typowym dla mnie dojazdem do pierwszego obecnie otwartego węzła południowej obwodnicy na wschód (tu widziałem korek jadąc w przeciwną stronę). Więc tym  razem sukces.

Na wyznaczanie tras mają wpływ zaszyte w mapie prędkości - i tu pełna porażka - wczoraj na S17 na odcinku Góraszka-Kołbiel wyświetlał ograniczenie do 80 km/h w obie strony ignorując fakt, że dawno to już otworzyli do parametrów pełnej ekspresówki (mapa EU, ostatnie SR). Dobrze, że aAM nie zaproponowała jakiejś drogi niższej kategorii, bo tam by było 90 km/h.

matmic:
Odkąd AM jest za free dla posiadaczy Huawei, widzę znaczącą poprawę danych zarówno SR, jak i LD. Jednakże często przeglądając warstwę Traffic i porównując ją w Google Maps, nadal jest spora przepaść. Porównując w praktyce także dłuższe trasy przez całą Polskę, czas estymowany przez GM jest zdecydowanie bliższy prawdy, niż ten estymowany przez AM. Na krótkich trasach jest ok, ale przy trasach kilkuset kilometrowych niestety nie.
Skąd wiesz, że AM uwzględnia ograniczenia prędkości przy wyznaczaniu trasy?
Z mojej wiedzy wynika, że uwzględnia przede wszystkim kategorię drogi (niezależnie od ograniczeń na niej) oraz dane SR + LD (jeśli dostępne). Dane SR i LD nie zawsze są tożsame z ograniczeniami prędkości.

wsz:
Założyłem, że tak by było logicznie. Może GM uwzględnia prędkości i dlatego jest lepiej na dalsze dystanse.

ochkarol:
Dzięki za odpowiedzi.
Czyli niewiele się zmieniło.
I nie chodzi mi o ETA (bo to dla mnie mniej istotne) a o reakcję programu na korki.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej