Nawigacja GPS > AutoMapa

Traffic Live nie pomaga

(1/2) > >>

pogar:
Witam
Wczoraj (9.02 wyjazd o 10:00) wracałem z Białki Tatrzańskiej do Warszawy. Wiedziałem że będą korki.
Niestety Automapa (iOS , 7.7.1; mapy Polska 1812) bardzo często "nie widziała" korka, gdy tkwiłem w nim od dobrych paru minut (zielono na trasie).
Jak raz uciekłem na Rabkę (bo miałem dość że jest "zielono", jak nie jest) , to mnie wpakowała do samego centrum Krakowa a tam same korki (współczuję mieszkańcom tak zabitego miasta w weekendy) .  I tak wielokrotnie.

Szalę goryczy dobił korek na początku Skarżyska - Kamiennej. Na Automapie zielono , w realu stałem 10 minut bez ruchu . W końcu włączyłem Waze, a ten zaraz mi kazał uciekać w prawo . Ominąłem z  nim Skarżysko - Kamiennę i już z nim dokończyłem trasę.

W sumie z ok 6ciu korków, "czarno" w AM było może raz . Zdecydowanie spodziewałem się większego wsparcia od AM w dotarciu do celu .

W czym problem? Czy AM już nikt nie używa ? W sierpniu kończy mi się obecna subskrypcja ale mocno zastanawiam się, czy jest sens ją przedłużać, skoro darmowa nawigacja lepiej sobie radzi w korkach na trasie...

Pozdrawiam

ochkarol:
Że idealnie (delikatnie mówiąc) z LiveDrive nie jest - to wiadomo. Czasem jednak zdarzy sie AM widzieć korki. ;-)

matmic:
Niestety, ale Live Drive powoli umiera.
Gdy debiutował, był bodaj pierwszą tego typu technologią na polskich drogach. I chwała mu za to. Ówczesny Aqurat tworzył rewolucyjne rozwiązania i za to lubię oraz lubiłem AutoMapę.
Gdy kilka lat temu uruchamiałem AM, danych Live było dużo, a u konkurencji zero. Mapy Google dopiero co w Polsce raczkowały i dane Live były na głównych drogach.
Teraz gdy uruchamiam AM, danych Live jest ledwo co na głównych drogach. W Mapach Google dane Live są nawet na osiedlówkach.
Zaobserwowałem tendencję, że danych Live w AM jest najwięcej w dni robocze na wszystkich drogach od minimum DW. W weekendy i święta sprawa się diametralnie pogarsza i pozostają w większości dane Smart Routes.

Wydaje mi się, że głównym powodem jest kasa. Mapy Google, czy wspomniane wyżej Waze to aplikacje darmowe. Za AM dalej musimy płacić.
Mało tego, spora część userów AM to dalej posiadacze PDA i WinCE bez DLNA, tym bardziej bez GSM, więc do wymiany danych Live nie dochodzi.
Inni: czyli userzy AM na Androidzie i iOS tworzą grupę userów okazjonalnych, więc ilość danych znikoma.

Gdyby ówczesny Aqurat nie przespał momentu ekspansji Androida i odpuścił tworzenie AM najpierw na iOS (który wtedy w Polsce był niszowy), a od razu skupił się na Androidzie, sprawa może wyglądałaby lepiej. Może.
Teraz chyba jedyną receptą jest uczynić AM darmową wraz z Live Drive, a za pomocą mikropłatności dokupywalibyśmy na przykład obsługę gabarytu, częstsze aktualizacje i inne funkcje. Im więcej userów miałoby darmową AM z Live Drive, tym jego skuteczność byłaby lepsza. Tyle w temacie w mojej opinii.

pogar:
Chyba bym lepiej tego nie ujął..

andrep:
Ja mam AM na WM z przyzwyczajenia i pewnie w tym roku nie przedłużę. Mam też na Androidzie ale nie używam bo po wejściu do autka automatycznie włącza mi się Android Auto i łączy z tel. no  i po prostu nie chce mi się wyłączać i włączać AM itp. W AA mam gogle i waze  która też wyświetla strzałki na wyświetlaczu HUD jak fabryczna...
Na pytanie do suportu czy AM będzie dostępna w AA dostałem odp. że rozmowy zaczną jak AA będzie oficjalnie w PL dostępne :(
Auto Mapę w telefonie traktuję jako zapas przy braku internetu.
Jeżdżę bardzo mało więc z moich danych i tak pożytek byłby nie wielki , ale zawsze ... :)
Byłbym szczęśliwy mieć AM na fabrycznym "tablecie" w aucie  , bez dodatkowego uchwytu. :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej