Pozostałe platformy > SIMpad / T-Sinus Pad
Gry na Simpada - które chodzą, i co zrobić żeby działały - u
Gapiszon:
Witam!
Zbiorczy temat - po prostu, jeżeli jakaś gra wam zadziała, albo po kilku dniach walki uda wam się ją zmusić by zadziałała (przez instalację GAPI, pustych DLL-ek itp) to napiszcie.
Używam Simpada SL4, system .net 41 angielski
Update: Przy wielu opisanych tutaj grach krokami standardowymi jest
-ręczne przegranie pliku cab (bo instaler nie uważa Simpada za sprzęt na którym mógłby się zainstalować
-posiadanie zainstalowanego GAPI
-skasowanie pliku gx.dll dostarczanego z grą.
Każdy z poniższych tytułów chodzi w rozdzielczości PocketPC(320x200) - jeżeli jest inaczej (jak np. w przypadku Warfare INC) to wspomnę to w opisie danej gry.
Dla zaoszczędzenia miejsca nie będę tego pisał przy każdym tytule.
Age of Empires - DZIAŁA! - opis instalacji: gra instaluje się na PC, stwierdza że nie ma kompatybilnego sprzętu. Ręcznie przegrywamy CAB z numerkiem 2577 na SIMpada, uruchamiamy tam, instalujemy. Kasujemy gx.dll z katalogu gry, w GAPI włączamy PCPocket Screen Size i framebuffer - i już! Cieszymy się grą.
Atomic Cannon - rewelacyjna gra, takie Scorched Earth (strzelające czołgi) tylko z efektami specjalnymi, po prostu świetne. Chodzi bez problemu, ale niestety dopiero od wersji 1.26. Producent planuje w następnej wersji wprowadzenie trybu pełnoekranowego 800x600! :)
Billiard Master - piękny bilard stołowy (widać z góry) - bardzo miło się gra, instaluje się bez większych problemów.
Done in 50 seconds - bardzo fajna gra logiczna - kradniemy samochody na czas, widokiem przypomina oryginalne Grand Theft Auto. Szybka i uzależniająca :). Instalujemy, kasujemy gx.dll i odpalamy w trybie graficznym PocketPC.
Dragon Breed - turowa gra strategiczna, ponoć fajna, ale niestety nie udało mi się jej do działania zmusić. Przegrałem ręcznie CAB (oczywiście krzyczy że urządzenie niezgodne z PPC). Podmieniłem GX.DLL - niby coś się wyświetla ale "sieje" po ekranie. Gdyby komuś udało się coś z tym zrobic dajcie znać.
ICBM - do ściągnięcia z http://www.pocketpccity.com/software/hpcpro/ICBM-2000-07-20-ce-hpcpro.html
Chodzi na full screen na dowolnych windowsach CE - thx to Michał Kuświk :)
Everquest - świetny RPG (no, dobrze, powiedzmy że action RPG, podobne do Diablo - rzut izometryczny - świetna gra :) Działa bez problemów, polecam :)
Galactic Empires - (autor: plan9)wywala się z błędem control mnuEdit - najprawdopodobniej nie lubi się z zainstalowaną wersją Visual Basica.
GhostWorld - (autor: plan9) przy starcie performuje illegal operation (może za mało pamięci do dyspozycji? )
Legacy - bardzo ładne RPG (podobne do Eye of The Beholder). Świetna grafika (moim zdaniem lepsza niż w Ultimie Underworld), automapa itp. Gra wymaga sterowników GAPI i skasowania dostarczonego z grą pliku GX.dll.
Lemmings - grę wystarczy przegrać, ale przy próbie uruchomienia się wykrzacza ("program wykonał niedozwoloną operację"). Na stronie producenta ktoś udostępnił kod źródłowy, można by przekompilować używając odpowiedniego SDK.
Nethack - (autor: plan9) chodzi od razu (można mu trochę podbić wielkość fontów - ale to już jak kto woli)
SCUMMVM - działa, potrzebne GAPI. Wersja opensource'owa (ze strony sourceforge.net) jest stale rozwijana, niestety działa tylko w trybie 320x200. Mi udało się dotrzeć do nieautoryzowanego builda działającego w 640x480, gdzie gra jest czystą przyjemnością. Był sygnał o problemie ale po sprawdzeniu u mnie okazało się że wszystko działa świetnie - zdecydowanie polecam. Potencjalnie sposób na zagranie w wiele kultowych gierek wykorzystujących SCUMMVM (Day of the Tentacle, Indiana Jones'y, Sam'n'Max hit the road i wiele innych). UPDATE: (thx to plan9 :) ) aby chodziło w 640x480 trzeba w scummvm.ini dopisać:
gfx_mode=advmame2x (można też 2x, ale wtedy obraz jest taki kanciasty...)
SimCity2000 - działa, potrzebne GAPI, ponoć się wiesza/zacina?
Ultima Underworld - działa, potrzebne GAPI i aygshell.dll Zgłasza na początku komunikaty o błędach ale nie zauważyłem żeby w grze było coś nie tak - gratka dla miłośników Eye of the Beholder i podobnych.
Warfare Inc. - działa, full screen, potrzebne GAPI oraz DLL. Uwaga - nie działa z programem nyditot (narzędzie do obracania/reskalowania ekranu).
Warlords II - gra się instaluje na SL4, niestety nie odpala (pisze że potrzebuje Pocket PC), próbowałem kasować gx.dll (tak, by korzystał z tego z zestawu fakedll)- nie odpala się chociaż już bez sygnału o błędzie. Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły proszę pisać, bo gra jest świetna.
Update: udało się odpalić grę na Jornadzie 720, mamy nadzieję że producent pomoże znaleźć sposób na odpalenie (rozmowy trwają)
Worms World Party - DZIAŁA! - trzeba skasować gx.dll z katalogu gry, oczywiście używać GAPI oraz fakedll. Ponieważ miałem sporo kłopotów z uruchomieniem, to dokładne informacje - wersja Wormsów 1.0.3, GAPI 2.0.4. Ustawienia GAPI - minimize taskbar, framebuffer i PocketPC screen size. Wielkie dzięki dla matopl za ratunek i pomoc! :D
Update: niestety, nie da się zdefiniować klawiszy, w związku z czym strzelanie jest niemożliwe. Ktoś ma jakiś pomysł jak by to obejść?
Jeżeli ktokolwiek coś znajdzie albo wpadnie na pomysł jak coś uruchomić piszcie w komentarzach, a ja będę się starał update'ować ten post.
Miejmy nadzieję, że z czasem lista się powiększy, i to nie tylko o wpisy "nie działa i już"
Pozdrawiam :)
cezarex:
Dodam też, żeby od razu pisać na jakim modelu i jakim systemie dana gra działa.
Sam o paru grach napisze wieczorem, a póki co przyklejam wątek.
--
Cezarex
Clie S360, T-Sinus
Gapiszon:
Dopisałem kilka prób, niestety póki co niezbyt udanych... mam nadzieję, że jak się kilka osób za to weźmie to "rozbierzemy" problem...
Gapiszon:
Prośba do admina Jakuba o napisanie, jakie zmiany nazw bibliotek dll w Hex edytorze mogą zadziałać - z chęcią pobawię się np. z Warlordsami II - to gra na długie zimowe wieczory i warto :)
(nawiązuję do odpowiedzi na post "Quake I i II oraz inne ciekawostki")
matopl:
Simpad SL4 - WinCE 4.1 .NET
Worms World Party ( wersja 1.0.3 )- działa w okienku 240x320.
Należy:
- usunąć gx.dll z katalogu gry.
- mieć zainstalowane najnowsze GAPI
- skopiowane pliki fakedll
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej