Różne > POI PDAClub

Dynamiczny i rozproszony system informacji geograficznej

(1/13) > >>

trzcionk:
Witam

Taki pomysł mam na dynamiczny system informacji geograficznej, który zamiast okresowego wgrywania obiektów do systemu nawigacyjnego, które spełniają określone kryteria np położenie geograficzne, zapewnia możliwość podłączenia się do systemu i nasłuchiwania informacji ujawnianych przez system wraz z poruszaniem się. Chodzi o to, by uzupełnić brak dynamiczności istniejących systemów. Jeżeli np na drodze tworzy się zator, gołoledź, zmienia się temperatura to informacja umieszczona o nich w systemie dociera do nasłuchujących użytkowników natychmiast. Jeśli sklep zostaje zamknięty to informacja o jego istnieniu, jako bezużyteczna dla użytkownika, który akurat szuka sklepu, nie zostaje mu dostarczona. Jeśli brakuje nam paliwa to nie potrzebujemy informacji o wszystkich stacjach w Polsce a tylko o tych, które są blisko przed nami. Jeśli gdzieś stoją z suszarką przez 5 minut to po tym czasie średni sens ma ostrzeganie o tym.

Warto rozważyć rozproszenie systemu by jego działanie nie było uzależnione od funkcjonowania jednego serwisu co można powiązać z pozycją geograficzną i własnością danych. Poruszając się po określonym obszarze geograficznym słuszne wydaje się oczekiwanie, że zamieszkujący go mieszkańcy zapewnią środki ułatwiające korzystanie z niego. Z drugiej strony pewne dane o obszarze wcale nie muszą pochodzić z tego obszaru np. właściciel ogólnopolskiej sieci stacji paliw może zapewnić lepszą dostępność informacji o nich niż mieszkańcy poszczególnych rejonów Polski. Podobnie ujawnianie informacji o fotoradarach może nie będzie leżeć w interesie mieszkańców danego rejonu, bo jest to pewien sposób na zbieranie pieniędzy od przejezdnych.

Oprogramowanie, które mogłoby to realizować nie wydaje się specjalnie trudne do wykonania i może ono działać w tle istniejących systemów nawigacji a nawet przejąć ich funkcje jeśli system będzie oferował informacje o samych drogach. Warunkiem dynamicznego działania jest oczywiście dostępność połączenia internetowego i wydaje się, że w zupełności powinny wystarczyć wolne połączenia gprs (do celów poi) jeśli tylko system będzie zdolny do buforowania danych, precyzowania kryteriów nasłuchiwania i pewnego wyprzedzania trasy. Jest pewnym problemem nieciągłość sieci gsm, która może powodować rozłączenia zestawionego połączenia, co przy rozliczaniu długich paczek może skutkować dodatkowymi opłatami, ale tak czy siak, taki system należałoby spróbować zrealizować choćby eksperymentalnie.

Chętnie usłyszę jakieś komentarze:

* potencjalnych użytkowników
* programistów z doświadczeniem w tworzeniu systemów realizujących kompleksowo lub cząstkowo opisane zadania

bikekowal:
Pomysł jest jak najbardziej godny uwagi, jednak na drodze jest kilka przeszkód - dostosowanie synchronizacji automatycznej do wszystkich dostępnych aplikacji, działanie na żywo - w jaki sposób zapewnić aktualność danych i ostatnie - skąd brać aktualne dane?

trzcionk:

--- Cytat: bikekowal w Luty 04, 2008, 18:19:08 ---Pomysł jest jak najbardziej godny uwagi, jednak na drodze jest kilka przeszkód - dostosowanie synchronizacji automatycznej do wszystkich dostępnych aplikacji,
--- Koniec cytatu ---
To właśnie mówię, że należy zrobić aplikację działającą w tle zamiast liczyć na cud. Nie trzeba koniecznie mapy dróg by sygnalizować zbliżanie się do obiektu na tej drodze. Poza tym można przynajmniej teoretycznie myśleć o serwowaniu tras. To takie same dane jak poi. Wyświetlenie ich w aplikacji jak już są wybrane też nie jest specjalnie trudne.

--- Cytuj --- działanie na żywo - w jaki sposób zapewnić aktualność danych i ostatnie - skąd brać aktualne dane?

--- Koniec cytatu ---
Realnie to tylko wprowadzenie abonamentu może spowodować, że ktoś te dane zechce wprowadzać do systemu ale poeksperymentować sobie można. Część danych jest dynamiczna w sensie przychodzenia do pda a w serwisie są statyczne, np czasy otwarcia sklepów, bankomatów a część można a nawet trzeba aktualizować z pda przez skonfrontowanie z rzeczywistością np. suszarki, co zresztą nie jest wcale nierealne, bo wystarczy spytać co jakiś czas użytkownika, który jest w okolicy. Można stworzyć system komunikacji między poruszającymi się pojazdami a firmami, rodzinami itp itd

Takie systemy zresztą istnieją tylko są zorientowane na śledzenie floty głównie a to trochę mało interesujące dla przeciętnego ludzika.

bikekowal:

--- Cytat: trzcionk w Luty 04, 2008, 20:48:55 ---
--- Cytat: bikekowal w Luty 04, 2008, 18:19:08 ---Pomysł jest jak najbardziej godny uwagi, jednak na drodze jest kilka przeszkód - dostosowanie synchronizacji automatycznej do wszystkich dostępnych aplikacji,
--- Koniec cytatu ---
To właśnie mówię, że należy zrobić aplikację działającą w tle zamiast liczyć na cud. Nie trzeba koniecznie mapy dróg by sygnalizować zbliżanie się do obiektu na tej drodze. Poza tym można przynajmniej teoretycznie myśleć o serwowaniu tras. To takie same dane jak poi. Wyświetlenie ich w aplikacji jak już są wybrane też nie jest specjalnie trudne.

--- Koniec cytatu ---

zauważ, że takie aplikacje musiałyby pracowac w urządzeniach z GSM. Dodatkowa aplikacja obciążałaby dodatkowo pamięć PDA. Samo odpalenie aplikacji w stylu AM 4.0 - bardzo popuarnej zresztą - powoduje zjedzenie RAMu praktycznie w całości. Po 2-3h jazdy nie miałbyś wogóle pamięci - wywałka do systemu lub zwiecha.


--- Cytuj ---
--- Cytuj --- działanie na żywo - w jaki sposób zapewnić aktualność danych i ostatnie - skąd brać aktualne dane?

--- Koniec cytatu ---
Realnie to tylko wprowadzenie abonamentu może spowodować, że ktoś te dane zechce wprowadzać do systemu ale poeksperymentować sobie można. Część danych jest dynamiczna w sensie przychodzenia do pda a w serwisie są statyczne, np czasy otwarcia sklepów, bankomatów a część można a nawet trzeba aktualizować z pda przez skonfrontowanie z rzeczywistością np. suszarki, co zresztą nie jest wcale nierealne, bo wystarczy spytać co jakiś czas użytkownika, który jest w okolicy. Można stworzyć system komunikacji między poruszającymi się pojazdami a firmami, rodzinami itp itd

Takie systemy zresztą istnieją tylko są zorientowane na śledzenie floty głównie a to trochę mało interesujące dla przeciętnego ludzika.

--- Koniec cytatu ---

za opracowanie takiego systemu biorą się duże firmy i nikt sodzielnie tego nie zrobi. Dlaczego odpowiedź jest prosta - każdy będzie chciał na tym zarobić. I nie mówię tutaj o PDAclubie, bo pewnie moglibyśmy to zrobić za free - chodzi o inne firmy/instytucje które prędzej czy później musiałyby się zaangażować w cały ten interes - interes, a jak wiadomo, każdy na interesie chce zarobić. To za duży projekt, zbyt dobre pieniadze na nim można zarobić, aby ktoś udostępnił go za darmo.

nocnyMarek:

--- Cytat: bikekowal w Luty 04, 2008, 21:36:31 ---PDA. Samo odpalenie aplikacji w stylu AM 4.0 - bardzo popuarnej zresztą - powoduje zjedzenie RAMu praktycznie w całości.
--- Koniec cytatu ---

Obawiam się, że pomyliłeś AM z AP czy N2.
Apetyt na RAM w przypadku AM4 jest bardzo umiarkowany, zupełnie nie przypomina tego z AM3 ...

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej