Nawigacja GPS > AutoMapa

Z Automapą po Francji

<< < (2/5) > >>

wsz:
Po pierwsze gratulacje dla MMac, że tyle czasu udało mu się używać produktu, dla którego korzenie systemu operacyjnego Windows CE (1.0) sięgają 1996 roku, a oficjalna wersja dla jego nawigacji to Windows CE 6.0 z 2006 roku (oficjalne wsparcie Microsoftu właśnie wygasło w kwietniu tego roku - ciekawe, co będą dawać w nowych modelach, bo cechy dodane w wersjach CE 7.0 i 8.0 [2013 rok] nie wydają się specjalnie potrzebne w takich urządzeniach), a wersji bez wsparcia chyba nie wolno im będzie sprzedawać (tak jak np. było z XP na PCtach).

Miałem podobne problemy kilka lat temu z niektórymi wersjami wAM na sprzęcie z 64MB RAM (do tego szalona rozdzielczość 640x480 dodatkowo zajmowała pamięć), kiedy 128MB nie było już nowością, a wAM miała coraz więcej funkcjonalności i mapy stawały się bardziej szczegółowe, a POI liczniejsze. Czas było pożegnać się z Windows CE.

Dzisiaj u mnie problem czasami wracał (samoczynne resety całego systemu) dla niektórych wersji aAM, bo mam sprzęt z 1GB RAM, ale kiepską wersją Androida 4.3, który często zostawia po pewnym czasie tylko ok. 200-300MB wolnej pamięci (wszystkie zbędne APKi dawno wyłączone - po restarcie ok. 400MB wolnego). U syna aAM działa bez takich niespodzianek - ma 3GB RAM i nowszą wersję Androida. Mam przekonanie, że AM nie będzie się przejmować moimi problemami i niedługo przyjdzie pora na kolejną zmianę - na pewno nie mniej niż 3-4GB RAM w nowym urządzeniu.

Mimo wszystko "atrakcje" i sposoby obejścia opisane przez zdzis.michala to dla mnie egzotyka. Używam od lat map EU z aAM od lat i może ze dwa razy musiałem sam resetować smartfona dla jakiejś starszej wersji aAM. Nawigowałem 600-1000 km bez wyłączania urządzenia. Na wersji PL to już jest długi dystans.

Ale kartę warto sformatować - mi to też raz pomogło dla wAM.

kwojtow:
I właśnie kolega wsz wyjaśnił teraz 80% problemów związanych z AutoMapą na tym sprzęcie. Lepiej tego nie dało się ująć.

wsz:
Przy porządkowaniu szuflady trafiłem na starą kartę microSD, na którą dość długo wchodziła wersja EU - ma 2 GB pojemności. Kiedyś EU zajmowała chyba coś ok. 1.4GB. Potem to rosło i miałem sytuację, że wAM strasznie zaczęło mulić na tym samym sprzęcie, chociaż dalej było nieco wolnego miejsca na karcie. Zmieniłem kartę na 8GB i problem ustąpił. A potem była przesiadka na aAM.

Obecnie EU ma ok. 3,5GB, więc ilość danych wzrosła około trzykrotnie, a dodatkowo dodano funkcjonalności w programie (zajmują pamięć, nawet jak się z nich nie korzysta). Czyli nawigując, dziś urządzenie średnio musi dać sobie radę z ok. 3 razy większą liczbą danych na kilometr przejechany (w dużych miastach na pewno dużo więcej w porównaniu z lokalnymi drogami, czy nawet autostradami) w stosunku do czasów, gdy całe rozwiązanie oparte o Windows CE z procesorem do 800MHz i 128MB RAM było projektowane.

Osobiście, wolę zmieniać sprzęt i mieć bardziej szczegółowe mapy/POI, niż zachowywać działanie starych rozwiązań. Chyba już każdy producent oferuje nawigację z Androidem - chociaż lepiej i może taniej byłoby samemu ją skompletować z tabletu/smartfona z GPS + uchwyt za kilkanaście/kilkadziesiąt zł + ładowarka samochodowa w podobnym zakresie cen. Ja używam smartfona, bo nie raz przydała mi się nawigacja poza samochodem, a przy niskich cenach powerbanków i specjalizowanych "sakw" rowerowych na smartfony, jest to także użyteczne na takich wycieczkach (tyle, że tu np. OsmAnd+ jest lepszy).

Co kto woli i co komu potrzebne.

RUKAT:
Można jeszcze ograniczyć ilość danych i wgrać tylko część map. Jak jedziemy do Francji to Skandynawia nam nie potrzebna :ohreally: A jeśli jednak jeździmy po całej Europie to raczej  trzeba zainwestować w sprzęt   B)

wsz:
To oszczędza tylko miejsce na karcie, ale nie zmienia statystycznie większej ilości "danych na kilometr" tam gdzie nawigujemy.

Zresztą zabawa w takie cięcia przy dzisiejszych pojemnościach i cenach kart, to też egzotyka. Prościej puścić całość na aAM czy iOS. Dalej mapy wAM trzeba instalować poprzez PCta z Windows?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej