Witam
Fajnie, że zadziałało. A'propos zmniejszenia poboru prądu, wydaje się, że trochę też powinno pomóc ustawienie Trybu Uruchom na Oszczędzanie energii - dla pracy GPS Tunera w stylu "gdzie teraz jestem" lub rejestrowanie tracka nie powinno to robić większej różnicy (nawiasem:od dawna przymierzam się na faktyczny pomiar różnic amperomierzem, ale jakoś nie mogę się zebrać
; ponadto podłączenie akumulatora przez miernik raczej nie będzie proste).
Trochę OT, a'propos GPS Tunera. Podpytuję trochę z ciekawości, ponieważ też go używam, też w tej wesji (czytałem recenzję 6-tki - jest ponoć beznadziejna). Uważam, że w porównaniu do osławionego OziExplorera ma kilka zalet oraz przydatnych opcji, których w Ozi-m nie odkryłem (mimo, że funkcji i ustawień ma chyba kilkaset, aż głowa boli). Do kalibracji map stosujesz Map Calibrator?
Do nawigowania w terenie używam trochę starych map WZK, tzw. sztabówek z lat 70/80 ub. wieku. Trochę też próbowałem ściagać rastrowe z
http://www.geoportal.gov.pl/ (kumpel kiedyś napisał fajną aplikację do ściągania całych obszarów, program od razu tworzył pliki kalibracyjne; niestety zaniechał prace). Ostatnio też próbowałem się bawić w własnoręczne skanowanie i kalibrowanie kawałka mapy turystycznej. Wyszło średnio, ale to prawdopodobnie wina niedokładności mapy, bo gdy nałożyłem zapisany track na mapę ściągniętą Map Calibratorem z Googlemaps wyszło idealnie.
Odnośnie natomiast poruszania się po ulicach nieznanej miejscowości: wówczas raczej używam AM. Mogę wtedy szybko znaleźć interesujący mnie adres czy POI, zaś jeżeli zlecę wytyczenie trasy, Asusek będzie mnie nawigował, nawet zawczasu podając stosowne komunikaty
Jakkolwiek przy wędrówkach pieszych (lub rowerowych) należy pamietać, że AM nawet po ustawieniu typu trasy na Piesza nie zna np. przejść podziemnych czy "skrótów" pomiedzy budynkami. Zatem z punktu widzenia piechura wytyczona droga nie zawsze będzie optymalna, niemniej z reguły prędzej czy później doprowadzi do celu
Pozdrawiam -
Stanley