zróżnicowanie trasy osobówka a ciężarowy ??

  • 14 Odpowiedzi
  • 2783 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

zróżnicowanie trasy osobówka a ciężarowy ??
« dnia: Czerwiec 27, 2007, 13:52:10 »
Witam wszystkich I-gowców. W ustawieniach trasy jest wybór dla różnego rodzajów pojazdów. Czy ktoś z was testował czy faktycznie przy wyborze opcji "samochód ciężarowy" uwzględniane są zakazy, niskie wiadukty itp. Ciekawy jestem czy to tylko "wodotrysk" czy tez faktycznie użyteczna funkcja ??

Pozdrawiam
Janusz

*

Offline radoskur

  • *****
  • 1921
    • http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=414522
Odp: zróżnicowanie trasy osobówka a ciężarowy ??
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 27, 2007, 14:32:22 »
wodorotrysk

*

Offline Krakus

  • ****
  • 632
Odp: zróżnicowanie trasy osobówka a ciężarowy ??
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 27, 2007, 15:20:20 »
Wczoraj w Media Markt sprzedawca zachwalał różne nawigacje. Ale dociśnięty przez ciekawskiego klienta do muru wyznał, że na razie auto ciężarowe we wszystkich nawigacjach to wodotrysk.

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: zróżnicowanie trasy osobówka a ciężarowy ??
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 27, 2007, 15:24:23 »
wodorotrysk

Uściślając na mapie Polski, bo na mapie dajmy na to Holandii, Danii, Niemiec czy Hiszpanii trasy są wyznaczane  inaczej dla ciężarowych niż dla osobowych. Mój znajomy (kierowca tira) bardzo to sobie chwali.

*

Offline radoskur

  • *****
  • 1921
    • http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=414522
Odp: zróżnicowanie trasy osobówka a ciężarowy ??
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 27, 2007, 18:13:31 »
Ja rozmawiałem również z kilkoma osobami, które jeżdżą zawodowo i rzadna z nich sobie nie chwali tej funkcji... Może akurat dziwny zbieg okoliczności. W każdym bądź razie gdyby faktycznie tak było - oznaczałoby że TelaAtlas dysponuje takimi danymi jak dopuszczalne obciążenia oraz wysokości wiaduktów, ale co za tym idzie - dlaczego TomTom czy inne aplikacje korzystające z map TeleAtlasa nie posiadają funkcji samochodu cięzarowego.

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: zróżnicowanie trasy osobówka a ciężarowy ??
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 27, 2007, 18:27:46 »
Ja co prawda polegam na opinii tylko jednej osoby, ale myślę że jest dość zorientowana w temacie. Tak sobie chwilę eksperymentowałem i widzę że wybór samochodu ciężarowego wpływa na wyliczanie czasu przejazdu, nie da się skorzystać z niektórych przejść promowych, przejść granicznych, pomijane są niektóre mosty. Tak że i w Polsce jakieś tam zastosowanie to może mieć.

Wysokość wiaduktów i nacisk na oś pojazdu nie przekłada się bezpośrednio na nawigację, bo samochody ciężarowe mają różne wysokości, jak też różny nacisk w zależności od tego czy są załadowane czy nie.

*

Offline spidi35

  • **
  • 174
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Xperia Z1 Compact
Odp: zróżnicowanie trasy osobówka a ciężarowy ??
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 29, 2007, 19:36:25 »
Wysokość wiaduktów i nacisk na oś pojazdu nie przekłada się bezpośrednio na nawigację, bo samochody ciężarowe mają różne wysokości, jak też różny nacisk w zależności od tego czy są załadowane czy nie.


Jesteś wbłędzie. To czy auto jest załadowane czy nie nie ma znaczenia. Istotna jest dopuszczalna masa całkowita pojazdu która jest podana w dowodzie rejestracyjnym każdego auta. Jeżeli tir ma ładownośc 24 tony i jedzie pusty sam waży powiedzmy około 20 ton a na most przez który chce przejechać ma ograniczenie 30 ton, to po mimo że jedzie bez ładunku nie może przez niego przejechać bo jego dopuszczalna masa całkowita wynosi 45 ton. To tyle jeśli chodzi o kodeks drogowy. Co do nawigacji w trybie  "auto ciężarowe" to się nie sprawdza. Taki wątek już był poruszany http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=59659.0. Jak ktoś już tam napisał po Polsce do nawigacji to dobra mapa i atlas i radio CB.
Swoją drogą jak by jakaś firma wypuściła nawigacje dla ciężarowych aut  (wysokości wiaduktów, nośnoś mostów itd) to zbiła by na tym niezłą kasę.  :P

*

Offline lazik_s

  • ***
  • 386
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Cruise, FS N560
Odp: zróżnicowanie trasy osobówka a ciężarowy ??
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 29, 2007, 23:19:56 »
@spidi35
Zupełnie chyba nie zrozumiałeś emisia. Napisał on wyraźnie, że pewne rzeczy nie wpływają na nawigację ze względu na różnorodność samochodów ciężarowych. Dopóki w nawigacja GPS brak jest szczegółowych map technicznego aspektu drogi, dopóty opcja wyznaczania trasy dla samochodów ciężarowych jest ograniczona do jakichś wewnętrznych kryteriów. Dlatego zresztą w oprogramowaniu nie definiujesz cech samochodu jakim się poruszasz.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 30, 2007, 09:17:20 wysłana przez lazik_s »
brak podpisu i kropka

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: zróżnicowanie trasy osobówka a ciężarowy ??
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 30, 2007, 00:25:01 »
@lazik_s
Zupełnie chyba nie zrozumiałeś spidi. Napisał on wyraźnie, że odniósł się
do trzeciej części zdania emisia wktórej stwierdził, że jakoby przyczyną
niebezpośredniego przekładania się nacisku na oś na nawigację
jest chwilowy stan załadunku ciężarówki.  :P
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

Odp: zróżnicowanie trasy osobówka a ciężarowy ??
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 30, 2007, 01:42:15 »
A ja zauważyłem pewne różnice na mapie Polski z emapy, kiedy włączyłem jako pojazd autobus (bo akurat tym jeżdże). Na pewno są jakieś różnice w wyznaczaniu trasy, ale na niekorzyść igo. To znaczy niektóre drogi na mapie są dla mnie zablokowane, ale na pewno nie są to te, którymi nie mógłbym jechać (największym kuriozum są dla mnie poblokowane parkingi/stacje na a2 - nie mam wytłumaczenia dlaczego). Wróciłem do normalnego samochodu, aby mi program jakichś dziwnych objazdów nie wymyślał.

*

Offline lazik_s

  • ***
  • 386
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Cruise, FS N560
Odp: zróżnicowanie trasy osobówka a ciężarowy ??
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 30, 2007, 09:23:40 »
@lazik_s
Zupełnie chyba nie zrozumiałeś spidi. Napisał on wyraźnie, że odniósł się
do trzeciej części zdania emisia wktórej stwierdził, że jakoby przyczyną
niebezpośredniego przekładania się nacisku na oś na nawigację
jest chwilowy stan załadunku ciężarówki.  :P
Zapewne dlatego ta rozbieżność bo ja takie zdanie "samochody ciężarowe mają różne wysokości, jak też różny nacisk w zależności od tego czy są załadowane czy nie." Rozumiem jako prawdziwe. A to czy emisiu znał przepisy KD to już inna historia. W tym się mógł mylić, ale przesłanie jest właściwe.
brak podpisu i kropka

Odp: zróżnicowanie trasy osobówka a ciężarowy ??
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 30, 2007, 09:56:29 »
rożnica polega na tym ,że przy opcji ciężarówka prowadzi po bardziej głównych drogach :)  , tonażu wysokości itp. potrzebnych dla kierowcy ciężarówki nie uwzględnia.Jeśli zna ktos taki program na europe to prosze o info nasza firma byłaby tym bardzo zainteresowana a posiadamy kilkadziesiąt cięzarówek

*

Offline radoskur

  • *****
  • 1921
    • http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=414522
Odp: zróżnicowanie trasy osobówka a ciężarowy ??
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 30, 2007, 11:17:12 »
Nie ma takiego programu - prawie każdy kierowca ciężarowego auta, słyszał lub jeździł ze "sławnym" w ich kręgu sofcie map & guide, w którym jest jakiś "zalążek" tego o czym tu piszemy. Soft ten jednak jest baaaaaardzo drogi, dodatkowo tylko na PC, tylko po niemiecku i dodatkowo nic nie mówi (tylko pokazuje) - ogólnie to fuj taki program  ;D

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: zróżnicowanie trasy osobówka a ciężarowy ??
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 30, 2007, 14:03:14 »
Miałem na myśli to że samochód ciężarowy samochodowi ciężarowemu nie równy i moim zdaniem nie da się tego dobrze ująć w jakieś kryteria poza właśnie: przejściami granicznymi, przeprawami promowymi itp.

*

Offline radoskur

  • *****
  • 1921
    • http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=414522
Odp: zróżnicowanie trasy osobówka a ciężarowy ??
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 01, 2007, 16:04:32 »
Oprócz tego że mapy powinny mieć zaimpletowane kompletne dane (obciążenia, wysokości itp, itd) to sam program musiałby mieć także możłiwość definiowania wysokości i ciężaru samochodu. Wtedy być może zdałoby to egzamin. Oczywiście czysto teoretycznie, bo dopuszczalne obciążenia na "jakiejś tam" drodze mogą się zmieniać tak jak np. kierunkowość ulicy - chybanigdy na idealny soft się nie doczekamy