PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => iGO => Wątek zaczęty przez: dtech w Lipiec 04, 2006, 15:18:11
-
Cały iGO miał zdobyć rynek mapami, których w innych programach nie ma a cała nasza wschodnia sciana nie ma nawet szczątkowego potrycia.
To juz w destinatorze i w TT jest więcej. :(
Jestem zawiedziony :(
-
nie przesadzaj :terrified:
:O~
-
cała nasza wschodnia sciana nie ma nawet szczątkowego potrycia.To juz w destinatorze i w TT jest więcej.
Czy faktycznie TT ma lepsze pokrycie dla wschodniej Polski?
Na których obszarach/w których miastach?
Która wersja mapy TT?
Pytam, bo nie chce mi się sprawdzać i porównywać.
-
Cały iGO miał zdobyć rynek mapami, których w innych programach nie ma a cała nasza wschodnia sciana nie ma nawet szczątkowego potrycia.
To juz w destinatorze i w TT jest więcej. :(
Jestem zawiedziony :(
jesli chodzi o wschodnia sciane Polski, to bardzo ciekawe co mowisz skoro korzystaja z tej samej mapy,
jesli zas chodzi o kraje, to jeszcze bardziej ciekawsze bo TT nie ma oficjalnych map na wschod od nas.
Co do destinatora - mapa Polski ma wieksze pokrycie co prawda, ale nie rozroznia on ulic od uliczek w parku (sluze przykladami), po zrobieniu poprawnej kategoryzacji ulic i restrykcji, ta mapa navteq'a bedzie pretendowala do bardzo dobrej.
pozdr
Sebastian
-
Troche mało precyzyjnie napisałem :) chodziło mi, że nie ma żadnych map naszych wschodnich sąsiadów.
W TT sa szczatkowe a tutaj nic.
Bardzo często jeżdze na litwe i jak narazie żaden program nie daje rozbudowanych planów tego kraju.
-
polska jest traktowana po macoszemu przez producentow nawigacji a co dopiero kraje europy wschodniej :]
-
dla mnie jest OK. Duże miasta (Warszawa) są odzwierciedlone bardzo dokładnie. Nie ma schematów budynków, ale dokładne wszystkie drogi i pełna baza numerów budynków. Mniejsze miasta to już inna bajka. Lokalizacja też jest dobra.
-
w Destinatorze sa mapy karajów za naszą wschodnią granicą ale nie wiem na ile szczegółowe
-
Bardzo często jeżdze na litwe i jak narazie żaden program nie daje rozbudowanych planów tego kraju.
Postawiłeś na złego konia ;)
(http://www.garmin.lt/img/common/247.jpg)
(http://www.garmin.lt/img/common/329.jpg)
- Automatinis maršruto sudarymas (Autorouting). Jums tereikės įvesti galutinį maršuto tikslą (adresą) ir visą maršrutą pagal nustatytus prioritetus paskaičiuos ir ekrane parodys pats GPS imtuvas;
- Detalūs 55 stambiausių Lietuvos miestų žemėlapiai su gatvių paieška;
- Daugiau kaip 4300 lankytinų vietų duomenų bazė (POI - Points Of Interest) su pilna jų indeksacija ir paieška:
. restoranai ir kavinės
. viešbučiai
. degalinės
. muziejai
. prekybos taškai
. bankai
. stovėjimo aikštelės
. autombilių nuoma
. stacionarūs greičio matuokliai
Te dane pochodzą z tej stronki:
http://www.garmin.lt/lt/disp.php/lt_products/lt_cartography/lt_cartography_road/2630
-
Na PDA potrzebuje :) juz platformy nie będę zmieniać :)
-
Na PDA potrzebuje
Zapewniam, że tę mapę - tak jak każdą inną dla Garmina - można uruchomić na PDA :)
juz platformy nie będę zmieniać :)
Wcale nie namawiam. Pozkazuję tylko (jako ciekawostkę), że są jednak porządne mapy Litwy.
-
A co kupic aby dzialalo ??
W sobote znowu na Litwe jade :) i przydalo by sie :)
-
chłopy jak dotychczas tylko jedna osoba o tym napisała widziałem
Czy Wy nie macie też wrażenia jak ja, że iGo jest zawsze trochę spóźniony czasowo - tzn mówi jeszcze 100m do skrętu a jest 50 ???
-
w ustawieniach jest gdzieś wajcha do regulacji tego efektu
To bardziej upierdliwe rozwiazanie niz to z AM (gdzie lag jest redukowany poprzez prognozowanie polozenia pojazdu na podtsawie danych o predkosci i keir jazdy) ale zawsze lepsze to niz nic (jak w Destinatorze)
-
chłopy jak dotychczas tylko jedna osoba o tym napisała widziałem
Czy Wy nie macie też wrażenia jak ja, że iGo jest zawsze trochę spóźniony czasowo - tzn mówi jeszcze 100m do skrętu a jest 50 ???
U mnie tak właśnie zachowuje się TomTom (czasami gada już PO przejechaniu skrzyżowania, albo nie zauważa że na nim skręciłem).
Z I-go jest sporo lepiej, zwłaszcza że możesz ustawić czułość reakcji na takie zdarzenia.
-
mniejsze miejscowości w "ajgoł" to porażka. Proponuje porownac sobie jak wyglada np DZWIRZYNO w AM, Desti i I-GO... Mozna tez zobaczyc miejscowośc pt ŁUBNICA ktora (wg I-GO) nie ma żadnego połączenia ze swiatem
-
ale interfejs chłopie, interfejs
mapy opracować każdy potrafi :lol
jeszcze trochę i dopiero będzie ...
-
bardzo ciekawe z tymi mapami :mysli:
bo jak na razie to ajgoł nie jest w czołówce, nie mniej jednak interfejsik jest ekstra. pozdr. :)
-
mniejsze miejscowości w "ajgoł" to porażka. Proponuje porownac sobie jak wyglada np DZWIRZYNO w AM, Desti i I-GO... Mozna tez zobaczyc miejscowośc pt ŁUBNICA ktora (wg I-GO) nie ma żadnego połączenia ze swiatem
Przykład Dźwirzyna to przykład nie mniejszej miejscowości, tylko po prostu dziury zabitej dechami.
Te 30% pokrycia które ma I-go (ale i np. TomTom) tak się właśnie przedstawia - są główne szlaki i wielkie miasta, ale wiochy to tylko nazwy na mapie.
-
Dziura ? czy ja wiem ? to nadmorski kurort w ktorym niedawno bawiłem. Cale szczescie ze mialem AM bo pewnie godzine szukałbym posesji na ktorej mialem sie zatrzymac.
Jesli biore do reki program i 2 pierwsze miejscowosci z brzegu są potraktowane po macoszemu a do tego w trakcie jazdy program kieruje mnie "pod prąd"- trudno sie czyms takim podniecać. Ładny interfejs to nie wszystko.
Jedno jest pewne- na tą chwilę 1000zl za tak niedopracowane mapy to conajmniej nieporozumienie.
-
Na zachodniom ełropem może być ;) Ale drugi sofcik trzeba mieć tak czy siak- do podpórki. :)
U mnie to D6, który coraz cześciej wygrywa z ajgołem.
Po wsch. jeszcze nie testowałem w realu. Mam zamiar we wrześniu-może do tego czasu ajgoły "dopracują" "rodzime" w końcu mapy :D
Pozdr.
-
Dziura ? czy ja wiem ? to nadmorski kurort w ktorym niedawno bawiłem. Cale szczescie ze mialem AM bo pewnie godzine szukałbym posesji na ktorej mialem sie zatrzymac.
Jesli biore do reki program i 2 pierwsze miejscowosci z brzegu są potraktowane po macoszemu a do tego w trakcie jazdy program kieruje mnie "pod prąd"- trudno sie czyms takim podniecać. Ładny interfejs to nie wszystko.
Jedno jest pewne- na tą chwilę 1000zl za tak niedopracowane mapy to conajmniej nieporozumienie.
Chyba nie bardzo rozumiesz co do Ciebie piszą.
Wszystkie (większość) zachodnich nawigacji ma mapy Polski na max. 30% pokrycia, AM ma ponad 90% - więc w ogóle to nie jest temat do porównywania.
Zadupi tego typu w nich nie ma - ot i wszystko.
I-go to konkurent dla Tom-Toma do jazdy po Zachodzie, nie dla AM.
-
A czy temat nawiązuje do porównań AM i iGO??? bo ja nie mam zamiaru porówywać obu softów. O ile się nie mylę to brzmi:" iGO żadna rewelacja".
Więc o so si chodzi..?? A "rodzime" mapy - miałem na myśli część wshodnią europy a nie Polskę. Programik wszak pochodzi gdzieś tam z byłych demoludów-nieprawdaż?? Więc więcej zainteresowania tymi terenami nie zaszkoziłoby ajgołom, no nie
;)
-
A czy temat nawiązuje do porównań AM i iGO???
Nie, ale oceniający ocenił i-go przez pryzmat AM (obejrzyj cytat).
A to jest oczywiste nieporozumienie.
-
Te 30% pokrycia które ma I-go (ale i np. TomTom) tak się właśnie przedstawia - są główne szlaki i wielkie miasta, ale wiochy to tylko nazwy na mapie.
OK, tyle ze TomTom nie kieruje jednokierunkowymi ulicami pod prad, a z tego co czyta sie na forum, to jest to typowy problem dla iGO (niestety nie bawilem sie samemu tym softem)
-
Te 30% pokrycia które ma I-go (ale i np. TomTom) tak się właśnie przedstawia - są główne szlaki i wielkie miasta, ale wiochy to tylko nazwy na mapie.
OK, tyle ze TomTom nie kieruje jednokierunkowymi ulicami pod prad, a z tego co czyta sie na forum, to jest to typowy problem dla iGO (niestety nie bawilem sie samemu tym softem)
Jak do tej pory w I-go mnie to również nie spotkało, używałem go dużo częściej niż TomToma
A dziury w mapach zdarzają się wszędzie, np. Automapa każe mi zjeżdżać z dwupasmówki do domu przez pół metrowy rów.
Wyciąganie wniosków z pojedynczych przypadków dziur w mapie jest IMO całkowicie bez sensu.
-
... każe mi zjeżdżać z dwupasmówki do domu przez pół metrowy rów...
No cóż, to tylko kwestia wielkości kół :) :D :lol:
-
Ludzie może ktoś mi wyjaśni tę paranoję. Czytam że niby TT ma dobre kierunki ulic a IGO złe. Czy to ma oznaczać że Teleatlas lubi TT i daje poprawne mapy a IGO NIE i daje celowa zrypane???
-
Teleatlas lubi TT i daje poprawne mapy a IGO NIE i daje celowa zrypane???
Znowu nie przesadzaj. :D
Testowałem na sucho dzisiaj pożyczone iGO -( kupione na Węgrzech przez żone znajomego-jest węgierką osiadłą na stałe w Polsce :) ), specjalnie wyznaczałem trasę z jednego punktu w Jaworznie do miejsc,gdzie ulice są 1-kierunkowe aby "wjechał" pod prąd.Wszystko jak w najlepszym porządku.Zero omyłek.Wyznaczanie trasy 1-2sek.Nawet jak kazałem mu ominąć konkretny manewr aby spróbować zmusić go do wjazdu "od tyłu" pod prąd to Nie wykonał polecenia i nie zmienił trasy.Czyli nie ma możliwości wjazdu pod prąd.Wyjątek - zaznaczenie pojazdy na Emergency(Pogotowie,Służby Ratunkowe) i to nie zawsze,przeważnie zgodnie z zasadami ruchu drogowego.
Nie wiem jak to wygląda w innych miastach,nie znam dokładnych lokalizacji i kierunkowości ulic, a na podstawie AM i porównania trasy wychodzą prawie identycznie a napewno nigdy nie "pod prąd".Innych opcji jeszcze nie testowałm - typu opisywanych "skoków" z mostu bo są widoczne na mapie jako skrzyżowania :).Przyjdzie na to czas.
[/b]
-
Jaro ja trochę kpie. Przecież TT i IGO mają mapy Polski od Teleatlasu i to tę samą wersję zatem przynajmniej wg mnie identyczne.
-
Teleatlas lubi TT i daje poprawne mapy a IGO NIE i daje celowa zrypane???
Znowu nie przesadzaj. :D
Testowałem na sucho dzisiaj pożyczone iGO -( kupione na Węgrzech przez żone znajomego-jest węgierką osiadłą na stałe w Polsce :) ), specjalnie wyznaczałem trasę z jednego punktu w Jaworznie do miejsc,gdzie ulice są 1-kierunkowe aby "wjechał" pod prąd.Wszystko jak w najlepszym porządku.Zero omyłek.Wyznaczanie trasy 1-2sek.Nawet jak kazałem mu ominąć konkretny manewr aby spróbować zmusić go do wjazdu "od tyłu" pod prąd to Nie wykonał polecenia i nie zmienił trasy.Czyli nie ma możliwości wjazdu pod prąd.Wyjątek - zaznaczenie pojazdy na Emergency(Pogotowie,Służby Ratunkowe) i to nie zawsze,przeważnie zgodnie z zasadami ruchu drogowego.
Nie wiem jak to wygląda w innych miastach,nie znam dokładnych lokalizacji i kierunkowości ulic, a na podstawie AM i porównania trasy wychodzą prawie identycznie a napewno nigdy nie "pod prąd".Innych opcji jeszcze nie testowałm - typu opisywanych "skoków" z mostu bo są widoczne na mapie jako skrzyżowania :).Przyjdzie na to czas.
[/b]
to zrob eksperyment
Pusc trase z biedruska na poznan
Porownanie zrob zarowno IGo jak i AM - zobaczysz przed Poznanim rozwidlenie dróg - AM poprowadzi cie prawą nitką (prawidlowo) natomaist IGo - lewą - czyli pod prąd (pod zakaz wjazdu dokladnie)
-
to zrob eksperyment
Pusc trase z biedruska na poznan
Porownanie zrob zarowno IGo jak i AM - zobaczysz przed Poznanim rozwidlenie dróg - AM poprowadzi cie prawą nitką (prawidlowo) natomaist IGo - lewą - czyli pod prąd (pod zakaz wjazdu dokladnie)
To zrób eksperyment i wyznacz trasę z Poznania do Berlina na i-Go i AM.
Mowa jest tu cały czas o mapach i-Go i TT, które są dokładnie takie same, więc należałoby porównywać wyznaczanie tras w tych dwóch programach. To, że AM ma zdecydowanie dokładniejsze mapy Polski, to chyba nie podlega dyskusji.
--
Pozdrawiam
-
to zrob eksperyment
Pusc trase z biedruska na poznan
Porownanie zrob zarowno IGo jak i AM - zobaczysz przed Poznanim rozwidlenie dróg - AM poprowadzi cie prawą nitką (prawidlowo) natomaist IGo - lewą - czyli pod prąd (pod zakaz wjazdu dokladnie)
Wychodzi na to,że jest błąd
Mowa jest tu cały czas o mapach i-Go i TT, które są dokładnie takie same, więc należałoby porównywać wyznaczanie tras w tych dwóch programach. To, że AM ma zdecydowanie dokładniejsze mapy Polski, to chyba nie podlega dyskusji.
Właśnie.Teraz by wypadało porównać TT do wyznaczania tej trasy.Niestety nie posiadam tego programu :(
Wracając do wyznaczonej trasy przez iGO - jeżeli nie pojedziesz po wyznaczonej trasie i zmienisz ją wg przepisów ruchu drogowego :D iGO wspaniale i bardzo szybko wskaże ci poprawną drogę ]:>
Zreszta przecztaj sobie klauzule wstepną każdego programu nawigacyjnego. To ty prowadzisz samochód a nie nawigator elektroniczny.Ona ma ci tylko pomóc a nie wyręczać. :huh:
To juz jako półżart.
Na koniec;nie spodziwajmy się wejścia na rynek super programu do nawigacji,który jednocześnie zastąpi nam wszystkie dotychczasowe.Cieszmy się,że rośnie konkurencja i w końcu możemy sobie powybrzydzać przy wyborze.A powoli jest już w czym.Szkoda tylko,że te programy działają tylko na platformie WM. :(
-
to zrob eksperyment
Pusc trase z biedruska na poznan
Porownanie zrob zarowno IGo jak i AM - zobaczysz przed Poznanim rozwidlenie dróg - AM poprowadzi cie prawą nitką (prawidlowo) natomaist IGo - lewą - czyli pod prąd (pod zakaz wjazdu dokladnie)
Khem, a mozesz mi powiedziec w ktorym miejscu to rozwidlenie?
Puscilem w TT trase Biedrusko-Poznan (centrum-centrum) i nie bardzo widze gdzie to rozwidlenie mogloby byc... Trasa najszybsza.
-
Michobo
Pusc trase z biedruska na poznan
Porownanie zrob zarowno IGo jak i AM - zobaczysz przed Poznanim rozwidlenie dróg - AM poprowadzi cie prawą nitką (prawidlowo) natomaist IGo - lewą - czyli pod prąd (pod zakaz wjazdu dokladnie)
O ten odcinek ci chodzi???
(http://www.fotoskubis.jawnet.pl/iGOa.jpg)
Interia MAP24 wyznacza identycznie jak iGO
-
Witam, bardzo dużo czasu spędzam za kółkiem zarówno w PL jak i D. W PL nie ma lepszej mapy jak AM, iGO i Destinator to porażka ale inne programy mają takie same pokrycie terenu lub porównywalne w Europie Wschodniej. Ale nie w tym rzecz. W D zrobiliśmy z kolegą test iGO i Destinatora. W jednym TIRze dwa PDA Destinator i iGO. Kolega jechał ja śledziłem mapy. Raz lepiej kierował iGO raz Destinator. Były takie momenty że obie mapy w tym samym miejscu "wariowały" W okolicy Berlina dobudowano nowy odcinek autostrady 113, ani Destinator ani iGo nie miały tego odcinka na mapie (ponoć mapy miały aktualizacje w 2006 r.). Obie mapy sie tak "zamotały" że ustaliły naszą pozycje na innej drodze ok. 400 m obok. Były momenty że jak jeden, jak i drugi program kierował nas pod prąd... jaki morał tej opowieści - jak wspomniał kolega Jarojaw "To ty prowadzisz samochód a nie nawigator elektroniczny. Ona ma ci tylko pomóc a nie wyręczać" Po kilku godzinnych testach na "szybie" został iGO, nie dlatego że jest lepszy ale że lepiej mi przypadł do gustu.
-
Michobo
Pusc trase z biedruska na poznan
Porownanie zrob zarowno IGo jak i AM - zobaczysz przed Poznanim rozwidlenie dróg - AM poprowadzi cie prawą nitką (prawidlowo) natomaist IGo - lewą - czyli pod prąd (pod zakaz wjazdu dokladnie)
O ten odcinek ci chodzi???
(http://www.fotoskubis.jawnet.pl/iGOa.jpg)
Interia MAP24 wyznacza identycznie jak iGO
tak- dokladnie o to miejsce. Jechalem od strony Biedruska i I-GO wyznaczyl mi trase nitką po przeciwnej stronie (dla jadących w kierunku Biedruska) Nie opowiadałbym przeciez głupot gdyby tak sie nie stalo. Dzis bede jechal tamtedy ponownie- sprawdze raz jeszcze
-
Zaraz,zaraz bo się nie rozumiemy.IGO wyznacza trasę tak jak jest na powyższym screen'ie, a jak ma być w rzeczywistości???
Tak wygląda w iGO
(http://www.fotoskubis.jawnet.pl/iGObied.jpg)
a tak w AM
(http://www.fotoskubis.jawnet.pl/am.jpg)
-
prawidklowo jest tak jak na 1ym screenie a tymczasem IGO kierował mnie jak na drugim... Zobaczymy jak bedzie dzisiaj
-
Mowa jest tu cały czas o mapach i-Go i TT, które są dokładnie takie same, więc należałoby porównywać wyznaczanie tras w tych dwóch programach. To, że AM ma zdecydowanie dokładniejsze mapy Polski, to chyba nie podlega dyskusji.
I to że AM potrafi również skierować pod prąd (Wysoka Brama w Gryficach) a I-go wskazuje dobrze, to również nie podlega dyskusji.
-
nie wiem czemu sie tak czepiacie tego igo :) uzywam go i jestem zadowolony:) tak samo kolega niedawno wrocil z hiszpani z jakies malej wioski gdzie plywal na kitcie ta wies w ktorej byl miala z 15 uliczek i wszystkie podpisane:)kolega byl bardzo zadowolony z igo bo ulatwila mu jazde. a tak swoja droga to w AM tez sie spotkalem z jazda pod prad oraz do skrecania tam gdzie zakaz skretu i zgadzam sie z osobami ktore mowia ze te mapy maja nam pomagac a nie za nas jechac :)
-
jak narazie mam tylko igo, mam pda 3tyg i to jest pierwsza nawi, zastanawiam sie nad AM ale slyszalme ze straszny mul, a na moim pda to dopiero bedzie sie slimaczyl. Z igo jestem zadowolony i fajnie wyglada jak inne bardzo odstaja pod wzgledem szybkosic i wygladu to niewiem czy sie zdecyduje sie zeby chocby zainstalowac dla proby. Mapa jest do nawigacji kazdy wie a to ze igo ma 30% i nie ma malych wiosek to przezyje, przeciez w wiosce z dwoma ulicami sie nie zgubie, zgubic sie moge w duzym miescie a te sa dokladnie pokryte(z tego co czytam na forum) wiec nic wiecej nie trzeba.
A swoja droga mozna by bylo zrobic jakies info ktory program z jakich map i ich wersji korzysta, wtedy byloby wiadomo ze np igo i tt to tylko rozni sie obosluga i wygladem
ps moze juz jest taki temat tylko nie szukalem
-
dobry pomysł z mapami który program z których dostawców korzysta