Długo się zastanawiałem nad napisaniem tego co teraz zobaczycie.
Przekonało mnie kilku klubowiczów. Nie wiem czy komuś się to przyda?
Jeśli admin będzie uważał,że nie należy tego pokazywać - proszę o skasowanie postu.
Po pierwsze chciałbym wszystkich przywitać (jako newbie z pierwszym postem).
Oto "wypociny":
*ZMIANA IKON POI*[/SIZE]
1.Przed zmianą ikon w MioMap powinniśmy wiedzieć, że aplikacja umożliwia zmianę 59 ikon POI. Tym samym plik do zmiany przygotowuje się wyłącznie dla siebie, ponieważ trudno jest wszystkim dogodzić i znać ich potrzeby.
2.Za zmianę ikon odpowiadają pliki w formacie *bmp, znajdujące się w pliku „data.zip” (główny katalog programu).
3.Ściągamy sobie ten plik na komputer, robimy kopię w innym miejscu (na wypadek gdybyśmy chcieli zrezygnować z ikon).
4.Rozpakowujemy plik, odnajdujemy katalog „gfx” i wśród wielu plików odnajdujemy pliki o nazwach: „poi26x26tc.bmp” oraz „poi50x50.bmp”. Te bitmapy odpowiadają za wygląd naszych ikon w trakcie wyszukiwania POI. Nie zdziwcie się, że nie możecie ich podejrzeć, chociaż to zwykłe mapy bitowe takie jak *.jpg. Sprawcą jest kompresja, specjalna dla IGO/Miomap. Można je oczywiście otworzyć za pomocą programu
MioMapBMPTool[/SIZE]5.Reasumując : podmianie będą podlegały pliki: „poi26x26tc.bmp” oraz „poi50x50.bmp”
6.Następnie w tym samym katalogu „gfx” znajdują się katalogi: „DAY” i „NIGHT” – z tych katalogów podmianie będzie podlegał plik: „poi26x26.bmp” (dla obu katalogów to ten sam plik).
7.Nie chcę się rozpisywać, że pliki w DAY i NIGHT mogą być różne, aby w nocy i w dzień były inne ikony – BO PO CO?
8.Są jeszcze 2 pliki podlegające wymianie, ale na razie nimi się nie zajmiemy, nie ma takiej potrzeby.
9.
WAŻNE!!!!!!! Po podmianie plików należy przyporządkować nazwom-ikony np. IKONA SHELL ma odpowiadać stacji SHELL a nie np. Bankowi BPH. Ikony te najłatwiej przyporządkować podczas wgrywania POI sposobem opisanym wyżej (KONWERSJA POI DO IGO). Dla ułatwienia w paczce, którą przygotowałem jest dołączona poglądowa mapa bitowa – która ikona oryginalna odpowiada ikonie podmienionej.
10.
DRUGIE WAŻNE!!!!! Zmienią się wam ikony w innych kategoriach wgranych oryginalnie w program, ale myślę, że nikt nie używa POI wbudowanych tylko własnych.
11.Jeśli się pomylicie i przyporządkujecie nie tą ikonę właściwej kategorii, należy już po wgraniu wejść w program, następnie przejść do mapy, nacinąć MENU, potem „Koło zębate” i ZARZĄDAJ POI-->MOJE POI (Kolejna UWAGA!!! Z poziomu urządzenia, jeśli jest dużo POI, trwa to baaaardzo długo), teraz EDYTUJ-->IKONA i zmieniamy ikonę. Przy okazji możemy ustawić z jakiej odległości może być widoczna.
Do wgrania:
Paczka z ikonami 1
----->


co da


albo
*ZMIANA IKON POI -ZRÓB TO SAM*[/SIZE]
Za ikony POI odpowiada kilka plików w formacie mapy bitowej z rozszerzeniem *.bmp. Interesują nas pliki, które „zaszyte” są w pliku systemowym danego programu, ale zawsze nazwywa się on data.zip.
Czyli zaczynając pracę nad zmianą wyglądu ikon POI (i nie tylko) NALEŻY zdrobić sobie kopię pliku data.zip i pracować tylko na nim.
1.Rozpakowujemy plik data.zip na nasz komputer.Po rozpakowaniu zobaczymy taką strukturę plików:

2.Interesuje nas co znajduje się w folderze „gfx”:

3.Znajdują się tam pliki w formacie *.bmp i w formacie *.spr oraz 2 foldery odpowiadające za wygląd ikon w ciągu dnia „DAY” oraz w nocy „NIGHT”
4.Będziemy pracowali na plikach w formacie *.bmp (z reguły pliki bmp można otworzyć w każdym programie graficznym, ale może nas spotkać niespodzianka i nie otworzymy niektórych plików – winowajcą jest kompresja jaką zastosowali programiści w IGO). Sposobem na podejrzenie i otworzenie niektórych plików jest program MioMapBMPTool (link do programu podałem w temacie wyżej). Uffff
5.Zaczynamy: ściągamy pliki: poi26x26tcm.bmp oraz poi50x50.bmp z katalogu //gfx
6.Otwieramy program MioMapBMPTool (tylko w przypadku gdy pracujemy na oryginalnej skórce –skinie, w skinach przerobionych nie trzeba otwierać programu, ponieważ te pliki nie są skompresowane i można je zobaczyć w programie graficznym).Ale zakładam, że jest to oryginalny skin. Zobaczymy takie cudo:

w tym przypadku otworzyłem plik poi26x26tmc.bmp z katalogu GFX
Co możemy odczytać z tego okna? – to,że rozmiar tej grafiki to 30x1650 pikseli, 16bitowa głębia oraz to, że w mapie bitowej jest KANAŁ ALFA (graficy wiedzą, że jest to dodatkowy kanał odpowiadający za maskowanie-zakrywanie grafiki). Widzimy również ,że plik jest skompresowany w formacie IGO.Ci, którym nie jest potrzebna taka wiedza niech to oleją. Zapisujemy teraz naszą grafikę w formacie abyśmy mogli ją obejrzeć {przycisk ZAPISZ(BMP)} u góry.
7.Otwieramy tak zapisaną mapę w programie graficznym (ja to robię w programie Photoshop) i oglądamy.

tak wygląda oryginalny plik z programu.
8.Wielkość pojedynczej ikony w tym pliku to 30x30 pikseli, jest to całe pole przeznaczone dla ikony.Widoczne w programie będzie jak sama nazwa pliku sugeruje 26x26 pikseli.
9.Możemy teraz potworzyć swoje własne ikony. Jeśli myślicie, że te pobrane z poi.mobilne.net będą pasowały to się mylicie. Wielkość ikon z tego serwisu to 16x16 pikseli i przenosząc je do IGO będą wyglądały brzydko (zamazane i niewidoczne, są za małe). Lepiej jest zrobić swoje własne ikony. To naprawdę proste. Możemy wstawić jako ikonę dom np. zdjęcie teściowej albo żony albo co tam nam przyjdzie do głowy.
10.Teraz trochę o kanale ALFA. Kanał ten jak pisałem wyżej odpowiada za zakrywanie grafiki. Co to oznacza? To, że możemy wstawić grafikę która ma np. poszarpane brzegi i żeby była widoczna jako bardzo łady kwadrat albo koło albo obrys, należy dodać właśnie ten kanał do naszej mapy. Prościej: pole dla całej ikony to 30x30 piseli, grafikę mamy o wielkości 24x24 piksele. Żeby wyglądała ładnie musimy zakryć pole 6x6 pikseli. Tworzymy kanał ALFA o wymiarach 30x30 pikseli i wybieramy z niego pole o wymiarach 24x24 piksele.
Wygląda to jak na zdjęciu: po lewej wstawione nowe ikony, po środku kanał ALFA, po prawej kanał ALFA nałożony na ikony (różowe pole zakrywa to co będzie niewidoczne).

Oczywiście kanał ALFA to nie tylko kwadraty, może to być obrys (wtedy będzie się wyświetlał obrazek bez ramek), kanał ALFA może być w postaci kółek – tak jak jest w oryginale, wtedy ikony będą się wyświetlały na kółkach itd. itd. Możemy również pominąć ten kanał , wtedy obrazek będzie duży i nic go nie będzie zakrywało. Tutaj kłania się Wasza inwencja twórcza.
11.Dalej postępujemy identycznie z plikami, które odpowiadają za ikony.
12.Dla przypomnienia i ułatwienia pracy: pliki z
data.zip: z folderu GFX ***plik – poi26x26tmc.bmp – odpowiada za wygląd ikon w trybie przeglądania***
***plik – poi50x50.bmp – odpowiada za wygląd ikon w trybie przeglądania***
***plik - speedwarn.bmp - odpowiada za wygląd ikony fotoradaru, kanał ALFA jest obrysem radaru, również możemy go zmienić.
Zmiana tylko tych ikon spowoduje,że będziemy widzieli je w trybie przeglądania, ale na mapie pojawią się ikony zawarte w programie (te wbudowane)
z folderu GFX/NIGHT ***plik – poi26x26.bmp – odpowiada za wygląd ikon na mapie w trybie nocnym
***plik – poi6x6.bmp – odpowiada za maskowanie 1 ikony (można ją pominąć)
Zmiana tylko tych ikon spowoduje, że w trybie przeglądania będziemy widzieli ikony wbudowane w program, ale będą widoczne w trybie nocnym na mapie
z folderu GFX/DAY ***plik – poi26x26.bmp – odpowiada za wygląd ikon na mapie w trybie dziennym
***plik – poi6x6.bmp – odpowiada za maskowanie 1 ikony (można ją pominąć)
Zmiana tylko tych ikon spowoduje, że w trybie przeglądania będziemy widzieli ikony wbudowane w program, ale będą widoczne w trybie dziennym na mapie
Jeśli ikony mają wyglądać tak samo w trybie dziennym i nocnym wystarczy podmień ten sam plik poi26x26.bmp, wgrywając go do DAY i ten sam plik do NIGHT
*ZMIANA CAŁEGO SKINU - TYLKO MIOMAP*[/SIZE]
*Kliknij na prawy obrazek aby pobrać skin**Kliknij na lewy obrazek aby zobaczyć więcej ekranów*pobrany plik data.zip podmień z tym w katalogu MioMapy (stary zachowaj, może zechcesz do niego wrócić)
Skin Journey


Skin Quicksilver


Skin DroudiWoody


Skin DroudiBlue


Skin SafeRide


Skin JOCO


Skin Jacfr


Skin SmartBlue


Skin Cyberus v.8


Skin Riks v4.4


Skin Transdrudi


:ALTERNATYWNE DŹWIĘKI DO MIOMAP/IGO
*ZMIANA CAŁEGO SKINU - TYLKO IGO*[/SIZE]
*Najpierw tworzymy sobie oddzielny katalog na karcie w katalogu IGO i nazywamy go SKIN**Do tego katalogu będziemy wgrywali nasze udoskonalenia dla IGO***kolory przycisków**
**zmiana skinu**
**zmiana skinu i koloru przycisków**
**zmianę wyglądu ikon**
**uwidocznimy ikonę Bluetooth**
**zamkniemy ikonę TMC**
**zmkniemy ikonę TMC a uwidocznimy ikonę Bluetooth"
*Zasada jest taka, że możemy wgrać: tylko 1 skin +1 kolor przycisków+1 modyfikavję Bluetooth/TMC itd..**Kliknij na obrazek aby pobrać paczkę skinów i dodatków*
*PAMIĘTAJ***do folderu przenosimy NIE ROZPAKOWANY (jako *.zip) skin. UWAGA można przenieść tylko JEDEN.Wypróbujemy, podoba się -zostawiamy. Nie podoba się wywalamy i ładujemy następny.
**do tego samego folderu przenosimy plik zmieniający wygląd przycisków - też tylko jeden
**do tego samego folderu przenosimy plik z Folderu "Bluetoth_TMC" - albo ten pokazujący na ekranie ikone Bluetoth, albo ten usuwający ikonę TMC, albo ten usuwający ikonę TMC a pokazujący ikonę Bluetoth
**do tego samego folderu przenosimy plik speedcams.zip, pokazujący ładniejsze ikony w trybie przeglądu kokpit
**do tego samego folderu przenosimy (w zależności od PDA - czy QVGA czy VGA) plik z folderu "Kolorowe ikony"
Pozdrawiam i mam nadzieję,że nie zostanę "obsztorcowany"