PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => iGO => Wątek zaczęty przez: mcmac w Czerwiec 03, 2007, 23:59:56
-
Bawię się od paru dni urządzeniem mio c520. Mam tu mapy większości krajów Europy. Mapa Polski jest w wersji 2007.01. Urządzenie jest bardzo przyjemne, szybkie i intuicyjne, ale wyznaczanie tras (przynajmniej w Polsce) jest krótko mówiąc tragiczne.
Pierwszy problem: dlaczego TEN SAM odcinek trasy (przejazd przez Poznań) jest wyznaczany inaczej, w zależności od tego jak daleko ustawię cel trasy. Konkretnie: trasa Wrocław-Chodzież oraz Wrocław-Suchy Las k. Poznania (dla informacji: do Chodzieży jedzie się właśnie przez Suchy Las. Dla tych dwóch przypadków trasa przez Poznań wyznaczana jest inaczej, co gorsza w obu przypadkach dziwnie (podczas gdy w rzeczywistości jest bardzo prosta, w całości chyba drogami wielopasowymi.
Inny przykład: Wrocław-Kołobrzeg w opcji najkrótsza i ekonomiczna wyznacza ok, omijając Poznań (porównałem z garminem i ten wyznaczył identycznie) szacując czas przejazdu na ponad 7h. Ale w opcji 'najszybsza' mio wyznaczyło przez Berlin (!) szacując czas na poniżej 7h. Jak na razie - ok, może faktycznie ma rację. Ale tu gwóźdź programu - wymuszając przejazd przez Poznań ręcznie, mio wyznacza trasę i szacuje przejazd na krócej niż przez Berlin (czyli w opcji najszybszej)! Czyli podsumowując: wyznaczanie tras niedeterministyczne i niestety do dupy? Co jest grane?
-
Bawię się od paru dni urządzeniem mio c520. Mam tu mapy większości krajów Europy. Mapa Polski jest w wersji 2007.01.
Ta mapa jest spierdzielona, nie współgra z innymi mapami Mio np. MioMRE.
Jeśli masz ją legalnie to ją reklamuj u dystrybutora.
-
Sprawdzilem - to nie wina mapy. Uzywam starej dobrej 2006.10 i jest to samo. Po prostu niemieckie autostrady sa traktowane jako bardzo szybkie, duzo szybsze od polskich i program droge szybka prowadzi wlasnie po nich.
Wystarczy w opcjach trasy wylaczyc dopuszczenie przekraczania granic (to jest tam zle przetlumaczone na polski i nie pamietam teraz jak to brzmi). Wtedy program przekracza i tak granice jesli wyznaczamy trasy miedzynarodowe, ale nie przekracza ich przy wyznaczaniu tras w obrebie jednago kraju - nawet jesli szybciej jest poza granicami ;)
-
Mnie iGO2006 (v. 2006.01) wyznacza trasę Słupsk - Praga przez Berlin i Drezno. Byłem trochę zdziwiony, ale w sumie stwierdziłem (w praktyce 8) ), że to lepsza trasa niż tłuczenie się przez całą Polskę - szybsza i wygodniejsza, mimo, że - o ile dobrze pamiętam - około 60 km dłuższa.
Jeśli chodzi o "zakaz" przekraczania granicy to wyłącza się tu: Ustawienia --> Zaawansowane --> Trasy Opcje --> Przygotuj się do Przekroczenia Granicy ( w iGO, w MioMap chyba podobnie będzie).
-
Sprawdzilem - to nie wina mapy. Uzywam starej dobrej 2006.10 i jest to samo. Po prostu niemieckie autostrady sa traktowane jako bardzo szybkie, duzo szybsze od polskich i program droge szybka prowadzi wlasnie po nich.
A jak to się ma do pytania, w którym autor stwierdził że najmniej czasu zajmuje droga wyznaczona CELOWO przez Poznań?
Jak może byc najszybsza trasa, która zajmuje czasu więcej - tu - po autostradach w Niemczech.
-
Ta mapa jest spierdzielona, nie współgra z innymi mapami Mio np. MioMRE.
Sprawdziłem - 'zaremowałem' mapę MioMRE (zmieniłem rozszerzenie i urządzenie jej nie widzi). Nic to nie zmieniło niestety...
Jest dokładnie identycznie.
Jeśli masz ją legalnie to ją reklamuj u dystrybutora.
Sprzedawca jakoś nie bardzo wie co sprzedaje (kupiłem w Techmarkecie we Wrocławiu)...
-
Ja jeszcze raz sprawdzilem (Wrocław - Kołobrzeg, z centrum do centrum) na mapach 2006.10 i trase szybka prowadzi wylacznie przez Polske (i wcale nie odznaczylem przekraczania granic). Trasa prowadzi ladnie przez Poznan. Podobnie trasa krotka.
Za to trasa prosta (nie ma jej w standardowych, trzeba zmodyfikowac dwa pliki konfiguracyjne), prowadzi przez berlin i jest raptem o 20 minut dluzsza. No ale tak ma prowadzic, trasa prosta ma jechac najlepszymi mozliwymi drogami.
Tak wiec jednak po dobrych mapach prowadzi dobrze.
Ale dobra rada - odznacz przekraczanie granic w opcjach i zalatwi Ci to sprawe definitywnie.
-
Ja jeszcze raz sprawdzilem (Wrocław - Kołobrzeg, z centrum do centrum) na mapach 2006.10 i trase szybka prowadzi wylacznie przez Polske (i wcale nie odznaczylem przekraczania granic). Trasa prowadzi ladnie przez Poznan. Podobnie trasa krotka.
Za to trasa prosta (nie ma jej w standardowych, trzeba zmodyfikowac dwa pliki konfiguracyjne), prowadzi przez berlin i jest raptem o 20 minut dluzsza. No ale tak ma prowadzic, trasa prosta ma jechac najlepszymi mozliwymi drogami.
Dokładnie - autostrada ma najwyższy priorytet, więc wyznacza po autostradzie.
Nie wiem co jeszcze ma autor wątku w swoich mapach, u mnie najszybsza też jest przez Niemcy - jest pół godziny krótsza niż przez Poznań.
-
Mam Mio C520 i niestety w mapach Poski nie ma fotoradarów. Może i ktoś pomoże jak je zdobyć. Pozdrowienia
-
Zamiast na pomoc, zasługujesz na bana
-
Mam Mio C520 i niestety w mapach Poski nie ma fotoradarów. Może i ktoś pomoże jak je zdobyć. Pozdrowienia
Najprosciej uzycj opcji "szukaj" lub przejrzyj watki w dziale napewno znajdziesz ;)
-
Ja również mam Mio C520 z mapą polski 2007.1 która jest do bani. Czy ktoś może przerabiał temat czy możliwe jest uzyskanie starej wersji mapy TeleAtlasu która była o klasę lepsza. Oczywiście sprzęt jest legalny.
-
Ja również mam Mio C520 z mapą polski 2007.1 która jest do bani. Czy ktoś może przerabiał temat czy możliwe jest uzyskanie starej wersji mapy TeleAtlasu która była o klasę lepsza.
I tak i nie, miała mniej błędów, ale o połowę gorsze pokrycie.
Coś za coś.
-
Ja również mam Mio C520 z mapą polski 2007.1 która jest do bani. Czy ktoś może przerabiał temat czy możliwe jest uzyskanie starej wersji mapy TeleAtlasu która była o klasę lepsza.
I tak i nie, miała mniej błędów, ale o połowę gorsze pokrycie.
Coś za coś.
Błędów to miała zdecydowanie mniej. Ale nie do końca z tym pokryciem mogę się zgodzić. Może w ilości tak ale kilka przykładów:
- na wielu ulicach brak dokładnej adresówki (zarówno nowe ulice jak i bardzo stare)
- napotkałem takie np. ronda które w obecnej wersji mapy są zwykłymi skrzyżowaniami
- brak dróg np. w Mielcu na rondzie nie ma całej drogi
To oczywiście tylko napotkane przykłady które zauważyłem przez dwa dni korzystania z nowej mapy. Na niby starej mapie TeleAtlasu żaden z wymienionych problemów nie występował. Na pewno są miejsca lepiej pokryte ale zdecydowanie wolę starą dokładną mapę. Taką dokładną mapę to ma teraz AM 4 tylko że nie da się na niej jeździć lub mogą jej używać wyłącznie twardziele. Z tego powodu zakupiliśmy do testów Mio z MioMap. A tu niespodzianka - nowa kaszaniarska mapa. Nie jest tak tragicznie jak w AM gdzie jazda po szutrach ślepych ulicach jest na pożądku dziennym ale nie jest też tak dobrze ja ze starą mapą.
Może ktoś przerabiał legalną zmianę mapy na starsza TeleAtlasu ?
-
Miałem wcześnie mapę 2006.10 i MioMap wytyczał mi trasę z dom-praca przez przejazd kolejowy (to jest OK). Po upgradzie map do 2007.01 drogra urywa się z jednej strony torów i z drugiej strony torów i teraz program wyznacza trasę dom-praca innymi drogami (nadrabiając parę kilometrów) :) Nadmienię, że ten przejazd już istnieje kilkadziesiąt lat :)
W wersji 2006.10 moja okolica zawierała jeszcze sporo dróg gruntowych, które zamieniono w rzeczywistości na asfalty i w wersji 2007.01 są już tak oznaczone, jak powinno. Ponadto są nowe ronda, a w 2006.10 jeszcze są normalne skrzyżowania. Czyli z jednej strony lepiej, a z drugiej gorzej.
Ponadto w 2006.10 jest poprawna numeracja całej ulicy przy której mieszkam, a w 2007.01 nie ma w ogóle numeracji tej ulicy :(
-
Jednak jest chyba więcej wad niż zalet nowej mapy. Problem polega na tym iż kupiłem C520 już z nową mapą i z chęcią bym wrócił do starej. Pytanie tylko czy jest to możliwe.
-
Dodam jeszcze, że zbliżając się do pewnego ronda, Miomap pokazał mi, abym przejechał rondo wg ruchu lewostronnego (jak w Anglii) :)
Spróbuję pojechać jeszcze raz na to rondo i zobaczę czy jest tak samo na starej i nowej mapie :)
-
Dodam jeszcze, że zbliżając się do pewnego ronda, Miomap pokazał mi, abym przejechał rondo wg ruchu lewostronnego (jak w Anglii) :)
Spróbuję pojechać jeszcze raz na to rondo i zobaczę czy jest tak samo na starej i nowej mapie :)
Spotkałem się z taką sytuacją już dwa razy (na mapach od Emapy) :-\
-
A ja z kolei spotkałem trzy przypadki, gdy zamiast skręcić w lewo (albo w prawo w innym przypadku) kazał skręcić w prawo, zawrócić i pojechać prosto przez skrzyżowanie (zupełnie tak, jakby na tym skrzyżowaniu skręt w lewo był zabroniony).
Poza tym, na mapie Emapy są ulice, którymi od trzydziestu z górą lat nie da się przejechać (bo jest to alejka piesza na przykład - albo w środku ulicy wyrósł w międzyczasie dom), a nawigacja twardo każe przez tę ulicę jechać.
-
Już się dowiedziałem u źródła. Nie można cofnąć się do map Teleatlasu. Mio zaprzestało współpracy z Teleatlasem !!! Dla mnie dramat.
Cytat z odpowiedzi:
Mio Service
The reply is shown below:
Nie ma takiej możliwości ponieważ firma Mio zakończyła w spłółpracę w firma Teleatlas
-
Już się dowiedziałem u źródła. Nie można cofnąć się do map Teleatlasu. Mio zaprzestało współpracy z Teleatlasem !!! Dla mnie dramat.
Cytat z odpowiedzi:
Mio Service
The reply is shown below:
Nie ma takiej możliwości ponieważ firma Mio zakończyła w spłółpracę w firma Teleatlas
No to dziwne to jest, bo cześć najnowszych map w MioMap jest właśnie od Teleatlas'a ???
-
Wczoraj zrobiłem sobie wyrywkowe porównanie obu map Polski. Mapa Teleatlasu jest o klasę lepsza. W wielu miejscach na mapie od Emapy nie ma dokładnej adresówki (zarówno na nowych jak i starych ulicach). Ulice są lepiej zweryfikowane w Teleatlasie. O kategoryzacji to nawet nie wspomnę. Na mapie Teleatlasu nawet plac na którym stoi zakaz ruchu jest oznaczony jako brak możliwości dojechania. Nawet gruntowe w mieście są poprawnie oznaczone. Na mapie od Emapy można pomarzyć tylko o takich danych. Strasznie szkoda że taką decyzję podjęło Mio. Ciekawe czy podobnie będzie z Igo ? Bo jeśli tak to może być najgorszy ruch. Mapa od Emapy przypomina mi tą z AM. Ma niby dużą ilość dróg ale chyba kompletnie niezweryfikowaną co powoduje wysyłanie w "krzaki" dokładnie tak jak AM. Na szczęście algorytm wyznaczania tras z MioMap jest lepszy i na trasie szybkiej jest lepiej. Wystarczy jednak zmienić trasę na ekonomiczną i lądujemy w ślepych ulicach. Na mapie Teleatlasu nie było tych problemów. Najgorsze że nie można nawet wykonać downgrade do starej mapy. Mieliśmy w firmie przerzucić się na Igo i MioMap ale teraz to znowu musimy się poważnie zastanowić czy warto. Mapa to jednak podstawa. Szkoda.
-
Mieliśmy w firmie przerzucić się na Igo i MioMap ale teraz to znowu musimy się poważnie zastanowić czy warto. Mapa to jednak podstawa. Szkoda.
No to pozostaje jeszcze TomTom, być może nowy Destinator 6/7 (o ile się wreszcie pojawi nowa mapa dla Polski). Co do iGo, to słyszałem że prowadzą rozmowy z jeszcze innym dostawcą mapy dla Polski, ale jak na razie ma być kolejna (letnia) edycja z Teleatlasu.
-
Nie wiem czasami o co niektórym chodzi z Mio Map 3,3. Mam urządzenie z tą mapą i tak czytam nie które wątki i się dziwie.
Podaje przykład : ktoś opisuje że trasę z Wrocławia do Kołobrzegu ( szybką) Mio wyznacza przez Berlin. Sprawdzałem na moim urządzeniu i wcale tak nie jest. Takich przykładów mogę podać więcej.
Pozdrowienia.
Napisane: Czerwiec 26, 2007, 17:18:43
Po prostu jest na to sposób. Wystarczy usunąć z urządzenia z Katalogu Miomap mapę MioMRE.fbl i już wszystko z wyznaczaniem traz wróci do normy. Bo tak właściwie poco nam ta mapa jeśli mamy szczegółowe mapy europy zachodniej.
Pozdrowienia.
-
Zauważyłem pewną prawidłowość w złym wyznaczaniu trasy w MioMap.
Jeśli posiadamy np. dwie mapy, które się pokrywają, to wtedy następuje błędne wyznaczanie tras.
Miałem testowo wgrane dwie mapy polski: od Teleatlasa i od Emapa. Podczas wyznaczania trasy z Koszalina do Wrocławia kazał mi jechać przez Szczecin i Poznań!! Gdy wykasowałem mapę od Teleatlasa wyznaczył poprawnie tylko poprzez Poznań.
Może to jest przyczyna wyznaczania błędnych tras!?
Może jeszcze ktoś ma możliwość potestowania?
Nadmienię jeszcze, że MioMap i I-Go nie rozpoznaje tych map jako dotyczące tego samego obszaru!!!