Mio Map V3.2 czy TomTom 6

  • 31 Odpowiedzi
  • 7154 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Mio Map V3.2 czy TomTom 6
« dnia: Listopad 23, 2006, 02:16:02 »
Witam Serdecznie.
Zastanawiam sie nad wyborem mapy do Axima 51V. Za kilka tygodni wybieram sie z Londynu do Warszawy samochodem i potrzebuje dokladnej mapy.
Obie mapy (Mio Map V3.2 czy TomTom 6) sa w podobnej cenie okolo 90 funtow, ale ktora z nich lepiej sprawdzi sie na terenie Polski?
Prosze o porade tych co korzystali z tych map.
Pozdrawiam.

*

kichu1979

Mio Map V3.2 czy TomTom 6
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 23, 2006, 02:34:10 »
Dowcip polega na tym, ze zarowno TomTom jak i Mio korzystaja z map tej samej firmy, tj. TeleAtlas. Na Polske pokrycie bedzie podobne, tzn. zwiedzic Polske - czyli dojechac do konkretnego miasta - da sie bez problemu, natomiast jesli chodzi o szczegolowe dane adresowe to w mniejszych miasta bedzie problem. Jesli chcialbym ustalic ktory soft z tej dwojki bedzie mial dokladniejsze mapy, bedziesz sie musial dowiedziec
z jakiej daty pochodzi kazda z nich, tzn. kiedy byla ostatnia aktualizacja.

Jesli chcesz program ktory bedzie mial Europe+Polske to tutaj lepiej wypada konkurencja, np. Destinator z mapami Navteq.1Q.2006. W mojej miescowosci, ok 40 tys mieszkancow Destinator ma nazwy prawie wszystkich ulic. TomTom zadnych :)

Mio jest troche bardziej atrakcyjny wizualnie niz TomTom, tak naprawde MioMap to produkt innej firmy, ktora ma tez program nawigacyjny -  identyczny z Mio  - pod wlasna marka -> iGo.

TomTom wydaje sie, ze ma nieco ubozszy graficznie (producent iGo/Mio to firma, ktora robila gry komputerowe) interfejs, niemniej jednak pod wzgledem obslugi i pewnych drobnych rzeczy nieco bardziej przemyslany. Bardziej intuicyjny, jednoczesnie niczego w nim nie brakuje, co np. o iGo/Mio powiedziec nie mozna. W pierwszym wersjach, nie wiem jak trojce nie mozna bylo nawet ustawic ostrzegania glosowego o fotoradach.

Atutem TomToma jest tez subskrypcja danych o ruchu drogowym i pogodzie, a takze duza ilosc latwo dostepnych POI (fotoradary itd) oraz konwerterow do nich (np. polska baze fotoradarow i innych POI dla Auto Mapy mozna konwertowac do formatu Tom Toma jednym prostym programem).

Ja bym na Twoim miejscu w tej dwojki wzial Tom Toma, glownie z powodu wygody obslugi samego programu, wygodniejszy prostszy, pewne rzeczy latwiej i wygodniej sie ustawia. Pokrycie map z Mio/iGo podobne.

Jesli zalezaloby mi na dokladniejszej mapie polski -> Destinator z mapami NAVTEQ z 1 kwartalu 2006. Dokladne pokrycie map NAVTEQ dla roznych krajow dostepne jest pod tym linkiem:

http://www.nav4all.com/site2/www.nav4all.com/pol/list_countries.php

klikasz na flage i otwierasz odpowiednie release notes.

*

tramp

Mio Map V3.2 czy TomTom 6
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 23, 2006, 09:18:58 »
kichu trochę tu nieścisłości (widzę, że się mocno wgryzasz ale jeszcze się nie wgryzłeś dostatecznie i trochę się niestety bezpodstawnie wymądrzasza  :( )i, jesli chcesz wiedzieć, który program jest bardziej ergonomiczny to odnieś się do wcześniejszych wątków w działach TT oraz iGO

tak Ci tylko napiszę, że jak już chciałbyś wiedzieć to TT jest ergonomiczniejszy z punktu widzenia szwaba (po prostu jest na maxa łopatologicznie prosty - ale ta prostota powoduje, że w porównaniu do iGO jest po prostu prymitywny) zaś iGO z punktu widzenia użytkownika zaawansowanego także sam wybierz do której grupy należysz
dodatkowo czekamy na nową wersję iGO no i faktem jest, że TT jest już dość przyzwoicie dopracowany i solidny

Mio Map V3.2 czy TomTom 6
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 23, 2006, 11:47:28 »
Mam MioMap V3.11, bo jakos nie moge zrobic aktualizacji na 3.2 bo mio-tech.be nie chce mi dzialac, ale mniejsza o to.

kozystam z mio c710 od piatku ... do dzis, tj. czwartek zrobilem okolo 2500KM po polsce. Radzi sobie swietnie, uwazam ze to dobry nabytek. w najblizszym czasie smigam z nim do Wloch.
Chce przetestowac dzialanie TMC :)
W Polsce oprocz Navi smigam z CB - to jest najbardiej skuteczna ochrona o radarach czy patrolach.

Jako poczatkujacy uzytkownik powiem Ci, ze obsluga jest prosta, klikasz i masz. nie mam odniesienia do TT6, bo mio ma WIN CE 4.2 i nie moge zainstalowac tego programu, moge Ci polecic wlasnie MioMap. Do Warszawy i po niej pojezdzisz spokojnie i bez problemu, jest tam chyba pelna mapa adresowa i numerologiczna :)

W weekend lece na Slask, tj ~1000 KM w obie strony i sadze ze nie zawiedzie mnie.

Czekam na akutalizacje map, bo wyczytalem gdzies na pdaclub.pl ze do konca roku pokrycie Polski ma byc w 47% co bedzie o jakies 15% wieksze niz obecnie ;]

Pozdrawiam

*

Offline Claude

  • *****
  • 2086
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: htc hd7, ipad2, acer iconia tab w501,
Mio Map V3.2 czy TomTom 6
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 23, 2006, 12:10:00 »
Cytat: "tramp"
kichu trochę tu nieścisłości (widzę, że się mocno wgryzasz ale jeszcze się nie wgryzłeś dostatecznie i trochę się niestety bezpodstawnie wymądrzasza  :( )i, jesli chcesz wiedzieć, który program jest bardziej ergonomiczny to odnieś się do wcześniejszych wątków w działach TT oraz iGO

tak Ci tylko napiszę, że jak już chciałbyś wiedzieć to TT jest ergonomiczniejszy z punktu widzenia szwaba (po prostu jest na maxa łopatologicznie prosty - ale ta prostota powoduje, że w porównaniu do iGO jest po prostu prymitywny) zaś iGO z punktu widzenia użytkownika zaawansowanego także sam wybierz do której grupy należysz
dodatkowo czekamy na nową wersję iGO no i faktem jest, że TT jest już dość przyzwoicie dopracowany i solidny


Wiem ze z olbrzymim oddaniem wszedzie i zawsze starasz sie udowodnic, ze I-go jest the best ale troche przesadzasz. Jakies konkrety dla Twojej tezy ze TT jest prymitywny ? Ze jest dla "szwaba" ? Przy okazji zaspokuj moja ciekawosc dlaczego akurat ten niderlandzki produkt jest  dla "Szwabow" ?
1942, irgendwo im Nordatlantik - "Alaaarm!"....

Mio Map V3.2 czy TomTom 6
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 23, 2006, 12:10:18 »
Tramp. Czy mógłbyś naprawdę pisać wyłącznie swoje opinie i swoje komentarze bez osobistych wycieczek do innych Forumowiczów ?

Nie zgadzasz się z opinią kichu1979 ? OK ! Twoja sprawa. Napisz, że się nie zgadzasz i że inaczej to widzisz. Sformułowanie "bezpodstawne wymądrzanie" użyte wobec opinii innego Forumowicza, uważam za (delikatnie to ujmując) niegrzeczne, a na dodatek sugerujące że opinia kichu1979 jest błędna. A to tylko opinia. Subiektywna opinia usera - to jak może być błędna ?  ]:>

Nawiasem mówiąc znam paru userów, którzy podobnie jak kichu1979 uważają TomToma za bardziej intuicyjnego niż iGo. Widocznie dla nich jest.

Wystarczyło napisać, że Twoja opinia oraz opinia większości Forumowiczów jest inna (a jest ? jesteś pewien ?) i koniec. Osobiste wycieczki pozostaw dla swoich znajomych. Jeżeli to tolerują  :mysli:

*

kichu1979

Mio Map V3.2 czy TomTom 6
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 23, 2006, 13:24:05 »
Cytat: "tramp"
tak Ci tylko napiszę, że jak już chciałbyś wiedzieć to TT jest ergonomiczniejszy z punktu widzenia szwaba (po prostu jest na maxa łopatologicznie prosty - ale ta prostota powoduje, że w porównaniu do iGO jest po prostu prymitywny) zaś iGO z punktu widzenia użytkownika zaawansowanego


Wiesz ja to widze tak, ilosc mozliwosci ustawien i tym podobnych
w iGo moze oczywiscie sie podobac i robic wrazenie, na mnie rowniez,
tyle tylko, w tym gaszczu ustawien i mozliwosci pewne rzeczy sa moim
zdaniem po prostu nieprzemyslane i daleko im do stwierdzenia, ze sa
szczytem ergonomii.

Nie rozumiem np. koniecznosci "zmiany" miasta, zajmujacego czas,
za kazdym razem gdy ustawiam punkt docelowy. Calkowita ignoracja
w temacie POI, upierdliwe ich dodawania, brak mozliwosci zdefiniowania
wlasnych dzwiekow czy ikon dla poi, czy tez po prostu wystepujace
jeszcze na dzien dzisiejszy w programie bledy w komunikatach glosowych
na przyklad. Takze dziwi mnie dlaczego nie mozna ustawic aby program
pytals o to czy omijac drogi platne czy nie, albo jaka trase ma wyliczyc.
Jesli jest to produkt dla uzytkownika zaawansowanego Twoim zdaniem to ok. Natomiast jeszcze nieco, jak na oczekiwania takiego uzytkownika,  niedopracowany. Nie podoba mi sie chocby takze to, ze jesli ustawi sie w iGo wspolprace z odbiornikiem GPS w trybie SiRF nie NMEA to iGo zmienia niektore parametry pracy chipsetu zupelnie o tym nie informujac, co moze byc przyczyna klopotow z innymi aplikacjami.

TomTom w czasie swojej kariery dorobil sie jednego. Przyjrzystego i logicznie skonstruowanego interfejsu obslugi, ktory i owszem w porownaniu z iGo, Automapa moze wydawac sie prosty, i pod
pewnymi wzgeldami po prostu jest ubozszy i faktycznie jest.
Nie jest to jednak ubogosc, w ktorej czegos brakuje. Atutem tego interfejsu jest to ze umozliwia latwe i  szybkie ustawienie wszystkiego co trzeba, a takze jesli trzeba,  naniesienie korekt w czasie jazdy. Wybor trasy, obsluge POI ulubionych punktow itp rzeczy. Ktos pomyslal o ergonomii obslugi, tego jakie funkcje najczesciej sa uzywane, a takze o tym by dalo sie pewne rzeczy w miare prosty i przejrzysty sposob zmieniac w czasie jazdy mimo, iz oficjalnie nie jest to zalecane.

O mylseniu w sprawach eronomii w TT swiadcza chocby takie pierdolki jak mozliwosc wlaczenia "pytania" o typ trasy, o to czy omijac drogi platne czy nie, chociazby fakt, ze mozesz sobie ustawic typ klawiatury ekranowej
QWERTY, ABCDE czy AZERTY. Niewiele programow konkurencji na to zwrocilo uwage.

Jesli ktos nie jest wielce zaawansowanych uzytkownikiem, spedzajacym w samochodzie 2/3 swojego zycia, jezdzacym po drogach calego swiata, to
nie za duzo jest rzeczy, co do ktorych w TT mozna sie przyczepic.

Z drugiej strony, jesli sie myle, to napisz liste rzeczy, co do ktorych masz zastrzezenia w TT. Przynajmniej kolega, autor tego watku, bedzie mial wieksze rozeznanie i wybierze to co bedzie mu bardziej odpowiadalo.

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
Mio Map V3.2 czy TomTom 6
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 23, 2006, 14:13:18 »
Kolega Tramp widze ze "idzie po calosci", hehe. Ale (co dziwne jak na dotychczasowe jego wypowiedzi) musze mu przyznac, ze w tym poscie nie przyczepil sie przynajmniej do mnie :"P

Bardzo podoba mi sie stwierdzenie "TT jest ergonomiczniejszy z punktu widzenia szwaba (...) zaś iGO z punktu widzenia użytkownika zaawansowanego" - czytaj: jak uzywasz TT to jestes niemieckim (w sumie dlaczego akurat niemieckim?) prostakiem, jak iGo - zaawansowanym uzytkownikiem znajacym sie na rzeczy", hehe.
Czyzby ktos mial tutaj dysonans poznawczy? :"P

Co do interface'u TT - TomTom jest nastawiony na prostote i bezpieczenstwo obslugi. Nieprzypadkowo w TTN 6 pojawila sie opcja wylaczania podgladu mapy powyzej pewnej (ustalanej przez uzytkownika) predkosci (i zastapienia go ikona pokazujaca najblizszy manewr), a takze opcja zablokowania czesci funkcji w trakcie jazdy.

Za to TT ma opcje ktore dotad uwazalem za oczywiste, i dziwie sie ze iGo ich nie ma - typu wybor rodzaju planowania trasy czy pytanie o omijanie drog platnych, ktorego nie trzeba przestawiac za kazdym razem w preferencjach.
No coz, moze dla jednych koniecznosc ciaglego grzebania w programie jest wyznacznikiem jego "zaawansowania", dla mnie akurat nie.
Swoja droga to dziwne, bo Tramp bardzo oredowal na rzecz swietnego i niezbednego rozwiazania jakm jest wg niego automatyczna zmiana skorki o zmierzchu - a braku tak oczywistych i potrzebnych rzeczy jak opisywane powyzej nawet nie zauwazyl.

Z powyzszego wynika, ze z tych dwoch programow lepiej wybrac TomToma. Zwlaszcza ze co raz czyta sie tu o dziwnym zachowaniu iGo typu kierowanie ulicami jednokierunkowymi pod prad czy wrecz wytyczanie drogi po chodnikach - co TomTomowi (uzywam prawie od roku), mimo ze teoretycznie pono ma te same mapy, nie zdarzylo sie chyba nigdy.
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

*

kichu1979

Mio Map V3.2 czy TomTom 6
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 23, 2006, 14:23:42 »
Cytat: "kwieto"
Co do interface'u TT - TomTom jest nastawiony na prostote i bezpieczenstwo obslugi. Nieprzypadkowo w TTN 6 pojawila sie opcja wylaczania podgladu mapy powyzej pewnej (ustalanej przez uzytkownika) predkosci (i zastapienia go ikona pokazujaca najblizszy manewr), a takze opcja zablokowania czesci funkcji w trakcie jazdy.


W ktorym miejscu sie to ustawia, bo szczerze mowiac przegapilem :)

*

Offline Cavallino

  • ****
  • 664
  • Sprzęt: Eten G500+
Mio Map V3.2 czy TomTom 6
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 23, 2006, 14:37:47 »
Cytat: "kichu1979"

Nie rozumiem np. koniecznosci "zmiany" miasta, zajmujacego czas,
za kazdym razem gdy ustawiam punkt docelowy.
Z drugiej strony, jesli sie myle, to napisz liste rzeczy, co do ktorych masz zastrzezenia w TT. Przynajmniej kolega, autor tego watku, bedzie mial wieksze rozeznanie i wybierze to co bedzie mu bardziej odpowiadalo.


POI w I-go są faktycznie niedopracowane.

Szukanie puntku docelowego w danym mieście/kraju jest wzorcowe - nie trzeba tych danych po 100 razy wpisywać jeśli chcesz dodać 100 punktów w tym samym mieście (jeśli chcesz w innym ilość kliknięć w porównaniu do konkurencji wzrasta o raptem 1).

W TT zastrzeżenia można mieć do:
- samego interfejsu (cholernie nieintuicyjny, wielu użytkowników o funkcjach jakie posiada TT dowiaduje się z netu, nie z programu) - dla mnie to dyskwalifikuje program
-nieruchomej i nieinteraktywnej mapy podczas nawigacji (spróbuj na niej obejrzeć punkt który znajduje się poza wyświetlanym ekranem - zamiana skali nic nie załatwia)
-czułości na słaby sygnał gps - skutkiem jest całkowita deorientacja programu w terenie
-brak sensownych ustawień działania programu - nie można ustawić siły przyciągania do drogi, opóźnienia w reklakulacji trasy, wyłączyć trybu wyznaczania trasy "po uważaniu" podczas zaniku sygnału
-fatalna jest konieczność przełączania mapa na granicy, względnie posiadanie jednej ogromnej karty na wielką mapę.

Mógłbym tak jeszcze długo.....

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
Mio Map V3.2 czy TomTom 6
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 23, 2006, 14:40:16 »
Cytat: "kichu1979"
Cytat: "kwieto"
Co do interface'u TT - TomTom jest nastawiony na prostote i bezpieczenstwo obslugi. Nieprzypadkowo w TTN 6 pojawila sie opcja wylaczania podgladu mapy powyzej pewnej (ustalanej przez uzytkownika) predkosci (i zastapienia go ikona pokazujaca najblizszy manewr), a takze opcja zablokowania czesci funkcji w trakcie jazdy.


W ktorym miejscu sie to ustawia, bo szczerze mowiac przegapilem :)


Zmien ustawienia -> Blokada Zabezpieczajaca.
Opcja "blokada zabezpieczajaca" odpowiada za wl/wyl przyciskow menu (sa dwie opcje - wylacz i wlacz), natomiast nastepny ekran (wyswietlanie mapy) odpowiada za ustawienia tego czy ma wylaczyc pokazywanie mapy (trzy opcje - zawsze, nigdy, powyzej okreslonej predkosci)

BTW, TTN 6 ma znacznie poprawiona obsluge przy pomocy przyciskow "navigatora", co rowniez podnosi ergonomie (i bezpieczenstwo)
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

*

Offline Cavallino

  • ****
  • 664
  • Sprzęt: Eten G500+
Mio Map V3.2 czy TomTom 6
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 23, 2006, 14:43:52 »
Cytat: "kwieto"

Z powyzszego wynika, ze z tych dwoch programow lepiej wybrac TomToma. Zwlaszcza ze co raz czyta sie tu o dziwnym zachowaniu iGo typu kierowanie ulicami jednokierunkowymi pod prad czy wrecz wytyczanie drogi po chodnikach - co TomTomowi (uzywam prawie od roku), mimo ze teoretycznie pono ma te same mapy, nie zdarzylo sie chyba nigdy.


A mnie się zdarzyło, w Czechcach.
W kółko, bez sensu i do końca próbował mnie pokierować po chodniku i to w parku.
Jedynym ratunkiem na dotarcie do celu było wyłączenie TT.

Włączony I-go doprowadził mnie tam gdzie chciałem bez problemu.

Mimo że TT był pierwszym moim programem do navi, fabrycznie preinstalowanym i zapłaconym, nie używam go, dla mnie jest fatalny.
I-go leży na przeciwnym biegunie.

*

Offline renmar

  • **
  • 108
Mio Map V3.2 czy TomTom 6
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 23, 2006, 16:45:56 »
wydaje mi sie, ze niezle stosuje sie tu powiedzonko

"przyzwyczajenie to druga natura"  :]

sa wsrod nas tacy co preferuja AM, TT, iGO czy  Destinatora - i dobrze niech tak bedzie, choc kazdy ma swoj specyficzny interface i dostepne funkcje,

dla mnie np. TT jest bardzo logiczny, a nie prymitywny, a iGO na poczatku byl kompletnie nieczytelny, ale jak w tym powiedzeniu po jakims czasie mozna sie do wszystkiego przyzwyczaic i preferowac jedne rozwiazania nad drugimi :O~

*

tramp

Mio Map V3.2 czy TomTom 6
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 23, 2006, 18:00:34 »
a który z Panów odbył już stosowne fakultety na temat ergonomii ?
który z Panów projektuje Human Machine Interface na codzień ?
(w dodatku nie na poziomie AM czy MapaMap  :) )
nie chodzi o przyzwyczajenia  :)
nie chodzi o subiektywne odczucia  :) (Maniak)

chodzi o ocenianie rozwiązań na podstawie stosownych prób i dużej wiedzy  :P  (cóż nie chcę Was smucić ale nie każda ocena dokonana przez wyrostka jest prawdziwa)

także przykro mi kwieto bo nie testując iGO a wypowiadając się na jego temat troszkę mi wpadłeś pod oko ale PRZYZNAM, że przynajmniej jesteś bardzo merytoryczny no i masz przeważnie 90% racji (choć strasznie męczysz  :) ) - nie "przejmuj się" Kwieto bo Michobo to jest dopiero podpadnięty :)
co zaś do prostoty TT to jest istotnie szwabska co nie znaczy, że zła :)
ale optymalna jest francuska finezja połączona ze szwabską prostotą :)))

a poza tym nie sukces głosować na "dotartego" na rynku lidera
Kichu wykazał się bezambicjonalnym pragmatyzmem i w związku z tym to On a nie nasz Kwieto będzie nowym celem :)))

acha Kichu to TT mam tylko dwa zastrzeżenia:
pierwsze dyskwalifikujące go dla mnie w 100% to beznadziejna obsługa w trybie mapy - wyjeżdżając muszę mieć także mapę by planować ogólne cele i strategię
drugie dyskwalifikujące go w 99% to to, że nie wygląda iGO :))))
co do reszty Twoich zastrzeżeń to są one nie na temat bo czekamy na nowe wersje nowego na rynku softu, który wypadając znienacka spod rynny zagroził mocarzowi :))))

ALE tak naprawdę ZACHĘCAM Was do TT - jakby każdy ziutek się posługiwał moim ulubionym softem to chyba bym tego nie przeżył :)))

Mio Map V3.2 czy TomTom 6
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 23, 2006, 19:33:26 »
Cytat: "tramp"
nie "przejmuj się" Kwieto bo Michobo to jest dopiero podpadnięty :)
..............
Kichu wykazał się bezambicjonalnym pragmatyzmem i w związku z tym to On a nie nasz Kwieto będzie nowym celem :)))

Czy uważasz, że celem tego Forum jest walka z innymi Forumowiczami ?
Jeżeli tak - to może przestań tu pisywać ?  :mysli:
Cytat: "tramp"
chodzi o ocenianie rozwiązań na podstawie stosownych prób i dużej wiedzy  :P  

Zabrzmiało groźnie i ..... troszku śmiesznie  ]:>
Cytat: "tramp"
a który z Panów odbył już stosowne fakultety na temat ergonomii ?
który z Panów projektuje Human Machine Interface na codzień ?
..... jakby każdy ziutek się posługiwał moim ulubionym softem to chyba bym tego nie przeżył

Niezłe zestawienie. Daje trochę do myślenia.  :mysli:
Nic na ten temat mi nie wiadomo, zatem nie będę negował tego, że być może jakieś fakultety z ergonomii zrobieś (z ciekawości zapytam: zdałeś egzamin końcowy ? No i najważniejsze: uczelnia była za free czy płatna ? Bo w tym drugim przypadku zdać egzamin to chyba nie sztuka ? Pieniądz - ponoć - czyni cuda i płatne uczelnie są jakby bardziej przychylne dla "podopiecznych"  ;)  ).

Tyle na temat ergonomii. Szkoda jednak że nie przerobiłeś choćby 1-2 lekcji z dobrego wychowania i kultury osobistej  :( A może przerobiłeś - znów na płatnej uczelni ? I znów żeby nie stracić studenta uczelnia dała Tobie zaliczenie "na piękne oczy" ?  ]:>

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
Mio Map V3.2 czy TomTom 6
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 23, 2006, 19:56:24 »
Cytat: "tramp"
a poza tym nie sukces głosować na "dotartego" na rynku lidera


De facto na naszym rynku (wciaz) literem jest AutoMapa.
Wiec...?
A ze TT ma juz spore doswiadczenia z nawigacja i ma na ten temat pewne przemyslenia - chwala mu za to. Producent iGO tez moze uczyc sie na bledach cudzych a nie wlasnych, nieprawdaz?

Cytat: "tramp"

beznadziejna obsługa w trybie mapy - wyjeżdżając muszę mieć także mapę by planować ogólne cele i strategię


A moglbys jakos przyblizyc jakie sa te planowane cele i o jaka strategie chodzi? Bo nie bardzo rozumiem (widac za malo fakultetow zrobilem) o co Ci chodzi. No chyba ze namietnie uzywasz opcji "komiwojazera" - ale zwroc uwage, ze nawet w tej grupie (przedstawiciele handlowi) bardzo waskiemu jej fragmentowi jest dokladnie wszystko jedno w jakiej kolejnosci odwiedza kolejne punkty trasy.

Cytat: "tramp"
drugie dyskwalifikujące go w 99% to to, że nie wygląda iGO :))))


Super merytoryczny argument. BTW, nie wiem czy wiesz, ze w TT mozna zmieniac skorki - w tym tworzyc wlasne. Upodobnienie go do iGO to naprawde nie jest duzy problem (tylko po co?)


BTW, dam Ci rade - jesli chcesz zamaskowac wstyd i to ze sie czujesz glupio - to nie naduzywaj usmiechow. To naprawde widac, wierz mi. Im ktos wiecej usmiechow sadzi bez ladu i skladu, tym bardziej widac ze stara sie w ten sposob zamaskowac wlasna "niezrecznosc".
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

*

kichu1979

Mio Map V3.2 czy TomTom 6
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 23, 2006, 20:24:58 »
delete bo misie 2x wyslalo

*

kichu1979

Mio Map V3.2 czy TomTom 6
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 23, 2006, 20:29:43 »
Cytat: "Cavallino"

- samego interfejsu (cholernie nieintuicyjny, wielu użytkowników o funkcjach jakie posiada TT dowiaduje się z netu, nie z programu) - dla mnie to dyskwalifikuje program


Hihi, no to stoimy po dwoch zupelnie przeciwnych biegunach. Moje doswiadczenia z oba programami byly zupelnie inne.

Pierwsze podejscie do TomToma, bylo bardzo mile i bezbolesne w tym
sensie, ze rzeczy ktorych oczekiwalem po pewnych funkcjach programu
robily dokladnie to czego chcialem. Jakby to wytlumaczyc... chodzi
o to, ze jak odpalasz nowy program i zaczynasz go obslugiwac bez
dostepu do zadnej instrukcji i tym podobnych, to funkcje ktore
na czuja wybierasz robia to czego chcesz.

W iGo, bylo troche inaczej. Czesc rzeczy byla prosta i oczywista, czesc
zupelnie mnie zaskoczyla i wymagala przestawienia sie na nowy interfejs.
Byc moze wrazenie to bylo wynikiem wczesniejszego obcowania z TomTomem, ale raczej nie. W miedzyczasie badalem tez Auto Mape i
Destinatora, takze na ukierunkowanie na jeden program bym siebie nie
podejrzewal :) Tym bardziej ze obok nawigacji samochodowej uzywam
takze lotniczej.

I tak jak ktos tu napisal, mam raczej nastawienie czysto pragmatyczne.
Czyli czy program i odpowiada i robi to czego chce. Jak tak, zostaje. Jak
nie zalicza wylot :)

Cytuj

-nieruchomej i nieinteraktywnej mapy podczas nawigacji (spróbuj na niej obejrzeć punkt który znajduje się poza wyświetlanym ekranem - zamiana skali nic nie załatwia)


Zgodze sie, ze dla wielu osob moze to byc wada. Niemniej ja potrzeby
uzywania takiej funkcji nigdy nie odczywalem. Zazwyczaj wybieram
punkt docelowy i jade.

Natomiast jedyne czego mi brakuje i to we wiekszosci programow do nawigacji, to tego, ze itinerer (jesli jest) nie zawiera takich informacji
jak np. wjazd do Miasta X, wyjazd z Miasta Y. Bardzo ulatwialoby
to podejrzenie zaplanowanej trasy bez koniecznosci ogladania jej
na mapie.

Ktory z mapowych programow drogowych do PC mial cos takiego,
obok wskazowek skrec tu czy tam zawieral takie informacje.

Cytuj

-czułości na słaby sygnał gps - skutkiem jest całkowita deorientacja programu w terenie


Nie do konca rozumiem co masz na mysli. Program nie ma kompletnie
wplywu na czulosc odbiornika gps, program dostaje dane przerobione
i przetworzone przez chipset z kosmosu i operuje juz na gotowych
koordynatach.

Chyba, ze chodzi Ci o to, jak program reaguje kiedy nasz odbiornik dostaje slaby sygnal i ustalenia naszej pozycji, a wiec i wspolrzedne
podawane do apliakcji nieco plywaja...

Cytuj

-brak sensownych ustawień działania programu - nie można ustawić siły przyciągania do drogi, opóźnienia w reklakulacji trasy,


Czy moglbys podac jakis przyklad gdzie ustawianie tych parametrow ma sens w codziennym uzytkowaniu ?

Sporo zjezdzilem po PL i zagranicy i szczerze mowiac w zadnych z programow z ktorymi mialem okazje miec do czynienia nie odczuwalem
koniecznosci modyfikacji takich rzeczy.

Co do rekalkulacji trasy... to chcialbym zeby byla jak najszybsza :)


Cytuj

wyłączyć trybu wyznaczania trasy "po uważaniu" podczas zaniku sygnału


Nie rozumiem, moglbys wyjasnic co poeta mial na mysli ?


Cytuj

-fatalna jest konieczność przełączania mapa na granicy, względnie posiadanie jednej ogromnej karty na wielką mapę.


Tu sie zgodze.

*

Offline Cavallino

  • ****
  • 664
  • Sprzęt: Eten G500+
Mio Map V3.2 czy TomTom 6
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 23, 2006, 20:57:50 »
Cytat: "kichu1979"

W iGo, bylo troche inaczej. Czesc rzeczy byla prosta i oczywista, czesc
zupelnie mnie zaskoczyla i wymagala przestawienia sie na nowy interfejs.
Byc moze wrazenie to bylo wynikiem wczesniejszego obcowania z TomTomem, ale raczej nie.


Raczej tak.

Cytat: "kichu1979"

Cytuj

-czułości na słaby sygnał gps - skutkiem jest całkowita deorientacja programu w terenie


Nie do konca rozumiem co masz na mysli. Program nie ma kompletnie
wplywu na czulosc odbiornika gps, program dostaje dane przerobione
i przetworzone przez chipset z kosmosu i operuje juz na gotowych
koordynatach.

Chyba, ze chodzi Ci o to, jak program reaguje kiedy nasz odbiornik dostaje slaby sygnal i ustalenia naszej pozycji, a wiec i wspolrzedne
podawane do apliakcji nieco plywaja...


Dokładnie o to idzie.

Cytat: "kichu1979"

Cytuj

-brak sensownych ustawień działania programu - nie można ustawić siły przyciągania do drogi, opóźnienia w reklakulacji trasy,


Czy moglbys podac jakis przyklad gdzie ustawianie tych parametrow ma sens w codziennym uzytkowaniu ?


Oczywiście - właśnie wtedy, kiedy sygnał pływa.
TomTom po prostu przejeżdża sobie sobie skrzyżowanie, na którym skręciłem i ZANIM zdąży się zorientować wylicza sobie nową trasę...

Cytat: "kichu1979"

Co do rekalkulacji trasy... to chcialbym zeby byla jak najszybsza :)


A ja żeby była przeprowadzona we WŁAŚCIWYCH momentach.

Cytat: "kichu1979"

Cytuj

wyłączyć trybu wyznaczania trasy "po uważaniu" podczas zaniku sygnału


Nie rozumiem, moglbys wyjasnic co poeta mial na mysli


TomTom podczas utraty sygnału nie przerywa nawigacji, wylicza sobie gdzie jego zdaniem jesteś, na podstawie poprzedniej prędkości i kierunku jazdy.
Jeśli w tym czasie skręciłeś to pokazuje Ci, że jesteś w innym punkcie miasta.....
O tym, jak Cię wtedy prowadzi szkoda gadać.

*

kichu1979

Mio Map V3.2 czy TomTom 6
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 23, 2006, 21:28:47 »
Cytat: Cavallino
Cytat: "kichu1979"

TomTom podczas utraty sygnału nie przerywa nawigacji, wylicza sobie gdzie jego zdaniem jesteś, na podstawie poprzedniej prędkości i
kierunku jazdy. Jeśli w tym czasie skręciłeś to pokazuje Ci, że jesteś w innym punkcie miasta..... O tym, jak Cię wtedy prowadzi szkoda gadać.


To nie TomTom, tylko chipset GPS tak jest zaprogramowany, Tom Tom
operuje tu na danych otrzymanych z chipsetu. Wszystkie parametry
typu zachowanie odbiornika w przypadku, gdy odbieramy sygnal z
mniej niz 4 satelitow, mozna sobie ustawic samemu, np. program
SirfTech. Tak to wtedy wyglada:




Generalnie prawie zawsze gdy odbieramy sygnal z mniej niz 4 satelitow, mamy do czynienia z obnizenie dokladnosci podawania naszej pozycji.
Fix 2D to tak naprawde nie jest sytuacja w ktorej odbiornik ustala nasza
dlugosc/szerokosc geograficzna a nie zna wysokosci, tylko sytuacja, gdy
odbiornik obliczajac nasza pozycje zaklada ze znajdujemy sie na pewnej stales wysokosci.

Roznice miedzy tym zalozeniem z prawda powoduje, bledy we wskazywanej pozycji. Tak samo gdy tracimy nastepnego satelite
mozna sobie ustawic, czy teraz jako stala mamy przyjac kierunek
poruszania sie czy tez "synchronizacje czas"... i tak dalej.

Roznica w zachowaniu TT / iGo wynika z tego, ze iGo grzebie sobie w ustawieniach firmware odbiornika (jesli jest to SiRF).


A wracajac do iGo to generalnie dwie rzeczy poki co spowodowaly
ze podziekowalem temu programowi:
- bugi zwiazane z komunikacja glosowa, babka gadala "skrec w lewo prawo"
- brak sensownej obslugi poi.

*

Offline nieboraku

  • **
  • 219
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Asus A636N plus KINGSTON 2GB EP, Destinator 6 TS
Mio Map V3.2 czy TomTom 6
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 23, 2006, 22:04:13 »
MioMap ma dla mnie jedną wielką wadę - w GB nie działa pełny 7 cyfrowy kod pocztowy. czy to ważne? zależy czy lubisz wpisywać nazwę miasta, ulicy, numerek, czy 7 znaczków i już wiesz gdzie jedziesz...
Inna sprawa, to że z MioMap nie jeździłem, ale iGo miał czasm głupi zwyczaj prowadzić mnie na rondach raz jak w ruchu lewo, raz jak w prawostronym. No i ronda - w iGo znowu porażka - na dwóch najważniejszych rondach w okolicy zupełnie się myli mówiąc o zjeździe.
Ogólnie polubiłem ten program, ale używam jednak Destinatora. Może za jakiś czas poprawię kilka niedociągnieć (moim zdaniem) i będzie wszystko ekstra.
Oczywiście program zaprowadził mnie wszędzie bezbłędnie, szybciej wyszukiwał drogę, dał możliwość szybkiego zmieniea trasy (idź przez punkt) i był piękny, ale nie dałbym go żonie.  :D

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
Mio Map V3.2 czy TomTom 6
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 23, 2006, 23:01:46 »
Cytat: "Cavallino"
samego interfejsu (cholernie nieintuicyjny, wielu użytkowników o funkcjach jakie posiada TT dowiaduje się z netu, nie z programu)


A moglbys podac przyklady takich (powiedzmy pieciu) funkcji?
Bo IMO wsrod funkcji typu "przejdz do", "znajdz trase alternatywna", "kolory dzienne", "widok 3D", itd, itp dosc trudno jest sie pogubic.
Owszem, jakis czas temu sam sie zdziwilem ze w TT jest pewna opcja - ale tylko dlatego ze na jednym z menu nie zwrocilem uwagi na ikonki w dolnej czesci ekranu :"P

Cytat: "Cavallino"
nieruchomej i nieinteraktywnej mapy podczas nawigacji (spróbuj na niej obejrzeć punkt który znajduje się poza wyświetlanym ekranem - zamiana skali nic nie załatwia)


To wynika z logiki programu - zwroc uwage ze gdy uruchamiasz po raz pierwszy TT masz ekran z ostrzezeniem zeby nie grzebac w ustawieniach i innych takich w trakcie jazdy. To ze mapa nie daje sie przesuwac na ekranie nawigacji a tylko skalowac, jest tego wynikiem. Mozna to lubic lub nie...

Cytat: "Cavallino"
czułości na słaby sygnał gps - skutkiem jest całkowita deorientacja programu w terenie


Nie bardzo rozumiem. Uwazasz ze soft powinien "wygladzac" wskazania GPS?

Cytat: "Cavallino"
Oczywiście - właśnie wtedy, kiedy sygnał pływa.
TomTom po prostu przejeżdża sobie sobie skrzyżowanie, na którym skręciłem i ZANIM zdąży się zorientować wylicza sobie nową trasę...


Obawiam sie, ze jestes niekonsekwentny. Z jednej strony zarzucasz TomTomowi "zbyt wysoka czulosc na slaby sygnal", z drugiej - ze przy plywajacym sygnale nie reaguje wystarczajaco szybko. Hmmmmmm.
Moze bys sie tak zdecydowal na jedna z postulowanych przez siebie sprzecznosci?

Przeciez "wygladzanie" wskazan GPS ktore postulujesz powyzej wlasnie skutkowaloby opoznieniami w wyznaczaniu nowej trasy! A z kolei wylaczenie przyciagania do drogi (lub zmniejszenie jego roli), tudziez zwiekszenia opoznienia w rekalkulacji trasy spowodowaloby juz totalny misz-masz, czyli wyznaczanie wciaz i wciaz nowej trasy przy kazdej mijanej przecznicy. Na pewno tego wlasnie bys chcial?

Cytat: "Cavallino"
A ja żeby była przeprowadzona we WŁAŚCIWYCH momentach


A skad soft wie ktory moment jest wlasciwy? Opoznieniem w rekalkulacji tudziez regulacja przyciagania do drogi tego raczej nie ustawisz. Chyba ze chcesz miec zabawe jak wyzej - rekalkulacje trasy na kazdej mijanej przecznicy :)
(Zgoda, ze pewnie istnieje jakas mala mozliwosc manipulacji - pytanie tylko czy gra jest warta swieczki?)

Cytat: "Cavallino"
TomTom podczas utraty sygnału nie przerywa nawigacji, wylicza sobie gdzie jego zdaniem jesteś, na podstawie poprzedniej prędkości i kierunku jazdy.
Jeśli w tym czasie skręciłeś to pokazuje Ci, że jesteś w innym punkcie miasta.....


No dobra, a co robi iGO? Nie powiesz mi chyba, ze przy utracie sygnalu pokazuje Ci ze skreciles i wyznacza od reki trase na nowo?  :D
Przypuszczam jednak (nie znam tego programu), ze iGo po prostu zatrzymuje nawigacje i tyle. Powiedz mi zatem, czym sie rozni zatrzymanie nawigacji od prowadzenia jej wg pierwotnej trasy? Przypominam, ze TT przy utracie sygnalu wyszarza ekran, wiec masz informacje czy pokazywana trasa jest rzeczywista, czy "wirtualna".
Przypominam tez, ze jesli utrata sygnalu trwa nieco dluzej, TT zatrzymuje nawigacje w ogole.

Opcja zastosowana przez TT (czyli prowadzenie "wirtualnej trasy" przez pewien czas od utraty sygnalu) pozwala na lepsze radzenie sobie w tunelach czy pod wiaduktami - tu program nie zatrzymuje nawigacji, tylko estymuje dane wg ostatnich informacji - co pozwala na plynne pokazanie wlasciwej pozycji po zlapaniu sygnalu na nowo - bez naglych skokowych przesuniec mapy, bo okazalo sie ze jestesmy 500m dalej niz ostatnia zarejestrowana przez GPS pozycja.[/list]
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

*

Offline Cavallino

  • ****
  • 664
  • Sprzęt: Eten G500+
Mio Map V3.2 czy TomTom 6
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 24, 2006, 09:55:22 »
Cytat: kichu1979
Cytat: "Cavallino"
Cytat: "kichu1979"

TomTom podczas utraty sygnału nie przerywa nawigacji, wylicza sobie gdzie jego zdaniem jesteś, na podstawie poprzedniej prędkości i
kierunku jazdy. Jeśli w tym czasie skręciłeś to pokazuje Ci, że jesteś w innym punkcie miasta..... O tym, jak Cię wtedy prowadzi szkoda gadać.


To nie TomTom, tylko chipset GPS tak jest zaprogramowany, Tom Tom
operuje tu na danych otrzymanych z chipsetu. Wszystkie parametry
typu zachowanie odbiornika w przypadku, gdy odbieramy sygnal z
mniej niz 4 satelitow, mozna sobie ustawic samemu, np. program
SirfTech. Tak to wtedy wyglada:


Nie, to nie chipset, gdyż żaden poza TomTomem program nie kontynuuje nawigacji po stracie sygnału.
TomTom przez kilkadziesiąt sekund działał sobie nawet w tunelu pod Alpami, pozostałe programy przerywały nawigację od razu po wjeździe do tunelu.
A poza tym nie mam Sifr Star III, więc nie mam też takich ustawień.

Cytat: "kichu1979"
Cytat: "Cavallino"

TomTom podczas utraty sygnału nie przerywa nawigacji, wylicza sobie gdzie jego zdaniem jesteś, na podstawie poprzedniej prędkości i kierunku jazdy.
Jeśli w tym czasie skręciłeś to pokazuje Ci, że jesteś w innym punkcie miasta.....  



No dobra, a co robi iGO? Nie powiesz mi chyba, ze przy utracie sygnalu pokazuje Ci ze skreciles i wyznacza od reki trase na nowo?  
Przypuszczam jednak (nie znam tego programu), ze iGo po prostu zatrzymuje nawigacje i tyle. Powiedz mi zatem, czym sie rozni zatrzymanie nawigacji od prowadzenia jej wg pierwotnej trasy?


Problem w tym, że TomTom nie prowadzi w tym czasie nawigacji wg trasy, tylko wg ostatniego kierunku i prędkości.
Gdyby prowadził wg trasy nie miałbym pretensji.
A tak trasa skręca, TomTom jedzie prosto i wyznacza nową, całkowicie błędną, jako że w tym miejscu nigdy nie byłem i nie będę.

*

Offline Tomek_

  • **
  • 184
Mio Map V3.2 czy TomTom 6
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 24, 2006, 11:01:18 »
Odnosnie samego interfejsu, to oczywiscie jest to sprawa gustu i choc posiadam oba programy (TT i iGo) interfejs iGo jest dla mnie raczej mizerny w porownaniu z TT, pokrycie w europie zachodniej gdzie jezdze jest podobne, choc mapy iGo czy MioMap sa mniej dokladne niz TT, dlatego sposrod 4 programow do nawigacji jakie posiadam najczesciej wybieram TT.

*

Offline vikelf

  • ***
  • 392
Mio Map V3.2 czy TomTom 6
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 24, 2006, 19:45:14 »
Igo jest niezły, ale brakuje mi w nim bardzo przytajanej funkcji "jedz przez" nie jest to zwykłe via bo można wybrać np POI znajdujące się na lub w okolicy zaplanowanej trasy (np stacje LPG).
Nie widze takiej funkcji w igo/miomap co dyskwalifikuje go w tego typu zastosowaniu.

*

Offline Cavallino

  • ****
  • 664
  • Sprzęt: Eten G500+
Mio Map V3.2 czy TomTom 6
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 25, 2006, 12:54:58 »
Cytat: "kwieto"
Cytat: "Cavallino"
samego interfejsu (cholernie nieintuicyjny, wielu użytkowników o funkcjach jakie posiada TT dowiaduje się z netu, nie z programu)


A moglbys podac przyklady takich (powiedzmy pieciu) funkcji?


Tylko pięciu?
A może stu, nie żałuj sobie.....

A przykładem może być wytyczanie punktu pośredniego prze jakieś miasto, bez podania dokładnej jego lokalizacji.
Wiesz jak się to robi?
Bo ja już widziałem kilka przykładów, jak ludzie dowiadywali się o tym z netu.

Cytat: "kwieto"

Cytat: "Cavallino"
nieruchomej i nieinteraktywnej mapy podczas nawigacji (spróbuj na niej obejrzeć punkt który znajduje się poza wyświetlanym ekranem - zamiana skali nic nie załatwia)


To wynika z logiki programu - zwroc uwage ze gdy uruchamiasz po raz pierwszy TT masz ekran z ostrzezeniem zeby nie grzebac w ustawieniach i innych takich w trakcie jazdy. To ze mapa nie daje sie przesuwac na ekranie nawigacji a tylko skalowac, jest tego wynikiem. Mozna to lubic lub nie...


Nie - to nie jest wynik, to jest brak.
Wynik to jest w I-go - można to zablokować.

Cytat: "kwieto"

Cytat: "Cavallino"
czułości na słaby sygnał gps - skutkiem jest całkowita deorientacja programu w terenie



Nie bardzo rozumiem. Uwazasz ze soft powinien "wygladzac" wskazania GPS?


Dokładnie tak uważam.
I-go to robi i to bardzo sprawnie.

Cytat: "kwieto"

Cytat: "Cavallino"
Oczywiście - właśnie wtedy, kiedy sygnał pływa.
TomTom po prostu przejeżdża sobie sobie skrzyżowanie, na którym skręciłem i ZANIM zdąży się zorientować wylicza sobie nową trasę...


Obawiam sie, ze jestes niekonsekwentny. Z jednej strony zarzucasz TomTomowi "zbyt wysoka czulosc na slaby sygnal", z drugiej - ze przy plywajacym sygnale nie reaguje wystarczajaco szybko. Hmmmmmm.
Moze bys sie tak zdecydowal na jedna z postulowanych przez siebie sprzecznosci?

Sprzeczność powstała w Twoim umyśle.
Nie zarzucałem TT że reaguje za wolno, tylko że reaguje za szybko.
To był właśnie przykład na zbyt szybkie reagowanie TT, reagowanie na zdarzenie, które nie miało miejsca w rzeczywistości, spowodowane chwilowym wahnięciem wskazań gps.

Cytat: "kwieto"

Przeciez "wygladzanie" wskazan GPS ktore postulujesz powyzej wlasnie skutkowaloby opoznieniami w wyznaczaniu nowej trasy! A z kolei wylaczenie przyciagania do drogi (lub zmniejszenie jego roli), tudziez zwiekszenia opoznienia w rekalkulacji trasy spowodowaloby juz totalny misz-masz, czyli wyznaczanie wciaz i wciaz nowej trasy przy kazdej mijanej przecznicy. Na pewno tego wlasnie bys chcial?


Mówisz o czymś dokładnie odwrotnym niż ja,
Ja mówię o tym, że potrzebne mi są WIĘKSZE opóźnienia w rekalkulacji, WIĘKSZE przyciąganie do drogi (a dokładniej do trasy).

Cytat: "kwieto"

Cytat: "Cavallino"
A ja żeby była przeprowadzona we WŁAŚCIWYCH momentach


A skad soft wie ktory moment jest wlasciwy?


To już problem autorów softu nie mój.

Cytat: "kwieto"

 Opoznieniem w rekalkulacji tudziez regulacja przyciagania do drogi tego raczej nie ustawisz. Chyba ze chcesz miec zabawe jak wyzej - rekalkulacje trasy na kazdej mijanej przecznicy :)
(Zgoda, ze pewnie istnieje jakas mala mozliwosc manipulacji - pytanie tylko czy gra jest warta swieczki?)


Twoje teoretyzowanie całkowicie mija się z celem.
To sobie coś wydumałeś, a ja piszę o swoich OBSERWACJACH a nie WYMYSŁACH.
I-go tak właśnie działa, a TT nie.
I dodatkowo nie pozwala tego ustawić - ustawienie I-go żeby miał poziom czułości taki jak TT nie stanowi żadnego problemu.

Cytat: "kwieto"

Cytat: "Cavallino"
TomTom podczas utraty sygnału nie przerywa nawigacji, wylicza sobie gdzie jego zdaniem jesteś, na podstawie poprzedniej prędkości i kierunku jazdy.
Jeśli w tym czasie skręciłeś to pokazuje Ci, że jesteś w innym punkcie miasta.....


No dobra, a co robi iGO? Nie powiesz mi chyba, ze przy utracie sygnalu pokazuje Ci ze skreciles i wyznacza od reki trase na nowo?  :D
Przypuszczam jednak (nie znam tego programu), ze iGo po prostu zatrzymuje nawigacje i tyle. Powiedz mi zatem, czym sie rozni zatrzymanie nawigacji od prowadzenia jej wg pierwotnej trasy?


Na to pytanie już odpowiedź padła z mojej strony, więc nie będę się powtarzał.
W każdym razie TT nie działa tak jak piszesz.

Cytat: "kwieto"

Opcja zastosowana przez TT (czyli prowadzenie "wirtualnej trasy" przez pewien czas od utraty sygnalu) pozwala na lepsze radzenie sobie w tunelach czy pod wiaduktami - tu program nie zatrzymuje nawigacji, tylko estymuje dane wg ostatnich informacji - co pozwala na plynne pokazanie wlasciwej pozycji po zlapaniu sygnalu na nowo - bez naglych skokowych przesuniec mapy, bo okazalo sie ze jestesmy 500m dalej niz ostatnia zarejestrowana przez GPS pozycja.[/list]


Oczywiście, to rozwiązanie jest fajne, ale nie zawsze.
Sprawdza się na autostradach i tunelach na nich, w mieście, gdzie często skręcasz absolutnie się nie sprawdza.

Gdyby szło je wyłączyć nie miałbym uwag.

*

tramp

Mio Map V3.2 czy TomTom 6
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 25, 2006, 13:17:34 »
Panowie nie ma o co kopii kruszyć

na dzień dzisiejszy TT jest stabilniejszy, pewniejszy no i ma co rusz to aktualizowane mapy
ma jak ktoś słusznie napisał możliwość automatycznego update'owania radarów, przeszkód komunikacyjnych etc. - te features'y są oczywiście ekstra płatne
nie zawiedzie nas pod wielopoziomowym wiaduktem, możemy manipulować POI elegancusio itp. itd
menu TT jest tak przejrzyste, że już bardziej być nie może itp itd.
jest sporo dodatkowego software'u a funkcje menu możemy dodawać/zmieniać nawet na bezłatnej www
jest full skórek, voiców przeróżnych itp itd
jak ktoś słusznie napisał idealna app dla małżonki :)

jednakowoż iGO i tak jest lepsze :)
pytanie czy tegoroczny/przyszłoroczne update'y dociągną do poziomu solidności TT (wraz z ulepszeniem całego modułu dodawania i obsługi POI)
oczywiście indywidualne gusta mogą odbiegać
ale jakbym dziś miał kupić jedno i tylko jedno to kupiłbym TT
co kupiłbym za pół roku nie wiem, się zobaczy :)))))

*

kichu1979

Mio Map V3.2 czy TomTom 6
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 25, 2006, 18:33:07 »
Cytat: "tramp"
pytanie czy tegoroczny/przyszłoroczne update'y dociągną do poziomu solidności TT (wraz z ulepszeniem całego modułu dodawania i obsługi POI). oczywiście indywidualne gusta mogą odbiegać
ale jakbym dziś miał kupić jedno i tylko jedno to kupiłbym TT
co kupiłbym za pół roku nie wiem, się zobaczy :)))))


I to jest chyba najbardziej sesnowna rekomendacja w calym tym watku.

Ewentualna alternatywa moze byc - z uwagi na duzo lepsze mape Polski, jesli ktos potrzebuje - Destinator 6.

Niestety TeleAtlas troche zaspal jesli chodzi o nasz kraj.

*

Offline niepokorny666

  • **
  • 227
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Galaxy SII
Mio Map V3.2 czy TomTom 6
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 08, 2006, 21:55:52 »
Cytat: "tramp"
Panowie nie ma o co kopii kruszyć

na dzień dzisiejszy TT jest stabilniejszy, pewniejszy no i ma co rusz to aktualizowane mapy
ma jak ktoś słusznie napisał możliwość automatycznego update'owania radarów, przeszkód komunikacyjnych etc. - te features'y są oczywiście ekstra płatne
nie zawiedzie nas pod wielopoziomowym wiaduktem, możemy manipulować POI elegancusio itp. itd
menu TT jest tak przejrzyste, że już bardziej być nie może itp itd.
jest sporo dodatkowego software'u a funkcje menu możemy dodawać/zmieniać nawet na bezłatnej www
jest full skórek, voiców przeróżnych itp itd
jak ktoś słusznie napisał idealna app dla małżonki :)

jednakowoż iGO i tak jest lepsze :)
pytanie czy tegoroczny/przyszłoroczne update'y dociągną do poziomu solidności TT (wraz z ulepszeniem całego modułu dodawania i obsługi POI)
oczywiście indywidualne gusta mogą odbiegać
ale jakbym dziś miał kupić jedno i tylko jedno to kupiłbym TT
co kupiłbym za pół roku nie wiem, się zobaczy :)))))



Nic dodac, nic ujac, moja żona rzeczywiscie jest za Tomtom(bo dobrze widac), a ja i tak bede uzywal IGO jak tylko poprawia poi.

*

tramp

Mio Map V3.2 czy TomTom 6
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 10, 2006, 14:22:19 »
hmmm z czystej przekory dodam, że im ładniejsza kobieta tym bardziej woli iGO :)))))) z moich obserwacji :))))