PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => iGO => Wątek zaczęty przez: emisiu w Lipiec 13, 2006, 18:57:56
-
Zauważyłem pewną ciekawą właściwość programu, otóż przy wykorzystaniu funkcji „Znajdź i Idź” potrafi on wyznaczyć nieco inny przebieg trasy w zależności od pory dnia. Trasy nocne jakby bardziej korzystały z dróg lokalnych w stosunku do dziennych. Oczywiście nie da się tego zauważyć na trasie typu Warszawa-Gdańsk, ale na długich trasach z jednego Pipidówka do innego Pipidówka.
Czy inne programy też tak potrafią?
O tym że iGo ma wpisane dopuszczalne prędkości na pewnych odcinkach tras już się przekonałem, ale tutaj zachowuje się jakby miał jeszcze jakąś informację o natężeniu ruchu.
-
Zauważyłem pewną ciekawą właściwość programu, otóż przy wykorzystaniu funkcji „Znajdź i Idź” potrafi on wyznaczyć nieco inny przebieg trasy w zależności od pory dnia. Trasy nocne jakby bardziej korzystały z dróg lokalnych w stosunku do dziennych. Oczywiście nie da się tego zauważyć na trasie typu Warszawa-Gdańsk, ale na długich trasach z jednego Pipidówka do innego Pipidówka.
Czy inne programy też tak potrafią?
O tym że iGo ma wpisane dopuszczalne prędkości na pewnych odcinkach tras już się przekonałem, ale tutaj zachowuje się jakby miał jeszcze jakąś informację o natężeniu ruchu.
Tyle że chyba powinno być odwrotnie, nocą łatwiej jechać głównymi drogami...
Już się przekonałem że I-go potrafi wyznaczyć trasę drogami tak bardzo lokalnymi, że nie mieści się na nich więcej niż 1 samochód.
Taka trasa w nocy to samobójstwo !!!
-
Też się zastanawiałem że może powinno być odwrotnie, ale doszedłem do wniosku, że chyba chodzi tu o obciążenie dróg ruchem pojazdów w zależności od pory dnia. Przykład: trasa (szybka) Łódź – Świnoujście, wyznaczona w dzień prowadzi autostradą A2 do samego jej końca w Nowym Tomyślu, natomiast wyznaczona w nocy zaraz za Poznaniem opuszcza A2 i biegnie innymi drogami krajowymi.
-
Przykład: trasa (szybka) Łódź – Świnoujście, wyznaczona w dzień prowadzi autostradą A2 do samego jej końca w Nowym Tomyślu, natomiast wyznaczona w nocy zaraz za Poznaniem opuszcza A2 i biegnie innymi drogami krajowymi.
A nie wyłączyłeś płatnych dróg?
-
A nie wyłączyłeś płatnych dróg?
Zdecydowanie nie, zresztą to tylko przykład jeden z kilku jakie udało mi się wychwycić. Ponadto w powyższym przykładzie i tak początkowa część przebiega po płatnej autostradzie, tylko od Poznania trasa ulega zmianie.
-
Ja też to potwierdzam. Tras która wyznaczyłem obliczył mi 926 km, mimo że jak dałem pkt przez to wtedy obliczył inną o długości 906km
-
Ja też to potwierdzam. Tras która wyznaczyłem obliczył mi 926 km, mimo że jak dałem pkt przez to wtedy obliczył inną o długości 906km
-
Witam jestem nowy na forum i rowniez mam pytanie odnośne obliczania tras przez igo. W najblizszym czasie planuje odbyc trase Warszawa - Neu-Reisenberg (Austria kolo Wiednia) przez czechy i slowacje. Igo obliczylo mi trase ale cos mnie tknelo i postanowilem ja pobieznie skontrolowac. Oto 2 dziwne dla mnie rozwiazania trasy:
(http://most.waw.pl/igo1.gif) (http://most.waw.pl/igo3.gif)
Zaraz za bratyslawa.... nie rozumiem co ten manewr ma miec na celu...
(http://most.waw.pl/igo2.gif)
Proponowane przez igo pokonanie rozwidlenia trasyE77 w jankach k. warszawy.
Myslicie ze moge sie spodziewac wiecej takich bledow podczas podrozy? Moze lepiej zaopatrzyc sie w papierowa mape....
-
No niestety trafiają się takie "dziwactwa" w iGO.
Mimo to iGO na tą trasę wystarczy. Zwłaszcza, że nic nie zastąpi zdrowego rozsądku i da się tych pułapek uniknąć.
-
Oto 2 dziwne dla mnie rozwiazania trasy:
(http://most.waw.pl/igo1.gif)
Myslicie ze moge sie spodziewac wiecej takich bledow podczas podrozy?
Akurat podawany przykład trasy przez Bratysławę jest PRAWIDŁOWY. Węzeł zaznaczony na czerwono nie pozwala na bezpośrednie skierowanie się na przejście graniczne SVK-AUT. Jeżeli bardzo zależy Ci na tym przejściu granicznym trzeba pokazać iGO żeby wytyczyło trasę przez odcinek zaznaczony na błękitno.
(http://img72.imageshack.us/img72/9601/igo1mq2.gif)
-
Dzieki za pomoc, ale sciagnalem inna mape Slowacji ( 2006 CONAN s.r.o. 2006.01 - poprzednia ktora mialem to Tele Atlas NV 2006.01) i wyznaczyl mi zupelnie inna trase mianowicie przez Brno, czyli wpadan na ten wezel niejako od góry. Mam nadzieje ze mapa conana nie jest jakas nieaktualna.
-
Dzieki za pomoc, ale sciagnalem inna mape Slowacji ( 2006 CONAN s.r.o. 2006.01 - poprzednia ktora mialem to Tele Atlas NV 2006.01) i wyznaczyl mi zupelnie inna trase mianowicie przez Brno, czyli wpadan na ten wezel niejako od góry. Mam nadzieje ze mapa conana nie jest jakas nieaktualna.
Brno jest w Czechach, więc musisz mieć dwie winietki.
IMO nie warto.
-
Pal licho te 30-kilka zlotych za winietke. Jade tam w swieta i priorytetem dla mnie jest jak najszybsze pokonanie odcinka Warszawa - Neu-Reisenberg , a przez czechy i slowacje chyba najszybciej.