Witam
Mialem okazje pobawic sie programem i jestem zachwycony. Nie mowie tu o danych mapowych ale o szeroko pojetym UI. Dochodze do wniosku, ze zamiast meczyc sie z kolejnymi wersjami chlopaki z AM powinni poporstu kupic ten engine i pozwalniac swoich programistow. Program zajmuje 5 MB w pamiecie, przewijanie map dziala szybciej nawet w widoku 3d (ktory jest genialny), klawiaturke ekranowa ma w qwerty, algorytmy wyznaczania tras dzialaja rewelacyjnie (szybka, krotka i ekonomiczna) co jednak moglo byc wynikiem ubogiej bazy mapowej (nie trafilem do lasu bo lesnych duktow penwie nie ma

), sa tam wszystkie opcje o jakie moznaby prosic AM (lece po kolei przegladajac menu):
- Tryb bezpieczny (w czasie jazdy nie pozwala na obsluge nawigacji

) ktory mozna wylaczyc ale soft wystosuje odpowiednie ostrzezenie.
- Chetnie odwiedzane miejsca (ustawia sie po wspolrzednych, adresie, historii albo POI) pozwalajace na zdefiniowanie 2 lokacji do ktorych jest blyskawiczny dostep (defaultowo DOM i PRACA).
- Automatyczne kolory w nocy (soft przelacza sie na podstawie danych z GPS i daty!)
- Ostrzeganie o przekroczeniu predkosci (okraslamy widelki procentowo albo w km/h) zalezne od danych mapowych. Dodatkowo mozna okreslic wlasna predkosc (np. ekonomiczna) i takze ustawic dla niej widelki po ktorych program bedzie ostrzegal.
- definiowalna rekalkulacja (reczna - program pyta czy to zrobic, auto lub off)
- praca w poziomie lub w pionie bez przestawiania systemu.
- glosnosc ustawiana dla wszystkiego osobno (dla glosu, interface'u, systemowa [soft przywraca ustawienia systemowe po wylaczeniu urzadzenia] warto dodac ze suwak glosnosci nie odpala systemowego appletu tylko sliczny maly paseczek na ekranie programu.
- glosnosc dynamiczna czyli dostosowanie glosnosci do predkosci pojazdu (ustawiane dla predkosci minimalnej i maksymalnej)
-ustawialny dodatkowy dzwiek przed komunikatem glosowym (podwojny lub pojedynczy)
- ustawialna "sila" algorytmu liczenia tras (szybkie albo optymalne)
- algorytmy dostepne to ekonomiczny, szybki i krotki (dzialaja!)
- ustawiany rodzaj pojazdu [7 rodzajow z rowerem i na piechote wlacznie] (jego ustawienie skutkuje predefiniowanym zestawem ograniczen w wyznaczniu tras - jesli dla pojazdu zmienimy opcje recznie to program to pamieta-)
- Ograniczenia w routingu dotycza drog gruntowych, autostrad, drog platnych, zawracania, drog z potrzebnym zezwoleniem?, promow (hurra!) - po prostu wlaczamy lub wylaczamy dowolnie ww opcje.
Tyle opcji podstawowych, zaawansowanych nie chce mi sie juz pisac ale GUI mozna dowolnie konfigurowac, wybierac tryb mapy (3d, 2d) dla obu trybow pracy softu, definiowac dodatkowe informacje (cos jak w IQue), definiowac podswietlanie (w nocy, w dzien itp), w pelni definiowalne powiekszenie mapy (z 10 roznych opcji), mozliwosc backupow ustawien, ustawialna czulosc rekalkulacji po zjechaniu z trasy (oresla sie tez opoznienie w sekundach zeby wyeliminowac bledy GPS), regulowane (w metrach) unikanie zawracania, mozliwosc wylaczenia przekraczania granic (dla mieszkajacych przy granicy), ustawialna mozliwosc pracy w tle (czy ma odlaczac GPS przy minimalizacji i czy ma dzialac nawigacja glosowa), start automatyczny ( po wlozeniu karty SD), 3 rozmiary pluginu do Today.
Dobra rozpedzilem sie co jest wynikiem ogromnego entuzjazmu. Jesli mozna, zupelnie od podstaw stworzyc taki soft zajmujacy 4 razy mniej miejsca od AM, dzialajacy duzo szybciej i sprawniej i w duzo wiekszym stopniu konfigurowalny i z pelna obsluga paluchami to i dla AM jest nadzieja.
BTW. Jakosc spolszczenia jest tragiczna - prosciej mi bylo konfigurowac program po angielsku...