Beta - mała kiszka z wielkością czcionki "ulicznej"

  • 9 Odpowiedzi
  • 2682 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

tramp

Beta - mała kiszka z wielkością czcionki "ulicznej"
« dnia: Styczeń 02, 2007, 11:55:23 »
jako znany zwolennik najlepszego software'u z niepokojem zauważyłem w trakcie dzisiejszej porannej nawigacji  :), że bety wprowadziły pewną nową jakość :)) w zakresie wyświetlania szczegółów mapowych a mianowicie nie są dostępne już więcej ustawienia szczegółowości map (osobno dla tryby kokpit i map)
natomiast wprowadzono "ultra-inteligentne" wyświetlanie w zależności od zoomu polegające na zmniejszeniu ilości wyświetlanych szczegółów przy odpowiednim oddaleniu a następnie zwiększaniu ilości opisywanych nazwami ulic w miarę zoomowania, oprócz tego teraz nazwy ulic wyświetlane są czcionką o zróżnicowanej wielkości

wnioski praktyczne
(wszystkie doświadczenia przeprowadzano na ultra-szybkiej maszynce N560  :) , uwaga - moje spostrzeżenia nie będą słuszne dla jakichś żółwi :)) )
- poprzednio stosowałem max-detail zarówno w kokpit jak i map. Przeglądanie mapy (działające o trzy klasy i odległość do Księżyca lepiej niż w innych nawigacjach) z ultra-płynnym zoomem i scrolem działało jedwabiście dla wszelkich rejonów poza wielkimi stolicami np. Paryż, Londyn, gdzie ilość szczegółów troszkę dławiła płynność operacji. Było to jednak i tak o pięć klas lepiej :) niż taki TomTom
- obecnie inteligentna funkcja nazwijmy ją inteligent detail-level powoduje, że po stolicach zoomować i scrolować można znacznie płynniej (czytaj porównując do jakiejkolwiek innej nawigacji kosmicznie szybko, nie zapominajmy oczywiście, że iGO wyświetla naprawdę to co trzeba niczym wspaniała mapa cyfrowa bo np. taki Destinator w trybie mapy to tragedia - nie wyświetla np. naz dużych miejscowości i generalnie przeglądanie w nim mapy to porażka kompletna)
Pojawiła się zmienna wielkość oraz kolor czcionki co jest dość fajne - małe uliczki mają jaśniejszą i mniejszą czcionkę
Myślę jednak, że tryb max-detail działający tak jak poprzednio mógłby pozostać w opcjach dla przypadku, gdy taki sobie jeździmy po mapie czegoś szukając :))

PRZEDE wszystkiem jednak zauważyłem dziś z niepokojem, że wprowadzone zmiany spowodowały, że w defaultowym zoomie w trybie kokpit nazwy bocznych uliczek są zbyt małe co nie miało miejsca poprzednio !!! i co nie jest fajne bo np. lecimy sobie Nowym Światem i patrzymy co to za pipidówy :)) odchodzą w lewo i w prawo (bo np. za 500m być może chcemy sobie skręcić) a teraz ciężko odczytać nazwy tych pipidówek bo zbyt inteligentna czcionka zbyt inteligentnie za bardzo się pomniejszyła :((
rozwiązaniem poza szybciutkim chwilowym zwiększeniem zoomu kursorkiem  :) (ale ja ustawiam sobie powrót do domyślnego po minucie) może być zmiana domyślnego zoomu, hmm pokombinuję jeszcze dziś może tu leży pies pogrzebany

*

tramp

Beta - mała kiszka z wielkością czcionki "ulicznej"
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 02, 2007, 21:08:21 »
no niestety po wieczornych testach wychodzi mi na jaw kilka niefajnych ulepszeń ideału - całość została szczerze mówiąc trochę popsuta

dlaczego wprowadzili taką inteligencję  :?: - poprzednio w trybie max detail przy przeglądaniu sobie (z zoomowaniem i scrolowaniam) mapy w tzw. trybie offline-kanapa :)) na maxa uszczegółowionych obszarów czyli wielkich miast dość szybka mniemam maszynka jaką jest N560 dostawała lekkiej zadyszki (przez zadyszkę rozumiemy zadyszeczkę  :) a nia astmę z objawami omdlenia  :) jak w TTN); wymagający user przyzwyczajony do bardzkich szybkich sprzętów, pixli i reakcji  :) widzał malutką (obiektywnie naprawdę minimalną typu sekunda, półtorej max) zwłoczkę
podejrzewam, że na wolniejszych sprzętach zwłoki wynosiły tak jak w TTN na n560  :( czyli dość spore spowolnienia do narysowania rastra bądź mapy a następnie warstwy z drogami itp itd.

stąd manipulują ilością details aby mapę można było przeglądać płynnie na różnych sprzętach; niestety ilość details zawsze jest z lekka dyskusyjna dla jednego mapa pełna szczegółów być musi nawet z lotu ptaka kilometr powyżej terenu :)) a niektórzy żyją z tragicznym pod tym względem Destinatorem i też dają radę  :(

Jak mi się wydaje poziom details w zależności od stopnia zoomu ustalony został dość optymalnie; do tego doszły jednak manipulacje wielkością czcionki, które niestety jednak głównie uładniają mapę a nie ułatwiają percepcję  :( ; wydaje mi się, na 99% bo, żeby dać 100% musiałbym odbyć test symultaniczny; pal to licho w trybie offline-kanapa-map  :) , nazwę ulicy dojrzymy sobie spokojnie; jednak w trybie cockpit i w ferworze nawigacji  :) literki są zbyt małe a poprzednio były idealne

dodatkowe trzy popsute rzeczy  :(
inteligentny super zoom "3D hara kiri, upside down" (nazwa zastrzeżona tramp) a mianowicie (poprzednio chyba tego nie było) lecimy sobie lecimy drogą a tu widać na horyzoncie nasz route end z flagą, patrzymy jak to możliwe bo daleko tam jeszcze przecie a to nasza droga wije się zgodnie z perspektywą 3D a następnie opada tak by było ją widać perspektywicznie dalej ale trochę to ekwilibrystyka, szczególnie widoczne to było w moim przypadku jak dojeżdżałem do ronda i droga odbijająca dokładnie o 90st. w prawo była początkowo (do wyprostowania do pełnego 3D) pokazywana jako skręcająca dużo bardziej w prawo ...
trzecia smutna sprawa  :( to obecnie jak dojeżdżamy do wszelakich poważniejszych manewrów typu skrzyżowanie i jesteśmy już bliziutko manewru to app ustawia nas na mapie tuż przy krawędzi ekranu na dole a poprzednio było chyba inaczej, lepiej zgodnie z regułą 1/4 wielkości ekranu mniej więcej - tak więc strzałki kierunkowe bujały się o na 1/4 wysokości ekranu a nie jak teraz na samym dole
no i czwarta sprawa nie wiem jak było poprzednio ale coś pokręcone jest z defaultowym smart zoomem 60/150m, miniumum już zrobiłem na 80m może zrobię na 100m bo zbliżenia manewrowe są zbyt mocne natomiast 150m max jakby trochę dużo zaś kolejna nastawa możliwa w dół to 100 a to za duża różnica  :(

no dobra tyle smutków, niestety trzeba chyba napisać do programistów bo co jak co ale widząć najnowsze osiągnięcia AM w zakresie sztucznej mgły itp etc :)) przedobrzyli chyba trochę

w każdym razie opisując powyższe chciałem też pokazać jak trudno jest OPTYMALNIE dostroić nawigację do szerokiego zakresu warunków dnia i nocy czy miasta, wsi bądź super szybkiej, prostej jak drut i szerokiej na 5 pasów autostrady
w oryginalnym iGO 2006 mucha nie miała się do czego przyczepić (przy czym włączone tryby max detail i szybka maszynka), teraz w najnowszej becie, która podobna jest już prawie identyczna z finalną nastawy troszkę się spsuły
oczywiście nadal taki TTN to przy tym druga liga ale tego wrażenia optymalnego dostosowania już nie ma  :(  :(  :(

*

tramp

Beta - mała kiszka z wielkością czcionki "ulicznej"
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 03, 2007, 21:49:37 »
dobra jest - pobawiłem się AutoPilotem to raz, dwa posprawdzałam jak tam aktualność najnowszej WE dla TTN - - teraz nie mam już najmniejszych zastrzeżeń do iGO :))))
obróbka danych, algorytm decyzyjny co wyświetlać a co nie oraz tempo wysyłki grafiki na ekran jest na niedoścignionym poziomie  :) po prostu szok w kalesonach :))

a tak serio to rzeczy, które opisałem były takie już poprzednio chyba jednak, jedyne co istotnie chyba się zmieniła to te czcionkowe sprawy  :( ale chyba tylko w map, bo w kokpicie chyba jest jak było
ciuteńkę można by zwiększyć tą czcionkę  :)

nie dziwię się, że Nokia (podobno) wybrała chłopaków z iGO team do jakichś aplikacji GPS w N95 - nie mogli lepiej trafić  :O~

*

Offline AKM

  • **
  • 199
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.forum-akm.net
  • Sprzęt: HTC Kaiser
Beta - mała kiszka z wielkością czcionki "ulicznej"
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 03, 2007, 21:58:01 »
Możesz sam poedytować pliki i spróbować pozmieniać czcionki.
To, poza drobiazgami jak szybkość działania, niezawodność, logika wyznaczania tras, przyjazne międzymordzie i automatyczna zmiana barw dzień-noc, najfajniejsza cecha iGO ;)
Pozdrawiam
AKM

*

tramp

Beta - mała kiszka z wielkością czcionki "ulicznej"
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 03, 2007, 22:11:29 »
nie pisz tak AKM bo jeszcze wpadnie tu Kwieto i nam wyjaśni, że zmiana dzień-noc to on w TT dwoma tapnięciami w ekran robi :))
ale tak serio to fajnie, że ktoś tu wpadł bo już mi się tak samemu dziwnie monologowało  :(
żeby jeszcze te mapy updatneli, szczególnie polską to już by był gicior jak smok  :P
tylko czy to zrobią w ramach iGO2006 oto jest pytanie ?

szczerze mówiąc może niech każą dopłacić po 20/40pln albo np. tak 150 za update całej EU to sobie trochę zarobią, należy im się ALE niech to zrobią online wpłaty wprost do firmy a nie przez pośredników-dystrybutorów bo im zabiorą z tego hieny 50 albo więcej %  :(

*

Offline AKM

  • **
  • 199
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.forum-akm.net
  • Sprzęt: HTC Kaiser
Beta - mała kiszka z wielkością czcionki "ulicznej"
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 03, 2007, 22:21:06 »
Cholera, tak się trochę boję, że jakiś upgrade/update będzie się musiał łączyć ze zmianą karty -> przy obecnej całej Europie na karcie zostało mi 46 MB (po wykasowaniu niewykorzystywanych plików językowych, wcześniej było o ile pamiętam 13). Solidna aktualizacja pożre wszystko.
A gdzieś już czytałem (na NaviFriends?), że zapowiada się edycja iGO na 2 GB-Kartach lub większych.
Acha, bo jeszcze na karcie notowane są gps logi i tracki...
Pozdrawiam
AKM

*

Offline AKM

  • **
  • 199
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.forum-akm.net
  • Sprzęt: HTC Kaiser
Beta - mała kiszka z wielkością czcionki "ulicznej"
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 03, 2007, 22:22:44 »
Acha, jeszcze jedno: odezwałbym się wcześniej, ale mnie zagadałeś ;) :D
Pozdrawiam
AKM

*

Offline AKM

  • **
  • 199
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.forum-akm.net
  • Sprzęt: HTC Kaiser
Beta - mała kiszka z wielkością czcionki "ulicznej"
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 04, 2007, 23:22:35 »
No to, skoro zrobiłeś przerwę, podam Ci mały trick:

otwórz plik "data.zip/config/default.vis", znajdziesz tam np. taką sekcję:
[global]
maxzoom = 530000
;showcityname = 1000
;showhousenum=130

proponuję usunąć średnik przed showcityname, nr domu nie działa na razie,

a także:
;  ------------------------ ROAD NAMES ----------------------------

poniżej znajdziesz właśnie sposób wyświetlania nazw dróg i nazw ulic w zależności od zbliżenia i klasy drogi/ulicy. To daje spore możliwości, oby tylko nie przesadzić z wielkością czcionki, bo nic poza nazwą  nie będzie widać ;)

w sekcji
;-----------------------------------POI----------------------------------

możesz ustawić szczegółowośc wyświetlania (i wielkość czcionki) miejscowości dla różnych poziomów zbliżenia. Przez szczegółowość rozumiem ilośc wyświetlanych klas miejscowości.

No, tyle wygrzebałem przeczytawszy na PDAmill, że ten plik jest ważny
Pozdrawiam
AKM

*

Offline AKM

  • **
  • 199
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.forum-akm.net
  • Sprzęt: HTC Kaiser
Beta - mała kiszka z wielkością czcionki "ulicznej"
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 04, 2007, 23:30:03 »
Jako ciekawostkę:
jeżeli wyedytujesz plik "data.zip/common/navigate.ui" to w sekcji
<script init>
[...]
txtProgress_navigate.hide

Zmiana na ....show spowoduje pokazanie paska postępu trasy (chyba podobnie jak pasek postępu do manewru?)

ui_speed_limit_on_map.hide

Zmiana jw. spowoduje wyświetlenie w lewym dolnym rogu informacji o obowiązującym na danej drodze ograniczeniu prędkości (w formie znienawidzonego znaku drogowego ;))

Oczywiście wszytko powyżej dotyczy iGO 2006 SE Beta
Pozdrawiam
AKM

*

tramp

Beta - mała kiszka z wielkością czcionki "ulicznej"
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 05, 2007, 14:45:51 »
Cytat: "AKM"
No to, skoro zrobiłeś przerwę, podam Ci mały trick:


dzięki za info ale nie tuninguję software'u
gdybym tych informacji potrzebował to bym sobie je znalazł informuję bo mam wrażenie, że jakże wielkodusznie obdzieliłeś mnie tymi informacjami

ale może komuś się przyda  :)