Jako, że koledze MR Q z tematu o podobnym tytule nie chciało się tłumaczyć jego własnej metody i temat został zamknięty to postanowiłem, że ja go przetłumaczę. Oczywiście po naprawiony plik nv należy się udać do kolegi qbanin (MR Q na tym forum) na forum samdroid. Oczywiście należy się tam wcześniej zarejestrować. PM do niego
klik . Orginał solucji w linku poniżej. Jeżeli można to poprosze o przyklejenie tematu dla potomnych.
http://forum.samdroid.net/f28/complete-imei-restore-how-1817/PAMIĘTAJ! Ten temat dotyczy tylko SAMSUNG GALAXY SPICA I5700 i NIE ZADZIAŁA na innych telefonach z serii Galaxy. Przynajmniej na razie.
NIE próbuj użyć załączonych plików na telefonach innych niż SPICA. To może i prawdopodobnie uszkodzi twój telefon!!!Co jest potrzebne:
1. Mózg
2. Przeczytanie FAQ
3. Zalecany Android 2.1
4. Zrootowany telefon
5. PC z działającym ADB tool
6. Wiedza z podstaw linuxa
7. Karta pamięci
8. Kabel USB
9. Właściwy plik bml10.img (załączony do tematu)
10. Właściwy plik efs.img (załączony do tematu)
11. Naprawiony plik nv_data.bin
FAQ
Q: Czy możesz podać swój email??
A: Nie, użyj prywatnej wiadomości.
Q: Czy możesz mi pomóc? Mój numer IMEI to 1234567890.
A: Nie, dopóki nie otrzymam zdjęcia twojego oryginalnego IMEI
Q: @#%#@%#@^#@$% ?
A: Aby się ze mna skontaktować użyj języka Polskiego lub Angielskiego. Nie mówię po chińsku, hindusku itp....
Q: To jest mój plik nv, pomóż mi.
A: Nie potrzebuje twojego pliku NV. Przeczytaj instrukcję!!!
Nie odpowiem na proste pytania typu: jak zrootować telefon, jak sflashować soft, jak zainstalować adb,itp . Zapytaj kogo innego. Ten temat nie jest miejscem na tego typu pytania.
Tutorial krok po kroku:
1. Wyślij mi zdjęcie twojego oryginalnego IMEI z pudełka lub z telefonu (pod baterią). Twój uszkodzony plik nv_data.bin nie jest wymagany. Nie przechodź do następnego kroku zanim nie otrzymasz ode mnie naprawionego pliku nv_data.bin
Aby wysłać mi IMEI, załaduj jego zdjęcie na jakiś hosting zdjęć i wyślij mi link do niego poprzez prywatną wiadomość.
2. Podłącz telefon do PC i wykonaj komendę
adb shell
Powinna pojawić się linia poleceń ADB (Androida).
3. Komendą
mount
sprawdź czy twoja partycja /efs jest zamontowana. Wynik powinien wyglądać tak:
sh-3.2# mount
rootfs on / type rootfs (rw)
tmpfs on /dev type tmpfs (rw,mode=755)
devpts on /dev/pts type devpts (rw,mode=600)
proc on /proc type proc (rw)
sysfs on /sys type sysfs (rw)
tmpfs on /sqlite_stmt_journals type tmpfs (rw,size=4096k)
/dev/stl6 on /system type rfs (ro,codepage=utf8,vfat,fcache(blks)=128,xattr,chec k=no)
/dev/stl5 on /data type rfs (rw,nosuid,nodev,codepage=utf8,vfat,fcache(blks)=1 28,xattr,check=no)
/dev/stl7 on /cache type rfs (rw,nosuid,nodev,codepage=utf8,vfat,fcache(blks)=1 28,xattr,check=no)
/dev/stl10 on /efs type rfs (rw,nosuid,nodev,codepage=utf8,vfat,fcache(blks)=1 28,xattr,check=no) <------- Tej linii szukamy 
/dev/bml8 on /xbin type squashfs (ro)
/dev/block/mmcblk0p2 on /system/sd type ext3 (rw,noatime,nodiratime,errors=continue,data=ordere d) <--------- Opcjonalne, tylko jeśli masz włączone app2sd
/dev/block//vold/179:1 on /sdcard type vfat (rw,dirsync,nosuid,nodev,noexec,uid=1000,gid=1015, fmask=0702,dmask=0702,allow_utime=0020,codepage=cp 437,iocharset=iso8859-1,shortname=mixed,utf8,errors=remount-ro)
4. Jeżeli pogrubiona linia występuje skocz do punktu 11
5. Jeśli pogrubionej linii nie ma ściągnij załączone pliki
6. Rozpakuj je na kartę pamięci (główny katalog), skopiuj też naprawiony przeze mnie plik nv_data.bin.
7. Przełącz się do lini poleceń adb i wykonaj komendę
dd if=/sdcard/bml10.img of=/dev/bml10
8. Uruchom ponownie telefon
9. Uruchom ponownie linię poleceń adb i wykonaj komendę:
dd if=/sdcard/stl10.img of=/dev/stl10
10. Uruchom telefon ponownie i sprawdź czy twoja partycja /efs jest zamontowana (powinna być)
11. Uruchom linię poleceń ADB jeszcze raz i skopiuj twój naprawiony plik nv_data.bin na partycję /efs
cp /sdcard/nv_data.bin /efs
12. Zmień uprawnienia pliku nv
chmod 644 /efs/nv_data.bin
13. Poczekaj 5-10 sekund, odłącz telefon od PC-ta, i wyjmij baterię. Nie zamykaj androida poprzez normalne wyłączenie telefonu!!!
14. Uruchom telefon ponownie, poczekaj aż system wystartuje i sprawdź swój imei. Powinien już być naprawiony.
Pamiętaj! Nie udostępniaj nikomu swojego pliku NV_DATA.BIN! Zawiera twój IMEI!!! Jeżeli ktoś inny użyje tego pliku twój operator może zbanować twój imei jako zduplikowany w sieci!!!
Wielkie dzięki dla emirer za pomoc jako tester. Nie dokonałbym tego bez niego.Jeżeli doceniasz moją pracę możesz przesłać mi darowiznę:Darowizna