PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych

Windows Mobile (Classic, Professional, Standard), Windows Phone 6.x oraz 7/8.x/10 => Pocket PC z telefonem - ogólnie (WM Professional/WP6.x) => i-mate => Wątek zaczęty przez: madmaq w Sierpień 21, 2009, 10:50:08

Tytuł: Mwg 501 Ubiquio - problem z grafika
Wiadomość wysłana przez: madmaq w Sierpień 21, 2009, 10:50:08
Witam,
posiadam PPC taki jak w temacie, to jest klon JAQ-3 lub odwrotnie, chciałem odpalić palm heroes, odpala się jak klikam to gra chodzi, ale obraz jest poszarpany i powielony, jakaś pomoc by się przydała ;)
Tytuł: Odp: Mwg 501 Ubiquio - problem z grafika
Wiadomość wysłana przez: olmeca w Sierpień 21, 2009, 16:28:30
pracuja nad tym problemem i tyle informacji w temacie palmheroes i jaq3
Tytuł: Odp: Mwg 501 Ubiquio - problem z grafika
Wiadomość wysłana przez: FrEeZz w Sierpień 21, 2009, 22:49:51
pracuja nad tym problemem i tyle informacji w temacie palmheroes i jaq3

byłbym wdzięczny :) bo też chciałbym nareszcie mógł odpalić ta grę na jaq3
Tytuł: Odp: Mwg 501 Ubiquio - problem z grafika
Wiadomość wysłana przez: olmeca w Sierpień 21, 2009, 23:45:22
watek na ichniejszym forum poruszajacy sprawe jaqa http://www.palmheroes.com/viewtopic.php?t=1384 i nie Ty jeden bedziesz wdzieczny, ale na nich przelozenia nie mamy zeby prace popchnac do przodu

Tytuł: Odp: Mwg 501 Ubiquio - problem z grafika
Wiadomość wysłana przez: Raptor-1 w Sierpień 22, 2009, 08:33:47
Ktoś probował palm heroes w wersji 1.04?
Niestety, tymczasowo cierpię na brak karty pamięci - a gra zajmuje 15mb.
Tytuł: Odp: Mwg 501 Ubiquio - problem z grafika
Wiadomość wysłana przez: olmeca w Sierpień 22, 2009, 11:09:53
nie dziala poprawnie - problem z grafika
Tytuł: Odp: Mwg 501 Ubiquio - problem z grafika
Wiadomość wysłana przez: madmaq w Sierpień 24, 2009, 09:28:55
no to powiem tak...

3 dni siedzenia i czytania różnorakich for, w końcu pomyślałem tak:

JAQ3 ma TI OMAP 850 czyli niby lepszy od mojego TI OMAP 750. Na mgsm.pl piszą, że mam niby 200MHz :D ale nie ważne, najpierw myślałem że to chodzi o grafikę bo gdzieś wyczytałem że nie ma wsparcia dla grafiki, to szukałem jakiś sterowników. Przy chęci zagrania w moorhuhn zainstalowałem .NET Compact Framework 3.5 i gierka poszła (pisze o tym bo może ten .NET jest potrzebny). Palm heroes dalej nie szły. To wziąłem pod lupę procesor. Niby 200Mhz, a jednak nie 200 D: Po zainstalowaniu XCPUScalar chciałem podkręcić procesor. Ustawiłem go na maksa. Jak się okazało pokazało max 195MHz, a jak gdzieś piszą nimy standard to 200:P, ale pisząc dalej po podkręceniu procka do 195MHz spróbowałem odpalić grę i co... działa jak meserszmit :DD

A rozwiązanie jest takie:
1. Podkręcić procesor na maksa programikiem XCPUScalar
2. Zainstalować Palm heroes 1.04 demo lub wersje z kluczem z jakiegoś wareza
3. Ustawić w opcjach wyświetlacza na portrait, czyli żeby patrzeć na obraz w telefonie obróconym o 90° w prawo
4. Uruchomić grę ale tego execa z nazwą Safe mode
5. Cieszyć się grą !!

Gdyby nie podziałało to spróbujcie zainstalować .Net Compact Framework 3.5 i powtórzyć kroki od 1 do 5

Pozdrawiam,
Maciej

P.S. jak ktoś spróbuje to zrobić moim sposobem to niech opisze rezultat, mi tak przynajmniej działa.

Jeśli ktoś nie wierzy, to wieczorem po pracy mogę wrzucić zdjęcia :P
(http://img43.imageshack.us/img43/8189/12689913.jpg)
(http://img31.imageshack.us/img31/5972/69031271.jpg)
(http://img200.imageshack.us/img200/6030/82979346.jpg)

Nie wytrzymałem i wrzuciłem w trybie przyśpieszonym :P
Tytuł: Odp: Mwg 501 Ubiquio - problem z grafika
Wiadomość wysłana przez: olmeca w Sierpień 24, 2009, 20:38:09
Zainstalowalem herosow troche w inny sposob - zainstalowalem net CF, ale chyba nie ma on tutaj znaczenia(IMO), obrucilem ekran i odpalilem z linku na safe mode i dziala bez podkrecania procesora
Tytuł: Odp: Mwg 501 Ubiquio - problem z grafika
Wiadomość wysłana przez: madmaq w Sierpień 24, 2009, 22:18:49
bo masz 850 a ja 750, mi bez podkrecania nie trybi, a Wam z JAQ3 widocznie tak, także da się pograć :D
Tytuł: Odp: Mwg 501 Ubiquio - problem z grafika
Wiadomość wysłana przez: Raptor-1 w Sierpień 25, 2009, 00:06:45
No nie wiem, zainstalowałem neta .3.5 i z podkręcaniem czy bez dalej krzaczy. Działa, ale wygląda jak pokaz slajdów.
Mam JAQ3, ale dajmy na to, TCPMP pokazuje mi w opcjach taktowanie procesora rzędu 166mhz.
XCPUScalar niewiele pomaga, nic, będąc precyzyjnym.
Mam WM 6.0 z dodatkami od deloitle, az tak by zwalniały zabawe?
20mb wolnego ramu, coś mi tu nie gra.

(Odpalam chyba w safe mode, bo skrótem z "*_nofb.exe")
Tytuł: Odp: Mwg 501 Ubiquio - problem z grafika
Wiadomość wysłana przez: madmaq w Sierpień 25, 2009, 07:05:35
mi hula z gołym WM 6 ENG na Mwg 501, zapytaj olmeca co on ma na swoim JAQ3, no i czy uruchamiasz w trybie portretowym wyświetlacza?
Tytuł: Odp: Mwg 501 Ubiquio - problem z grafika
Wiadomość wysłana przez: Raptor-1 w Sierpień 25, 2009, 10:17:30
No odpalam na portretowym, obróconym o 90* w prawo, czyli klawiature mam po prawej stronie.
XCPUscalar ustawiony na 195mhz.
Gdy ruszam się heroesem to każda "kropka" ruchu wyświetla się jako obraz, co pół sekundy, autentycznie Panowie, pokaz slajdów.

ED: Jak obracacie ekran? settings/system/screen? Czy przez jakiś plugin?
Kolejne pytanie, zainstalowałem .Net Compact Framework 3.5 na karcie pamięci, robi to jakąś różnicę?
Tytuł: Odp: Mwg 501 Ubiquio - problem z grafika
Wiadomość wysłana przez: olmeca w Sierpień 25, 2009, 11:02:35
Mam oficjalny WM 5.0 od i-mate, ekran obracany o 90o heroesi odpalaja sie w safe mode i dzialaja, na skakanie grafiki nie narzekam da sie przyzwyczaic. Moze jeszcze sprawdze czy na tej samej zasadzie da sie odpalic Orions Legend of Wizzard.
Tytuł: Odp: Mwg 501 Ubiquio - problem z grafika
Wiadomość wysłana przez: madmaq w Sierpień 25, 2009, 11:13:18
mi się odpalają orionsi na tej zasadzie :D kombinuj kombinuj a wykombinujesz :D

palm heroes działają mi płynnie, ale orions to może z jakies 5 fps
Tytuł: Odp: Mwg 501 Ubiquio - problem z grafika
Wiadomość wysłana przez: Raptor-1 w Sierpień 25, 2009, 11:38:22
To ja już sam nie wiem. Ocipiałem, za przeproszeniem x)
Jak dopadnę aparat to wrzucę na youtube film z mojej "rozgrywki" w palm heroes.
Tytuł: Odp: Mwg 501 Ubiquio - problem z grafika
Wiadomość wysłana przez: madmaq w Sierpień 25, 2009, 12:57:08
podajcie jak możecie tytuły gier które są w Waszym mniemaniu warte zagrania, a które nie chodzą tak jak niby palm heroes, pokombinowałbym coś :)
Tytuł: Odp: Mwg 501 Ubiquio - problem z grafika
Wiadomość wysłana przez: Raptor-1 w Sierpień 25, 2009, 14:11:35
Jak chcesz to możesz przyłączyć się do mojej krucjaty odpalenia gier z Game Boya :P
Gnuboy i GameGear na razie odmawiają posłuszeństwa, ale nie kombinowałem z nimi za dużo.
Gnuboy świruje i nie chce się odpalić w landscape, a gamegear wyłącza się przy próbie odpalenia romu
Tytuł: Odp: Mwg 501 Ubiquio - problem z grafika
Wiadomość wysłana przez: madmaq w Sierpień 25, 2009, 14:27:03
ok. w takim razie popróbuje, ale wydaje mi się że uciągnie tylko gb może gbc, gba to pewnie pomażyć można z ala 200Mhz

Potestowałem troche PocketGnuboy'a no i musze stwierdzić, że przy lekkim frameskipie i braku dźwięku da się pograć :)

Screen poniżej, a później jak dam radę to wrzucę filmik na youtube jak gra działa z dźwiękiem

(http://img207.imageshack.us/img207/7416/84015534.jpg)

a właśnie, versia PocketGnuboy'a to 1.20, ekran przed uruchomieniem oczywiście przestawiony na portretowy i procesor podkręcony XCPUScalar'em na maksa, ustawienia ekranu: screen - 240x216 antialiasing, frame skip - 5 (10fps), audio - enable 11kHz mono 8bits, audio buffewrs - 4 (A), w preferencjach wyłączone use gsgetfile.dll i GAPI w sumie to wszystko odznaczone (wyłączone)



w opcji ekranu landscape też da się uruchomić ale ucina ekran :P a i w mniejszej rozdzielczości w pocketgnuboy 160 x144 gra popierdyka bez zacięć :)

link do youtube - pocketgnuboy z dźwiękiem
http://www.youtube.com/watch?v=DndD0jHUFpU (http://www.youtube.com/watch?v=DndD0jHUFpU)

a i Raptor jak te Twoje dodatki działają w tle jako ukryte procesy to zżera Ci procka i może temu Ci nie idzie :)