[Wydzielony] O dredach i nie tylko ...

  • 80 Odpowiedzi
  • 17579 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline wikrap1

  • *****
  • 1162
  • Płeć: Mężczyzna
    • www.mtbrowery.pl.tl
  • Sprzęt: atari portfolio/wizard /g900/Nokia e51
Odp: [Wydzielony] O dredach i nie tylko ...
« Odpowiedź #60 dnia: Styczeń 16, 2009, 21:29:39 »
Ja mówiąc o techno mam na myśli np. http://www.youtube.com/watch?v=TtG_EpbNb2k
a jak ludzie słyszą "techno" myślą o http://www.youtube.com/watch?v=QqktBvcqF2A
Różnica jest chyba oczywista.

Z miesiąc temu na 2 kawałek powiedziałbym "techno" a dzisiaj mówię trance :grin:

A ten 1-szy utwór to jakaś masakra jest xD rodem z audacity :P

*

Offline grb

  • Ekspert UMPC
  • ***
  • 347
  • Płeć: Mężczyzna
    • My tunes
  • Sprzęt: Samsung i600, MSI Wind, Wibrain B1
Odp: [Wydzielony] O dredach i nie tylko ...
« Odpowiedź #61 dnia: Styczeń 16, 2009, 21:43:44 »
Trance? To jest euro trance. Prawdziwy trance jest tutaj http://www.youtube.com/watch?v=6FTBLQRbh2A Diametralna różnica...

*

Offline wikrap1

  • *****
  • 1162
  • Płeć: Mężczyzna
    • www.mtbrowery.pl.tl
  • Sprzęt: atari portfolio/wizard /g900/Nokia e51
Odp: [Wydzielony] O dredach i nie tylko ...
« Odpowiedź #62 dnia: Styczeń 16, 2009, 21:56:58 »
Dobra poddaje się, sam nie wiem czego słucham :E była taka śmieszna strona z drzewkiem i były wszelakie odłamy muzyki, zna ktos może? to sie podszkolę :wink: Widziałem ją pare lat temu :mrgreen:

*

Offline grb

  • Ekspert UMPC
  • ***
  • 347
  • Płeć: Mężczyzna
    • My tunes
  • Sprzęt: Samsung i600, MSI Wind, Wibrain B1
Odp: [Wydzielony] O dredach i nie tylko ...
« Odpowiedź #63 dnia: Styczeń 16, 2009, 22:19:57 »
Ja mówiąc o techno mam na myśli np. http://www.youtube.com/watch?v=TtG_EpbNb2k
a jak ludzie słyszą "techno" myślą o http://www.youtube.com/watch?v=QqktBvcqF2A
Różnica jest chyba oczywista.

Jeśli na drugi kawałek mówisz trance to obawiam się, że Ci nie pomogę. Moim zdaniem wszystkie te "Manieczki" to wypaczenie muzyki elektronicznej, które bezprawnie nazywane jest mianem techno, trance czy czym tam jeszcze, a stworzone tylko po to żeby wyjść z podziemia i zarobić na tym kasęi żeby się podobał jak najliczniejszym masom.
Napisane: Styczeń 16, 2009, 22:06:45
Znalazłem rozwiązanie dla Ciebie
http://techno.org/electronic-music-guide/
Trochę to skomplikowane ale ktoś się napracował, i chyba nawet nieźle wyszło

*

Offline wikrap1

  • *****
  • 1162
  • Płeć: Mężczyzna
    • www.mtbrowery.pl.tl
  • Sprzęt: atari portfolio/wizard /g900/Nokia e51
Odp: [Wydzielony] O dredach i nie tylko ...
« Odpowiedź #64 dnia: Styczeń 16, 2009, 22:25:05 »
Tamta stronka była w podobnym stylu, może i nawet to ta sama :P ojejku , to chyba na ferie odłożę :E i jeszcze po angielsku :terrified: Rozkodowywać to teraz :E niee chyba dam se z tym spokój, już wole nie wiedzieć czego słucham :swirus:

co do manieczek, to niektóre kawałki nie są takie złe nawet, to jest już kwestia bardziej gustu :P
« Ostatnia zmiana: Styczeń 16, 2009, 22:34:04 wysłana przez wikrap1 »

*

Offline grb

  • Ekspert UMPC
  • ***
  • 347
  • Płeć: Mężczyzna
    • My tunes
  • Sprzęt: Samsung i600, MSI Wind, Wibrain B1
Odp: [Wydzielony] O dredach i nie tylko ...
« Odpowiedź #65 dnia: Styczeń 16, 2009, 22:38:54 »
No zgadzam się, ja się tylko czepiam żeby to było odpowiednio nazywane. A w tym przewodniku nie trzeba nic nawet czytać, do każdego gatunku jest po kilka kawałków jako przykład.

*

Offline cynik

  • ****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
  • Voerboer
  • Sprzęt: Loox 720, SE K750
Odp: [Wydzielony] O dredach i nie tylko ...
« Odpowiedź #66 dnia: Styczeń 16, 2009, 23:37:53 »
A tak z ciekawosci zaptam - znacie kogos kto ma dredy i jednoczesnie ma wiecej niz dajmy na to 21 lat? Zawsze mi sie wydawalo, ze z tego sie wyrasta.

*

Offline ornitolog

  • *****
  • 2466
  • Płeć: Mężczyzna
    • Odkrywczy
  • Sprzęt: Nokia Lumia 630
Odp: [Wydzielony] O dredach i nie tylko ...
« Odpowiedź #67 dnia: Styczeń 16, 2009, 23:43:10 »
powiem ci że znam troche takich osób, nie koniecznie są to moi znajomi ale znam takie osoby

*

Offline grb

  • Ekspert UMPC
  • ***
  • 347
  • Płeć: Mężczyzna
    • My tunes
  • Sprzęt: Samsung i600, MSI Wind, Wibrain B1
Odp: [Wydzielony] O dredach i nie tylko ...
« Odpowiedź #68 dnia: Styczeń 16, 2009, 23:48:41 »
Ja :D

*

Offline macholl

  • ***
  • 274
  • Płeć: Mężczyzna
  • woojek mierzej, elo.
    • Moje zdjęcia
  • Sprzęt: Mio168, x51v, Samsung i600
Odp: [Wydzielony] O dredach i nie tylko ...
« Odpowiedź #69 dnia: Styczeń 17, 2009, 15:04:02 »
Nie wiem jak inni, ale ja np chce mieć dredy bo oprócz tego, że mi sie podobają, to sa tak jakby katolik nosił krzyżyk na szyi czy jezusa w portfelu (przynajmniej dla mnie) - czy z tego się wyrasta?
:)
Wizard -> p526 -> hx4700 -> Universal -> x51v :)
do tego mio168, i600 :)

Regulamin - potrzebna zgoda administracji

*

Offline re_

  • *****
  • 4165
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Galaxy S2, Galaxy Tab 10,1", i5800, Nokia E6
Odp: [Wydzielony] O dredach i nie tylko ...
« Odpowiedź #70 dnia: Styczeń 17, 2009, 16:47:04 »
a co dready maja wspolnego z religia? jakies rastafara, jah i inne dziwadla slyszalem, tam sie ponoc wierzy, ze po smierci sie idzie do kenii i sie z bambusami zyje.

*

Offline macholl

  • ***
  • 274
  • Płeć: Mężczyzna
  • woojek mierzej, elo.
    • Moje zdjęcia
  • Sprzęt: Mio168, x51v, Samsung i600
Odp: [Wydzielony] O dredach i nie tylko ...
« Odpowiedź #71 dnia: Styczeń 17, 2009, 16:59:03 »
A ja słyszałem że księża gwałcą małych chłopców a papież to ubóstwia noworodki  :|
co za średniowieczne myślenie...
Wizard -> p526 -> hx4700 -> Universal -> x51v :)
do tego mio168, i600 :)

Regulamin - potrzebna zgoda administracji

*

Offline Tymon

  • ***
  • 356
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wroclove :)
    • http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=3463311
  • Sprzęt: LG L7, SE P900
Odp: [Wydzielony] O dredach i nie tylko ...
« Odpowiedź #72 dnia: Styczeń 17, 2009, 20:40:29 »
odnosnie dreadow :D jak widac po avatarze mialem kiedys, wytrzymalem tylko 1,5 miesiaca, bo bylo to tylko na wakacje :) co do mycia, moja kolezanka myje wlasciwie sama skore glowy raz na 3-4 dni i jest spoko, nie odczuwam zadnych nieprzyjemnych zapachow ;) tylko mowi, ze trzeba szamponem dla dzieci, bo on nie "wygladza" wlosow, dzieki czemu dreadlocki sie nie rozplatuja :)
Ale dready polecam kazdemu, kto ma odrobine cierpliwosci, bo to naprawde zajefajna fryzura :D ja sie super w nich czulem :D
Częstochowa,Opole,Wrocław :D

*

Offline bern

  • *****
  • 1156
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: eee 1201N. htc Desire
Odp: [Wydzielony] O dredach i nie tylko ...
« Odpowiedź #73 dnia: Styczeń 18, 2009, 17:10:06 »
A tak z ciekawosci zaptam - znacie kogos kto ma dredy i jednoczesnie ma wiecej niz dajmy na to 21 lat? Zawsze mi sie wydawalo, ze z tego sie wyrasta.

z wszystkiego sie wyrasta a jak nie wyrasta to przynajmniej mozna poszukac odmiany. 4miesice temu skonczylem 21, dzis scialem ostatnie dwa dready ;P

skoro kazdy dredziarz opowiedzial swoja historyjke to i ja doloze swoje 3 grosze- w gim stwierdzilem ze chrzanie strzyzenie i wlosy zaczely sobie rosnac ale ze bylem przerazliwie chudy i wlosy mialem krecone to (temat poruszany wczesniej) zaczalem  wygladac jak homo/emo (choc wtedy to nie bylo takie popularne na ulicach) wiec zaczely sie eksperymenty i tak skonczylem z brodka, irokezem i dreadami z tyl glowy w najbardziej "ortodoksyjnym" okresie ;) po 4 latach noszenia dreadow (12szt. z tyl glowy) stwierdzilem pewnego dnia ze trzeba je sciac i scialem. nie dlatego ze sie legly w nich robaki czy dlatego ze mialem problemy na uczelni/w pracy - nigdy w zyciu - poprostu potrzebna byla odmiana jakas.

co do szkoly - jak przyszedlem pierwszy raz wygolony z dreadami, glanami i spodniami w pasy to sie mnie jakas nauczycielka przestraszyla i pobiegla do dyrektorki ale ta szybko sie dowiedziala ze niezle sie ucze i wszystko rozeszlo sie po kosciach. jak mi kazali sciac to powiedzialem zeby sobie wczesniej poradzili z glanami, koszulkami iron maiden, spodniami z pampersem i wszedobylskimi "legajzit"kami hiphopowcow/quasimurzynow jako takimi samymi "oznakami przynaleznosci do subkultury"
na uczelni kiedy jedna Szanowna Pani Doktor zapytala czy scialbym dready gdyby powiedziala ze nie dostane zaliczenia to tylko sie usmiechnalem i powiedzialem ze nie. nie bylo oczywiscie najmniejszych problemow z zalką.

co do muzyki jakiej slucham to strasznie wkurzajace bylo wieczne sluchanie "ja nie slucham takiej muzyki jak ty, reggae nie dla mnie" tylko dlatego ze nosze dready. moj gust muzyczny zmienial sie przez lata w miare jak sie rozwijalem i poznawalem nowe zespoly i lubie reggae, rage, punk, rock i wlasciwie wszystko co nie jest wiesniackie w moim pojeciu (wiekszosc polskich zespolow granych w radiach - jakos nie moge pojac jak w ogole mozna sluchac feela czy andrzejewicz) aktualnie np slucham kreftwerk'a i juno reactor, wybieram sie na koncerty ksu i east west rockers.
moze cos w tym jest ze dready sa oznaka przynaleznosci do rastów i ze osoba wybierajaca dready na glowie slucha reggae i pali jointy ale dla mnie to fryzura jak kazda inna.

co do mycia - nigdy nie mialem nawet 6dni bez mycia glowy - poprostu nie wytrzymalbym dluzej. zawsze mylem cale dready zwyklym szamponem - schly dluzej i krecily sie smiesznie ale nigdy nie zalezalo mi na rownych i prostych bacikach. przez pierwsze 3 lata nie musialem tez sie zupelnie martwic o szydelkowanie - same odrastały ladnie zbite.

moge jeszcze dorzucic ze bylem harcerzem i konczylem kursy rozne instruktorskie i prowadzilem druzyne i rodzice nigdy nie mieli problemow z tym ze powierzaja mi swoje dzieci pod opieke (nawet kiedy okazalo sie ze czesc moich podopiecznych ma coraz to bardzie wymyslne fryzury). ze niezgodne z regulaminem jakos uslyszalem tylko pare razy i to przy okazji jakis defilad 3majowych od starych prykow :P

moja Szanowna Rodzicielka ostanie 7 lat nazywa okresem Buntu i Wypatrzen ale widze ze dready nie tylko tak powstaja ale sa planowane i odkladane tak aby nie draznic rodzicow. w takim razie moge stwierdzic ze nie sa one zwiazane z zadnym okresem zycia :P

ło ale sie rozpisalem. podsumowujac- stereotypy zawsz beda bo ludzie lubia sobie ulatwiac zycie nie zastanawiajac sie nad zbyt wieloma sprawami a fryzury juz dawno przestały oznaczac przynaleznosc do jakiejs subkultury (ktore z reszta rozmyly sie mocno lub zanikaja)

teraz sie okaze czy to dready mi tak pomagaly zawsze zalatwiac wszystko na uczelni bo bylem rozpoznawalny czy naprawde jestem wygadany ;P
« Ostatnia zmiana: Styczeń 18, 2009, 17:17:28 wysłana przez bern »

*

Offline re_

  • *****
  • 4165
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Galaxy S2, Galaxy Tab 10,1", i5800, Nokia E6
Odp: [Wydzielony] O dredach i nie tylko ...
« Odpowiedź #74 dnia: Styczeń 18, 2009, 20:28:03 »
A ja słyszałem że księża gwałcą małych chłopców a papież to ubóstwia noworodki  :|
co za średniowieczne myślenie...
bo gwalca ;) zadne sredniowieczne, po prostu nie znam tego i napisalem ci co o tym wiem, a skoro masz glebsza wiedze to moze bys nas wszystkich tu oswiecil jaki zwiazek maja dready z religia, ja chetnie sie czegos nowego dowiem :) na pewno sie nie przerzuce ale od nadmiaru wiedzy czlowiek nei glupieje :)

*

Offline kristoff_sz

  • ***
  • 428
  • Płeć: Mężczyzna
  • I śmieszno i strasznie!
  • Sprzęt: HTC TyTN II (Kaiser KAIS130)
Odp: [Wydzielony] O dredach i nie tylko ...
« Odpowiedź #75 dnia: Styczeń 19, 2009, 08:56:47 »
"Dredy - noszenie „dredów”, czyli grubo splecionych włosów, jest prawdopodobnie zapożyczone z hinduizmu, zwłaszcza, że w etiopskiej wersji rastafari dredy były początkowo nieobecne. Noszenie dredów ma znaczenie symboliczne. Dredy są symbolem Lwa Judy, czyli nieustraszonego mesjasza, wyrazem protestu przeciw „siłom Babilonu” i znakiem „powrotu do natury” gdyż w Starym Testamencie, w Pięcioksięgu Mojżeszowym jest wzmianka o ścinaniu włosów i goleniu się. Dredy wywodzą się także z plemion Afryki, które to nosiły dredy aby upodobnić się do lwa, który jest uznawany za króla zwierząt."

Źródło: Wikipedia :P

Otóż zrobiłem mały research, ale nie znalazłem tego, o czym mówiło mi kilku moich znajomych.

A mianowicie dowiedziałem się (to może być miejska legenda :P), że rastafarianie, aby zjednoczyć się ze sobą jako bracia "wymieniają" się tymi "lokami" i przypinają sobie do włosów lok pojednanego ;).

Ponadto stereotyp a subkultura to dwa różne pojęcia.

Jak już wspominamy o metalach to stereotyp wygląda tak: czarny mroczny typ, neandertal, długie brudne włosy, śmierdzący owłosiony goryl, muzyka: "o mój boże, co to jest?!" "szarpidruty" etc.

Zaś subkultura tak: Grupa (często inteligentnych [nie piszę tego, żeby komuś ubliżyć, ale taką tendencję rzeczywiście zauważyłem]) ludzi, często grających na instrumentach (niekoniecznie tylko na gitarach ;) ) wymieniającymi się poglądami itp itd.

Są też oczywiście cechy wspólne (ubiór[choć też nie zawsze] etc.)

[Ja zaprzeczam zaś obydwu pojęciom. Metal uwielbiam [gram też na perkusji ;)], ale ubieram się specyficznie (noszę kapelusze np) i nie ciągnie mnie na koncerty bo nie lubię dużych skupisk ludzkich i dużo można by jeszcze wymieniać. Ponadto nie tylko metalem człowiek żyje. Słucham niemalże każdego rodzaju muzyki, jeśli da się znaleźć kawałki bardziej skomplikowane muzycznie i kompozycyjnie niż bum umcyk ;)]

Jednak nigdy nie zrozumiem dlaczego właśnie większość ludzi zamyka się na muzykę. Czy jest to spowodowane naciskiem społecznym, czy też może rzeczywiście mocno "ograniczonym" gustem.

Pozdrawiam
Kaiser (KAIS 130)
ROM:   APR16 Dutty's WM6.1
Radio: 1.58.16.27
SPL:    3.56.HARD

*

Offline ornitolog

  • *****
  • 2466
  • Płeć: Mężczyzna
    • Odkrywczy
  • Sprzęt: Nokia Lumia 630
Odp: [Wydzielony] O dredach i nie tylko ...
« Odpowiedź #76 dnia: Styczeń 20, 2009, 14:04:02 »
Cytuj
w Pięcioksięgu Mojżeszowym jest wzmianka o ścinaniu włosów i goleniu się.
nie wiem jak jest napisane na wikipedii ale w Pięcioksięgu Mojżeszowym jest wzmianka o nieścinaniu włosów i niegoleniu się. Zakaz ten rzeczywiście istnieje, ale nie dotyczy wszystkich rastamanów, a jedynie tych, którzy złożyli śluby Nazirejskie.
Cytuj
A mianowicie dowiedziałem się (to może być miejska legenda ), że rastafarianie, aby zjednoczyć się ze sobą jako bracia "wymieniają" się tymi "lokami" i przypinają sobie do włosów lok pojednanego .
pierwszy raz o tym słysze i wydaje mi się że to jest legenda :wink:

*

Offline kristoff_sz

  • ***
  • 428
  • Płeć: Mężczyzna
  • I śmieszno i strasznie!
  • Sprzęt: HTC TyTN II (Kaiser KAIS130)
Odp: [Wydzielony] O dredach i nie tylko ...
« Odpowiedź #77 dnia: Styczeń 20, 2009, 15:17:31 »
pierwszy raz o tym słysze i wydaje mi się że to jest legenda :wink:

Nie wiem, ale kiedyś miałem wrażenie, że widziałem człowieka, z dredem innym niż wszystkie i "umieszczonym" niżej niż pozostałe. Ale tak jak mówie, to tylko zasłyszana teoria (ale to co widziałem, nie :P )
Kaiser (KAIS 130)
ROM:   APR16 Dutty's WM6.1
Radio: 1.58.16.27
SPL:    3.56.HARD

*

Offline ornitolog

  • *****
  • 2466
  • Płeć: Mężczyzna
    • Odkrywczy
  • Sprzęt: Nokia Lumia 630
Odp: [Wydzielony] O dredach i nie tylko ...
« Odpowiedź #78 dnia: Styczeń 20, 2009, 15:22:55 »
wydaje mi się ze te dredy inne niż wszystkie to były po prostu doczepione dredy w celu przedłuzenia

Odp: [Wydzielony] O dredach i nie tylko ...
« Odpowiedź #79 dnia: Sierpień 31, 2021, 15:58:40 »
Dzień dobry!

Pozwolę sobie odkopać ten wątek, bo porusza on kwestie, które w ostatnim czasie mnie dotknęły.

Mam dredy i niestety pojawił się problem ze szkołą. Dyrektor uznał, że jeśli nadal je będę miała to mnie zawiesi w prawach ucznia. Czy to podchodzi pod dyskryminację? Jak mogę na to zareagować, tak aby mi odpuścił?

Nie planuję żegnać się z dredami.

*

Offline daras28-82

  • *****
  • 2158
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [Wydzielony] O dredach i nie tylko ...
« Odpowiedź #80 dnia: Sierpień 31, 2021, 22:11:23 »
Czy regulamin szkoły zabrania noszenia mopa?
Xiaomi Redmi 9T 4/128+200GB, ThinkPad X240 , Romet ZXT125, Author Kinetic + Mystic...