PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych

Windows Mobile (Classic, Professional, Standard), Windows Phone 6.x oraz 7/8.x/10 => HTC => Pocket PC z telefonem - ogólnie (WM Professional/WP6.x) => Hermes => Wątek zaczęty przez: slicck w Luty 13, 2007, 21:23:13

Tytuł: TyTn w samochodzie
Wiadomość wysłana przez: slicck w Luty 13, 2007, 21:23:13
Witam,
mam pewien problem z moim Hermesem, mianowicie podczas używania w samochodzie z ładowarką USB (Brando 1,25A) telefon ładuje baterię tylko jeśli jest wyłączony. Przy włączonym ekranie zachowuje się tak jakby był nie podłączony.  Sprawdzałem ładowarkę z Wizardem i nie ma takich problemów,  więc chyba nie jest uszkodzona. Hermes ładuje się bez problemów przy ładowarce sieciowej i podczas podłączenia do komputera. Dodam że to już trzecia wersja softu którą sprawdzam i zawsze zachowuje się tak samo.

Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem?
Czy możecie polecić jakąś ładowarkę która działa poprawnie?
Tytuł: TyTn w samochodzie
Wiadomość wysłana przez: jas_pik:: Janusz Piwiński w Luty 13, 2007, 21:41:53
Ładowarka ma prawdopodobnie zbyt małą wydajność prądową tytn potzebuje więcej prądu ( na to wskazują objawy)  :(
Tytuł: TyTn w samochodzie
Wiadomość wysłana przez: slicck w Luty 14, 2007, 08:19:17
W zasadzie jest to bardzo prawdopodobne. Mam tylko jedną wątpliwość ładowarka samochodowa ma taką samą wydajność jak oryginalna sieciowa.
Przynajmniej według tabliczek znamionowych  ;)
Tytuł: TyTn w samochodzie
Wiadomość wysłana przez: KeriM36 w Luty 14, 2007, 08:23:02
slicck
dokladnie to samo jest na spv m3000 i zwyklej ladowarce do motki v3. w trakcie pracy np z nawigacja pobor pradu jest na tyle znaczny ze bateria w ogole sie nie laduje tylko zostaje na tym samym poziomie.

poza tym polecam uzywac ladowarke samochodowa tylko w ostatecznosci poniewaz dosyc szybko mozna "spaprac" sobie bateryjke (glownie to iwdac po tym iz jest strasznie ciepla

pozdrawiam
Tytuł: TyTn w samochodzie
Wiadomość wysłana przez: Claude w Luty 14, 2007, 09:10:31
Hm, nie jestem specem ale od lat uzywam ladowarek samochodowych i to nie w ostatecznosci i nigdy zadnej baterii nie "spapralem" - jakies konkrety poza podwyzszona cieplota ? :mysli:
Tytuł: TyTn w samochodzie
Wiadomość wysłana przez: Jaacek w Luty 14, 2007, 13:33:26
Mialem ten sam problem - ladowarka samoch. od WBT 100, w czasie jazdy z nawigacja musialem podlaczyc ladowanie, bo zdychala bateria. Najpierw zalapalo (dioda + ikonka wskazaly ladowanie), ale za chwile dostalem telefon - i wszystko "przeszlo" z powrotem na baterie. Odlaczanie i podlaczanie nie pomoglo, po pewnym czasie Tytanik "zatonal".
Dopiero wtedy po podlaczeniu wylaczonego do ladowania udalo sie go podladowac, a nastepnie uruchomic. I tak do konca jazdy (na szczescie bez telefonow  :)) ) udalo sie donawigowac (w gorach, nowe miejsce - byloby inaczej z problemami - lub z uzyciem papierowego nawigatora  :)) ).

Wydaje mi sie , ze KERIM36 ma racje - pobor pradu na nawigacji, po BT, jeszcze obsluga telefonu - to za duzo dla takiej ladowarki. Ryzykowne zwlaszcza przy koncu baterii.
Tytuł: TyTn w samochodzie
Wiadomość wysłana przez: Radzu w Luty 14, 2007, 13:47:28
Według mnie może pomogła by wydajniejsza ładowarka, ta którą masz może mieć za słabą wydajność prądową, na alledrogo widziałem takie które reklamowali jako 2A, niewiem czy żeczywiście mają taką wydajność ale warto spróbować.
Tytuł: TyTn w samochodzie
Wiadomość wysłana przez: KeriM36 w Luty 14, 2007, 13:51:53
Cytat: "Claude"
Hm, nie jestem specem ale od lat uzywam ladowarek samochodowych i to nie w ostatecznosci i nigdy zadnej baterii nie "spapralem" - jakies konkrety poza podwyzszona cieplota ? :mysli:


konkrety to u mnie zycie: skoro ja tylko w 99% przypadkow ladowalem spv ladowarka sieciowa, a klienci ladowali tylko w samochodzie i u mnie po roku bateria zachowywala zywotnosc, a w przypadkach osob ladujacych w samochodzie bateria wytrzymywala ok 6-7 miesiecy

nie jestem elektronikiem i moze ktos kto siedzi w temacie to potwierdzi - parametry ladowarek samochodowych sa chyba znaczaco inne w porownaniu do ladowarek sieciowych
Tytuł: TyTn w samochodzie
Wiadomość wysłana przez: slicck w Luty 14, 2007, 15:13:42
Właśnie zamówiłem w zaprzyjaźnionym sklepie ;)  ładowarkę 2A jak tylko ją dostanę do testów to dam znać czy coś się zmieniło  :)
Tytuł: TyTn w samochodzie
Wiadomość wysłana przez: MistrzRC w Luty 14, 2007, 15:49:58
Prosta, nawet chinska ladowarka 2A załatwia sprawe,
akumulator jest ciepły, ale nie ponad norme
Tytuł: TyTn w samochodzie
Wiadomość wysłana przez: tramp w Luty 14, 2007, 16:02:22
na tak  :) tylko pytanie brzmi czy chińska musi mieć 5A, żeby miała rzeczywiste 2A czy też aż 10 :)))
Tytuł: Ladowanie w samochodzie
Wiadomość wysłana przez: MDArek w Luty 19, 2007, 14:57:16
U mnie pomogl reset. Cos mu sie przywiesilo, po resecie juz na samochodowej ladowalo ok. Razem z gps i rozmowami telefonicznymi
Tytuł: TyTn w samochodzie
Wiadomość wysłana przez: emowu w Luty 19, 2007, 22:16:35
Problemem nie jest wydajnosc pradowa - u mnie dziala na 0,5A.
Tytn wykorzystuje dodatkowy pin zlacza mini-B i laduje w 2 przypadkach:
1.gdy wykryje po drugiej stronie kabla urzadzenie "gadajace" z nim np. PC

2.gdy pin 4(nieuzywany zwykle) jest zwarty razem z 5(GND). (Mini-B ma 5 stykow)

Kupilem wtyczke, polutowalem i dziala:-)

zrodlo wiedzy: xda-developers.com:-)

Tam tez jest opisane, ze ladowanie po resecie to bug systemu.
Tytuł: TyTn w samochodzie
Wiadomość wysłana przez: alzail w Luty 19, 2007, 22:30:24
a może da się gdzieś kupić ładowarke już z taką "specjalną" wtyczką?