Zanim zaczniesz zmienieć soft (radio rom) a masz telefon w Orange to przeczytaj, bo możliwe, że kolejna zmiana romu zbiegnie się z czasem zakończenia prac niżej opisanych i będziesz miał mylne wrażenie, że to ten a nie inny radiorom jest super, a to może nie być do końca prawda.
Problem może równeż leżeć po stronie operatora.
Podczas ostatnich wyładowań atmosferycznych wiele BTS`ów ma problemy z utrzymaniem prawidłowej pracy. Objawy są następujące:
- aparat jest nie używany i leży sobie gdzieś spokojnie np. w kuchni na stole.
- zasięg jest cały czas wyświetlany i nie jest to śladowy sygnał tylko np. minimum w zakresie 40 % wskazania graficznego aparatu (lub więcej)
- objawy: brak możliwości połaczenia z numerem, oraz brak możliwości nawiązania połaczeń wychodzących - dziwne komunikaty (abonent czasowo niedostępny - lub inne) oraz sygnały dzwiękowe (przerywany sygnał zajętości itp).
- czasami możliwy jest również efekt "braku pojemności" - opóżnienie w otrzymywaniu SMSów i komunikat "sieć zajęta" (co jest chore jeśli korzystamy z bts`a na jakieś wsi czy małym mieście (dwie ulice na krzyż).
Pomaga zmiana lokalizacji (przejście do innego pomieszczenia) gdzie aparat złapie sygnał z innego BTS`a i ponownie zaloguje się do sieci lub wyłaczenia aparatu i ponowne włączenie.
Objawy dokładnie opisane powyżej miały stacje bazowe: woj. łódzkie gmina Andrespol i Brójce: BTS Andrespol, BTS Brójce, BTS Kurowice.
Dotyczyły wszystkich aparatów pracujących w zasięgu tych stacji.
Podczs prowadzenia prac naprawczych (zdalna przejęcie i restart stacji) kontrola lokalana technika + wymiana elementów i ponowna konfiguracja stacji, objawy były nadal widoczne.
Co ciekawe podczas gdy "pojawiasz" się w zasięgu pracy takiego BTS`a nie ma problemów w normalnej pracy. Problemy pojawiają się gdy jesteś w zasięgu takiego bts`a dłużej (jest to związane z częstotliwością odświeżania numerów przebywających w zasięgu stacji). Sieć "nie widzi" po pewnym czasie numeru i podczas poróby nawiązania z nim połaczenia rozpoczyna wyszukiwanie od ostatniego bts`a, po całej Polsce.
Podczas ponownego połaczenia już nie przeprowadza tej procedury tylko daje przekierowanie na pocztę (jeśli włączona).
Mam TYTNa w wersji SPV M3100 z softem Schap`s 3.30c + radio 1.43.00.00.
Problem był widoczny również na N70 (2 sztuki), N90, N6830. Objawy takie same.
Pomogło zgłoszenie do Orange - w następujący sposób:
1. telefon pod *600 i połaczenie z "panienką"
2. podanie jej polecenia zgłoszenia email`em dokładnych informacji z podaniem typu aparatów, numerów telefonicznych, lokalizacji aparatów, lokalizacji BTS`ów, podaniu informacji o wykonaniu testu krzyżowego we własnym zakresie (zamiana kart USIM między aparatami i ponowne wystąpienie objawów).
3. wiadomość należy kierować do: ZESPOŁU SPECJALISTÓW TECHNICZNYCH PTK CENTERTEL (nie mylić z tą bandą podobno techników zwanych Wsparciem Technicznym BOK - którzy pracują do 22.00) (niech panienka odszuka kto z pracowników tego działu jest podczas rozmowy zalogowany do ich systemu CRM)
Ważne: podać należy koniecznie w treści wiadomości jaką panienka wstukuje hasło: KONTAKT ZE SPECJALISTĄ
Pod koniec proponuje zarządać odczytania całej treści wiadomości przed jej wysłaniem.
Prace naprawcze są prowadzone ciągle w całym kraju i możliwe, że operator już wie o problemach, ale jesteś na końcu listy.
Takie zgłoszenie powoduje, że operator ma 48 godzin na odpowiedz i usunięcie usterek, a nie np. tydzień (co jest normą w tej sieci).
Pozdrawiam.