Odmowa naprawy gwarancyjnej

  • 12 Odpowiedzi
  • 1911 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odmowa naprawy gwarancyjnej
« dnia: Październik 13, 2007, 12:19:41 »
Witam,
wysiadł mi w Hermesie ekran dotykowy (nie reaguje na dotyk - wyświetla się wszystko jak trzeba) oddałem go do serwisu gwarancyjnego a tam odmawiają naprawy informując że "W dostarczonym do naszego serwisu urządzeniu stwierdziliśmy zewnętrzną, nieutoryzowaną ingerencję (nieoryginalna wersja oprogramowania). Informujemy, że zgodnie z powyższym i na podstawie procedur producenta sprzętu, gwarancja na urządzenie jest nieważna."
Czy mają do tego prawo przecież to nie wina softu tylko sprzętu.?? znacie może jakąś prawną interpretacje w końcu w kompie mmogę sobie wgrywać co chce i nikt mi z tego powodu nie odmówi naprawy choćby dysku czy grafiki.
pozdrawiam
homek

*

Offline GrimReaper

  • *****
  • 1177
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: ♠ HTC Topaz   ♥ Lark FreeBird 43.1
Odp: Odmowa naprawy gwarancyjnej
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 13, 2007, 12:26:54 »
Wygląda na to, że mogą unieważnić gwarancję. Trzeba byłoby poczytać szczegółowe jej warunki. A tak na przyszłość :arrow: mając lewy soft na kompie lepiej go usuń zanim oddasz sprzęt do naprawy, gdyż oprócz utraty gwarancji, możesz się spotkać ze smutnymi panami z PG.
Grimi & - Zobacz mnie na GoldenLine

*

Offline cesare

  • *****
  • 1059
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7
Odp: Odmowa naprawy gwarancyjnej
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 13, 2007, 12:48:58 »
[...]
Czy mają do tego prawo przecież to nie wina softu tylko sprzętu.?? znacie może jakąś prawną interpretacje w końcu w kompie mmogę sobie wgrywać co chce i nikt mi z tego powodu nie odmówi naprawy choćby dysku czy grafiki.
[...]

Oczywiscie ze w kompie (do kompa) mozesz wgrywac/instalowac sobie wszystko na co masz ochote,ale........
Producent WCALE nie gwarantuje Ci tego ze to bedzie dzialac ;-)
Producent gwarantuje Ci ze sprzet przez 12/24/36/60 miesiecy bedzie poprawnie dzialal Ci z tym co dostales od niego
, a jesli nie to usunie Ci w w/w okresie bezplatnie usterke

To oczywiscie najprostsze tlumaczenie bez wdawania sie w szczegoly instalacji softu we wlasnym zakresie
Mowiac krotko: dostales sprzet z gdzie OS'em jest Vista i z takim systemem ma trafic do gwaranta
-=- Pożegnanie z firmą HTC-=-

*

Offline Dr2

  • *
  • 81
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Loox n560, mio P550
Odp: Odmowa naprawy gwarancyjnej
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 13, 2007, 12:51:35 »
No niestety, chyba maja racje, ale to zalezy od tego co jest napisane w gwarancji.
Jednak wg mnie nie wszystko stracone, bo mozna jeszcze dochodzic swoich praw z rekojmi, ktora to obowiazuje wszystkich sprzedajacych czy chca czy nie i nie oni okreslaja jej warunki. Problem tylko w tym, ze jak to bywa trzeba miec troche wolnego czasu zeby sie tym zajac :( . O czym sprzedajacy/producenci wiedza i zeruja na tym odmawiajac uwzgledniania reklamacji pod byle pretekstem. Ja bym nie dopusczal bo to z ich strony dranstwo jest.

*

Offline GrimReaper

  • *****
  • 1177
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: ♠ HTC Topaz   ♥ Lark FreeBird 43.1
Odp: Odmowa naprawy gwarancyjnej
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 13, 2007, 13:08:39 »
(...)Ja bym nie dopusczal bo to z ich strony dranstwo jest.

Tu się z Tobą zgadzam, ale czy zdiagnozowanie u kolegi homek_112
Cytuj
(...) nieutoryzowaną ingerencję (nieoryginalna wersja oprogramowania). (...)
nie będzie przeszkodą w dochodzeniu swoich praw na podstawie rękojmi?
Grimi & - Zobacz mnie na GoldenLine

*

Offline Dr2

  • *
  • 81
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Loox n560, mio P550
Odp: Odmowa naprawy gwarancyjnej
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 13, 2007, 23:07:51 »
hmm.... tego nie wiem, ale i tak bym brnal dalej reklamujac wadliwe dzialanie sprzetu (digitizera) a nie urzadzenia. W przypadku odmowy naprawy z w/w powodu chyba bym zazyczyl sobie udowodninia mi, ze zmiana softu spowodowala to uszkodzenie. Nie dajmy sie zwariowac, producent nie do konca w takich przypadkach moze ozekac co jest sluszne a co nie. Co innego gdy po zmianie softu przestaje pracowac np. wifi bo nowy soft ma z taka karta problem. Taka rzecz producenta na pewno nie dotyczy. Jednak mysle, ze w drastycznym np. przypadku wadliwej baterii, ktora w trakcie ladowania eksploduje czyniac szkody czlowiekowi, kazdy normalnie myslacy dochodzilby swoich praw do odszkodowania bez wzgledu na soft jaki byl wgrany.

Odp: Odmowa naprawy gwarancyjnej
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 14, 2007, 10:57:19 »
dzięki za odpowiedzi
myślałem jeszcze o wgraniu oryginalnego softu. Z Erą może być problem jak czytałem na forum "Odbudowa ERA ROM"
ale z oryginalnym HTC nie powinno być problemów - CRC nie jest serwisem Ery tylko HTC więc zobaczymy
pozdrawiam homek

Odp: Odmowa naprawy gwarancyjnej
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 14, 2007, 11:53:35 »
Koledzy. Gwarancja to nie jedyny sposób dochodzenia swoich praw.
Co do Twojego HTC. Masz gwarancę która jest umową cywilno-prawną, którą podpisałeś i jeśli tylko nie łamie ona Polskiego prawa to musisz się jej trzymać jeśli chcesz naprawiać palmptopa z gwarancji. A jak ona jest -ta gwarancja czyli umiowa którą zawarłeś z producentem, bo on Ci dał gwarancję to już trzeba czytać .
Jak już napisałem to nie jedyny sposób dochodzenia swoich praw.
Kolejny zależy od tego czy kupiłeś palmptopa na firmę (faktura) czy jako osoba fizyczna (konsument). Jeśli jako konsument masz ochronę 2 letnią jako konsument.Wpisz w jakijś przegladarce "prawa konsumentów" poczytaj i na podstawie tych przepisów napisz pismo do !!!!! sprzedawcy urządzenia. NIE DO SERWISU bo on Ci sprzetu nie sprzedał i serwis wyznaczony przez HTC zajmuje sie tylko sprawami gwarancyjnymi. Jeśli kupiłeś sprzęt w Erze to tam będziesz musiał go zawieźć. Jeśli będą próbowali Cię " na spuścićs" erwis, nie daj się tylko kaz sobie podpisać drugi egzemplarz pisma ktore przyniesiesz a w którym opisałeś usterkę. Gwarancja nie będzie Ci tu potrzebna za to potrzebny będzie dowód zakupu.

Pozdrawiam Gerard

*

Offline mpivo

  • 43
  • Sprzęt: MDA VARIO II
Odp: Odmowa naprawy gwarancyjnej
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 13, 2008, 11:59:14 »
Witam,

Mam spv m3100 z prawdopodobnie uszkodzonym przednim głośniczkiem, gwarancji na sprzet nie posiadam - a chciałbym go oddać do serwisu i zapłacić za naprawe. Czy sądzicie, że w CRC mogą odmówić mi płatnej naprawy ze względu na to że np mam wgranego nieorginalnego bootloadera, czy też jakiś inny soft?

Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 13, 2008, 12:02:10 wysłana przez mpivo »

*

Offline Slawek_ps

  • **
  • 153
  • Sprzęt: LOOX N520
Odp: Odmowa naprawy gwarancyjnej
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 13, 2008, 12:10:22 »
Witam,

Mam spv m3100 z prawdopodobnie uszkodzonym przednim głośniczkiem, gwarancji na sprzet nie posiadam - a chciałbym go oddać do serwisu i zapłacić za naprawe. Czy sądzicie, że w CRC mogą odmówić mi płatnej naprawy ze względu na to że np mam wgranego nieorginalnego bootloadera, czy też jakiś inny soft?

Pozdrawiam.

Oczywiście że mogą, przykład np, Sony Play Station gdzie ingerencja w system nie tylko unieważnia gwarancję, ale również w serwisie Sony nie przyjmą do odpłatnej naprawy Play Station ze zmienionym softem, to samo również dotyczy podzespołow komputerowych do PC, jeśli serwis stwierdzi np. zmianę oprogramowania w karcie graficznej również nie wykona takiej naprawy.

*

Offline jas_pik:: Janusz Piwiński

  • ******
  • 7793
  • Płeć: Mężczyzna
    • https://www.facebook.com/mediapik/
  • Sprzęt: Athena &amp iPhone
Odp: Odmowa naprawy gwarancyjnej
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 13, 2008, 15:34:24 »
W tym przypadku naprawa nie jest naprawą gwarancyjną lecz odpłatną i stosunki pomiędzy Tobą a serwisem reguluje wyłcznie zawarta umowa o wykonanie naprawy - serwismoże odmówić naprawy o ile takie zapisy zawarł w umowie z Tobą. Ale czy jest sens korzystania z tak drogiego serwisu - myślę że możesz skorzystać z dowolnego innego - a na pewno dużo tańszego niż crc.
potrzebna zgoda

Odp: Odmowa naprawy gwarancyjnej
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 13, 2008, 16:45:23 »
w moim przypadku crc odmówił nawet naprawy pogwarancyjnej (wymiana wyświetlacza) uzasadnienie dlaczego nie: "nie bo nie"

*

Offline witja69

  • *
  • 66
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: htc tytn II Kaiser,  Mio C520
Odp: Odmowa naprawy gwarancyjnej
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 13, 2008, 17:08:04 »
Jeżeli nie kupiłeś sprzętu na firmę to skorzystaj z pomocy rzecznika praw konsumenta jest w każdym starostwie lub urzędzie (przynajmniej u mnie jest) opisz mu swój problem on udzieli wskazówek pomoże napisać pismo i oceni szanse. Co najważniejsze, to ta usługa jest bezpłatna więc warto spróbować..