konfiguracja VOIP - problem

  • 6 Odpowiedzi
  • 1148 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

konfiguracja VOIP - problem
« dnia: Październik 24, 2007, 23:51:04 »
Witam,

Na początek sukcesy: stałem się szczęśliwym posiadaczem Hermesa.
Po kilku godzinach walki zdjąłem SIMLocka, wgrałem POLOK (wersja 1.0 Full Wypas) i
wszystko śmiga (poza ikonką Irdy, ale to już ktoś zgłaszał).

A teraz problem - może ktoś, coś podpowie... Skonfigurowałem
VOIP (konto na VoipDiscount) i działa zarówno przez ikonę z ekranu
głównego jak i np SJphone ale TYLKO przez połączenie GPRS...

Natomiast przy połączeniu WiFi... nic... nie potrafi zarejestrować się
do bramki. Pierwsze co przychodzi do glowy no NAT albo Firewall, ale
notebook podpięty do tej samej sieci WiFi z tymi samymi parametrami
dzwoni przez SJpone aż miło...

Czy sam WM6 może mieć jakiego firewalla albo inne blokady?
(port 5060 z rejestru VOIP ustawiłem na 1)

Przeczytałem tutejszą instrukcję konfiguracji VOIP oraz sporo na xda,
ale nic nie zdziałałem...

Z góry dzięki za pomoc!
Wrzek

P.S. Jeszcze drobnostka: Czy gdzieś można ustawić, czy programy
mogą same (bez pytania) łączyć się z internetem przez gprs?
U mnie łączą się same i uważam to za drobne ubezwłasnowolnienie... :-)

*

Offline jakubd

  • *****
  • 2820
  • Płeć: Mężczyzna
  • To error is human, to forgive is not our policy.
    • jdtech.pl
  • Sprzęt: N900, Milestone, Galaxy Tab
Odp: konfiguracja VOIP - problem
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 25, 2007, 00:32:14 »
Pomysł z boku, ale nie napisałeś: czy aplikacje takie, jak IE działają poprawnie na tym połączeniu WLAN?
WM6 nie ma żadnych osobnych blokad i w zasadzie wbudowany VoIP trzeba osobno zmuszać do połączenia przez DialUp.
Mimo wszystko śmierdzi mi czymś na linii PDA->WLAN->Internet, co blokuje komunikację. Możesz jeszcze wypróbować inną sieć WLAN - za mało informacji na inne pomysły.
Sprzęt: 5MX, SimPad, BlueAngel, Hermes, N810, 8510p, k810i, PSP, 2133, MBW150, RedFly, G1, d780, HP HDX Dragon, E75, 5101, Rose, 3GS, N900, Uni, c901, Milestone, N96, Rhodium, Huawei e5, Envy 17, Galaxy Tab, e6500

Odp: konfiguracja VOIP - problem
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 25, 2007, 10:16:02 »
>czy aplikacje takie, jak IE działają poprawnie na tym połączeniu WLAN?

Tak, wszystko śmiga. IE, gg, nawet Skype przez Fringa się loguje...

>Możesz jeszcze wypróbować inną sieć WLAN

Jak tylko będę miał jakiś dostęp, to sprawdzę...

>za mało informacji na inne pomysły

A jakie informacje mam jeszcze podać ? Bawię się Windows Mobile
dopiero od kilku dni więc nie wiem jakie informacje są istotne...
Chętnie wszystko napiszę, tylko co...?

Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?

Wrzek

*

Offline c64club

  • ***
  • 267
  • Płeć: Mężczyzna
  • Użytkownik (t)oporny
    • Świat Bobra - blog
  • Sprzęt: Treo 650, Treo pro, Jornada 690 z Llime
Odp: konfiguracja VOIP - problem
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 25, 2007, 10:46:42 »
spróbuj aplikacji Ineen. Dostępna na freewareppc w dziale communication.
Działała mi wieczorem przez wifi z providerem VoIP halo-halo.pl
Motto: Po co siwieć o jakieś pierdoły?
Sprzęt dawniej: Ruski zegarek z notatnikiem, DaVinci, Palm m125. m515, HP 200LX, Jornada 728, Nec MP 900c, Treo 180, Treo 600, Wizzard + (połowy nie pamiętam) góra sprzętów pożyczonych, powierzonych w naprawę itd.

*

Offline jakubd

  • *****
  • 2820
  • Płeć: Mężczyzna
  • To error is human, to forgive is not our policy.
    • jdtech.pl
  • Sprzęt: N900, Milestone, Galaxy Tab
Odp: konfiguracja VOIP - problem
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 25, 2007, 12:28:47 »
Za mało informacji jak zwykle oznacza, że pewnie gdzieś pominięta została jedna, jakże istotna, ale niby oczywista dla Ciebie domyślność, która dla mnie jest np. zupełnie nieoczywista lub zakładam inny jej stan. Dużo tak można się nauczyć czytając i próbując pomagać.
Na razie pomysłów więcej nie mam - zakładam, że nigdzie na linii nie ma żadnego firewalla i operatora nielubiącego VoIP.
(Oczywiście jako pomysłu oczywistego nie proponuję już Hard Resetu i próby skonfigurowania VoIP "na czysto").
Sprzęt: 5MX, SimPad, BlueAngel, Hermes, N810, 8510p, k810i, PSP, 2133, MBW150, RedFly, G1, d780, HP HDX Dragon, E75, 5101, Rose, 3GS, N900, Uni, c901, Milestone, N96, Rhodium, Huawei e5, Envy 17, Galaxy Tab, e6500

*

Offline c64club

  • ***
  • 267
  • Płeć: Mężczyzna
  • Użytkownik (t)oporny
    • Świat Bobra - blog
  • Sprzęt: Treo 650, Treo pro, Jornada 690 z Llime
Odp: konfiguracja VOIP - problem
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 25, 2007, 14:45:57 »
Jeśli lapek podłączony do tej samej sieci chodzi, to spróbuj zrobić full backup na hermesie, HR, wgrać tylko Twój program do VoIP i odpalić.

@jakubd: ta "pominięta informacja" jest między wierszami. Otóż kolega jest totalnym świeżakiem i siłą rzeczy eksperymentuje, więc jego system na SPV wygląda jak WIN na PC po roku użytkowania

BTW Kiedyś w serwisie gwarancyjnym któregoś ze średniomarkowych producentów PC widziałem napis, z którego wynikało (nie pamietam co do slowa), ze gwarancja nie obejmuje kłopotów związanych z "zależanym" windowsem, i jeśli klient oddał "bo coś mu się popsuło" a okazała się to wina softu, to płacił za reinstalkę jak w pogwarancyjnym i oddając komputer na gwarancję podpisywał, że się na to zgadza.
Podobno to był jedyny sposób na nadmiar użyszkodników.
Motto: Po co siwieć o jakieś pierdoły?
Sprzęt dawniej: Ruski zegarek z notatnikiem, DaVinci, Palm m125. m515, HP 200LX, Jornada 728, Nec MP 900c, Treo 180, Treo 600, Wizzard + (połowy nie pamiętam) góra sprzętów pożyczonych, powierzonych w naprawę itd.

Odp: konfiguracja VOIP - problem
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 25, 2007, 20:41:33 »
Witam ponownie,

Po Hard Resecie i konfiguracji zgodnie z instrukcją z http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=78380.0
VOIP nadal nie loguje się do sieci... tym razem ani przez gprs, ani wifi ani activesync (swoją
drogą czy to powinno działać przez activesync? IE działa...)

Najważniejsze wydaje mi się teraz pytanie, czy to przez inne WiFi zadziała... no ale
nie mam w tej chwili jak sprawdzic. Jak poznam odpowiedź, to napiszę...

Jeszcze ewentualnie jedno: Po HR na ekranie today mam w miejscu gdzie wcześniej pojawiała się
informacja o VOIP: "Połączenie internetowe: usługa zablokowana"... wcześniej pojawiała się
tam nazwa operatora voip, którą wpisywałem w SIP Configuratorze... Ktoś może wie o co chodzi??
« Ostatnia zmiana: Październik 25, 2007, 21:49:08 wysłana przez wrzek »