biały ekran - zwis - prosba o pomoc

  • 11 Odpowiedzi
  • 1075 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

biały ekran - zwis - prosba o pomoc
« dnia: Kwiecień 14, 2008, 11:19:04 »
Witam,

Po podłączeniu do komputera kablem USB (w celu Activesync). Tytn przestał mi działać - pojawił sie biały ekran. Nie dziła ani Soft and Hard reset. Już prawie rok mam oficjalny WM6 ze strony HTC. Nigdy nie miałem potrzeby robienia nawet Soft Resetu (działał bez zwisu).

Spróbowałem pójść tropem z przyklejnego wątku, ale po uruchomieniu  mtty pojawia mi się pytanie o otwarcie portów COM1 lub COM2. Nie ma nic z USB w nazwie. Zresztą ani COM1 ani COM2 nie daje sie uruchomić.

Miesiąc temu wymenili mi LCD w CRC-Polska.

Proszę o sugestie co dalej robić. Dzięki.

*

Offline jakubd

  • *****
  • 2820
  • Płeć: Mężczyzna
  • To error is human, to forgive is not our policy.
    • jdtech.pl
  • Sprzęt: N900, Milestone, Galaxy Tab
Odp: biały ekran - zwis - prosba o pomoc
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 15, 2008, 12:38:12 »
A pytanie ekstra z boku: co dzieje się po wyjęciu baterii, ponownym wsadzeniu i włączeniu? Biały ekran znowu? A po wejściu w tryb hard resetu (soft-reset z naciśniętymi dwoma soft klawiszami)? A po próbie wejścia w bootloader? Jeżeli zawsze whitescreen a sprzęt na gwarancji, oddać do serwisu jeszcze raz.
Sprzęt: 5MX, SimPad, BlueAngel, Hermes, N810, 8510p, k810i, PSP, 2133, MBW150, RedFly, G1, d780, HP HDX Dragon, E75, 5101, Rose, 3GS, N900, Uni, c901, Milestone, N96, Rhodium, Huawei e5, Envy 17, Galaxy Tab, e6500

*

Offline vroobell

  • *
  • 81
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC TyTN 6GB SDHC, Nokia 1600
Odp: biały ekran - zwis - prosba o pomoc
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 15, 2008, 14:53:50 »
Cytuj
A po wejściu w tryb hard resetu (soft-reset z naciśniętymi dwoma soft klawiszami)

-->

Cytuj
Nie dziła ani Soft and Hard reset.

zatem hard reset nie pomoże.

ROM:  CRCs Release 13.3 - Stable Thread (Build 20270)

*

Offline jakubd

  • *****
  • 2820
  • Płeć: Mężczyzna
  • To error is human, to forgive is not our policy.
    • jdtech.pl
  • Sprzęt: N900, Milestone, Galaxy Tab
Odp: biały ekran - zwis - prosba o pomoc
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 15, 2008, 17:55:26 »
Wiedząc jak wiele osób wykonuje hard reset (Power+Reset i myślą że to już) zapytałem ekstra. Poza tym informacja jest "nie działa" ale to nie znaczy, że wiem co się dzieje: urządzenie nie reaguje w ogóle (biały ekran i nic), czy też następuje reset i potem znowu biały ekran. To zasadnicza różnica.
Sprzęt: 5MX, SimPad, BlueAngel, Hermes, N810, 8510p, k810i, PSP, 2133, MBW150, RedFly, G1, d780, HP HDX Dragon, E75, 5101, Rose, 3GS, N900, Uni, c901, Milestone, N96, Rhodium, Huawei e5, Envy 17, Galaxy Tab, e6500

Odp: biały ekran - zwis - prosba o pomoc
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 16, 2008, 01:11:14 »
Jakubd,


Dzięki.

We wszystkich wypadkach whitescreen. Nie masz może podejrzeń co się dzieje i dlaczego?

Gwarancji nie ma. Czy to może mieć coś wspólnego z ową wymianą wyświetlacza?


Pozdrawiam

rrr

*

Offline jakubd

  • *****
  • 2820
  • Płeć: Mężczyzna
  • To error is human, to forgive is not our policy.
    • jdtech.pl
  • Sprzęt: N900, Milestone, Galaxy Tab
Odp: biały ekran - zwis - prosba o pomoc
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 16, 2008, 11:11:58 »
Nie zrozumieliśmy się - czy urządzenie W OGÓLE. JAKKOLWIEK reaguje na przycisk reset lub próby wejścia to trybu bootloadera. To znaczy, czy ekran robi się czarny na chwilę, gaśnie/zapala/miga jakakolwiek kontrolka. Bo że po chwili jest biały ekran, to wiemy.
Jeżeli zero reakcji, to najpewniej nie ma co zbierać - płyta główna to wymiany. A jeżeli nie, to na części :)
A ekran jest sprawny, bo wyświetla... biały ekran, nie? :) Poza tym jeżeli urządzenie jako takie nie reaguje na jakiekolwiek impulsy z zewnątrz, to raczej nie wina samego ekranu. Jeżeli cokolwiek, to np. podczas wymiany ekranu coś mogło zostać uszkodzeniu.
W ogóle jakość/wytrzymałość elektroniki hermesa oceniam dość nisko: Po roku padł u mnie mikrofon i bateria zaczęła padać bardzo szybko. Po samej wymianie płyty głównej (tak napisali na raporcie serwisowym) nagle (ta sama, stara) bateria ożyła i działa znowu 2-3 dni.
Sprzęt: 5MX, SimPad, BlueAngel, Hermes, N810, 8510p, k810i, PSP, 2133, MBW150, RedFly, G1, d780, HP HDX Dragon, E75, 5101, Rose, 3GS, N900, Uni, c901, Milestone, N96, Rhodium, Huawei e5, Envy 17, Galaxy Tab, e6500

Odp: biały ekran - zwis - prosba o pomoc
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 16, 2008, 13:30:08 »
Po uruchumieniu przycisku reset ekran gaśnie i po chwili robi się biały. Żadna kontrolka sie nie zapala/miga. Po upływie czasu bezczynności ekran gaśnie

Mój problem jest dość prosty:
1. albo moge coś zrobić samemu - reinstalacja software'u (nie potrafiłem sie jednak posłużyć mitty.exe)
2. albo oddać do serwisu (kłopot logistyczny i kosztowy).

Wygląda na to że mam do czynienia z sytuacja nr 2.  :-|

Co do wytrzymałości Hermesa. Mój też wytrzymał jakieś 15 miesięcy dość intensywnego użytkowania. Co właściwie wydało mi się niezłym wynikiem. Liczyłem jednak że wytrzyma jeszcze z 6-9 miesięcy, aż na rynku pojawi sie jego nowa wersja z "ekranem iPhonowym".

Pozdrawiam

rrr

*

Offline jakubd

  • *****
  • 2820
  • Płeć: Mężczyzna
  • To error is human, to forgive is not our policy.
    • jdtech.pl
  • Sprzęt: N900, Milestone, Galaxy Tab
Odp: biały ekran - zwis - prosba o pomoc
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 16, 2008, 16:38:15 »
Zagadka numer 2: czy urządzenie podłączone do komputera jest jakkolwiek wykrywane? Wejdź do Bootloadera (znaczy wykonaj sof reset trzymając power i ok) i zobacz, czy komputer wykryje urządzenie USB (które można np. nagrać nowy ROM). Jeżeli tak, to możesz mieć problem ten (mechaniczny):
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=321163
Jeżeli jednak komputer NIE wykrywa nic, null, zero, nada, to możliwe, że jednak np. podczas podłączania przez USB poleciało jakieś przepięcie i popaliło płytę główną. Ale to już ustalić może tylko serwis - sam musisz podliczyć, czy się opłaca.
Sprzęt: 5MX, SimPad, BlueAngel, Hermes, N810, 8510p, k810i, PSP, 2133, MBW150, RedFly, G1, d780, HP HDX Dragon, E75, 5101, Rose, 3GS, N900, Uni, c901, Milestone, N96, Rhodium, Huawei e5, Envy 17, Galaxy Tab, e6500

Odp: biały ekran - zwis - prosba o pomoc
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 16, 2008, 23:02:20 »
Ale cyrk!

Poszedłem za Twoją ostatnią sugestią i za pomocą innego kabla USB podłączyłem urządzenie do komputera. Zadziałał bez problemu.

Być może (choć nie sądzę) podniósł się z wyczerpanej baterii. Wcześniej jednak usiłowałem go uruchomić i po ponownym włożenieu baterii, i w ogóle bez baterii (na kablu usb). Z i bez karty SIM.

Nie rozumiem.


Pozdrawiam

rrr

*

Offline jakubd

  • *****
  • 2820
  • Płeć: Mężczyzna
  • To error is human, to forgive is not our policy.
    • jdtech.pl
  • Sprzęt: N900, Milestone, Galaxy Tab
Odp: biały ekran - zwis - prosba o pomoc
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 17, 2008, 11:21:37 »
No to masz jakieś niewielkie zwarcie gdzieś na którymś z tych elementów. Albo właśnie problem jak w opisie z XDA.
Sprzęt: 5MX, SimPad, BlueAngel, Hermes, N810, 8510p, k810i, PSP, 2133, MBW150, RedFly, G1, d780, HP HDX Dragon, E75, 5101, Rose, 3GS, N900, Uni, c901, Milestone, N96, Rhodium, Huawei e5, Envy 17, Galaxy Tab, e6500

*

nothin

Odp: biały ekran - zwis - prosba o pomoc
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 17, 2008, 11:35:08 »

Spróbowałem pójść tropem z przyklejnego wątku, ale po uruchomieniu  mtty pojawia mi się pytanie o otwarcie portów COM1 lub COM2. Nie ma nic z USB w nazwie. Zresztą ani COM1 ani COM2 nie daje sie uruchomić.


..bo nie ubiłeś procesu activesync ;/

mój pomysł na szybko: czy mozesz wejsc w bootloader(lub jakiś inny lowlevel screen)? widać go?
ogólny pomysł to flash, po prostu..

*

Offline jas_pik:: Janusz Piwiński

  • ******
  • 7793
  • Płeć: Mężczyzna
    • https://www.facebook.com/mediapik/
  • Sprzęt: Athena &amp iPhone
Odp: biały ekran - zwis - prosba o pomoc
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 17, 2008, 17:04:57 »
Jeśli nie masz możliwos:i wyboru USB musisz skorzystać z innej wersji mtty
potrzebna zgoda