PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Windows Mobile (Classic, Professional, Standard), Windows Phone 6.x oraz 7/8.x/10 => Oprogramowanie PPC => Gry => Wątek zaczęty przez: zielok w Październik 23, 2007, 20:35:27
-
Witam!
Nazywam sie Mirek Zieliński i w wolnym czasie zajmuję się programowaniem na PocketPC i PC. Z racji, że właśnie ukończyłem swoja pierwszą grę na PocketPC chciałem wam ją zaprezentować (gra jest dostępna jako freeware). Jeśli by ktoś miał jakieś uwagi i chciałby się nimi podzielić to byłbym naprawdę wdzięczny.
link z grą do ściągnięcia http://www.zielok.com/download/sequentialppc.zip
informacje o grze http://www.zielok.com/?action=onegame&game=sequential
Pozdrawiam
Mirek Zieliński
http://www.zielok.com/
-
może zamieść jakieś screeny?
-
http://www.zielok.com/?action=onegame&game=sequential (http://www.zielok.com/?action=onegame&game=sequential) :wink:
-
Screenshoty
(http://www.zielok.com/img/seqppc1.jpg) (http://www.zielok.com/img/seqppc.jpg) (http://www.zielok.com/img/seqppc2.jpg)
-
Bardzo fajna gra logiczna, jednak na początku nieco trudna do zrozumienia. Generalnie wszystko jest w jak najlepszym porządku, poprawiłbym jedynie "How To Play" na dokładniejszy opis. :ok:
Pozdrawiam :)
-
Bardzo miła gra. Gratuluję :ok: Oby tak dalej.
-
zielok: świetna gierka!
-
Z ciekawości zapytam :)
W jakim języku pisana, i czym kompilowana?
Sam chciałbym coś na ppc kiedyś napisać ale nic poza vb embedded mi nie wpadło w ręce ;d
-
Z ciekawości zapytam :)
W jakim języku pisana, i czym kompilowana?
Sam chciałbym coś na ppc kiedyś napisać ale nic poza vb embedded mi nie wpadło w ręce ;d
Napisana w c++ ( eMbedded Visual C++ 4.0) z użyciem biblioteki sdl (http://www.libsdl.org/ - jest wersja na WM) oraz dodatkowo sdl_image i sdl_mixer (trzeba samemu podpiąc).
-
bardzo wciągająca i dobrze zrobiona gierka, gratulacje dla autora
jednak zgadzam się ze snip3rem że możnaby poprawić How To Play - wystarczyłoby na górnym pasku instrukcji pokazać przypadek co się stanie gdy nie klikniemy w środek krzyżyka, bo tak to dopóki nie zaczniemy grać nie wiadomo że chodzi o to że te kwadraty się odwracają czy jak to nazwać, zmieniają stan
poza tym, może przydałoby się Undo - niby jest restart level ale chodzi mi o cofnięcie ostatniego ruchu
-
z użyciem biblioteki sdl (http://www.libsdl.org/ - jest wersja na WM)
Czyżby był jakiś oficjalny relase dla WinCE/WM ( :O~ ) czy po prostu sam sobie przekomilowałeś z Win32?
-
Bardzo fajna gra, gratulacje!
Według mnie przydałaby się jeszcze możliwość wyłączania / włączania dźwięku z poziomu gry no i rzeczywiście przynajmniej z dwa zdania komentarza w sekcji 'How to play'.
-
Czyżby był jakiś oficjalny relase dla WinCE/WM ( :O~ ) czy po prostu sam sobie przekomilowałeś z Win32?
Tak, jest oficjalny release dla WinCE/WM. Wystarczy pobrać źródla i tam jest przygotowana wersja dla pocketa i ja przekompilować. Jest tam zreszta przygotowany workspace SLD dla EVC wraz z przykładowymi programami.
Co do "How to play" to dołoże coś aby zasady były bardziej zrozumiałe. Co do dzwięku to dołoże regulacje głośności i możliwość wyłączenia. Dziękuje wszystkim za uwagi.
-
Tak, jest oficjalny release dla WinCE/WM. Wystarczy pobrać źródla i tam jest przygotowana wersja dla pocketa i ja przekompilować. Jest tam zreszta przygotowany workspace SLD dla EVC wraz z przykładowymi programami.
Wooo, faktycznie, WIELKIE dzięki! :D
BTW. Pamiętam, że kiedyś jakaś nieoficjalna wersja SDLa dla pocketów miała pewien problem - nie dało się włączyć prawdziwego fullscreena (widać było paski na górze i na dole). Czy w tej wersji pełny ekran działa bez problemów?
-
BTW. Pamiętam, że kiedyś jakaś nieoficjalna wersja SDLa dla pocketów miała pewien problem - nie dało się włączyć prawdziwego fullscreena (widać było paski na górze i na dole). Czy w tej wersji pełny ekran działa bez problemów?
Fullscreen działa bez problemów. Zresztą żadnych problemów nie zauważyłem.
-
Co do "How to play" to dołoże coś aby zasady były bardziej zrozumiałe. Co do dzwięku to dołoże regulacje głośności i możliwość wyłączenia. Dziękuje wszystkim za uwagi.
Nie wiem czy zauważyłeś, ale to też przydałoby się poprawić:
poza tym, może przydałoby się Undo - niby jest restart level ale chodzi mi o cofnięcie ostatniego ruchu
Ogólnie gra jest świetna i bardzo wciąga :ok: Gratuluję :)
-
Nie wiem czy zauważyłeś, ale to też przydałoby się poprawić:
poza tym, może przydałoby się Undo - niby jest restart level ale chodzi mi o cofnięcie ostatniego ruchu
Ogólnie gra jest świetna i bardzo wciąga :ok: Gratuluję :)
Tak, to także zostanie zrobione tylko jakoś tak zapomniałem napisać. A to, że gra się podoba bardzo mnie cieszy :)
-
EDIT
Co do "How to play" to dołoże coś aby zasady były bardziej zrozumiałe. Co do dzwięku to dołoże regulacje głośności i możliwość wyłączenia. Dziękuje wszystkim za uwagi.
Fajna gra :) Gram na lapku w pracy i dlatego przydałaby się (zresztą masz zamiar tak zrobić) funkcja "mute" bo się dziwnie na mnie patrzą :D
-
hmm wrzuciłem pobawiłem sie z 5 minut i może jakis ułomny jestem, ale nie rozgryzłem o co w niej chodzi :(
-
hmm wrzuciłem pobawiłem sie z 5 minut i może jakis ułomny jestem, ale nie rozgryzłem o co w niej chodzi :(
jak klikniesz na któreś pole to ten kwadrat i 4 przyległe (czyli taki jakby krzyż zbudowany z 5 kwadratów z tym klikniętym w środku) zmienia stan na zasadzie zerojedynkowej czyli jak był tam żółty kwadrat to znika, a jak nie było to się pojawia
a chodzi o to by wyczyścić planszę z żółtych kwadratów przy ograniczonej ilości ruchów
-
Zielok. Bardzo fajna gierka. Fajnie zrobiona. Czekamy na następne. Jak będziesz w Gdyni dostaniesz piwo.
-
fajnie jakby powstała wersja na VGA, bo obecna jest bardzo popixelowana
-
A ja chcę strzelankę :grin:
Dałoby się? Może być z gatunku ciagle przed siebie ze scrollowanym ekranem. :smile:
Pytam bo na Pocket-y bardzo dużo jest logicznych,trochę zręcznościowych a strzelanek mało. Przynajmniej freeware :smile: A te z działu download są takie sobie. Pytam,bo widzę,że masz wiedzę i umiejętności. Tak poza tym-całkiem niezła.
-
A ja chcę strzelankę :grin:
Narazie niestety nie przewiduje. Dwie kolejne produkcje (na pockety) są w trakcie realizacji i chcialbym aby były skończone w tym roku i to są narazie moje najbliższe plany. Z dalszych planów moge tylko stwierdzić, ze przewiduje strzelankę na PPC, ale żadne prace narazie nie są w tym kierunku czynione.
Sequential pod VGA? Nie mówię nie, nie mówię tak, ale napewno wcześniej napewno wyjdzie nowa wersja QVGA.
-
Fajna gra :ok:
-
na zachętę zapodam screeny z późniejszych leveli:
(http://www.zborowo.tdm.com.pl/kibel/kcb/sequential-82.jpg)(http://www.zborowo.tdm.com.pl/kibel/kcb/sequential-111.jpg)
-
Dostępna jest już nowa wersja Sequential do ściagniecia. Zawiera undo, wyciszanie, ulepszone HOW TO PLAY.
link z wersją 1.1 do ściągnięcia http://www.zielok.com/download/sequentialppc.zip
Co do wersji VGA to się jeszcze zobaczy
-
super, widzę że będę przechodzić sequentiala po raz trzeci :grin:
-
Dzięki za update :D To jest naprawdę super gra :ok:
-
Ja również mówię dzięki bardzo :) Fajna funkcja "undo" i "mute". Na to czekałem bo mogę spokojnie pograć w pracy pod biurkiem :D
-
Wersja VGA http://www.zielok.com/download/sequentialppc_vga.zip
Zmiany
- zmienina trochę grafika
- dłuższa i w lepszej jakości muzyka
- lepsza kompresja (całść zajmuje nieco powyżej 1,2 MB)
Ta wersja działa tylko w rozdzielczośći 480x640
Wersja 1.2 QVGA http://www.zielok.com/download/sequentialppc.zip
Zmiany
- dłuższa i w lepszej jakości muzyka
- lepsza kompresja (całść zajmuje nieco powyżej 1,0 MB)
Ta wersja działaw 240x320 i 240x240
Wersji VGA nie testowałem na fizycznym urządzeniu (gdyż nie mam takowego) ale powinna działać bezproblemu. Proszę o informacje w każdym razie czy działa.
Na początku trwa dłużej ladowanie danych (dotyczy qvga) ale wynika to, że całość zajmuje teraz 40% mniej miejsca a muzyka jest zdecydowanie dłuższa i w lepszej jakości więc dekompresja materiału zabiera troszkę czasu.
-
dzięki za wersję VGA, wygląda rewelacyjnie
ale: wczytuje się również długo, co w sumie nie jest problemem ale... nie ma muzyki :shock:
przynajmniej na tym screenie Start game, Continue, How to play...
odgłosy są, muzyczka po ukończeniu levelu również
-
dzięki za wersję VGA, wygląda rewelacyjnie
dziekuje
ale: wczytuje się również długo, co w sumie nie jest problemem ale... nie ma muzyki :shock:
przynajmniej na tym screenie Start game, Continue, How to play...
odgłosy są, muzyczka po ukończeniu levelu również
Wersja VGA jeszcze dluzej bedzie sie wczytywac niz QVGA (pliki graficzne w koncu 4 razy wieksze), Co do muzyki to nie wiem gdzie go szukać. Możesz wyslac plik stdout.txt na zielok@zielok.com ?
edit:
Chyba, ze to z tego powodu, ze muzyka zrobiła sie bardzo cicha. Juz to poprawilem bo istotnie ledwo co ją słychać było.
-
hmm chyba nie o to chodzi, muzyka nie grała w ogóle, ale w pliku stdout.txt była informacja że nie może załadować pliku ogg z powodu braku pamięci
teraz po resecie jest ok, więc może był to fałszywy alarm
-
Wymagania pamieciowe wzrosly (przy wersji VGA wzrosly jeszcze wiecej). Cos tam jeszcze po kombinuje i zrobie moze wersje mniej pamieciozerna.
-
... Na to czekałem bo mogę spokojnie pograć w pracy pod biurkiem :D
Widze, że w pracy borykasz sie z tymi samymi problemami co ja :D Można kartką ksera zasłonić nieco :mrgreen:
Napisane: 11-11-2007, 20:41:29
Wymagania pamieciowe wzrosly (przy wersji VGA wzrosly jeszcze wiecej). Cos tam jeszcze po kombinuje i zrobie moze wersje mniej pamieciozerna.
Nie ma rzeczy niemożliwych, już teraz ależy ci się medal, gra darmowa i wciągająca :ok:
-
Bardzo fajna gierka niestety do użytku tylko na zasilaczu. W aximie x50v zjada baterie nie nieco ponad godzinę :( Obciąża cpu na maxa.
-
Pytanie do twórcy - czy (a jeśli tak to w jaki sposób) da się wykonać upgrade do wersji 1.2 nie tracąc aktualnego stanu gry? (zabrnąłem do któregośtam poziomu i nie chciałbym musieć zaczynać od nowa). Z góry dzięki za info.
PS. Nie zauważyłem żadnych problemów z pamięcią czy zajętością procesora w trakcie grania (Eten M700), nie odczułem też jakiegoś szczególnie zwiększonego poboru energii.
-
Aby zachowac stan gry to zkatalogu media nalezy zachowac plik "sad.tll"
Co do "zjadania baterii" to istotnie cpu chodzi na max'a (nie przyszla mi do glowy prądożernośc). Chociaz ja jakoś u siebie nie zauważyłem problemu ale poprawie to...
Dzieki za uwagi i proszę o więcej :)
-
W zasadzie dopóki się nie kliknie w plansze to program nie ma nic do roboty więc trochę dziwne że tak obciąża (grałem bez muzyki).
-
Aby zachowac stan gry to zkatalogu media nalezy zachowac plik "sad.tll"
Dzięki za info - zadziałało. Z tego co widzę większość uwag zgłaszanych przez forumowiczów została wdrożona do 1.2 - extra! :ok:
Zauważyłem nieznaczne wydłużenie czasu uruchamiania się gry - ale w niczym to nie przeszkadza.
Dzięki za dostarczenie rozrywki na nudne chwile w biurze! ;)
-
Co do obciazenia procesora to juz zrobiłem pewne optymalizacje i dzisiaj wieczorem (jesli zdażę) bedzie nowa wersja. Poprostu engine był napisany bez brania pod uwagę prądozerności i specjalnie zrobiłem, że zjada całą moc proca (mój błąd). Teraz będzie poprostu odswiezał ekran wtedy kiedy trzeba (a nie cały czas) itp.
Czas ładowania także uległ skróceniu, jak i rozmiar pliku wersji do ściagnięcia (na pockecie takze mniej miejsca zajmie). Dodatkowo bedzie można bezproblemu updatowac wersję nie tracąc aktualnego stanu gry (bez żadnych dodatkowych robót a poprostu wgrywać wersje nowszą zamiast starszej). Będzie to już raczej ostateczna wersja na pockety. Całkiem mozliwe, że zrobie jeszcze wersje na smartphony, symbiana i konsole Nintendo Dual Screen (ale to juz nie to forum :)). W listopadzie wyjdzie za to kolejna gra na Pocket'a czyli Samulos który ma juz wersja na PC (na pockety będzie ulepszona względem PC).
ps. Z racji, że nie jestem zbyt dobrze zaznajomiony z pocketami mam pytanie czym mozna sprawdzić obciążenie procesora? Szukałem na forum ale jakos kiepsko mi to poszło :(
-
a ja mam jeszcze pytanie czy nie dałoby się zrobić tak żeby opcja (un)mute wskazywała w jakim aktualnie jest stanie? Tzn. żeby było to mute w momencie gdy dźwięk jest włączony i unmute gdy jest wyłączony, albo zwyczajnie sound on/off. Po prostu teraz po wybudzeniu z uśpienia nie wiadomo w jakim jest stanie i czy za chwilę nie ryknie gdy zaczniemy grać :grin:
-
a ja mam jeszcze pytanie czy nie dałoby się zrobić tak żeby opcja (un)mute wskazywała w jakim aktualnie jest stanie? Tzn. żeby było to mute w momencie gdy dźwięk jest włączony i unmute gdy jest wyłączony, albo zwyczajnie sound on/off. Po prostu teraz po wybudzeniu z uśpienia nie wiadomo w jakim jest stanie i czy za chwilę nie ryknie gdy zaczniemy grać :grin:
Nie ma problemu. także się to umieści. Problem ktory narazie jest i nie wiem jak go usunąc to jest jesli uruchomimy Sequential z wyłaczonym dzwiekiem w systemie i wybierze Enable Sound (czy unmute w czasie gry) to nic to nie daje. Nie wiem jak się tego pozbyc więc prawdopodobnie zostanie to tak jak jest.
-
a to akurat jest normalne
w innych grach przecież też tak jest że jeśli wyłączymy dźwięk w systemie to z poziomu gry nie można go włączyć i mimo ustawienia "sound on" nic nie gra
-
A więc jest wersja 1.3. Uwzględnione najnowsze uwagi uzytkowników pdaclub.pl czyli wiadomo czy dzwięki są czy ich nie ma, procesor podczas gry tez nei wysila się na max'a
Do ściągniecia tam gdzie zawsze czyli na http://www.zielok.com/
A dokladne linki to
Wersja QVGA i 240x240: http://www.zielok.com/download/sequentialppc.zip
Wersja VGA http://www.zielok.com/download/sequentialppc_vga.zip
-
Dzięki, od razu lepiej. Jutro w drodze do pracy jeszcze potestuje dłużej i zobaczę jak ma się zużycie baterii.
edit:
Teraz działa ok. Można grać długo bez obawy o baterię.
-
Teraz działa ok. Można grać długo bez obawy o baterię.
To się bardzo cieszę.
-
Całkiem mozliwe, że zrobie jeszcze wersje na smartphony, symbiana
To spiesz sie :) bo zona z p910i spokoju mi nie daje :)
-
Z racji, żę natknąłem się na pewne problemy przy tworzeniu kolejnej gry mam prośbę. Tutaj http://www.zielok.com/download/czytaj_klawisze.zip znajduje się aplikacja i mam prośbę abu ja uruchomić na swoim pockecie i nastepnie:
- wybrać kierunek joy góra
- wybrać kierunek joy dół
- wybrać kierunek joy lewo
- wybrać kierunek joy prawo
- wcisnąć joya
- nacisnać po kolei wszystkie Application Key (Hard Key) , czy jak one się tam zwą
- nacisnąć na ekran aby wyjść z aplikacji
Następnie prosiłbym o przeslanie na adres samulos@zielok.com pliku stdout.txt który bedzie sie znajdował w katalogu z programem. Jęśli ktoś w mailu by jeszcze podał nazwę swojego pocket'a i system na jakim on pracuje to byłbym naprawdę wdzięczny.
Dziekuję.
-
256
-
plik poszedł na maila
nowa gra hmm :O~
-
plik wysłany :E
-
Dziekuje wszystkim za przeprowadzone testy. Co do nowej gry to więcej informacji jeszcze przed świetami...