Zdjęcie simlocka, zasady gwarancji.

  • 21 Odpowiedzi
  • 11360 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline Barmanix

  • **
  • 195
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tekst osobisty
  • Sprzęt: HTC HD2, Galaxy SIII
Zdjęcie simlocka, zasady gwarancji.
« dnia: Wrzesień 10, 2012, 14:05:33 »
Witam.
Gdzie polecacie zdjąć simlocka Plusa? Czy tego typu strony dają radę?
http://simlock24.pl/simlock/Samsung/Galaxy_S3/
Rzeczywiście jest jak piszą, że nie traci się gwarancji? Czy lepiej w Plusie zdejmować?
Leon i Antek w jednym stali domu.

*

Offline vonski

  • a.k.a. borubar
  • *****
  • 7226
  • Płeć: Mężczyzna
  • Free bootloaders!
  • Sprzęt: OnePlus X, Galaxy S6, Xperia Z3 Tablet
Odp: Zdjęcie simlocka, zasady gwarancji.
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 10, 2012, 15:31:41 »
Z S3 można samemu zdjąć simlocka... nie szkoda Ci $?

*

Offline Barmanix

  • **
  • 195
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tekst osobisty
  • Sprzęt: HTC HD2, Galaxy SIII
Odp: Zdjęcie simlocka, zasady gwarancji.
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 10, 2012, 20:04:26 »
Pewnie, że szkoda, ale nie wiem jak to z gwarancją, a zaoszczędzić pieniądze by się przydało zwłaszcza, że jest to następny SGSIII, bo poprzedni dostał nóżek...
Zapewne jest gdzieś na forum jak zdjąć simlocka z SIII? :)
Leon i Antek w jednym stali domu.

*

Offline Antej

  • Ekspert HTC Blueangel
  • ******
  • 3005
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Zdjęcie simlocka, zasady gwarancji.
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 10, 2012, 20:46:40 »
Chcesz wykupić usługę od nieautoryzowanego serwisu, czyli de facto chcesz wykonać czynność na telefonie poza wiedzą Sprzedawcy/gwaranta.

To czy można taką czynność odwrócić/ukryć przed ewentualnym roszczeniem gwarancyjnym to inna bajka.

Na razie czy zrobisz to samemu czy zapłacisz komuś, to i tak jeśli nie ma adnotacji na karcie gwarancyjnej będzie rozpatrywane w kategorii nieautoryzowanej ingerencji w przedmiot.

Root, zmiana ROM jest w tej samej kategorii, pytanie czy serwis w ogóle będzie chciał patrzeć na takie rzeczy.

Jeśli autoryzowane serwisy przestały już sprawdzać takie rzeczy to bardzo "bezpiecznie" jest rzucanie sloganami " u nas nie stracisz gwarancji".
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 10, 2012, 20:48:32 wysłana przez Antej »

*

Offline tomaszkap

  • *****
  • 8932
  • Płeć: Mężczyzna
  • Mój avatar to Sawyer
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A52 5G
Odp: Zdjęcie simlocka, zasady gwarancji.
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 10, 2012, 20:59:43 »
Tylko, że wyrok NSA jest jasny w tej kwestii i to od kilku lat! Zdjęcie simlocka nie ma wpływu na gwarancję. Poza tym wydawało mi się, że simlocki daje już tylko Orange.
Było:Asus A696->SPV M650->Nuvifone M20->i5700->Kaiser-> SGSI,SGSII,SGSIV,Huawei,PALM Centro, Xiaomi Mi Mix 2s, Samsung Galaxy J4, Xiaomi Redmi Note 4 64/4 GB, Huawei P20 ProRealme 8Pro/8GB/128GB, Samsung A52s/A54 5G

*

Offline Antej

  • Ekspert HTC Blueangel
  • ******
  • 3005
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Zdjęcie simlocka, zasady gwarancji.
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 10, 2012, 21:03:42 »
Przeczytałem niedawno tu na forum że w przypadku zdaje się że iPhone, Play też się zdecydował na taki krok.

Skoro:
Cytuj
Zdjęcie simlocka nie ma wpływu na gwarancję.

to każdy może napisać to co podałem wcześniej i nie ma znaczenia czy bierze za to kasę czy robi to za free.

*

Offline vonski

  • a.k.a. borubar
  • *****
  • 7226
  • Płeć: Mężczyzna
  • Free bootloaders!
  • Sprzęt: OnePlus X, Galaxy S6, Xperia Z3 Tablet
Odp: Zdjęcie simlocka, zasady gwarancji.
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 10, 2012, 21:41:04 »
Pewnie, że szkoda, ale nie wiem jak to z gwarancją, a zaoszczędzić pieniądze by się przydało zwłaszcza, że jest to następny SGSIII, bo poprzedni dostał nóżek...
Zapewne jest gdzieś na forum jak zdjąć simlocka z SIII? :)
Tu nie, ale na XDA tak. Poza tym po zdjęciu simlocka można przywrócić fabryczny ROM, wyzerować licznik itd. Serwis nie sprawdza simlocka, ich interesują custom ROMy.

*

Offline Komandosik

  • ****
  • 830
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jestem jednym z tych, którzy pamiętaja przyszłość
    • Mój FB :)
  • Sprzęt: I9300
Odp: Zdjęcie simlocka, zasady gwarancji.
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 11, 2012, 22:02:31 »
Vonski ma racje. Simlocki ma orange i Play na iphony.

Według prawa zdejmując simlocka KODEM - nie ingerujesz w system. Tak więc jest to bezpieczne.
Inaczej wyglada ta sprawa jeśli używasz BOXA :) tam wgrywany jest od nowa bootloader ;)

ale... nikt tego nie sprawdza. Najważniejszy jest oryginlany ROM - chociaż juz tez to rzadko sprawdzają...wciaz czekam na otwarta polityke producentów. Jesli chodzi o samsunga przypominam o tym iż i google i samsung współpracuja z Cyanogenem wiec... samsung w pewien sposob toleruje inne romy :) dlatego raczej nie sprawdzaja tego - chyba że faktycznie jest coś powalone z systemem lub powgrywane ŹLE. wtedy tracisz gwarancje ;) 
Byłem posiadaczem: 106 telefonów
Ostatni telefon: S2 z NFC i9100P
Aktualnie posiadam: S3 White i9300
W razie chęci kontaktu: https://www.facebook.com/dawid.lubinski

*

Offline soulscythe

  • ***
  • 379
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S 2, iPhone 4 (32 GB)
Odp: Zdjęcie simlocka, zasady gwarancji.
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 28, 2012, 13:57:31 »
Ktos autorytarnie sie wypowie jak to do konca jest z ROMami oryginalnymi (bez brandu) wgrywanymi samemu na telefony od operatorow vs gwarancja? Bo w niektorych przypadkach to i serwisy same albo po usmiechnieciu sie wgrywaja de-brandy, ale to juz inna bajka i jest na to papierek (ewentualnie wczesny zakup u opa jeszcze niebrandowanej wersji i wtedy sila rzeczy nie mamy opowych "ulepszen"). Po krotkim zastanowieniu mozna od biedy im tak powiedziec, ale jesli telefon byl kupowany niedawno, to nie do konca to bedzie autentyczne.. ; )

Oraz, jako drugie pytanie, wgranie samego roota (bez wgranie nieoficjalnego ROMu - czyli zerowy licznik) na czysty oficjalny ROM jakos tyka gwarancje?
I ciagnac temat - oprocz boot logo cos moze byc problematyczne? Dajmy na to, launchery wymagajace roota, inny dialer...?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 28, 2012, 14:11:49 wysłana przez soulscythe »

*

Offline vonski

  • a.k.a. borubar
  • *****
  • 7226
  • Płeć: Mężczyzna
  • Free bootloaders!
  • Sprzęt: OnePlus X, Galaxy S6, Xperia Z3 Tablet
Odp: Zdjęcie simlocka, zasady gwarancji.
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 28, 2012, 14:29:11 »
O kiedy to jakiś launcher potrzebuje roota?  :ohreally:

Ale po kolei. Wg mojej wiedzy serwis Samsunga sprawdza tylko jedną rzecz: licznik flashowań. Jeśli licznik pokazuje 0, to nie drążą tematu i biorą sprzęt na serwis. Obecnie naprawdę ciężko jest stwierdzić, czy dany soft jest modyfikowany, czy to coś dograne później. Więc ważna rada na przyszłość: po wgraniu czegokolwiek- zresetuj licznik.

Oraz, jako drugie pytanie, wgranie samego roota (bez wgranie nieoficjalnego ROMu - czyli zerowy licznik) na czysty oficjalny ROM jakos tyka gwarancje?
J.W. Z tym, że ostatnie wersje roota od Chainfire właśnie podbijają licznik, więc tez trzeba po zrootowaniu wyzerować.

*

Offline soulscythe

  • ***
  • 379
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S 2, iPhone 4 (32 GB)
Odp: Zdjęcie simlocka, zasady gwarancji.
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 28, 2012, 21:00:44 »
Dobra, z tym launcherem sie wyglupilem troche :mrgreen:

Co do roota tez sie zdziwilem w pewnym momencie, a to juz bylo kawalek czasu temu. Wgrywane tylko byly oficjalne ROMy - a tu prosze, taka niespodzianka (i lekka niepewnosc przy TriangleAway).

No to od razu kolejne pytanko: czy spotkales/spotkaliscie sie z problemami z Triangle Away w przypadku prawidlowego stosowania (potwierdzenie zgodnosci stanu licznika, wersji ROMu)?
Autor podchodzi do tematu wiadomo, asekuracyjnie (ale niby tak sie zawsze podchodzi), raz juz wyczyscilem licznik, ale tak na przyszlosc dobrze wiedziec, czy zaopatrywac sie w kostke z Allegro czy tez nie... uceglic nikt nie chce w koncu.

*

Offline badboy1979

  • ****
  • 886
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Galaxy S3
Odp: Zdjęcie simlocka, zasady gwarancji.
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 28, 2012, 21:30:39 »
Dobra, z tym launcherem sie wyglupilem troche :mrgreen:

Co do roota tez sie zdziwilem w pewnym momencie, a to juz bylo kawalek czasu temu. Wgrywane tylko byly oficjalne ROMy - a tu prosze, taka niespodzianka (i lekka niepewnosc przy TriangleAway).

No to od razu kolejne pytanko: czy spotkales/spotkaliscie sie z problemami z Triangle Away w przypadku prawidlowego stosowania (potwierdzenie zgodnosci stanu licznika, wersji ROMu)?
Autor podchodzi do tematu wiadomo, asekuracyjnie (ale niby tak sie zawsze podchodzi), raz juz wyczyscilem licznik, ale tak na przyszlosc dobrze wiedziec, czy zaopatrywac sie w kostke z Allegro czy tez nie... uceglic nikt nie chce w koncu.
Co do launchera to nie do końca się wygłupiłeś. Apex Launcher do pełnego działania wymaga roota (na ICS , bo na JB już nie )

*

Offline soulscythe

  • ***
  • 379
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S 2, iPhone 4 (32 GB)
Odp: Zdjęcie simlocka, zasady gwarancji.
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 29, 2012, 10:05:18 »
Heh, no wlasnie cos mi tak chodzilo po glowie i nie bylem do konca pewny .. : ) Ale z Droidem bywa roznie, lepiej sie zapytac : )

*

Offline vonski

  • a.k.a. borubar
  • *****
  • 7226
  • Płeć: Mężczyzna
  • Free bootloaders!
  • Sprzęt: OnePlus X, Galaxy S6, Xperia Z3 Tablet
Odp: Zdjęcie simlocka, zasady gwarancji.
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 29, 2012, 11:00:25 »
No ale to nie jest tak, że bez roota w ogóle nie działa...

A wtyczka w ogóle działa z S3? Bo na SII działała do czasu aktualizacji do ICS. Potem trzeba było wgrywać stary bootloader, żeby zadziałało. Mam w domu wtyczkę, ale nie chce mi się nic wgrywać, żeby sprawdzić jej działanie...

*

Offline soulscythe

  • ***
  • 379
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S 2, iPhone 4 (32 GB)
Odp: Zdjęcie simlocka, zasady gwarancji.
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 29, 2012, 20:24:18 »
Jaka wtyczka bo nie nadazam? :mysli:

*

Offline vonski

  • a.k.a. borubar
  • *****
  • 7226
  • Płeć: Mężczyzna
  • Free bootloaders!
  • Sprzęt: OnePlus X, Galaxy S6, Xperia Z3 Tablet
Odp: Zdjęcie simlocka, zasady gwarancji.
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 29, 2012, 21:30:14 »
Wtyczka do download mode.

*

Offline Komandosik

  • ****
  • 830
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jestem jednym z tych, którzy pamiętaja przyszłość
    • Mój FB :)
  • Sprzęt: I9300
Odp: Zdjęcie simlocka, zasady gwarancji.
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 29, 2012, 22:21:47 »
Już wyjaśniam wszystko, pracowalem w plusie 6msc a od 4 pracuje w serwisie/skupie telefonów.

Więc:

Oryginalne softy od samsunga - nie łamią gwarancji
oryginalne softy brandowane - jaka kolwiek wersja - nie łamią gwarancji
root - nie zawsze. Zależy czy trafia tel do oficjalnego serwisu samsunga (nie ma zmiłuj, sprawdzaja wszystko) czy trafia tylko do autoryzowanego serwisu - i oni zlewaja to.
licznik flashów - sprawdzany zawsze. Zaraz po podpiecu do kompa sprawdzany jest bootloader, rom oraz flaschcounter - ZAWSZE :) wiec warto wymazac dane.

coraz czesciej zdarza sie ze wysłane telefony - z innym romem wgranym np przez CWM nie nabijaja licznika romów i... serwis traktuje to jako oryginał. Przy okazji wgrywajac swój rom / najczesciej niebrandowany ;)
Byłem posiadaczem: 106 telefonów
Ostatni telefon: S2 z NFC i9100P
Aktualnie posiadam: S3 White i9300
W razie chęci kontaktu: https://www.facebook.com/dawid.lubinski

*

Offline soulscythe

  • ***
  • 379
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S 2, iPhone 4 (32 GB)
Odp: Zdjęcie simlocka, zasady gwarancji.
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 30, 2012, 06:24:44 »
Ooo, cudownie. Wielkie dzieki kolego!
+piwo :)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 30, 2012, 06:26:51 wysłana przez soulscythe »

*

Offline Komandosik

  • ****
  • 830
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jestem jednym z tych, którzy pamiętaja przyszłość
    • Mój FB :)
  • Sprzęt: I9300
Odp: Zdjęcie simlocka, zasady gwarancji.
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 30, 2012, 08:55:20 »
Aaa i zapomnialem o najwazniejszym co do gwarancji i simlocka. Od chyba 2006roku prawo unii zapowiedziało iż łamanie simlocka NIE MA INGERENCJI W OPROGRAMOWANIE dlatego nagle zrobił sie wysyp KODEM !

Nokie takie jak starsze modele, (nie licząc sl3) do ktorych uzywalo sie boxów np MTboxów łamały bootloader i wgrywały swój. <-- to łamało gwarancje

Nowe Nokie oparte o sl3 - juz nie, tak samo samsungi, kodem robiąc mamy pewnosc nie stracenia gwarancji - ale... robiąc to po samsungowsku (s2 i s3 - mozna zrobic simlocka poprzez podmiane plików itd) tu juz nie jest tak pieknie... Oczywiście zartuje ;) nikt tego nie sprawdza, simlockc status wyswietla sie podczas podlaczenia do kompa, prosze pamietac ze serwis sprawdza najpierw slady wigloci - niestety serwis nokki (tak na przyklad) bardzo oszczedza, i efektem: NIE LADUJE SIE TELEFON? MASZ GNIAZDO UWALONE I WIESZ O TYM.. spoko wgramy Ci nowe oprogramowanie moze pomoze ;) hah, tak to wyglada. Samsung akurat jeszcze jest spoko ale... rowniez serwisanci ogladaja POD kazdym katem telefon, gdy znajda slady zalania, dostaja normalna pworizje za wziecie fona na gware ale... nie musza sie nimi bawic :)

Pamietajcie że serwis może w każdej chwili LEGALNIE przywrócic simlocka, nie tylko przy wymianie plyty glownej ale i np podczas wrywania nanda i bootloadera (cały serwisowy pakiet)
Zdarzylo sie nawet że koleś zostawił Live walkmana w serwisie, wymienili mu plyte glowna ale... z simlockiem na orange (abonament w plusie chlopaczek miał xD) takze.. zdarza sie :)

serwis nie ponosi za to odpowiedzialnosci. a simlock zostaje nam znowu za opłata, lub bez... zdjecie ;)

W razie pytan piszcie :D mam kontakt z ludzmi z branzy nonstop :)

aaa i serwisowa wymiana dotyku/szyby w S3 to koszt 750zł ;) (około)   to tak gdyby ktos pytał bo miałem taką okazje kilka dni temu :D
Byłem posiadaczem: 106 telefonów
Ostatni telefon: S2 z NFC i9100P
Aktualnie posiadam: S3 White i9300
W razie chęci kontaktu: https://www.facebook.com/dawid.lubinski

*

Offline soulscythe

  • ***
  • 379
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S 2, iPhone 4 (32 GB)
Odp: Zdjęcie simlocka, zasady gwarancji.
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 30, 2012, 14:19:04 »
Ha, to mam w takim razie pare dodatkowych pytan, czuje sie zainspirowany ; )

1) Tak naprawde w naszych sieciach - poza Orange - oraz naglosnionych iPhone'ow w Playu (choc na dniach podali dla kazdego instrukcje samodzielnego zdjecia tegoz, wiec mozna ich chyba pominac), przypadki zakladania SIMlockow sa nie sa czeste, czy sie myle? Jakich telefonow z wyzszej polki to dotyczy (S3 zdaje sie - nie)? Poza tym... poza Orange sieci stosuja chyba formulke "SIMlocka nie ma, albo mozna go bezplatnie zdjac" - czy sa jakies wyjatki, tzn. np. niezdejmowany lock albo w innej, niz Orange sieci lock zdejmowany PLATNIE?
2) Jak to do konca jest w Orange - SIMlock na dziendobry jest, zdjecie kosztuje.. no wlasnie, bodajze 77 zl i jest u nich "legalne", prawda? Ta oplata chyba dotyczy tylko indywidualnych taryf, jak jest w firmowych? Czy to zdjecie SIMlocka jest mozliwe bezposrednio w Orange, ale bezplatnie?
3) Jak wyglada kwestia zdjecia SIMlockow z Orange'owych telefonow w serwisie? Platna jak u operatora, platna wg serwisu/innych okolicznosci czy bezplatna?
4) Nawiazujac do (1) i tej historii z Live Walkmanem (niezle jaja..) - jesli user zaplacil w sieci za zdjecie SIMlocka, a serwis go przywrocil - siec "musi" na podstawie poprzedniej oplaty wyslac ponownie kod/zapewnic sposob zdjecia locka? Czy to kwestia jednorazowa i niejako... niezalezna od serwisu?
5) Kwestia wody: Czesto uzytkuje telefon w wannie, sam telefon jest w etui, ale fakt faktem para wodna w lazience od goracej wody jest (nie, nigdy nie wpadl, oby tak sie nigdy nie stalo :D) ; zdarzylo sie nie raz, nie dwa miec go tez na koncercie i nagrywac, a akurat bylo oberwanie chmury (pozniej etui rozmontowalem (bo dwuczesciowe), tel. wylaczylem, otworzylem klapke (wody praktycznie nie bylo, ale jakas tam wilgos w minimalnej ilosci - tak), wyjalem wszystko co sie dalo, zostawilem na pare h do wysuszenia - smiga po staremu ; rzadziej (bo ciezszy niz maly DAP) - biega sie z nim, no a ulewa czasami potrafi spasc, nawet dres i etui calkowicie nie uszkodzi przed wilgocia. Itp. Itd. W kazdym razie nigdy nie byl klasycznie zalany, nie wpadl do slodkiej wody, nie mowiac o slonej, a o kwasowym napoju typu cola to juz w ogole (zdarzylo sie ojcu... cudem odratowany po odsuszeniu, wlutowaniu nowych czesci i zaplaceniu oczywiscie nie za malo). Zatem - telefon daje spokojnie rade za kazdym razem, ale jak pozniej, przy ewentualnym oddaniu do serwisu, uchronic sie przed tekstem np. "zalal pan telefon, gwarancja jest niewazna"? Slyszalem o problemach klientow Apple'a, w ktorych to telefonach czujka wilgoci byla wbudowana bardzo kiepsko, prawie na zewnatrz, plytko w gniezdzie sluchawkowym - i tam nagminne byly przypadki nie uznawania gwarancji w jakichs abstrakcyjnych sytuacjach... Co trzeba by zrobic? Zrobic jakies wygrzanie? Mam blisko znajomy serwis i tam moglbym to zrobic w miare tanio. A moze cos innego? Tak pytam asekuracyjnie - i na przyszlosc tez, bo raczej telefon uzytkuje troche bardziej intensywnie (choc nie na budowie czy podobnych warunkach ; zreszta, mam tez Solida, ale to inny kawalek cegly ; )
6) Jesli serwisanci z Samsunga odkryja slady zalania, mowisz ze nie musza sie nim dalej bawic. OK, ale w rozwinieciu to znaczy, ze anuluja gwarancje? Czy ze telefon jest kwalifikowany do naprawy sprzetowej? (zapewne platnej?)
7) Z nowszych flagowcow, chyba tylko HTC One X ma zablokowany bootloader (chyba nawet na XDA nie udalo im sie znalezc bezpiecznego, odwracalnego rozwiazania, o ile sie nie myle)?
8) Jak wyglada support serwisowy takiej firmy, jak LG w porownaniu do np. Samsunga czy Apple'a? Jestem potencjalnie zainteresowany Optimusem G, ale mam pare watpliwosci: a) soft-keye sa AFAIK dotykowe, nie sprzetowe... (stad nieco wieksza rozdzialka, niz 720p) b) LG raczej nie ma dobrego supportu softowego - domyslnie ma byc na tym fonie 4.0.x, update pewnie (zakladam) dostanie do 4.1, ale co dalej? Dobrze by bylo, gdyby byl oficjalny ROM przez te 2 lata gwarancji od producenta, a tu czesto nawet roku ponoc nie ma.. XDA nie zalatwia do konca sprawy, roznie bywa z optymalizacjami (acz oczywiscie jest to jakies rozwiazanie ; mimo wszystko preferowane jest wsparcie producenta) c) bateria nie jest oszalamiajaca (2100 mAh przy 4,7"). ; I ewentualnie co bys mogl powiedziec na temat ich awaryjnosci i tym podobnych wlasciwosci? : )

Sorry, ze naduzywam dobrej woli, ale tak zorientowane osoby zdarzaja sie rzadko. Z gory dziekuje! : )

Co do wymiany szyby/digitizera/wyswietlacza (sadzac po cenie, sa zespolone nierozlacznie razem?) w S3 - to jestem zdziwiony, bo w przypadku "Retiny" 3,5" dla iP4 (4S przypadkiem nie ma takiego samego ekranu?) pieniazki sa ponad dwukrotnie mniejsze (okolo 350 zl po uprzejmosci). I zdaje sie tez mowimy o "potrojnym" komponencie. A o ile kojarze, w Samsungu, przynajmniej nieoficjalnie serwisujac, dalo sie przy np. TYLKO zbitej szybce (digitizer w porzadku i AMOLED/LCD tez w porzadku) wymienic ja za smieszne pieniadze. Wiadomo, ze S3 wypada raczej slabo w crashtestach, oficjalnie nawet lekkie zbicie to wada mechaniczna i nie bedzie uznana na gwarancji (przy okazji - anuluje ja? Czy bedzie traktowana niezaleznie?). Przykladowo jesli wymienie SAMA szybke poza oficjalnym serwisem - to pozniej jak latwo (nie pytam "czy" bo pewnie jest) jest to wykrywalne pozniej w oficjalnym? Wiadomo, ze ogolna teoria jest taka, ze jakiekolwiek ingerencje przez nieautoryzowane/nieoficjalne serwisy powoduja anulowanie gwarancji w serwisie oficjalnym... Jak to wyglada bardziej szczegolowo w praktyce?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 30, 2012, 14:33:26 wysłana przez soulscythe »

*

Offline Komandosik

  • ****
  • 830
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jestem jednym z tych, którzy pamiętaja przyszłość
    • Mój FB :)
  • Sprzęt: I9300
Odp: Zdjęcie simlocka, zasady gwarancji.
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 30, 2012, 17:58:18 »
Pojechałeś po bandzie.. nie ma co o_O  to nie jest temat na takie odpowiedzi, ale udziele ich - z gory przepraszam modów :)

1. Tylko orange daje simlocki na telefony. Play z iphonami - nikt wiecej :)
2. Każdy telefon z LOGIEM orange - oraz niektore bez loga, posiadaja simlocki - chociaz zdarzaja sie egzemplarze FABRYCZNIE BEZ - zazwyczaj pierwsze ;) operator bierze 77zł od klienta idywidaulnego - firma nie moze zdjac simlocka bodajze (chociaz nie jestem pewny). Koszt ss (simlocka) jest uzalezniony od serwisu. jakie kto ma uklady :) zazwyczaj okolo 100zł kodem lub softem/boxem do 100zł
3.jak wyzej :)
4. Użytkownik nie miał simlocka, ponieważ sam sciagnal kodem. Serwis nie musi sciagac simlocka, poneiwaz tak jest w umowie serwisowej.  Chociaz nie powinni dawac sima na inna siec niz abonent ma telefon.
5. Jeśli chodzi o zalania... to nie ma zmiłuj sie :) nie nie zrobisz, wystarczy delikatne mikroskopijne zalanie, zmiana koloru płytki, lub papieru filigranowego, ewentualnie np na gnieździe (jack, ładowanie,hdmi etc) delikatna śniedź i tyle... telefon kwalifikuje sie do NIENAPRAWIANIA ponieważ jest zalany. Żaden telefon po zalaniu nie ma gwarancji, nawet jeśli naprawisz go w serwisie oficjalnym. Ponieważ telefony po zalaniu żyją własnym życiem, czesto wanienka ultradzwiekowa (nawet do miesiaca czasu moze tel lezec w niej) + przegrzanie styków i lutów cos tam pomaga. ogolnie nie radze kapac sie z telefonem a i na deszczu lepiej go schowac. Po Twoich przygodach sądze że serwis juz nie przyjmie telefonu na gware :)... UWAGA śruby są znakowane, każde odkrecenie srubki zrywa lakier z niej, tak wiec telefon nie ma klasycznej plomby, a jedynie w postaci lakieru na śrubach. Brak lakieru = próba odkrecania = uniewazniona gwarancja.
6.Tak gwarancja jest anulowana z miejsca. Chyba że zaznaczysz że zgadzasz sie na płatną naprawe. Wtedy mogą zaproponować wymiane płyty głownej lub np, jeśli masz zalany telefon a nastapilo uszkodzenie gniazda itd, to wyltowanie i wlutowanie. gwarancja rzadko kiedy jest przedluzana na zalany telefon !
7. One X, motorolki niektore i w sumie wsio. Ogolnie jest z tym problem. Producenci musza dojść po rozum do glowy ;)
8. Niczym sie nie rozni, LG ma swój oficjalny serwis jak i serwisy katalogowe - czyli jakies tam serwisiki z podpisana umową z LG :) najczesciej są to firmy serwisowe posiadajace sprzet i ludzi do napraw wszystkich czyli MULTI SERWIS np OPAL Legnica : Nokia, samsungi, LG i pare innych ;)


Spoko, ale ten temat nie jest to zadawania takich pytan :) jeszcze raz przepraszam modów :)


Oficjalna naprawa DIGI w serwisie samsunga to 750zł - w tym, nie UNIEWAZNIAJA gwarancji:) tak wiec uszkodzenie mechaniczne swoja droga, a gwarancja dalej jest ;)

Póki co brak LCD / dotyków nowych jak i zamienników w hurtowniach stąd taka cena. Sadze ze sam dotyk to koszt 250zł + założenie - ktore wcale nie jest proste.

Oczywiscie ze sie skroją, chyba ze jest dobry serwis :) pamietaj że wszystkie czesci maja swoje kody, wystarczy sprawdzić jak są montowane i z ktorego roku. Oczywiscie nie sprawdzaja tego ale... moga to wykryc :)  ogolnie nie warto korzystac z innych serwisów jak oficjalnych podczas gwarancji. Chyba że mamy mało gotowki i wolimy zaplacic za wymiane (na przykladzie i9100) LCD w serwisie samsunga ok 500-600zł w moim serwisie ok 350-400 :)  wszystko oryginał ;)
Byłem posiadaczem: 106 telefonów
Ostatni telefon: S2 z NFC i9100P
Aktualnie posiadam: S3 White i9300
W razie chęci kontaktu: https://www.facebook.com/dawid.lubinski

*

Offline soulscythe

  • ***
  • 379
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S 2, iPhone 4 (32 GB)
Odp: Zdjęcie simlocka, zasady gwarancji.
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 30, 2012, 23:14:20 »
Z jednej strony racja, korzystam z okazji (to tez z drugiej).. troche jestem leniwcem forumowym, ale coz - w razie czego ja tez przepraszam (i mozna ewentualnie wydzielic i przeniesc), ale ze jako sie miesci dalej w ramach tematu, chyba mozna zostawic.. nie jestem pewien.

Co do firmy w Orange chyba mozna bylo zdjac simlocka, ale za jakies koszmarne pieniadze i to nawet po koncu umowy - bodaj 500 zl netto, moge sie mylic. Wynosze sie od nich, takze nie chce miec juz nic wspolnego z nimi, bedzie ulga niewatpliwie. Glownie w kwestii zasiegu.

A S2 dostalem bezposrednio od Samsunga... gwarancji na niego nie mam, byl na piekne oczy, totez musze uwazac, zeby FAKTYCZNIE nie wpadl do wanny, bo potem juz tylko nieoficjalnie i jakies pieniazki beda na niego : ) Z racji WCG, przed/w trakcie mialem 2, a przed polskim SEC mialem bardzo chwilowo pod opieka 10+ ; ) Jeszcze plecki limitowane WCG tez (tzn. klapka), ale to juz bardziej popularne ; ) iP4 juz tez jest po gwarancji i tez musze uwazac, bo znam orientacyjne koszty...

Ale na przyszlosc bede uwazal i mysle, ze kazdy kto bedzie czytal Twoje odpowiedzi takze - i na koncerty nie bral NAJNOWSZEGO cacka, co by tam nie bylo, odpadnie przede wszystkim wanna, no i bieganie w deszcze (i tym podobne). Jedynie awaryjne sytuacje. Dzieki wielkie, takie rady naprawde sa bardzo cenne : )

Co do bootloadera, to na szczescie poza tymi paroma modelami mozna go zdjac bezproblemowo, wiec niech i serwis wgra (nanda tez..).

W razie czego bede wiedzial, do kogo uderzac z naprawa, jesli bede w okolicy - przysle PM na pewno : ) Ale nie jestem pewien, czy dzialacie w Wawie.

Jeszcze raz bardzo dziekuje! (i przylaczam sie do usmiechniecia do modow : ) :smiley: