PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych

Android OS => Samsung Android => Galaxy S II (GT-i9100) => Wątek zaczęty przez: Devonish w Styczeń 23, 2012, 18:11:49

Tytuł: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: Devonish w Styczeń 23, 2012, 18:11:49
Mili Państwo,
Chciałem się dowiedzieć jak wygląda u Was używanie nawigacji i ładowanie zasilaczem samochodowym.
U mnie na Sygicu bateria nie rozładowuje się i nawet trochę się ładuje, ale Automapa w wersji Beta to już kompletna porażka.
W ciągu dwóch godzin poziom baterii spada z 90% na około 25% (dodatkowo kilkanaście minut rozmów po bluetooth). Po dłuższym podróżowaniu telefon nie nadaje się do podstawowej funkcji jaką jest telefonowanie nie wspominając o wysokiej temperaturze urządzenia.
Zastanawiam się czy to tylko przypadłość Samsungów czy też ogólnie Androida.
Używam ładowarki Samsung 0,7A taki sam prąd jest w ładowarce sieciowej.
Ciekawe jaki jest maksymalny bezpieczny prąd (xA) dla telefonu?

Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: marcinl w Styczeń 23, 2012, 19:18:43
wyjaśniłem już w wątku o AM
tu też o tym pisałem
custom rom wspierajacy w pełni Voltage Control i ustawienie charger na 750mA
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: ssn w Styczeń 24, 2012, 18:13:29
Używam ładowarki 1A i mi ubywa 1% na 10 minut. Wg mnie automapa jest do poprawki. Telefon w trakcie nawigowanie rozgrzewa się do czerwoności. Z nawigacją google mi się to nie zdarza (rozładowywanie i nagrzewanie).
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: srogi2 w Styczeń 25, 2012, 12:42:56
Też mam taki problem. Zainstalowałem Voltage Control. Niestety opcja wartości prądu ładowania nie jest dostępna. W programie Voltage Control Lite mam tylko 3 zakładki: General, Device Info oraz About. Pozostałych zakładek nie mam. Bardzo prosze o pomoc. jeśli nie uda się poprawić kwestii ładowania to AM nie będzie zdatna do użytkowania.
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: marcinl w Styczeń 25, 2012, 12:53:12
niestety rom/kernel który masz nie obsługuje zmiany tych wartości
jedyna rada to zmiana kernela lub i romu/kernela na obasługujące
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: srogi2 w Styczeń 25, 2012, 13:55:52
No to mam kłopot. Sądzę jednak że z pomocą bardziej doświadczonych użytkowników poradzę sobie. Informacje o urządzeniu poniżej:

(http://verftp.pl/f1/SC20120125-130944.png)

Telefon z Plusa. Po przestudiowaniu odpowiednich działów przeprowadziłem rootowanie przy pomocy Odina.
Mam też zainstalowany CMW Manager. Prawdę mówiąc chciałbym w takim układzie zmienić kernel, room wolałbym pozostawić. Jaki kernel musiałbym w takim razie zastosować i czy będzie to wspólpracować z obecnym roomem?
No i następna sprawa. Urządzenie rootowałem przede wszystkim z myślą o tym by mieć porządny i pełny backup. I mam taki, jak sądzę wykonany przy pomocy CMW. I teraz pytanie. Czy taki backup jest, zgodnie z moimi założeniami, gwarancją tego że mogę  wrócić do stanu  urządzenia w którym ono się znajdowało przed wgraniem nowego rooma lub kernela?
Dodatkowo stosuję Titanium Backup Pro dla poszczególnych aplikacji.
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: marcinl w Styczeń 25, 2012, 14:09:02
tak backup CWM przywraca wszystko
kernele spierające Voltage Control to na pewno kernel z romu Hyperdroid Androidmeda, Sijah jakies jeszcze ale nie pamiętam
na pewno nie wspiera Void, Phoenix, phenomenal, speedmod
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: srogi2 w Styczeń 25, 2012, 14:49:31
Czy któryś z wymienionych wyżej kerneli może współpracować z moim romem? Czy w takim przypadku wystarczy wgrać nowy kernel, jest możliwość wgranie jedynie kernela a pozostawienie roma?
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: marcinl w Styczeń 25, 2012, 14:54:48
oczywiście
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: srogi2 w Styczeń 25, 2012, 16:14:38
Jeśli poproszę o dalszą instrukcję postępowania to będzie już nadużycie cierpliwości?
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: marcinl w Styczeń 25, 2012, 20:29:27
nie, spoko ;)
ale wgranie kernela to pisuś ;)
zrzucasz na kartę zipa i flaszujesz przez CWM, zalecane wipe cache i wipe dalvik
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: srogi2 w Styczeń 25, 2012, 22:02:39
Dziękuję. Ośmielony powyższą odpowiedzią brnę dalej.
Czy wipe cache to opcja wipe cache partition z trybu ClockWorkMod?
Rozumiem że czyszczenie należy przeprowadzić przed wgraniem nowego kernela?
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: marcinl w Styczeń 25, 2012, 22:11:49
tak i tak
niektórzy zalecają przed jak i po, osobiście robię tylko przed
jest jeszcze na xda narzedzie do czyszczenia pozostałosci po starych kernelach ale to raczej dla tych co często je zmieniają ;)
z ciekawości - jaki kernel wybrałeś?
NEAK jeszcze wspiera VC (jesli dobrze zrozumialem opis na xda)
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: srogi2 w Styczeń 25, 2012, 22:13:49
Wybrałem Siyah-v2.6.10-CWM.zip. Właśnie zaczynam to wgrywać i aż cały dygoczę ze strachu czy to się powiedzie. Raz kozie śmierć!!
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: marcinl w Styczeń 25, 2012, 22:17:31
spokojnie, pamietaj, że pierwsze uruchomienie po wgraniu dość długo trwa
Sijah to jeden z najbardziej popularnych na xda kerneli, ma wszystkie wodotryski i dodatki, ale dla baterii nie jest zbyt oszczedny
możliwe że defaultowo ma juz zwiększone mA dla ladowarki - swego czasu testowalem kilka wersji Sijah i już było zwiększone  :wink:
jak bedziesz ustawiał w Voltage Control to pamietaj aby dać save i save as boot
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: srogi2 w Styczeń 25, 2012, 22:42:52
"Bóg nagrodził męstwo"
Oto efekt dzisiejszych prac z pomocą interlokutora (bardzzo dziękuję za merytoryczne i moralne wsparcie):

(http://verftp.pl/f1/SC20120125-223043.png)
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: Spili w Styczeń 27, 2012, 21:22:55
No u mnie cos poszło nie tak...

Mam wyjściowo dokładnie to samo co Srogi - zrzut jego "O telefonie"
Mam zainstalowanego SuperUsera (instalowałem go dla Titanum)
Ściagnąłem z marketu ROM Manager 4.8
Ściągnąłem z xda Siyah-v2.6.11-CWM.zip
Skopiowałem na zewnętrzna kartę sd.

Uruchamiam ZAINSTALUJ ROM Z KARTY SD
Jest reebot, ekran flashowania i error:

E:failed to verify whole-file signature
E:signature verification failed

Uruchamia się potem normalnie...
Co robię nie tak?
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: marcinl w Styczeń 27, 2012, 21:50:35
zassać kernel jeszcze raz sprawdzić MD5 sum
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: Spili w Styczeń 27, 2012, 22:05:53
Nawet jak chcę zrobic sam backup mojego aktualnego romu to taki sam error pokazuje...
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: marcinl w Styczeń 27, 2012, 22:34:38
backu robisz przez ROM Managera?
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: Spili w Styczeń 27, 2012, 22:51:09
Tak...
Wybieram odpowiednią opcję reboot i... du*a :(
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: marcinl w Styczeń 28, 2012, 09:11:39
zrób backup bezpośrednio z CMW recovery
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: srogi2 w Styczeń 28, 2012, 11:53:01
Do Spili:
Nie stosowałem ROM Manager lecz CMW Recovery.
Jeśli mamy analogiczny punkt startu to zrób dokładnie jak ja:
1. Wyłączenie urządzenia
2. POWER+HOME+VolUp
3. Backup
4. Wipe cache partition i wipe dalvik.
5. Instalacja Siyah-v2.6.10-CWM.zip.
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: Spili w Styczeń 28, 2012, 12:53:46
Srogi...
Nie mogę namierzyć tego CMW Recovery.
Podrzuć link skąd to wziąłeś...

A Siyah jest jakis nowszy v 2.6.11
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: marcinl w Styczeń 28, 2012, 13:00:13
Sijah jest codziennie nowy  :)
CWM Recovery to się wgrywa razem z kernelem
podaj jaki masz teraz rom/kernel
i rzuć okiem na przyklejone instrukcje
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: Spili w Styczeń 28, 2012, 14:35:22
Mam dokładnie to samo co miał Srogi na screenshocie :)
Ale szczerze mówiąc to nie wiem co jest romem a co kernelem ;)
Dla mnie to to samo :D
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: marcinl w Styczeń 28, 2012, 14:37:26
Kernel to jądro i to nie to samo co rom ;)
na samym dole (jak przewiniesz niżej) masz numer wersji - to jest rom
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: marcinl w Styczeń 31, 2012, 21:46:14
czy zmiana ustawień ładowania na 750mAh (lub wyżej) pomogła na problemy z AM?
ogólnie szybciej się Wam laduje?
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: wpmike w Luty 01, 2012, 12:39:26
A propos ładowarek... Wie ktoś może jaki prąd ładowania daje uchwyt dedykowany Brodit z podłączeniem do gniazda zapalniczki?
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: sierek w Luty 01, 2012, 17:11:02
Wszystkie aktywne uchwyty Brodit, które miałem/mam mają znamionowo 1A, do SGS2 też. Fizycznie prądu nie mierzyłem, ładowarka jest rozpoznawana jako AC.
Tak przy okazji (może Moderator wybaczy) po porządkach mam do sprzedania uchwyty aktywne (z zasilaniem) Brodit do modeli HTC: Qtek 9090, Wizard, Diamond, HD2.
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: marcinl w Luty 02, 2012, 07:29:00
dodam tylko (ponieważ dziś dopiero to znalazłem)
autorem tego programu do m.in. zmiany mAh jest Polak  :) :ok:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=829731 (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=829731)
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: srogi2 w Luty 02, 2012, 07:53:13
czy zmiana ustawień ładowania na 750mAh (lub wyżej) pomogła na problemy z AM?
ogólnie szybciej się Wam laduje?
Ustawiłem max prąd ładowania na 700 mA. Po podłączeniu do ładowania i uruchomienia AM, zasoby baterii zmniejszają się w tempie 5% na godzinę.
Jaką maksymalną wartość prądu ładowania można uznać za bezpieczna?
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: marcinl w Luty 02, 2012, 08:01:30
widziałem kiedyś na xda wartość 1000mAh
jaką wydajność ma Twoja ładowarka samochodowa? i czy SGS2 rozpoznaje ją jako Charger czy Misc.?
chyba że zmieniłeś obie wartości?
potestuj, sądzę, że spokojnie możesz dać na 900mAh
aczkolwiek firmowa ładowarka Samsunga ma 700mAh
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: marcinl w Luty 02, 2012, 19:15:22
nie wiem czy uległem efektowi placebo, ale u mnie na prawdę ładowanie się skróciło o około 30-45 minut - mierzyłem
natomiast dziś czytam:]

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=22094480#post22094480 (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=22094480#post22094480)

Cytuj
Gokhan really needs to completely remove that interface since it does nothing... (And never can - charging turns out to be handled by a different chip with three fixed current limits - 90, 400, and 650 mA.)

http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=22097287&postcount=18459 (http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=22097287&postcount=18459)

angielski u mnie średnio czy mógłby ktoś z Was to przetłumaczyć?
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: Shiryu w Luty 02, 2012, 21:08:16
Cytuj
Gokhan really needs to completely remove that interface since it does nothing... (And never can - charging turns out to be handled by a different chip with three fixed current limits - 90, 400, and 650 mA.)
Cytuj
Gokhan naprawdę powinien całkiem usunąć ten interfejs, bo i tak nie działa... (i nigdy nie działał - ładowaniem sterują trzy różne chipy z trzema predefiniowanymi ustawieniami - 90, 400 i 650 mA).

Tłumaczenie bardziej piękne niż wierne, ale za znaczenie ręczę ;)
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: marcinl w Luty 02, 2012, 21:18:27
bardzo dziękuję, podobnie to zrozumiałem ale niezbyt mogłem uwieżyć dlatego poprosiłem o pomoc
juz sam nie wiem u mnie to działa w weekend zrobię testy ładowania ponownie
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: wpmike w Luty 02, 2012, 23:23:55
bardzo dziękuję, podobnie to zrozumiałem ale niezbyt mogłem uwieżyć dlatego poprosiłem o pomoc
juz sam nie wiem u mnie to działa w weekend zrobię testy ładowania ponownie
No adminowi taka wpadka nie powinna się przydarzyć ;)
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: marcinl w Luty 03, 2012, 06:54:49
 :E
bywa, chyba każdy ma prawo do pomyłki?
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: srogi2 w Luty 03, 2012, 11:15:26
Panowie, a kto to jest ten Gokhan?
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: marcinl w Luty 03, 2012, 12:09:13
autor najpopularniejszego (na xda) kernela do SGS2 Sijah  :wink:
masz zresztą jego kernel wgrany  :)
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: marcinl w Luty 03, 2012, 21:22:24
i lipa
18:00 - 24%
21:06 - 100%
więc 76% w 3h
od zera byłoby około 4h.... zupełnie jak w standardzie  :-|
nie wiem co się stało ale kiedyś juz to testowałem i na bank ładowanie skróciło się do 3:15...
to jak nie poprawią nic w finalnej wersji AM będzie kiszka :(
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: Kajetan Krykwiński w Luty 04, 2012, 10:39:47
Cytuj
Gokhan really needs to completely remove that interface since it does nothing... (And never can - charging turns out to be handled by a different chip with three fixed current limits - 90, 400, and 650 mA.)
Cytuj
Gokhan naprawdę powinien całkiem usunąć ten interfejs, bo i tak nie działa... (i nigdy nie działał - ładowaniem sterują trzy różne chipy z trzema predefiniowanymi ustawieniami - 90, 400 i 650 mA).

Tłumaczenie bardziej piękne niż wierne, ale za znaczenie ręczę ;)

Inny chip (niż ten co myślał - przyp. tłum.)  :wink:
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: Shiryu w Luty 04, 2012, 17:45:33
Sorry... Rzeczywiście jeden chip a nie trzy. W sumie jak to czytam, to zastanawiam się, skąd mi się te "trzy chipy" wzięły ;)
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: paradas w Luty 14, 2014, 19:15:27
Elektronicy zrozumieją o czym mówię a innym już tłumaczę.

Prąd ładowarki nie ma tu nic do powiedzenia. Czy telefon jest ładowany ładowarką 700mA czy 1A czy 2A czy nawet 100A to i tak będzie się ładować prądem 650mA bo taki jest ogranicznik ustawiony na płycie głównej.

Nie pomoże tu żaden modyfikowany kernel bo to jest ustawiane elektronicznie przez układ ładowania.
A teraz uwaga tłumaczę co zrobić aby zwiększyć prąd ładowania baterii. Sposób sprawdzony i działa poprawnie.

Na dowód tego że telefon nie zassie więcej prądu dzięki kernelowi podam ten filmik:
Samsung SGS 2 Galaxy S2 Charging current (http://www.youtube.com/watch?v=FL71G2YEIHU#)

I teraz do rzeczy:
Układ ładowania jest sterowany przez trzy połączone ze sobą szeregowo rezystory R529, R531(po 300 Ohm każdy) R533 (215Ohm)

Suma 815 Ohm daje nam 640mA prąd ładowania
Zwarcie rezystora R529 lub R531 daje nam sumę 515 Ohm i prąd ładowania 1A
Zwarcie rezystora R533 daje nam prąd ładowania 830mA

Zalecam 1A jeżeli używamy np nagrywania z kamery oraz nawigacji na w jednym czasie.
Nie ma wtedy najmniejszych problemów z ładowaniem nawet jak przetaktujemy procesor do 1400MHz

Rezystory znajdują się tu (patrz załącznik)

Pierwszy od lewej oraz środkowy mają po 300Ohm. Ostatni ten po prawej z zaznaczonych ma 215Ohm.
Zewrzyj lewy lub środkowy to telefon ładuje się 1A. Zewrzyj prawy to ładuje się 830mA

Modyfikacje zalecam robić doświadczonym elektronikom. Nie ponoszę odpowiedzialności za popsute telefony, ładowarki oraz inne elementy spowodowane modyfikacją. To co tu napisałem jest tylko w celach naukowych i teoretycznych ;)

Ja to zrobiłem i działa. Oczywiście po zmianie prądu ładowania do 1A trzeba zmienić również ładowarkę aby się nie przeciążyła.
Tytuł: i9100 s2 galaxy prąd ładowania / i9100 charging current
Wiadomość wysłana przez: malinka w Luty 15, 2014, 06:43:10
No trzeba przyznać że wybadaleś temat bo faktycznie działa.  Szkoda tylko ze dopiero teraz bo czas kiedy s2 był na topie już minął. Teraz to info jest tylko dla weteranów.

Ale browar ci się należy i to dobry  :mrgreen:
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: tyskiebeer w Marzec 30, 2015, 02:16:41
Odgrzeje troche temat bo po kilku miesięcznym "użeraniu się" z problemem ładowania trafiłem na ten temat i powyższy opis przeróbki.
Pomimo późnej pory rozgrzebałem telefon i zwarłem pierwszy od lewej zgodnie z opisem na 1A.
Używam SGS2 jako nawigacji i rejestratora trasy jednocześnie. Pomimo różnych romów z tzw regulacją skutek był żaden. Przetestowanych kilkanaście ładowarek samochodowych i nic poza tym, że mam teraz więcej ładowarek niż potrzebuje :-P Bateria zarówno ta fabryczna jak i oryginalna 2000mAh spadała około 1% na 10 minut.
Jeśli powyższa przeróbka zadziała to będę przeszczęśliwy bo SGS2 ma bardzo dobry do rejestrowania trasy obiektyw zwłaszcza w warunkach nocnych i bardzo estetyczny pasujący tylko do niego uchwyt samochodowy który posiadam. Już miałem dać za wygraną i kupować jakiś uchwyt uniwersalny oraz inny telefon do powyższych celów a tu proszę, trafiłem na ten wątek.
Dam znać jak się zachowa telefon w kwestii ładowania w pierwszej trasie po przeróbce ( o ile nałożenie kropelki cyny można nazwać przeróbką :-) )

PS. Czy po takiej przeróbce bezpieczne jest podłączanie telefonu do portu USB komputera w celu przegrania plików itp operacji czy też grozi to uszkodzeniem portu USB?
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: WaFel1985 w Marzec 30, 2015, 03:52:16
Ja właśnie na nierytym telefonie przejechałem trasę 2x400 km. Bateria z 80% do 100 naładowania bardzo szybko. Cały czas transmisja 3g aktywna i automapa. Ładowarka firmy GT. Bateria org. W telefonie ROM omega i kernel dorimanx.
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: tyskiebeer w Marzec 30, 2015, 17:02:18
No niestety albo połączenie cyną kiepskie albo u mnie nie zadziałało. Brak rezultatów. Zaraz ponownie rozbebesze telefon i ponawiam operacje...

Połączone: [time]Marzec 30, 2015, 17:03:23[/time]
Ja właśnie na nierytym telefonie przejechałem trasę 2x400 km. Bateria z 80% do 100 naładowania bardzo szybko. Cały czas transmisja 3g aktywna i automapa. Ładowarka firmy GT. Bateria org. W telefonie ROM omega i kernel dorimanx.
Piszesz o SGS2? Bo w podpisie masz S3
Czy na tym romie i kenelu działa Autoguard? Bo na CM11 nie chciał się uruchomić.

Połączone: Marzec 30, 2015, 20:00:29
Po ponownym rozebraniu telefonu i poprawieniu lutowania z przyjemnością oznajmiam, że teraz telefon się ładuje pomimo włączonego sygica, autoguarda, internetu i yanosika na raz.
 :ok:
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: WaFel1985 w Marzec 31, 2015, 11:22:00
O s2. S3 juz nie mam, poszedł w świat... Teraz na s2 cisne...
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: tyskiebeer w Kwiecień 02, 2015, 23:54:50
No i zgłupiałem.
Do wczoraj telefon się ładował jak chciałem.
Dziś znowu zamiast się ładować bateria pomimo podpięcia ładowarki spada przy włączonym sygicu i rejestratorze trasy a po odpaleniu yanoska w tle jeszcze bardziej.
Rozebrałem znowu... podczas kolejnego poprawiania lutu rezystorek numer jeden postanowił się wydostać z płytki drukowanej.
Pomyślałem skoro i tak zwieram to on nie potrzebny i zwarłem to co po nim zostało w gnieździe.
Rano zobaczę czy się znowu udało i pomimo obciążenia nastąpi ładowanie lub przynajmniej nie spadanie poziomu baterii czy nie.
Wedle opisu przeróbki powyżej powinien telefon pochłaniać teraz z ładowarki 1A.... czy tak będzie zobacze. Już mnie to zaczyna denerwować.
Wpadł mi jeszcze jeden pomysł do głowy. Skoro zwarcie pierwszego nie pomogło to może zewrzeć również trzeci... ale nie bardzo kumam czy prąd ładowania powinien wtedy skoczyć do około 1,2A ???  Niestety autor opisu przeróbki nie odpowiada na zapytania a szkoda.
O dziwo przy tym samym obciążeniu ( sygic + rejestrator trasy ) i podpięciu ładowarki sieciowej w domu bateria się doładowuje o 20% na godzine a na samochodowych ładowarkach tak nie jest pomimo że sieciowej używam 2.1A a samochodowej 2A.
Gdybym tylko wiedział jak zmierzyć ide prądu daje do telefonu ładowarka przy użyciu zwykłego miernika za 25zł to bym to chętnie zrobił jednak nie wiem jak...
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: WaFel1985 w Kwiecień 03, 2015, 00:10:30
Tyskiebeer tak działa autoguard. Niestety na tym kernelu i romie  po odpaleniu tego programu plus automapy bateria spada po podpieciu ładowarki o około 3% na godzinę. Idzie przeżyć ale sprawdzę z rezystorami. Sprawdzić pobór z ładowarki możesz podpisując miernik szeregowo i ustawiając na nim żeby pokazywał Ampery. Ale musisz ładowarkę rozbebeszyc... I wpiąć się szeregowo np. W prądowy (zwykle czerwony przewód) jak znajdę chwile to sprawdzę
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: Antej w Kwiecień 03, 2015, 06:39:37
W domu nie masz zmiany pozycji wiec GPS inaczej sie zachowuje .

Tym sprawdzisz V i A, pelno tego na allegro chociaz ja zamawialem za 1/3 cceny z Chin. http://www.google.pl/url?q=http://www.epanorama.net/newepa/2013/09/24/usb-power-current-voltage-tester/&sa=U&ei=yRgeVdiPK4utaZHigaAG&ved=0CCUQ9QEwCA&usg=AFQjCNHWVTfx2P8TO0h5pGQ76rJ6Wp_Zsw (http://www.google.pl/url?q=http://www.epanorama.net/newepa/2013/09/24/usb-power-current-voltage-tester/&sa=U&ei=yRgeVdiPK4utaZHigaAG&ved=0CCUQ9QEwCA&usg=AFQjCNHWVTfx2P8TO0h5pGQ76rJ6Wp_Zsw)
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: tyskiebeer w Kwiecień 03, 2015, 15:25:03
W samochodzie podczas testów dziś w nocy również nie miałem zmiany pozycji GPS bo siedziałem w aucie stojącym w miejscu.
To tego po przeróbce mam dziwne efekty, ładowarka sieciowa oryginalna po podpięciu pokazuje ładowanie i niby powoli się telefon ładuje.
Ładowarka sieciowa 2A też samsunga tylko z kablem USB pokazuje na ikonce ładowanie nawet jak nie jest włożona do kontaktu.

Połączone: Kwiecień 03, 2015, 15:26:30
Tyskiebeer tak działa autoguard. Niestety na tym kernelu i romie  po odpaleniu tego programu plus automapy bateria spada po podpieciu ładowarki o około 3% na godzinę. Idzie przeżyć ale sprawdzę z rezystorami. Sprawdzić pobór z ładowarki możesz podpisując miernik szeregowo i ustawiając na nim żeby pokazywał Ampery. Ale musisz ładowarkę rozbebeszyc... I wpiąć się szeregowo np. W prądowy (zwykle czerwony przewód) jak znajdę chwile to sprawdzę
Problem tylko w tym, że jak zainstalowałem CM11 to się okazało że Autoguard na nim nie działa, startuje i zaraz się zamyka aplikacja
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: Antej w Kwiecień 03, 2015, 15:42:13
Uszkodzenie złącza ładowania (taka jest diagnoza w telefonach bez grzebania w zasilaniu, u Ciebie to już nie jest takie pewne).
Wolne ładowanie, lub pozostająca informacja o ładowaniu, za chwile wariująca ikona ładowania i można już szukać nowej płytki ładującej.
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: tyskiebeer w Kwiecień 03, 2015, 15:48:47
Gniazdo jest ok. Taki objaw jest tylko na jednej ładowarce tak jakby miała ona w sobie jakiś kondensator który jeszcze troche po wyjęciu z kontaktu podaje info o ładowaniu. Ładowarka jest od Pentagram Monster X5Pro. I o dziwo jak dotął SGS2 też nią ładowałem tak teraz SGS2 się nią nie chce ładować. Ikonka ładowania jest ale prądu ubywa. X5Pro nadal się nią normalnie ładuje.
Na samsungowskich ładowarkach jest normalnie bez tego cyrku czyli jak tylko odepnę ładowarke z gniazdka to ikonka ładowania gaśnie.

Update....
Posprawdzałem wszystko jeszcze raz.
Okazuje się, że telefon ładuje się kiedy jest podłączony do ładowarki sieciowej z wbudowanym kablem.
Po podpięciu do jakiejkolwiek ładowarki która ma w sobie kabelek USB ikonka zmienia się tak jakby się ładował, ale nie ładuje się.
Czyli musiałem dać za dużo cyny i gdzieś dotyka do jakiegoś kondensatorka obok... ech... znowu rozkręcanie i poprawka...

Update 2....
Cyny było za dużo ... usunięcie i położenie nowej poskutkowało. Jest ładowanie także po kablu USB.
W programie Battery Monitor Widget zarówno podczas ładowania ładowarką z kablem USB 2A jak i fabrycznej od sgs2 0,7A pokazuje przepływ w baterii _740 mAh.
Wynikałoby w takim razie, że powyżej opisana przeróbka która miała skutkować podniesieniem przyjmowanych mAh przez telefon nie bardzo się sprawdza???
Może należy zewrzeć dodatkowo 3 kondensatorek?
Sam już nie wiem, zaczyna mnie to porządnie wnerwiać.
Lubię ten telefon i w połączeniu z fabrycznym uchwytem samochodowym stanowi dla mnie idealne i estetyczne połączenie nawigacji z rejestratorem. Jednak chciałbym wreszcie nie patrzeć co chwila na wskaźnik baterii i rejestrator włączać na godzine by potem pokonywać dwie godziny trasy bez rejestratora i tak w kółko bo jest to upierdliwe.
Może ktoś zna jeszcze jakieś sensowne rozwiązanie tego problemu prócz kupowania innego zestawu z przeznaczeniem na powyższe cele??
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: tyskiebeer w Kwiecień 05, 2015, 14:05:03
nikt? nic? :-(
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: malinka w Czerwiec 22, 2016, 17:17:03
ja używam tej przeróbki i jest wszystko dobrze. Nie zwieraj więcej rezystorów bo spalisz układ. To jest ogranicznik prądowy. Prąd ładowania jest zależny od tych rezystorów na zasadzie 5V podzielić przez sumę rezystancji z tych trzech rezystorów i pomnożony nie pamiętam ile razy aby wyszedł 1000mA Tylko jeden można zewrzeć.

Co do ładowania z USB można ładować bo będzie standardowe 460mA. Układ dotyczy tylko ładowania z ładowarek.

Z ładowaniem może być problem ze względu na zastosowany przewód USB. Jest wiele przewodów marnej jakości które sprawiają przejście ładowania z trybu ładowarki na USB i przez to jest problem. Zdarzają się też przewody USB wpinane do ładowarek przez które telefon ładuje się tylko w trybie usb i twierdzi że ładuje się z komputera. Nie wiem czemu tak jest ale widziałem już różne dziwnie działające kabelki.
Na oko grubsze są lepsze ale nie zawsze.

Polecam mierniki prądu usb aby sprawdzić sobie który przewód się nadaje i ile prądu pobiera na nim telefon.
https://www.google.pl/search?q=miernik+usb (https://www.google.pl/search?q=miernik+usb)

Sposób jest w 100% sprawdzony i działa. Jeżeli ładowarka daje np. napięcie 4,9 V bo tak zrobiona zamiast np. 5,2 to po spadku napięcia na dziadowym kablu na końcówce w złączu telefonu może być nawet tylko 4V lub mniej.
W takim przypadku telefon w celu uniknięcia przeciążenia ładowarki zmniejsza prąc do 460mA (czyli portu USB) i w ten właśnie sposób się ładuje dzięki temu napięcie wraca do normy około 5V przy złączu usb w telefonie bo mniejszy spadek na kablu.

W razie pytań śmiało piszcie. Bardzo lubię ten telefon i pomogę. Sory że dopiero teraz ale jestem tu tylko czasami a nie miałem powiadomień, że ktoś tu pisał jeszcze.
Tytuł: Odp: Nawigacja a zasilanie ładowarką samochodową.
Wiadomość wysłana przez: WaFel1985 w Lipiec 16, 2016, 23:09:06
Żeby telefon nie myślał że jest podpięty pod USB to muszą być zwarte przewody od przesyłu danych. Sprawdzone na paru tabletach.