Mapowanie klawiszy na ekran

  • 4 Odpowiedzi
  • 1345 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

mst

Mapowanie klawiszy na ekran
« dnia: Czerwiec 07, 2009, 22:43:50 »
Ostatnio mi to chodzi po głowie, czy jest jakiś program który by mapował klawisze na ekran? tzn tworzył by coś w rodzaju wirtualnego pada, tak jak jest to w tomb Raider.

Całkiem wygodnie się gra i nie ma efektu zawieszki klawiszy, można by to odpalać przed grą

*

Offline mr.deimos

  • **
  • 186
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Toshiba G900
Odp: Mapowanie klawiszy na ekran
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 08, 2009, 13:17:12 »
Tylko drobny problem jest taki, że gry (przynajmniej te pełnoekranowe) z reguły odwołują bezpośrednio się do klawiszy na niskim poziomie, więc widzą ich faktyczny stan, a nie to co raportuje system i programy do przemapowania. Zwróć uwagę na taki szczegół, że nawet jeśli klawisz masz podpięty pod zamknięcie programu, odpalenie czegoś itp, to dla gier nie przeszkadza - one po prostu przechwytują bezpośrednio stan przycisku, i co więcej nie przekazują go dalej do systemu. Inaczej miałbyś co chwila otwierane menu start, kontakty, aplikację sms czy cokolwiek masz podpięte pod klawisze wokół dpada.
Kiedyś próbowałem w kilku grach nieco zmodyfikować mapowanie (głównie przy pomocy aekmap) i nic z tego nie wyszło.
Aha, no i gry używają bezpośredniego dostępu do bufora ramki ekranu, więc może być trudno nałożyć na nie jakieś obrazki żebyś wiedział gdzie jaki klawisz masz.
Więc na razie chyba pozostaje korzystanie z oprogramowania, które takie coś ma zaimplementowane Wiem o Tomb Raider, pocketGBA i pocketSNES, zdaje się że fpsece też ma coś w tym stylu. Podejrzewam, że przy wprowadzonej przez HTC głupiej modzie na brak dpada będzie się tego pojawiać więcej.

*

mst

Odp: Mapowanie klawiszy na ekran
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 08, 2009, 14:10:20 »
No to lipa i nędza  :E bo ster od klawy  nie nadaje się do gier

*

Offline miba

  • *****
  • 4050
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Toshiba G900, doszedł x51v
Odp: Mapowanie klawiszy na ekran
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 09, 2009, 06:17:00 »
Tylko drobny problem jest taki, że gry (przynajmniej te pełnoekranowe) z reguły odwołują bezpośrednio się do klawiszy na niskim poziomie, więc widzą ich faktyczny stan, a nie to co raportuje system i programy do przemapowania. Zwróć uwagę na taki szczegół, że nawet jeśli klawisz masz podpięty pod zamknięcie programu, odpalenie czegoś itp, to dla gier nie przeszkadza - one po prostu przechwytują bezpośrednio stan przycisku, i co więcej nie przekazują go dalej do systemu. Inaczej miałbyś co chwila otwierane menu start, kontakty, aplikację sms czy cokolwiek masz podpięte pod klawisze wokół dpada.
Kiedyś próbowałem w kilku grach nieco zmodyfikować mapowanie (głównie przy pomocy aekmap) i nic z tego nie wyszło.
Aha, no i gry używają bezpośredniego dostępu do bufora ramki ekranu, więc może być trudno nałożyć na nie jakieś obrazki żebyś wiedział gdzie jaki klawisz masz.
Więc na razie chyba pozostaje korzystanie z oprogramowania, które takie coś ma zaimplementowane Wiem o Tomb Raider, pocketGBA i pocketSNES, zdaje się że fpsece też ma coś w tym stylu. Podejrzewam, że przy wprowadzonej przez HTC głupiej modzie na brak dpada będzie się tego pojawiać więcej.

To nie jest tak do końca. Dostęp bezpośredni do bufora ekranu skończył się z dos-em właściwie ( ale pod linuxem jest możliwy dalej :P), a aplikację nie mogą "niskopoziomowo" dobrać się do klawiaturki, bo nie wiedzą na jakim sprzęcie zostaną odpalone ( i nie znają szczegółów sterowników OEM). Z tego co pamiętam z lektury interfejsu GAPI to właśnie tam jest ten niskopoziomowy interfejs i to sam WM pozwala gierkom przechwytywać komunikaty naciśnięcia klawy ( chyba również directX, ale nie wiem jak mocno różni się od tego na duże windy więc nie jestem pewny do końca ).
Powiem tak - zrobienie aplikacji, która konwertuje naciśnięcia ekranu na wciśnięcia klawiszy to nie jest raczej problem ( wstrzykiwanie kodów naciśnięcia klawy robią sterowniki np ten do klawiaturki bellkina dla axim-a). Gorzej tylko, że jak gra się odpala to legalnie "przejmuje" ekran i mogłaby się kłócić z taką aplikacją. Ale nie chce wyrokować, że to niemożliwe, bo zauważyłem, że jeśli gra się odpala w GAPI nie na cały ekran to przypadkiem widoczne okienka nie tracą możliwości odbioru komunikatów myszy/touchscreen-a.

*

Offline mr.deimos

  • **
  • 186
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Toshiba G900
Odp: Mapowanie klawiszy na ekran
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 09, 2009, 14:24:56 »
Z programowaniem w WM (i pod windowsem w ogóle) nie mam praktycznie żadnego doświadczenia, więc to co piszę wynika z tego co gdzieś kiedyś wyczytałem i własnych eksperymentów, więc dzięki za wyjaśnienie :)
Ale tak, czy inaczej o uniwersalne rozwiązanie raczej trudno. Chyba łatwiej byłoby wybebeszyć jakiegoś pada (albo jeszcze lepiej klawiaturę) usb i zrobić gamepada podłączanego do hosta, w którym możesz telefon jakoś zamocować.