Gra prawdopodobnie korzysta z goforce'a

  • 4 Odpowiedzi
  • 976 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline bartexsz

  • ***
  • 260
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Toshiba G900/ Spica
Gra prawdopodobnie korzysta z goforce'a
« dnia: Czerwiec 06, 2010, 10:55:48 »
Zainstalowałem wczoraj grę od EA pt. Boom Blox . Bardzo szybka i ładna grafika 3d fajne interakcje między pudełkami, fajna fizyka. Ale do rzeczy po wyłączeniu gry chcąc zwiększyć ręcznie priorytet wątku klawiatury wchodzę w Taskmanager'a . Patrze na proces gwes.exe, a tam 18 wątków (zwykle jest tam 17) przechodzę w detale, moduły i co widzę ?? Gra do gwes.exe załadowała dodatkowo:

- nvddi.dll
- nvgfsdk.dll ( jakoś tak to się nazywało)
- jeszcze jakiegoś sdk'a

Sprawdziłem w rejestrze na sterownik ekranu mam ustawione ddi.dll, gra zmienia to i pozostawia do SR. Pozostałe moduly także zostają do sr.

Czy możliwe, że gra na prawdę używa goforce'a??
Linux is like a wigwam : no windows, no gates and apache inside.

Regulamin się kłania.

*

Offline orzo

  • *****
  • 1042
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Gra prawdopodobnie korzysta z goforce'a
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 06, 2010, 12:09:47 »
niestety Twej radości nie podzielę, bo po uruchomienu gry Tosia się zawiesza i tylko SR ratuje.  :( działa przez jakąś sekundęm a później całkowity zwis. ale skoro już coś działa, to może coś z tego da się zrobić :mrgreen:
Mio P560 -> Toshiba G900 , iPod touch 2g -> Samsung Galaxy S2

*

Offline RedTux

  • **
  • 137
  • Płeć: Mężczyzna
  • SEGA4Life.
    • Tuxality's Goodies
  • Sprzęt: SHARP EM-ONE
Odp: Gra prawdopodobnie korzysta z goforce'a
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 06, 2010, 13:57:09 »
Po pierwsze, nie ma (w żadnym urządzeniu) sterowników pod D3DM dla GoForce 5500. Jedynie akcelerowane jest DDraw i OGL|ES.

Po drugie, gra korzysta z DDraw (lub softwareowy rendering D3DM za który odpowiada XScale), lecz zawiesza się po pewnym czasie.

Zależy co rozumiesz przez 'korzysta z GoForce'. Każda aplikacja korzysta z GoForce (GDI, DDraw), lecz mało która użytkuje dodatkowe możliwości min. akceleracja OGL|ES, H264, MPEG4. Pod naszymi Tośkami brak poprawnej akceleracji DDraw oraz w ogóle brak OGL|ES no i oczywiście D3DM (ale to już normalne, tylko software rendering, możliwy jest wrapper, tyle że my nawet OGL|ES nie mamy).
XDA Flame, Dell Axim X51v, Nokia 9110i, Sony Vaio Picturebook PCG-C1VE, Toshiba Libretto 70CT...
To infinity and beyond...

*

Offline bartexsz

  • ***
  • 260
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Toshiba G900/ Spica
Odp: Gra prawdopodobnie korzysta z goforce'a
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 06, 2010, 16:05:18 »
To i ja wiem, chodzi mi jednak o to ze to jedyna gra przy ktorej zauwazylem ladowanie sdk-ow od gf oraz przelaczajaca sterownik ekranu( wiem ze tak czy siak idzie to po goforce , ale jakas roznica miedzy nvddi i ddi byc musi).

A przy okazji moglbys mi powiedziec czemu jak mialem rom build 28320( jest w podklejonych na portegeclub, ale za 3 ostatnie cyfry glowy nie dam ) assasins creed hd dzialal bez najmnieszej scinki, a gry 2d ciely sie w max.
Linux is like a wigwam : no windows, no gates and apache inside.

Regulamin się kłania.

*

Offline globalbus

  • Ekspert PDA
  • ******
  • 6139
  • Płeć: Mężczyzna
  • Power User // ROM Developer
  • Sprzęt: N900
Odp: Gra prawdopodobnie korzysta z goforce'a
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 24, 2010, 13:10:29 »
jest różnica między renderowaniem przez GAPI, a przez DirectDraw.
Cytuj
Sprawdziłem w rejestrze na sterownik ekranu mam ustawione ddi.dll, gra zmienia to i pozostawia do SR. Pozostałe moduly także zostają do sr.
Sprawdź czy to zmienia coś w 2DMark, wątpię czy cokolwiek.
"Wiedza zdobyta samodzielnie jest więcej warta niż przekazana przez inną osobę"

"ponieważ gotowanie to nie jest copy/paste"
paypal