PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Windows Mobile (Classic, Professional, Standard), Windows Phone 6.x oraz 7/8.x/10 => Toshiba => Pocket PC z telefonem - ogólnie (WM Professional/WP6.x) => G900 => Wątek zaczęty przez: hack w Listopad 29, 2008, 16:30:15
-
Info z portegeclub.com:
Download:
http://sources.org.ua/Downloads/GAPIEmu.zip
http://webfile.ru/2420167
http://www.megaupload.com/?d=OC3JTA6U
Demo:
http://www.youtube.com/watch?v=NbPSX0zUy0U
GF5500 research 2 - GAPI for GF5500, 2 F ROM can be updated without modifying the use of methods
A while back, EOC greatly GF5500 for the release of our research results 1, which is hard version of the solution TCPMP, and the innocent is very unselfish and I Share the experience of his research. In a step on the shoulders of giants, I rewrite the G900 under the GAPI, is now open beta release
GAPI to achieve the following Featrue:
1. Simulators for most compatible, for a small part of the simulator can be adjusted to make it compatible with a special set.
2. As a result libgfsdk.dll provided a function of the realization of a smooth zoom, as well as an efficient stretch, so that the simulator on the map quality and performance have been improved, in part to upgrade the simulator results
3. Configuration interface to provide to the realization of individual games against the individual optimization
4. Update can choose to export to the region or stretch to full screen resolution
4. Button on the screen to do some deal with: the option 640x480 way through mapping the 800x480 screen buttons (Done)
5. Can be designated for the region to carry out rotation and stretching to meet the individual irregularities in the preparation of the simulator, such as Finalburn, pocket nes (implementation)
We have a good recommendation can be made
Version 0.41 update:
Khan has long been forgotten after the Fangshang Lai
All the amendments before the discovery of the bug
November 6 Update Version 0.4:
1. Amend the abnormal result from the Shuisi the bug.
2. PocketQuake the amendment may withdraw from the Shuisi Bug
3. Amendments to the failure of key hardware bug.
Added that under the GAPI:
GAPI is the legendary Game API, has now been replaced by DirectX Mobile, but GAPI have DXMobile do not have the advantage: a small, very simple, using API method calls instead of the cumbersome red tape com
GAPI provides direct access to the memory of the ways in which the procedure can be fast mapping, GAPI has been under WM6 entirely due to ... ... DirectDraw achieve nvddi provided by the DirectDraw driver problem, as a last resort to rewrite this NEE
GAPI fixed output resolution of 320x240x16bit but part of the simulator is not in accordance with this resolution, play up, so in the WVGA performance of the machine accidentally normal
GAPI includes only a file: gx.dll, the East in general is on the rom, so we can not name not be covered by the program calls dll is the order of windows - the directory itself, so rom the dll is sure to be the first to call, I need to gx.dll the primary rom the gx.dll provided in a number of functions, the need to have the original rom cooker Health gx.dll changed its name to go.dll
GAPI_Settings is configured in the previous paragraph, depending on the simulator can be configured. GX standard usage: in a modified brush rom after, copy the entire contents of the bag compressed to the corresponding program folder, do not copy the windows directory, run GAPI_Settings.exe to adjust the settings to suit different GX's Game or Simulation , And then run the appropriate procedures, Enjoy
-Elviesss
Source:
http://bbs.pdafans.com/thread-641655-1-1.html
(http://att.pdafans.com/day_081103/20081103_b2b7e6ccd722f5c6a0a8VOxu84VouKh1.jpg)
Próbował już ktoś tego użyć? Byłaby możliwość przyspieszenia tym narzędziem np. Automapy?
-
eh czy oni nigdy nie mogą przewidziec ze ktos z poza ich kraju będzie chciał używać takich wręcz rewolucyjnych narzędzi :-?
puki co testuje fpsce , obraz jest zeskalowany na cały ekran co bardzo fajnie wygląda (sterownik GDI ilosc fps standardowo 13-12 )
w vga nie odpalają gry (czarny obraz ) z GAPI emulator sie wylacza, pozniej cos sproboje cos ugotowac (edit: albo i nie bo nie umiem rozkladac dll na czesci pierwsze :S )
-
Napisałem posta na ich forum, żeby przetłumaczyli to na angielski. Autor tego tweak'a odpisał, że jak znajdzie chwilkę to przetłumaczy :ok:
-
Jaki ten angielski w ich wydaniu jest niegramatyczny :O
-
nieszkodzi
-
GAPI输出分辨率 -- output resolution (rozdzielczość wyjściowa aplikacji),
等比拉伸 -- Geometric stretching (chyba chodzi o zachowanie proporcji przy rozciąganiu aplikacji na wyświetlaczu urządzenia),
拉伸到全屏幕 -- stretch to fullscreen (rozciąganie aplikacji na cały ekran),
直接输出到主表面 -- output directly to the primary surface (aplikacja nie zostanie rozciągnięta, ani przystosowana do ekranu urządzenia),
使用640x480映射点击区域 -- use 640x480 to map the touch screen (aplikacja zostanie wyświetlona w rozdzielczości 640x480 pikseli),
Takie info otrzymałem od userów z tego chińskiego forum i przetłumaczyłem ten ekran ustawień na język polski:
http://rapidshare.com/files/168914838/GAPI_GF5500.rar.html
Sprawdźcie czy działa. Pozdrawiam.
Napisane: Listopad 30, 2008, 10:42:38
Odświeżyłem posta wyżej.
-
GAPI输出分辨率 -- output resolution (rozdzielczość wyjściowa aplikacji),
等比拉伸 -- Geometric stretching (chyba chodzi o zachowanie proporcji przy rozciąganiu aplikacji na wyświetlaczu urządzenia),
拉伸到全屏幕 -- stretch to fullscreen (rozciąganie aplikacji na cały ekran),
直接输出到主表面 -- output directly to the primary surface (aplikacja nie zostanie rozciągnięta, ani przystosowana do ekranu urządzenia),
使用640x480映射点击区域 -- use 640x480 to map the touch screen (aplikacja zostanie wyświetlona w rozdzielczości 640x480 pikseli),
Takie info otrzymałem od userów z tego chińskiego forum i przetłumaczyłem ten ekran ustawień na język polski:
http://rapidshare.com/files/168914838/GAPI_GF5500.rar.html
Sprawdźcie czy działa. Pozdrawiam.
Napisane: Listopad 30, 2008, 10:42:38
Odświeżyłem posta wyżej.
prosiłbym o przerzucenie tego na jakiś normalny serwer np speedyshare, 4shared, plikojad
-
http://www.speedyshare.com/474197271.html
Proszę :ok:
-
A co to może nam dać ? Jakie możliwości ??
-
Czy tylko ja tak mam, że fullscreen działa tylko przy 320x240? Nie mogę odpalić gier, emulatorów w 800x480 bo aplikacja pokazuje się w 1/4 ekranu. Czyżby tylko na ROMie sinana?
-
trzeba sobie ugotować rom z tym plikiem dll co jest w paczce zeby działało
ugotowalem i chyba zle ugotowalem bo fpseCE nie odpala ze sterownikiem GAPI
-
do czego to służy ??
-
y37 a jak myślisz... jest jakaś szansa by taki gx.dll dał choćby troszkę przyspieszenia do manili? Czy tylko przyspiesza grafę w emulatorach?
Poza tym jak to wgotować? Jestem dość słabym kucharzem (garnki przypalone, itp.) :E
-
Całe to GAPI jest dość prostym API pozwalającym odwoływać się do bufora ramki. Wątpię czy lepsza biblioteka dużo przyśpieszy nawet te gry, czy szerzej - aplikacje korzystające z tego interfejsu ( na pewno nie AM :P ).
Fajnie byłoby natomiast jakby taka wersja gx.dll dawała dostęp do formatu piksela 888.
-
niestety ale nie mam dobrych wiadmosci
nic nie przyspiesza to raz, dwa ze działają tylko te wersje emulatorów ktore są w paczce
dlatego tez i zadnych innych aplikacji wykorzystujacych gapi nie odpalicie na romie ugotowanym z ta biblioteką
(chcialem odpalic gfDoom,thps2 i inne nic nie ruszało )
ale jednak chciałbym aby ugotował to ktoś z doswiadczeniem bo nie moge byc pewein czy sam wszytko dobrze zrobilem
-
W starszych wersjach CE nie było gx.dll i panowała podobno taka praktyka żeby tą dll-ka ( a własciwie jakąś jej wersję ) dystrybuować z aplikacją. Zdaje się, że np. pocket hexen jest takim przykładem.
-
no wlasnie tak mi sie wydawalo ze jak dllka bedzie lezeć z folderze z aplikacją to z niej bedzie właśnie korzystać, :S
udało sie komuś odpalić FPSce na sterowniku GAPI?
-
ten dołączony z paczką tak...
-
no wlasnie tak mi sie wydawalo ze jak dllka bedzie lezeć z folderze z aplikacją to z niej bedzie właśnie korzystać, :S
udało sie komuś odpalić FPSce na sterowniku GAPI?
Też się spodziewałem, że program mając do wyboru gx.dll w ROM-ie w /windows i w swoim folderze skorzysta z tego, który jest tam samo, gdzie plik exe. Windows CE tak miał, windows XP tak ma, ale windows Mobile najwyraźniej już nie :(
Ale da się to wymusić bez gotowania w taki sposób jak autor moda - przeedytować plik interesującego nas programu dowolnym edytorem szesnastkowym zamieniając w nim wszystkie wpisy gx.dll na gx.dl_
Sprawdzone, działa (korzystałem z edytora EDh na PocketPC) - a przynajmniej gra korzysta ze zmodyfikowanej biblioteki. Ale z jakiegoś powodu nie mogę nic zmusić do sensownej pracy na pełnym ekranie:
PocketQuake niezależnie od ustawionej rozdzielczości wyświetla interfejs na cały ekran a sam obraz 3D z gry tylko w rogu
fpsCE - jakoś działa na sterowniku GAPI, ale tylko w trybie portrait. Po przełączeniu w landscape jest tylko czarny obraz z informacjami o FPS i rozdzielczości (o ile są one włączone). Ale po włączeniu menu przyciskiem sprzętowym jest ono wyświetlane jak należy. Wyjście z menu (opcja continue) - znów czarny obraz.
PocgetGBA - przy rozdzielczości innej niż 320x240 mam tylko wyświetlony nieco rozciągnięty obraz w okienku 320x240 w rogu ekranu (niezależnie od rozdzielczości wygląda tak samo).
PocketSNES - w ogóle nie mogę zmusić do pracy ze zmodyfikowanym GAPI.
To może być wina romu (od sinana z myg900), bo u autora rzekomo te gry działają jak należy. A jak jest u was?
-
No u mnie wszystko co chciałem odpala na fullscreen:
Tomb Raider
Worms World Party
PocketGBA
Ale jak wiesz jest to rozciąganie z 320x240 i gry nie wyglądają ładnie. Bardzo przydatne byłoby rozciąganie z 640x480. Miejmy nadzieję, że autor nad tym popracuje.
-
aby było 640x480 odpal fix'a VGA
-
Już udało mi się zmusić więcej aplikacji do pracy na pełnym ekranie - PocketGBA i PocketSNES działają i wyglądają całkiem przyzwoicie (najlepiej sprawują się bez dźwięku, ale na SNESie i z dźwiękiem da się grać). Tomb raider też już się odpala na pełnym ekranie i chodzi całkiem fajnie. Okazało się, że rozdzielczość musi być ustawiona na 320x240 - to ustawia rozdzielczość ekranu taką, jaka widzi gra, czyli taką która będzie potem rozciągana na pełny ekran (o ile zaznaczymy tą opcję w ustawieniach).
A co do rozciągania z 640x480 - raczej nie ma co na to liczyć, bo samo GAPI jest zaprojektowane dla ekranów QVGA i mało jaki tytuł będzie w stanie poradzić sobie z inną rozdzielczością. Swoją drogą, np. dla emulatorów GBA/SNESa (gdzie nawet emulowane platformy pracują z małą rozdzielczością) rozciąganie nie tyle szkodzi, co nawet pomaga - piksele stają się przez to lekko rozmyte i nie rzucają się aż tak w oczy. Naprawdę ciekawie to wygląda, zwłaszcza na pełnym ekranie (załączniki) A na pewno wygląda znacznie lepiej niż podwajanie pikseli będące standardową metodą dostosowywania tytułów QVGA na ekrany VGA.
A tak przy okazji - klawisze ekranowe w emulatorach i tomb raiderze świetnie działają z programikiem TouchResponse z xda-developers - wreszcie można poczuć czy faktycznie przycisk se nacisnęło, czy nie zaskoczył ;)
-
no i wyszła moja totalna ignorancja w temacie emulacji :P
sorry
-
Wszystko ładnie, pięknie tylko jak zrobić taką modyfikacje morphgear'a? Niby używa sterownika GAPI ale nie mogę hexem odnaleźć odniesienia do gx.dll. Gdyby udało się to robić byłaby to dla mnie pełnia szczęścia :D
-
szkoda, że wersja ida pro obsługująca kod ARM jest płatna :(
znacznie łatwiej się patchuje kod jak widzi się kod assemblera
no, a może zna ktoś dobry disassembler dla arm :ohreally: ?
-
Wszystko ładnie, pięknie tylko jak zrobić taką modyfikacje morphgear'a? Niby używa sterownika GAPI ale nie mogę hexem odnaleźć odniesienia do gx.dll. Gdyby udało się to robić byłaby to dla mnie pełnia szczęścia :D
Może to spakowany exec?
-
ja obstawiam little endian, czyli szukaj odwróconego ciągu (może być w innym kodowaniu niż ascii)
-
Jak to odwróconego ciągu? Sugerujesz, że jest kodowany w unicode a dokładniej w UTF16? O ile mnie pamięć nie zawodzi to nazwy dll w liście importu w formacie PE jednak nie używały unicodu.
-
czasem używają, czasem nie. Zależy od kompilacji, więc sugeruję różne rozwiązania...
-
Od kompilacji? Jak sięgną pamięcią takiej opcji w kompilatorach nie pamiętam. Podrzuć mi takie cudo jak masz na dysku :)
Zresztą nawet stringi w UTF16 są łatwo widoczne w edytorze hex pokazującym dump w trybie ASC - pierwszy bajt będzie kodem znaku a drugi zerem i powinno wyjść coś takiego mydll.dll -> m y d l l. d l l ( jeśli kody spoza ASC -pokazuje jako spację ) Aha zdaje mi się, że WM używa arm-a w trybie le - mniej znaczący bajt wcześniej.
-
W sprawie aplikacji które nie są przystosowane od razu do korzystania z 'nowej' wersji GAPI powstał 'patcher' info z http://www.portegeclub.com/forum/viewtopic.php?p=21097#21097 (http://www.portegeclub.com/forum/viewtopic.php?p=21097#21097)
GAPI Patcher:
http://depositfiles.com/files/gv9sjr792 (http://depositfiles.com/files/gv9sjr792)
http://webfile.ru/2433304 (http://webfile.ru/2433304)
http://rghost.ru/61198 (http://rghost.ru/61198)
Instruction:
Run (on PC!), click Apply patch, after in dialog File not found. Do you want to manually select the correct file? click Yes - select exe-file of the game, which you want to patch!
After copy-paste into game folder gx.dl_ and gx.ini from this archive:
http://depositfiles.com/files/aa3zjsxe8 (http://depositfiles.com/files/aa3zjsxe8)
http://rghost.ru/61063 (http://rghost.ru/61063)
http://webfile.ru/2432557 (http://webfile.ru/2432557)
Pozdrawiam
-
thps2, po spatchowaniu i zmiany na 640x480 daje mu opinie playable, znacznie wiecej fps i wogole da sie grac :mrgreen:
-
Pytanko.
Czy można to użyć także dla TCPMP?
Bo u mnie Tcpmp przy gapi głupieje z VGAFix także
-
Pytanko.
Czy można to użyć także dla TCPMP?
Bo u mnie Tcpmp przy gapi głupieje z VGAFix także
Może i można, tylko po co, skoro lepiej użyć wersji TCPMP dla goForce5500? Jeśli użyjesz GAPI to będziesz miał najpierw film przeskalowany do 230x240 (czyli rozdzielczości, z jaką GAPI standardowo pracuje), a potem rozciągnięty na cały ekran. Samo dekodowanie filmu będzie się oczywiście odbywało programowo.
Zmodyfikowany TCPMP od razu przeskaluje film na cały ekran, a do tego jeszcze skorzysta z możliwości sprzętowego dekodowania goforce'a. Fakt, że to dopiero wersja alfa, ale nawet teraz działa całkiem przyzwoicie.
-
ale z napisami się nie pożegnam nie znam wszystkich języków świata w stopniu b.zawansowanym. pod tcpmp nv5500edition nie działa wtyczka do napisów więc kapa.
ps.spróbuj obejrzeć np. Star Trek bez napisów powodzenia. Wątki fabularne ok ale techniczne już nie.
-
Hmm, Star Trek? Zły przykład :P Wszystkie odcinki TNG i DS9 oglądałem niedawno w oryginale, bez napisów i bez żadnych problemów ;) No ale fakt, że np. z japońskimi produkcjami może być nieco gorzej ;)
Ale jeśli już z napisami chcesz to tryb GAPI nie jest mocno wydajniejszy niż Raw Framebuffer, a jego przewaga (ale to raczej w przypadku filmów większych niż QVGA) wynika jedynie z tego, że film jest dekodowany w rozdzielczości 320x240 - czyli jak po ustawieniu niższej jakości dla trybu normalnego. Jeśli sobie przekonwertujesz film na taką lub niewiele większą rozdzielczość to będzie w TCPMP śmigał i na raw framebuffer (który napisy z tego co pamiętam już obsłuży).
Jest jeszcze druga opcja skoro już o konwersji mowa - np. darmowy PocketDivEncoder (http://www.pocketdivxencoder.net/EN_index.htm) może przy okazji przekompresowywania i skalowania filmu od razu nałożyć na niego napisy (są i inne narzędzie zdolne do tego, ale tylko to mi przychodzi do głowy). A wtedy to już z wersją goforce można oglądać. Fakt, że konwersja nieco zajmuje, ale zawsze można sobie ustawić kolejkę kilku(nastu) filmów i zostawić komputer z tą robotą na noc.
-
Co robię źle, gdy podczas próby odpalenia wormsów z folderu "GAPI_games" wyskakuje komunikat: "The file cannot be opened. Either it is not signed with trusted certificate, or one of its components cannot be found.."?
-
Mam emulator MorphGear... Krew mnie zalewa, że na tępych telefonach z symbianem czy nawet z javą szło płynnie emulować... A tu zonk... Gra rwie się niemiłosiernie :| Ratunkiem dla mnie jest ta łatka... ale nie wiem co dokładnie mam zainstalować itd... pomocy tylko tak po polsku krok po kroku :D
-
sciągasz proszę Ciebie 2 pliczki z postu <b> plonkinga </b>odpalasz programik, wybierasz miejsce gdzie masz plik exe (na telefonie) klikasz by spatchowało jeśli wyskoczy komunikat że wszystko ok to kopiujesz 2 pliki gx z drugiej paczki do folderu z spatchowanym exe.
-
hmm, dziwne bo ten gapi patcher u mnie w nodzie widziany jako wirus jest...
-
może ktoś wrzuci gotowe gierki?
-
sciągasz proszę Ciebie 2 pliczki z postu <b> plonkinga </b>odpalasz programik, wybierasz miejsce gdzie masz plik exe (na telefonie) klikasz by spatchowało jeśli wyskoczy komunikat że wszystko ok to kopiujesz 2 pliki gx z drugiej paczki do folderu z spatchowanym exe.
Oki, czyli rozumiem, że ten patcher na pliczek i skopiować dwa gx i więcej nic nie musze kombinować?? Emulator ma opcje GAPI i na niej gra śmiga wyśmienicie... tylko widać sam lewy dolny róg ekranu :-? Rozumiem że te unowocześnione stery to poprawia??
-
może ktoś wrzuci gotowe gierki?
Kolego, pomyliłeś fora, tutaj nie wrzucamy takiego oprogramowania, chyba że w wersji trial.
-
Skopiowalem MorphGear.exe na dysk... Odpaliłem patcher i wskazałem tego exeka... i wyskoczyło cos takiego "0 out of 1 patterns replaced at least once. The patch will not work"
Niby w opcjach emulatora jest opcja gapi i malo tego działa fenomenalnie... ale grać się nie da bo rozciąga gre tak że widzimy tylko mały wycinek gry... Szukam rozwiązania...
-
patcher nie zadziała bo odwołanie do gx.dll jest jakoś zakodowane tak że zwykłym hexem go nie zobaczymy. Mnie też to bardzo boli, że nie mogę pograć na MorphGear
-
patcher nie zadziała bo odwołanie do gx.dll jest jakoś zakodowane tak że zwykłym hexem go nie zobaczymy. Mnie też to bardzo boli, że nie mogę pograć na MorphGear
Ale zerknij w pierwszy post w cytat z portegeclub.com... jest tam filmik i kolo odpala gry chyba na morphgear... kurcze zobacz jak gry chodzą jak włączysz GAPI... nie dość że wielkie są to śmigają jak w oryginale... Co tu zrobić żeby to lepiej chodzilo :( Interesują mnie gry z nes'a
-
"kolo" odpala gry na PocketGBA, a z tego co ja wiem to da radę PocketNES'a odpalić na tym GAPI, ale nie próbowałem.
-
"kolo" odpala gry na PocketGBA, a z tego co ja wiem to da radę PocketNES'a odpalić na tym GAPI, ale nie próbowałem.
Znaczy na PocketNES się z'path'uje tak?? :grin:
-
A nawet na Portegeclub jest już spatchowany do pobrania :ok:
-
A nawet na Portegeclub jest już spatchowany do pobrania :ok:
SERIO?!? Poprosze o link'a... jeśli legal jest lub inaczej na PW... Bardzo prosze :grin:
-
Wam też tak portegeclub zacina?
Również interesuję się tym tematem :P
-
Poprosze o link'a...
pierwszy link w tym temacie, w paczce jest PocketNester.exe
-
Tutaj http://depositfiles.com/files/aa3zjsxe8 (http://depositfiles.com/files/aa3zjsxe8) mamy spatchowane .exe, wystarczy podmienić z plikiem w katalogu, następnie skopiować do katalogu z grą gx.dl_ i gx.ini.
EDIT
Kurczę, po zabawach z PocketGBA stwierdzam, że nie wyrabia (dla chętnych polecam spróbowanie Tekkena), PocketSNES nie widzi ROMów nie zależnie od ich ulokowania, teraz zabieram się za Nestera...
-
Kurczę, po zabawach z PocketGBA stwierdzam, że nie wyrabia (dla chętnych polecam spróbowanie Tekkena), PocketSNES nie widzi ROMów nie zależnie od ich ulokowania, teraz zabieram się za Nestera...
Fakt, z PocketGBA jest problem, ale spróbuj jeszcze bez dźwięku. Poza tym to na pewno zależy od gry - na przykład taki duke3D ledwie chodzi, ale np. w metroid zero mission już na upartego da się grać (bez dźwięku).
PocketSnes też jakoś mi problemów nie sprawia - romy trzymam w katalogu emulatora. Ale dźwięku też lepiej nie włączać bo nawet jeśli będzie działał to nie będzie najwyższej jakości. Nesa ne sprawdzałem ale musi chodzić - skoro wizard sobie z nim radzi (chyba nawet z dźwiękiem) to tosia nie ma wyjścia ;)
-
Testuje PocketNestera... + chodzi sporo lepiej - i tak czasem przytnie - czy jest tylko w języku z samymi prostokącikami?? - Czy da się wyłączyć wygładzanie pixeli czy jest to opcja sprzętowa (itmb - i tak ma być )
Generalnie całkiem spoko to działa
-
Nester działa 100% dobrze, nad SNESem jeszcze popracuję, Nester będzie bez krzaczków jeżeli sobie pobierzesz i samemu spatchujesz :ok:
-
Nester działa 100% dobrze, nad SNESem jeszcze popracuję, Nester będzie bez krzaczków jeżeli sobie pobierzesz i samemu spatchujesz :ok:
Spachowałem sam wrzuciłem pliki + te dodatkowe dwa i wyskakuje jakiś "błąd certyfikatu ble ble ble"
-
Wgraj nowy ROM, na romie powstałym w kuchni globalbusa tego nie ma :grin:
-
Myślę, że wystarczy usunąć certyfikat z exe. Tosia nie wymaga by aplikacje były podpisane. Jednak jak są, to sprawdza pewnie plik wykonywalny na zgodność zawartości z certyfikatem. Programik czy raczej link do niego podawał globalbus.
-
jak zmieniasz zawartość pliku wykonywalnego to sumy kontrolne certyfikatu nie będą się zgadzać. Mój rom to olewa, ale to już inna sprawa.
-
Tzn mechanizm jest bardziej skomplikowany niż sumy kontrolne. Najistotniejsze jest to, że podpis odpowiada oryginalnej zawartości pliku. Jak ją zmienicie to zaszyfrowany skrót zawartości się nie zgadza.
Nie ma możliwości by bez znajomości prywatnej części certa podpisać nową/zmienioną zawartość tym samym certyfikatem autora. Chyba, że uda się przeprowadzić atak kryptograficzny :P
-
funkcje skrótu to poniekąd też rodzaj sumy kontrolnej
kończąc wątek o kryptografii, narzędzie nazywa się unsigner i jest do pobrania tutaj -> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=329160
-
Kombinuję i kombinuję jak używać tego patchera :D tzn.włączam go, wybieram manualne wskazanie pliku, ale nie wiem co dalej :D help ;)
Już rozwiązałem 'problem' :P Należało zmienić tryb połączenia USB na USB mass storage
-
Troche z innej beczki :P
http://www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?g900drv&701
Podpisujemy petycje:D Moze w koncu NVidia wypusci ten kochany sterownik.
-
Troche z innej beczki :P
http://www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?g900drv&701
Podpisujemy petycje:D Moze w koncu NVidia wypusci ten kochany sterownik.
W dniu zakupu tosi już podpisałem się pod petycją :ok:
-
Wgraj nowy ROM, na romie powstałym w kuchni globalbusa tego nie ma :grin:
Nie ma certyfikatów... nie ma kanałów informacyjnych... coraz bardziej mnie chęci biorą na ten sofcik hehe ;-D
Imho... Testowałem właśnie tcmpm 5500 Edition i powiem wam że przy działaniu akceleracji jest lepiej niż super... jest super rewela!!! Ahh gdyby tak PocketUAE korzystało z GF5500 to bym się ścieszył :grin:
-
dzwine ze zmodowana wersja tcmp nie jest w kuchni romu c&c...cos widziałem (chyba tu na forum,moze w tym watku ale chyba nie ) ale niewiem gdzie ze jest urzdzenie z winCE i gf5500 z chyba całkowitym sdk od nvidi...najlepiej gdyby nvida wypusciła od razu driver do toski....a tak bedzie trzeba czekac na WM7
-
Pytanie... jeśli PocketUAE ma w opcjach GAPI i jak podaje readme programu korzysta z gx.dll to czy jest to pelna obsluga hardware'owa??
-
Troche z innej beczki :P
http://www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?g900drv&701
Podpisujemy petycje:D Moze w koncu NVidia wypusci ten kochany sterownik.
Taaak, i znow mowa o tym mitycznym sterowniku .... Ludzie to nie stacjonarna Winda, tutaj zadnych sterownikow do wszystkiegonie ma. Bylo juz wiele o tym na forum.
TCPMP ma wlasne odwolania do sprzetu i podobnie musi byc z kazda aplikacja, ktora wykorzystuje cos nietypowego, np. video czy 3D.
Zreszta TCPMP nadal chodzi dosc kiepsko, widac ten chip nv jest za slaby do takich zastosowan.
Z 3D i tymi kilkoma grami, ktore wykorzystuja ogl sprawe zalatwiloby wydanie OpenGLES dla GF5500.
-
i masz sytuacji jaka była kiedyś na stacjonarkach....zanim powstał DirectX to gra miała kilka wersji - tyle ile kart graficznych....
-
No z tym to chyba nie tak. Pierwsze wersje directx oraz karty graf z dopalaczami 3d były tak kiepskie, że szybciej chodziły rasteryzery software-owe. Wyjątkiem były niektóre karty, do których były specjalne SDK ( np. glide fx ) Ale to raczej było stabilne API a nie do każdej karty oddzielna wersja plugin-u gry.
-
no ale programiscie byli lepiej bo niemusieli pezposrednio sie odwoływac do GPU tylko do directX... chodzi o to ze nietrzeba było pisac n wersji na nkarty tylko jena wersje na zgodne karty
-
No tak dokłądnie, zgodnie z moim poprzednim postem zresztą. A na marginesie to nie wiem czy była choć jedna gra która grzebała w GPU sama. Pomijam gry pod DOS korzystające z dość prostych funkcji proca XGA.
-
no mi o te gry dosowe chodzi....gdzie rozdziała vga i 16 kolorow to był max mozliwosci (amiga była lepsza wyswietlała obraz o 1024x768 przy 16 bitach kiedy na pc były karty herkules) tak czy siak dobrze ze powstał diretX....teraz powino wyjsc DirectX Mobile xD
-
Jeśli chodzi o te gry DOS-owe to sprawa była stosunkowo prosta. Programista potrzebował dostępu do bufora ramki. Właściwie liczyły się głównie tryby 8 bitowe z paletą. Dostęp do tego bufora ramki dawał bios VESA montowany na kartach graficznych ( nawet tych starych bez dopalaczy ). Zauważ, że taki gry nie były grami Windows-owymi jednak.
-
wiem jednak potem to sie troche skomplikowało...to było juz po premierze windowsa chyba doba niewazne bo to jest troche OT co niezminia faktu ze chce sterowniki dla mojego gf w tosce.....prawdopodobie wyjda wraz z premiera (ew. troche pozniej) WM7 ktory wyjdze w lecie
-
Czekaj czekaj, nie rozumiem jaki ma związek WM7 ze sterami do goforce'a? ???
Nie ma uniwersalnych sterowników? A sterownik od myszki usb? :P joke taki :P
-
a taki ze nvidia powiedziała ze poczeka na nowy system...kiedys było to w newsach...
-
Nic sie nie pokomplikowało - cały czas było skomplikowane, aż do momentu pojawienia się prawdziwie dopalnych ( w sensie 3D) kart graficznych na skalę masową :).
Ale jeśli piszemy o tych sterach do tosi to ja muszę zadać pytanie jakie stery? Mamy zdaje się dwa rodzaje - uproszczony GL oraz Directx. Chyba w zamkniętym API nvidi nie piszą na WM póki co?
wikrap1: W jakim sensie ten sterownik do mychy jest uniwersalny?
-
raczej w tym senise ze działa kazda myszka na windowsie....ale zeby były zawansowane opcje myszki to trzeba odatkowe drivery...ja to w tym sensie rozumiem co wikrap1 napisał
-
Aha, moim zdaniem obiecanki cacanki, ale zobaczymy, jest nadzieja :mrgreen:
O sterowniku mychy właśnie to miałem na myśli, jest tak samo uniwersalny jak ten z windy dużej :wink:
-
Aha ale weźcie pod uwagę, że istnieje dobrze zdefiniowany protokół komunikacji z mychą i tylko dlatego to jest możliwe. Karty gaficzne są bardziej skomplikowane i nie ma takiego sprzętowego ustablizowanego interfejsu dla nich jak np dla starej VGA.
-
no ja to wiem ;] teraz masz tez niby uniwersalne sterownik ale wiecie jaka jest rodziała ;] tyko operacje 2d umozliwiajace instalacje sterownikow producenta xD
-
powinienem to dawno dodać do tematu
http://www.4shared.com/file/80309259/7eac3c6b/ExecutabilityCheck.html
jakby ktoś pytał, program umożliwia override importów danej aplikacji, uruchamiamy na pockecie i wskazujemy plik
bawcie się dobrze :ok:
p.s. może reszcie na portegeclub też to wrzucić?
-
Hm przy starcie prosi o otwarcie aplikacji i kiedy to zrobię to listuje dll-ki importu z komentarzem, że nie może ich załadować. O co chodzi? :shock:
-
powinienem to dawno dodać do tematu
http://www.4shared.com/file/80309259/7eac3c6b/ExecutabilityCheck.html
jakby ktoś pytał, program umożliwia override importów danej aplikacji, uruchamiamy na pockecie i wskazujemy plik
bawcie się dobrze :ok:
p.s. może reszcie na portegeclub też to wrzucić?
Cholera, a o exechecku to zapomniałem. A na simpadzie ostro z niego korzystałem :D Chociaż jakoś nie ma to jak pogrzebać ręcznie edytorem szesnastkowym w execu - czasem ciekawe rzeczy można znaleźć :P
@miba - tym programem możesz łatwo zmienić nazwę bibliotek, do jakich dany program się odwołuje. Czyli możesz sobie gx.dll zamienić na gx.dl_ - łatwo, szybko i bezboleśnie :D
-
Tak właśnie myślałem - ale nie w tym rzecz - programik ma strasznie obciachowy interfejs :( Nie używa nawet klawiaturki ekranowej. Dopiero teraz zauważyłem, że okno się nie mieści i buttony są na dole. :shock:
-
Bo tak naprawdę nie był tworzony dla pocketPC/WindowsMobile, a dla handheldPC które miały sporą rozdzielczość poziomą (640x240, 800x480, 800x600 chyba były najczęściej stosowane) i służył głównie do przekonywania programów z pocketPC że naprawdę potrafią chodzić na tym systemie :P Stąd taki, a nie inny wygląd okna. Tylko wkurza okno otwierania pliku - nie radzi sobie z plikami głębiej niż jeden poziom w strukturze katalogów (na handheldPC jest normalne przeglądanie katalogów jak w win95). To ja już wolę chyba jednak ręcznie się pobawić ;)
Odnośnie zmodyfikowanego GAPI - zebrałem trochę posiadanych przeze mnie informacji na ten temat w jednym miejscu, może się komuś przyda (uwaga z GPRS, sporo obrazków plus film YT):
http://www.mobione.pl/forum/index.php?topic=7336
(nie chcę się powtarzać i spamować tego wątku kilometrowym postem, i stąd link do innego forum, ale jak ktoś się uprze to link mogę wywalić).
-
Zdaje mi się jednak, że GAPI powstała w końcowej fazie WIN3.11 ( 16 bitowych ) Na CE to raczej było odrodzenie. :-). Odnośnie tych dwóch rodzajów zakodowanych odniesień do dll-k - ten pierwszy jest jak aplikacją jest zlinkowana bezpośrednio z biblioteką dll linkerem i wtedy nazwa dll-ki jest na liście importu ( struktura pliku PE ), ten drugi ( nazwy w unicode ) - kiedy program dynamicznie ładuje bibliotekę i wtedy jej nazwa jest zwykle w segmencie niemodyfikowalnych danych aplikacji. Dla mobilnych windów jest w formacie unicode. Dla innych już niekoniecznie tak musi być.
-
Zdaje mi się jednak, że GAPI powstała w końcowej fazie WIN3.11 ( 16 bitowych ) Na CE to raczej było odrodzenie. :-).
No nie wiem, nie modę nigdzie znaleźć informacji o GAPI na 3.11, ale za to kilka razy natknąłem się na info, że powstała dla systemu pocketPC. Na przykład tu tu mamy raczej wiarygodne źródło:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms837924.aspx
Odnośnie tych dwóch rodzajów zakodowanych odniesień do dll (...)
Dzięki za informację, nieco poprawiłem :)
-
hmm ale nie za dużo gier chce działać z nowym gapi :(
testowałem:
palmheroes
atlantis redux
return to mysterious island
k rally
sky force reloaded
i pierwsze 3 chyba nie korzystają z gapi, a dwie ostatnie pomimo, że korzystają to obraz jest wyświetlany tak samo jak z oryginalnym gapi.
chyba działa tylko z emulatorami z tej paczki :(
-
a przerobi mi ktoś PocketUAE na nowe GAPI?? To napisze poradnik jak emulować przyjaciółke :grin:
-
proszę bardzo http://www.sendspace.com/file/5kitwn (http://www.sendspace.com/file/5kitwn)
nie testowałem bo nie udało mi się uruchomić tego emulatora (przed zmianami), po włączeniu freez i tylko SR.
jakiś HOWTO by się przydał :)
-
hmm chciałem się pobawić tym execheckiem, ale coś nie działa za dobrze :/ nie chce przyjąć do wiadomości możliwości istnienia pliku o nazwie gx.dl_ :( w ogóle nie chce zmienić nazw, jeśli mają "_" na końcu, mogę gx.dll zmienić na ab.dll czy inne tego typu, ale nie dl_... wiem, powtarzam się :P jakiś sposób na to, podpowiedź? ;>
-
to zmień na gz.dll, co za różnica? :P
-
zmieniłem ;p ale nie byłem pewien, czy to nie zmienia czegoś gdzieś indziej :D lepiej się dopytać wcześniej, niż potem biadolić że się coś popsuło :)
-
sciagnalem te paczke z emulatorami i tym gapi. nagralem na toske. tylko nie wiem jak to odpalic ;p bo mi bledy wyskakuja tylko ten gapi sie otwiera.
-
Bo to jest coś jak patch, podmieniasz plik w już zainstalowanym emulatorze (to nie są pełne emulatory!)
-
Mi te emulatory prócz fpsce działają OK.Tylko trzeba ustawić tak.
(http://www.bsk.vectranet.pl/~lachrafal/misc_images/GAPI_tutorial/gapi_settings.png)
-
aha czyli tylko podmienie pliczki.exe i bedzie chodzilo???? a co z plikami gx. i czy ten plik gapi setting wystarczy ustawic tylko raz i czy moze byc w dowolnym folderze?
-
wrzucasz exeka do emulatora + gx.dl_ + tge*.dll (nie wiem jak idzie pełna nazwa) i odpalasz emulator.
Z tego co mi wiadomo, wystarczy raz ustawić dla całego systemu
-
fmodce.dll, najlepiej wrzucić do \windows jeśli ktoś jeszcze tam nie ma
-
mam problem :/ zrobilem tak ja mowiliscie: dalem 320x240
wybralem 2 i 4 opcje . nadpisalem te pliki na emu gba. i po wlaczeniu pocketgba wyswietla mi ten programik w lewym gornym rogu. a rozmiary tego sa bardzo male. po za tym klikac nie mozna tam gdzie sa ikony emualtora tylko tam gdzie byly wczesniej na rozdzailce maxymalnej. prosze o pomoc
-
juz rozwiazalem problem. jednak ten plik gapi setting trzeba bylo miec w folderze z emulatorem.pozdro
-
mi przy cod wywala ze plik nie zostal podpisany certyfikatem, jakis sposob na to?
-
mi przy cod wywala ze plik nie zostal podpisany certyfikatem, jakis sposob na to?
Prawdopodobnie nie masz zmodyfikowanej biblioteki gapi w tym samym katalogu gry, albo ma inną nazwę niż trzeba - tzn. źle plik przeedytowałeś, spróbuj jeszcze raz i upewnij się że zmieniasz na gx.dl_
Certyfikatu tam z tego co pamiętam żadnego nie było, ale COD bawiłem się dość dawno, więc na wszelki wypadek _przed_ edycją pliku cod.exe użyj na nim unsignera - ten programik zdejmie podpis z pliku jeśli jakiś jest (poszukaj go tu na forum lub xda, nie mam linka pod ręką). Z powrotem po edycji nie ma sensu podpisywać.
-
wlasnie chodzi o to ze wszytko jest, unisignera tez uzylem i nie pomaga
(http://img27.imageshack.us/img27/1364/screenshot2e.png)
-
Ooo, nielegal. :shock:
Nieładnie...
-
wlasnie chodzi o to ze wszytko jest, unisignera tez uzylem i nie pomaga
Chwila, ale wypakowałeś z caba wersję renderowaną programowo? Na tosi standardowo instaluje się wersja z dopalaniem sprzętowym, która nie ma prawa ruszyć :P Musisz otworzyć caba np. przy użyciu msceinf i wypakować cod_software.exe i właśnie ten plik patchować.
-
a wie ktoś jakie jest lekarstwo na "trzęsący" sie ekran w tym cod ? pamietam że przed oddaniem Tośki do serwisu miałem coda i działał wyśmienicie, a teraz lata to i lata....
-
ma ktos exe emulatorow gier itp z podmienionymi gapi zalezy mi na uae
-
do pocket uae masz linka w 92 poście w tym temacie (nie sprawdzilem czy działa, bo z odpaleniem zwykłej wersji miałem problemy - jakieś kickstarty czy coś podobnego - nie znam się)
co do pozostałych emulatorów to jest kilka linków na forum do paczki
oraz na portegeclub jest
-
no własnie ja ich niemoge znalesc (kiedys miałem na dysku ale juz niemam) i o to sie rozchodzi czy ma ktos pod reka linka rzucic i działaja komus wormsy z gapi?
-
http://www.megaupload.com/?d=OC3JTA6U
ktoś pisał, że wormsy działają
-
a ja mam tylko czarny ekran nic wiecej...wrrr :/
edit:
thx za linka ;]
-
działa komuś landscape right streched w PocketSNESie?
próbowałem kilka wersji i na żadnej nie działa. działają wszystkie inne pozycje, ale ta nie.
trochę dziwne, a co najgorsze, że ta jest najbardziej potrzebna bo na przednim panelu trochę za mało przycisków do grania
-
A testował ktoś z Was może bibliotekę GapiDraw ?
"GapiDraw is the graphics platform to use when creating applications with high demands for fast graphics on Windows Mobile devices!"
strona producenta: http://www.develant.com/
ze strony można pobrać wersję demonstracyjną, wgrałem ją na moją g900 i po odpaleniu kilku prostych demek z tej paczki na fullscreen 480x800 byłem mile zaskoczony, powyżej 25fps to chyba dobrze. Myślę, że z naszych sprzętów można wycisnąć o wiele więcej, wystarczy dobrze napisany soft.
-
No to jeszcze dowiedz się, które gry z niej korzystają bo innych nie przyśpieszy na pewno.
-
gry:
http://www.develant.com/showcase.php
tylko szkoda, że nie da się ich przeskalować na 800x480 :(
-
stare gry nie będą z tego korzystać (z wiadomych przyczyn), no ale może komuś będzie się chciało, część z nich przerobić na taką wersję, która będzie korzystała z tych bibliotek. Ciekawe czy gdyby powstał oparty na tych bibliotekach program do odtwarzania wideo, działał by lepiej niż TCPMP 5500edition.
-
Nie sądzę by ta biblioteka dawała duże przyspieszenie. Może troszkę optymalizować ale sama też jakoś do sprzętu się odwołuje i prawdopodobnie poprzez GAPI właśnie. Pewnie raczej ułatwia pisanie kodu w porównaniu z dość siermiężnym gapi tylko. Kod gry możesz przerobić jak masz źródła w tym wypadku.
-
hmm...moze zrobimy jakis spis gier(i programow co kozystaja z gapi) i linki do nich (tylko spaczowane EXE i biblioteka gapi nic wiecej!) ktore działaja z GAPI dla naszej toski i krotka nontka czy odpalaja sie jak sie skaluja czy szybciej działaja itd....Co wy na to?
-
Tylko trzeba uważać na kwestię licencji żeby niczyich praw autorskich nie naruszyć. Można zrobić na pewno jakieś posumowanie/katalog.
-
Jak kiedys czytałem o tym....tak robia cracki....ze to jest jako patch i nienarusza licencji czy jakos tak... wiec czemu zmiana jednego hexu ma bardziej naruszac? Pozatym uprosci to proces grania na tosce instalujemy gre kopiujemy i co ? działa niesiedzimy w hexach i oszczędzamy czas bo udostepniamy to do sciagniecia
-
Chodzi mi o to żeby nie było komercyjnych pełnych wersji gier w tym katalogu bezpośrednio zamieszczonych.
-
no jasne to tylko exeki reszte trzeba miec ;]
-
działa komuś landscape right streched w PocketSNESie?
próbowałem kilka wersji i na żadnej nie działa. działają wszystkie inne pozycje, ale ta nie.
trochę dziwne, a co najgorsze, że ta jest najbardziej potrzebna bo na przednim panelu trochę za mało przycisków do grania
ponawiam pytanko
-
działa komuś landscape right streched w PocketSNESie?
próbowałem kilka wersji i na żadnej nie działa. działają wszystkie inne pozycje, ale ta nie.
trochę dziwne, a co najgorsze, że ta jest najbardziej potrzebna bo na przednim panelu trochę za mało przycisków do grania
U mnie nie działa. Ale nawet gdyby działało, to niewiele by ci dało. Sterownik klawiatury jest szczególnie podatny na błąd z zacinającymi się klawiszami kiedy naciskasz więcej niż jeden przycisk na raz, a grając na klawiaturze sprzętowej nie sposób tego uniknąć. Próbowałem pocketGBA obsługiwać klawiaturą sprzętową i klawisze zacinały się mniej więcej raz na minutę. Dla porównania, grając d-padem+przyciskami ekranowymi ten błąd zdarzył się dosłownie z 5 razy w trakcie przejścia dość długiej gry i to tylko wtedy kiedy niechcący oprócz klawiszy kierunkowych nacisnąłem środkowy klawisz d-pada. Więc chyba najlepszym rozwiązaniem będzie gra z wykorzystaniem klawiszy ekranowych lub zewnętrznej klawiatury/pada.