PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Windows Mobile (Classic, Professional, Standard), Windows Phone 6.x oraz 7/8.x/10 => Pocket PC - ogólnie (WM Classic) => Fujitsu-Siemens => Wątek zaczęty przez: krawietz w Kwiecień 24, 2008, 11:05:08
-
Zastanawiam sie nad zakupem takiego zasilacza (z gniazdem USB) do mojego N560.. Niestety zasilacz samochodowy powoduje ze nie da sie używać CB radia :mad: :mad:. Ma ktoś doświadczenie z tego typu urządzeniem? Czy ono jest zupełnie pasywne czy jest tam o zgrozo jakas przetwornica?
Długo Loox wytrzyma na 4 akumulatorach (o ile wogole bedzie działać) 2700mAh?
Krawiec
-
Są zasilacze bateryjne z właściwą wtyczką do N560 (nie ma potrzeby przechodzić przez USB).
Kilka godzin pociągnie pocket na takim zasilaniu (4 akumulatory) ale raczej używam tego gdy w pobliżu nie mam siędo czego podłączyć a bateryjka jest już na wyczerpaniu. jesli masz zamiar z tym jeździć przy odpalonej nawigacji to długo nie pociągną te akumulatory.
natomiast niespecjalnie rozumiem problem zasilacza samochodowego i CB.
Kup rozdzielacz do gniazda zapalniczki i problem z głowy. Podłączysz i pocketa i CB i jeszcze możesz telefon podładować (oczywiście zalezy od tego jaki rozdzielacz kupisz) bez żadnych problemów.
-
Sieje w instalacje? Wymien na lepszy, bycmoze jest zbyt obciazony.
-
co do zasilaczki bateryjnej na usb to mam dziwne zachowanie tego czegos. Niby sie laduje ladnie ale i jest naladowane powiedzmy w 70% i po chwili juz jest 0%. Bateria jest ok bo jesli normalnie laduje to trzyma tyle ile powinna.
-
co do zasilaczki bateryjnej na usb to mam dziwne zachowanie tego czegos. Niby sie laduje ladnie ale i jest naladowane powiedzmy w 70% i po chwili juz jest 0%. Bateria jest ok bo jesli normalnie laduje to trzyma tyle ile powinna.
Reklamy tych zabawek informujące o zabezpieczeniu przez prądem wstecznym itp. to zwykłe kłamstwo. Za około 50 zł. dostajecie (też dałem się oszukać) pojemnik na 4 baterie AA z wyprowadzeniem na wtyk do PDA lub gniazdo USB. Tam nie ma żadnej elektroniki zabezpieczającej, a są tylko gołe przejścia z baterii / akumulatorków na wtyk do PPC. Cztery takie lekko obciążone ogniwa NiCd lub podobne to raptem niecałe 4,8V, a Pocket do prawidłowego ładowania wymaga około 1 V więcej. Te 4,8V podane na wejście zasiania zapewnia jedynie informację, że coś jest podłączone ale prąd niestety nie płynie w poprawnym kierunku i nasz bateryjny zasilacz potrafi nawet rozładowywacz wewnętrzny akumulator przy sygnalizacji że jest on ładowany. Prawidłową pracę takiego zasilacza awaryjnego mogą zapewnić jedynie włożone do niego świeżutkie bateryjki alkaliczne.
-
Co do zasilacza to rozgałezienia gniazda zapalniczki to mam. I niestety przy ładowaniu pocketa sieje - ale nie zasilacz tylko przetwornica w pockecie. Niestety sieje tylko jak podłącze przez rozgałęźnik. Jak wepne CB w inne gniazdo w aucie to jest ok. Problem w tym ze w innych samochodach którymi jestem zmuszony sie poruszać jest tylko jedno gniazdo i robi sie kwas.
Bateryjka w pockecie ma 1200mAh przy 3,7V i pocket trzyma z GPSem 3 - 4h w zależności od ustawienia mocy podświetlenia ekranu. Na 4 akumulatorach NiMH AA 2500mAh pocket działa godzine dłużej.. Oczywiście pocket pokazuje że bateria jest 100% i nagle power off. Przy normalnej pracy na GPSie abcPowerMeter pokazuje pobór mocy na poziomie 300 - 400mA max wiec teoretycznie przy zewnętrznym zasilaniu o pojemności nawet 2000mAh powinien on pochodzić w sumie z baterią zewnętrzną koło 8h.
Są dwie możliwości, albo układ wewnętrzny looxa odpowiedzialny za zamiane 5V z zasilacza na 3,7V żre dużo prądu albo te 4,8V z aku to dla niego za mało i trzeba to napięcie nieco podnieść analogowym stabilizatorem na 5V.
Sprawdziłem ile w 100% naładowany loox ciągnie z 4 aku AA.. i jest to około 400mA przy poborze na looxie 130mA. Po odpaleniu GPS'a i rozkreceniu podświetlenia na max z bateryjek nadal jest 400mA... a mają one wydajność prądowo do 2A nominalnie...
Przy wyłączonym Looxie i naładowanej w 100% baterii loox żre z 4 AA... 300mA ciekawe na co...
To nieco tłumaczy drenaż akumulatorów AA.
Szkoda ze loox nie odpala bez akumulatora... A moze jest jakis soft którym dało by sie wyłączyć ładowanie baterii?
Krawiec
-
No wlasnie jak to jest z tym pradem zwrotnym ? moze rozladowac taki battery extender naszego looxa czy nie ?
Sam zrobilem sobie koszyczek na 4 baterie i narazie jechalem tylko raz z wlaczonym GPS z tym bajerem i ciezko mi sie jednoznacznie wypowiadac.
Niemniej jednak sam nie wiem czy procz zwyklych 4 ogniw polaczonych szeregowo nalezy dodac jakiekas diote badz ogranicznik czy jest to zbedne?
Jakie sa wasze spostrzezenia i uwagi odnoscnie pracy battery extendera wykonanego w szeregowy sposob jak opisalem powyzej ?
Pytanie oczywiscie do ludzi ktorzy uzywaja. badz uzywali :)
Aha i jescze jedno pytanie. Czy nie majac zadnej elektroniki w baterze extenderze lepiej wg was wyczerpac Akku Looxa i podlaczyc w koncowej fazie battery extendara ? Czy moze od razu jezdzic z wlaczanym battery extenderem przy naladowanym na max akku looxa ?
Jak wyglada u was ta sprawa i co w praktyce lepiej sie przeklada na dluzsza prace urzadzenia
pzdr
RafReg
-
Loox startuje bez baterii bez problemu. Jak na mnie to problem lezy w zbyt niskim napieciu na tym extenderze. Trzeba by podnosic do 5,5 V. Poczytaj o ukladach Max ;)
-
Omega
Nie w tym probelm ... czytalem watek o ktorym mowiles. Ale on tez jest zakrecony. Mam 5 V i laduje akku z externdera, nie mniej jednak nie wiem czy Loox ma zabezpieczenie czy nue przed pradem zwrotnym.
Po wtore jestes pewien ze mozesz wlaczyc Looxa po wyjeciu baterii i wlaczeniu ?( dla mnie bullshit )
rafreg
-
nie wiem czy Loox ma zabezpieczenie czy nue przed pradem zwrotnym.
Rozbierać swojego nie nie mam zamiaru, ale patrząc (u mnie i u innych) na zachowanie wbudowanego akumulatora przy podłączonym rozładowanym extenderze, to można mieć pewność, że w loox-ie takowe zabezpieczenie nie istnieje.
Co do samego extendera to potwierdzam, że swój rozłożyłem na kawałki i informacje sprzedawców oraz producentów o zabezpieczeniu to kłamstwo. TAM NIC NIE MA
-
Jestem w 100% pewien ze loox dziala bez baterii w ogole. Pisze ac only. Jak nie wierzysz to moge nagrac jak wyjmuje akumulator I wlanczam go na zasilaczu :E
-
Chetnie to zobacze. Skoro tak mowisz widac twoj model tak ma. Moj niestety tak nie dziala. Nie wiem jak inne sprzety??. Komus jeszcze dziala bez akku ? na extenderze. ?? A i jescze jedno pytanie mowisz o tym extenderze co zrobiles sobie sam z wtyczka USB ?
Pamietam takze experymentowales z ROM`ami- moze stad ta roznica Jaki masz ROM ?
Ja obecnie uzywam 6.0 z kwietnia i z extendera wraz z normalna wtyczka od orginalnego zasilacza i niestety nie ma opcji :(
Pozdr
rafreg
-
A moze pomyslabys o kupieniu podwojnego aku...sa /byly dostepne/ na Allegro, wraz z nowymi pleckami, sam to kiedys bardzo krytykowalem, bo jako urzadzenie przenosne robi z Looxa gruba cegle, ale jezeli uzywasz go tylko do navi to takie rozwiazanie da Ci okolo 7 godzin nieprzerwanej pracy z wlaczona navi.
W moim poprzednim aucie problem jednego gniazda rozwiazalem za 30 zl... elektryk dorobil specjalne wejscie na CB pod fotelem kierowcy i gniazdo zapalniczki zostalo wolne na ewent. ladowanie telefonu, czy Looxa. I takie rozwiazanie powodowalo calkowity brak jakichkolwiek wzajemnych zaklocen.
-
W tej chwili nie mam cykajki( aparatu :P ) wiec walnalem screena ;)
[img=http://img112./47/looxworkingwithoutbattelm3.th.gif] (http://img112.imageshack.us/my.php?image=looxworkingwithoutbattelm3.gif)
Loox podlacziny pod zasilacz przez ta krutka przejsciowke.
Ps. Pisze z pda podlaczonego nawet bez baterii wiec sorry za brak pl krzaczkow :grin:
-
Jakie sa wasze spostrzezenia i uwagi odnoscnie pracy battery extendera wykonanego w szeregowy sposob jak opisalem powyzej ?
Pytanie oczywiscie do ludzi ktorzy uzywaja. badz uzywali :)
Aha i jescze jedno pytanie. Czy nie majac zadnej elektroniki w baterze extenderze lepiej wg was wyczerpac Akku Looxa i podlaczyc w koncowej fazie battery extendara ? Czy moze od razu jezdzic z wlaczanym battery extenderem przy naladowanym na max akku looxa ?
Ja nie potrafie opisac dokladnie jak sie zachowuje ale tak jak napisalem niby sie laduje ladnie i jest naladowane powiedzmy w 70% i po chwili juz jest 0%. A wtedy juz na nim nic nie zrobisz :(
Co do pracy na bez baterii to wlasnie sprawdzilem i po podlaczeniu tylko do USB niestety nie dziala - nie chce sie wlaczyc :( Nie wiem jak to wyglada przy zwyklym zasilaczu lub gnieździe samochodowym.
-
Kup rozdzielacz do gniazda zapalniczki i problem z głowy. Podłączysz i pocketa i CB i jeszcze możesz telefon podładować
Kiepskie wyjście.Musisz znaleźć kogoś kto się na tym zna i żeby ci podpiął CB pod bezpieczniki i akumulator.Ja tak mam.Przy czym CB odpala się automatycznie po przekręceniu kluczyka w stacyjce i samo wyłącza po wyjęciu go ze stacyjki.Tym samym nie muszę się martwić o to,że go zapomnę wyłączyć jak wyjdę z auta i że może mi siąść akumulator.Tyle,że ja mam problem,bo u mnie gniazdko zapalniczki jest obok hamulca ręcznego.Co oznacza,że jak podłączam navi to kabel musi iść obok CB (bo mam je obok lewarka od biegów po stronie pasażera)i jeśli kabel jest za blisko to -niestety-sieje mocno.I wtedy mając jedno gniazdko spokojnie wszystko podłączysz.Wersję z rozdzielaczem przerabiałem ,ale niezbyt to wygodne rozwiązanie było,więc zrezygnowałem z niego.
-
W tej chwili nie mam cykajki( aparatu ) wiec walnalem screena
[img=http://img112./47/looxworkingwithoutbattelm3.th.gif]
Loox podlacziny pod zasilacz przez ta krutka przejsciowke.
Ok. Przekonało mnie i zaczalem sam walczyc z tym. Niemniej jednak procedura dotarcia jak to zrobic nie byla latwa.
Mysle ze z zrobieniem zdjecia tez nie bedzie latwo - gdyz loox z zdjecymi pleckami nie odpali. chyba ze wykalaczka pstryczek odpowiedzialny na uruchomienie przytrzymasz. Generalnie musisz zdjac klapke , wyjac baterie, zalozyc klapke podlaczyc zasilanie i wtedy faktycznie jest tak jak mowisz dziala bez baterii. Dla mnie bylo to zaskoczeniem gdyz wyjmowalem baterie i nie zakladalem pleckow i dlatego nie chcial mi sie uruchomic.
Pozdrawiam
Rafreg
-
a tylko na bateryjnym (bez baterii) komuś działa?
-
Tak mi - wlasnie sprawdzilem :)
pzdr
Rafreg
-
Odświeżam temat - wybieram się niedługo na Mazury z rowerkiem, na którym zamierzam z eksplorować tamtejsze okolice wraz z moim Looxem C550 i zainstalowanym na nim programem GPS Tuner (świetny - polecam).
Już kończę montaż uchwytu palmtopa na rowerku ale powstaje jeszcze problem z zasilaniem palmtopa (wycieczki całodniowe). Mam wspomniany wcześniej zasilacz bateryjny ale jak sami wiecie raczej jest on mało przydatny. Zastanawiam się nad zakupem małego akumulatorka żelowego (np. takiego: http://allegro.pl/item394764023_akumulator_zelowy_6v_4_5_ah_do_motocykla_skutera.html ) i wsadzeniu go do sakwy. I teraz moje pytanko: czy napięcie 6 V nie zaszkodzi urządzeniu? Myślę że te 0,5 V więcej nie powinno mieć znaczenia ale wolałbym się upewnić. Druga sprawa to czy można taki akumulator podłączyć bezpośrednio do palmtopa?
-
: czy napięcie 6 V nie zaszkodzi urządzeniu? Myślę że te 0,5 V więcej nie powinno mieć znaczenia ale wolałbym się upewnić. Druga sprawa to czy można taki akumulator podłączyć bezpośrednio do palmtopa?
Odpowiem na obywa pytania na raz.
podłącz akumulatorek przez jedną diodę prostowniczą, która zapewni odpowiednie zmniejszenie napięcia :ok:, no i nie będzie już bezpośrednio. :mrgreen:
Zastanów sie tylko jak będziesz ładował ten akumulatorek, czyli czy masz odpowiedni prostownik.
__________________________________
EDIT
ps.
nie ufaj fabrycznym plastikowym uchwytom rowerowym.
to co do roweru proponuje taki KRUSELL to pomyłka.
Może i kierownicy trzyma sie to dobrze, ala samo przejście pomiędzy skórą a pierścieniem zapewniającym obrotowość pokrowca jest w przypadku zjechania z asfaltu zwykłą kpina. Najlepiej jakiś stary niepotrzebny pokrowiec umocuj trwale i solidnie do kierownicy, a pocketa będziesz wkładał do niego tylko na czas jazdy. O mocowaniu specjalizowanego wodoodpornego pokrowco-pudełka pojęcia nie mam.
-
Już kończę montaż uchwytu palmtopa na rowerku ale powstaje jeszcze problem z zasilaniem palmtopa (wycieczki całodniowe).
Do tego celu specjalnie zamówiłem dynamo w piaście 6V/3W. Odpada problem montażu akumulatora i mamy stałe źródło zasilania z bateryjnym podtrzymaniem :) w czasie postoju. Zastanawiam się, tylko czy max prąd dynama (500mA) wystarczy do ładowania. Jeśli nie - elektrony polecą w oświetlenie :)
-
Dowolny prąd wystarczy do ładowania. Nawet na 100 ma będzie się ładował tylko długo ;)
-
Odpada problem montażu akumulatora
Kategorycznie pozostawiłbym akumulator.
Takie żelowe ogniwo stanie się najlepszym na świecie stabilizatorem napięcia.
bo nie wiem czy takie dynamo spełnia jakieś logiczne i wymagana przez pocketa reżimy napięć.
-
Zawsze można wstawić zenerke 5V dla pewności ;)
-
Dowolny prąd wystarczy do ładowania. Nawet na 100 ma będzie się ładował tylko długo ;)
Czyli podobnie jak z tą zecerką. Coś próbujesz wykombinować, ale tylko teoretyzujesz.
W poście było pytanie o zasilanie z podładowywaniem działającego Loos-a przy pomocy takiego dynama dającego 500mA. Loos n560 z włączonym programem nawigacyjnym i działającym odbiornikiem GPS oraz rozjaśnionym na max wyświetlaczem (na otwartej przestrzeni za dnia jest to konieczne aby coś widzieć) pobiera nawet ponad pół ampera, czyli 100 mili amper tylko nieznacznie opóźni zgon baterii. Przy wyłączonym Loosie takie 100mA faktycznie jest w stanie troszkę podładować akumulatorek.