Obsluguja go generalnie wszystkie Sirf3 z firmware od 3.1 w gore, z kolei Sirf3 od firmware w wersji 3.2 obsluguje A-GPS. Programik polecany to
SirfTech:
http://w5.nuinternet.com/s660100031/SirfTech.htmPrzed zabawa ustawieniami trzeba troche poczytac co i jak, ale zapewniam warto

Przede wszystkim polecany tam:
SiRFstarIII Evaluation Kit User Guide - ktory w rozdziale III i IV bardzo ladnie tlumaczy wiekszosc opcji dostepnych w tym programie.
Zreszta jakbys czego nie wiedzial to pytaj smialo tutaj, ja wlasnie przegryzanie sie przez to wszystko mam za soba, takze na tyle na ile to zrozumialem chetnie pomoge

Taka uwaga, nowsze wersje, przynajmniej u mnie wywalaja sie na Looxie, autor ma to poprawic, wersja 1.20 dziala ok. Generalnie z tego co pisza, mozna sie swobodnie bawic opcjami i eksperymentowac, w razie czego factory reset przywraca nam ustawienia fabryczne.
Obsluga wyglada tak, ze laczymy sie z odbiornikiem, nastepnie przestawiamy tryb komunikacji z NMEA na SIRF i nastepnie mozemy
sprawdzac i zmieniac ustawienia wszystkich opcji.
Wazne, po zabawie programem trzeba pamietac, zeby odbiornik przelaczyc z powrotem w tryb NMEA, w przeciwnym razie aplikacje
nawigacyjne beda widzialy ciemnosc. Wiekszosc wymaga odbiornika
pracujacego w trybie NMEA.
Jedyne przez czym przestrzegaja to ustawianie parametrow zwiazanych z power managment chipsetu, tutaj jak ktos nie wie co robi moze spowodowac jego niestabilna prace.
Btw, tu link do testow WAAS/EGNOS:
http://www.gpspassion.com/forumsen/topic.asp?TOPIC_ID=54188Z lektury nasuwa sie wniosek, ze na dzien dzisiejszy przy dotychczasowej dokladnosci gps w typowych zastosowan typu samochod itd ten system to przerost formy nad trescia. Niewiele realnie w praktyce daje, a i czesto pogarsza prace odbiornika, dluzsze czasy fixow, nawet gorsza dokladnosc niz bez niego (?!?)
A btw, sirftechem, jesli przestawisz odbornik z tryb pracy sirf, mozesz sobie podejrzeac, liczona na biezaco przez odbiornik, zakladana dokladnosc pomiaru
