Jeżeli lubisz mocne wrażenie - kup Fujitsu-Siemens

  • 22 Odpowiedzi
  • 3174 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline WaldekGo

  • *****
  • 1522
    • smartphone.net.pl
  • Sprzęt: Touch HD2, TyTN II, Hero, Diamond, HTC p3300, SPV, SPV e200, SPV c500, SPV c550
Jeżeli lubisz mocne wrażenie - kup Fujitsu-Siemens
« dnia: Październik 17, 2005, 12:46:51 »
Był sobie Loox 600. Zakupiony w Polsce, w sklepie, z myślą o polskiej dwuletniej gwarancji.
Dodam nawet, że gwarancja przeważyła podczas wyboru, w przeciwnym wypadku wygrałby iPaq 2210, który ówcześnie miał tylko rok gwarancji.

Loox działał świetnie. Miał co prawda jedną awarię digitizera, ale wymieniono dosyć sprawnie i szybko cały moduł LCD. Jednak to było chyba zbyt piękne aby mogło trwać długo.

Przyszedł czas, gdy Loox zaczął zachowywać się coraz dziwniej – zwisy, komunikaty o zniknięciu modułu Bluetooth, programy się zamrażały albo nagle kończyły działanie bez żadnej informacji. Trochę trwało zanim wyeliminowałem wszelkie inne możliwości – karta pamięci, bałagan w programach itp.
Jednak po włożeniu nowej karty i świeżej instalacji programów wciąż miałem zwisy, a ostatnia próba, polegająca na użyciu tej samej karty z tymi samymi programami w MDA II przebiegła bez problemów, zdecydowałem o wysłaniu Looxa do serwisu.  No i się zaczęło.

Podczas pierwszej wizyty wymieniono mi płytę główną. Przy okazji zgubiono pierścień plastikowy dookoła gniazda słuchawkowego, przez co została dwumilimetrowa szczelina.
Nowa płyta główna przyszła w stanie fabrycznym, czyli z takim systemem – PocketPC 2002 jak był na początku, z olbrzymią ilością błędów. Musiałem na dysku odszukać swój upgrade do WindowsMobile 2003 i wgrywać wszystko od nowa.

Pomogło – programy przestały się wieszać ponad zwyczajową normę. Jednak praktycznie każdy reset stał się twardym resetem. Wystarczył zwis Automapy w trasie, aby mieć z 20 minut przerwy przed ponowna nawigacją – kalibracja ekranu, nauka cut/paste, wgranie backupu. No chyba, że reset po backupie okazywał się znów twardym, więc kolejne 20 minut leciało. Po dwóch tygodniach nie wytrzymałem, zgłosiłem usterkę.
Po czterech dniach pobytu w serwisie zadzwonił do mnie pan serwisant. Poinformował mnie, że on nie stwierdza cytuję: „nadmiernego występowania twardych resetów, ale wymieni płytę, jednak muszę się na to zgodzić, bo jej nie ma na magazynie i musi zamówić, co potrwa kolejne trzy dni i będzie naruszeniem warunków gwarancji”. Zgodziłem się.
Po raz kolejny wymieniono płytę. Ale wpisano w kartę gwarancyjną jej naprawę. Przy okazji zgubiono rysik. Natychmiastowy telefon do serwisu przyniósł spodziewany efekt: „Proszę pana, to absolutnie niemożliwe, żebyśmy to my zgubili”.
No cóż, nie mogę ganić za to FSC, bo oni to przewidzieli, dając mi dwa. W końcu mogę używać drugiego.
Po pewnym czasie zauważyłem, że po raz kolejny sfałszowano kartę gwarancyjną – wpisano czas naprawy dwa dni, podczas gdy był w serwisie tydzień!!! Fakt, że wpisy w karcie nijak się mają do dokumentów kurierskich nikogo w FSC nie przeraża.
Po paru godzinach zorientowałem się nawet dlaczego zginął ten pierwszy rysik – zatrzask rysika co prawda zatrzaskuje się prześlicznie, ale nie trzyma go na swoim miejscu, wystarczy odwrócić urządzenie do góry nogami aby wyleciał.

Ale co mi tam takie drobiazgi, skoro się powinienem cieszyć, że mogę zrobić reset bez skasowania wszystkiego z urządzenia. No to pora na wgranie backupu i używanie.
Tylko nieprzezornie wgrałem backup na kartę CompactFlash. A trzecia już z kolei płyta główna po włożeniu czy to karty czy urządzenia Compact Flash powodowała natychmiastowy „zwis” urządzenia.

Loox pojechał do serwisu po raz trzeci z rzędu, gdzie naprawiono płytę. Dla odmiany teraz muszę się siłować z wyłącznikiem, który wymaga znacznej siły do zadziałania. O takim drobiazgu jak zgubienie kabla do zasilacza przecież nawet nie będę wspominał. Rysik jak wypadał, tak wypada.

Zdesperowany zadzwoniłem do Fujitsu-Siemens Computers. Panowie stwierdzili, iż muszą urządzenie obejrzeć, więc pojechało tym razem do siedziby firmy.
Wróciło po dwóch dniach z informacjami:
- uszkodzenia mechaniczne nie podlegaja gwarancji, ale „wychodząc mi na przeciw, uzupełniają brakujący pierścień przy gnieździe słuchawkowym”
- rysik im nie wypadł, więc nie stwierdzają wypadania
- wyłącznik działa, więc co za problem?
Kolejna korespondencja z firmą poskutkowała odpowiedziami utrzymanymi w stylu „nie wiemy co pan od nas chce i proszę się najlepiej odczepić, bo urządzenie już jest po gwarancji” (ponieważ, jeżeli nie liczyć wydłużenia jej o okresy napraw, to zdążyła już upłynąć).

Panowie po oglądaniu Looxa starannie go skręcili. Bardzo starannie. Tak bardzo, że aż pękła obudowa przy jednej ze śrub. Po zwróceniu im uwagi na to dostałem odpowiedź:
„Szanowny Panie,
Z przykrością zmuszony jestem przekazać informacje, że kierowana reklamacja jest bezzasadna. Otóż fakt uszkodzenia mechanicznego urządzenia był bezdyskusyjny zaś żadnych anomalii pracy komputera, złego działania włącznika czy wypadania rysika nie stwierdzono.”

Jeżeli nosicie się z szalonym pomysłem zakupu produktu Fujitsu-Siemens Computers, to musicie wiedzieć, że:
- zgubienie przez serwis wyposażenia sprzętu, to żaden problem dla firmy
- za mechaniczne uszkodzenie przez serwis sprzętu odpowiada klient
- jeżeli serwis przetrzyma urządzenie, klient nie ma możliwości dochodzić swoich praw, bo karty gwarancyjne są fałszowane


Jeżeli lubisz silne wrażenia, awantury z serwisem i lekceważące podejście centrali, kup sobie urządzenie Fujitsu-Siemens z polską gwarancją. Nie zawiedziesz się.

Na koniec mogę dodać, że ten Loox to nie jest jedyny przypadek tej firmy. Notebooki Lifebook C1020 mają wadliwe (pękające) gniazda zasilacza. Pierwsze przypadki były naprawiane w ramach gwarancji, potem firma postanowiła obciąć koszta i lekceważyć klienta wmawiając mu – jak w moim przypadku – że mechaniczne uszkodzenia nie podlegają gwarancji.

Wieczorem zamieszczę fotki obudowy.

Jeżeli lubisz mocne wrażenie - kup Fujitsu-Siemens
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 17, 2005, 13:35:43 »
Hmm coś jak HP - mam nadzieje że FSC sie opamięta (bo Toshiba też daje DU..)!!!

*

Offline b98

  • ****
  • 541
Jeżeli lubisz mocne wrażenie - kup Fujitsu-Siemens
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 17, 2005, 13:47:14 »
wszyscy chcą Cię zrobić w k........ a

[Dodano: 2005-10-17 13:47:31]
nie ma zmiłuj ... kapitalizm jest

*

Offline korrek

  • ***
  • 346
Jeżeli lubisz mocne wrażenie - kup Fujitsu-Siemens
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 17, 2005, 14:35:38 »
Mi też zgubili rysik od 600 w serwisie. Nauczony, oddaje teraz sprzet zupełnie goły i w chwili przyjęcia jest opisana każda rysa. To samo z HP

*

Offline Thek

  • **
  • 174
  • Sprzęt: HTC Dream, 8GB microSD, Motorolla S9
Jeżeli lubisz mocne wrażenie - kup Fujitsu-Siemens
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 17, 2005, 14:38:21 »
To bynajmniej nie kwestia ustroju, ale po prostu kompletny brak profesjonalizmu - normalnie firmie powinno zależeć na kliencie, bo jak ten będzie zadowolony, to kupi i drugi i trzeci produkt tej firmy i jeszcze poleci znajomym. A u nas firmy wcale nie szukają klientów, tylko frajerów...

*

Offline WaldekGo

  • *****
  • 1522
    • smartphone.net.pl
  • Sprzęt: Touch HD2, TyTN II, Hero, Diamond, HTC p3300, SPV, SPV e200, SPV c500, SPV c550
Jeżeli lubisz mocne wrażenie - kup Fujitsu-Siemens
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 17, 2005, 23:12:28 »
Zgodnie z obietnicami fotki i więcej dokumentacji:

http://fujitsu-siemens.telekomunikacja.org

(będzie powtórka tekstu, ale chciałem zrobić pełną dokumentację)

*

silentjob

Jeżeli lubisz mocne wrażenie - kup Fujitsu-Siemens
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 17, 2005, 23:14:26 »
Jak na razie link nie działa...

*

Offline WaldekGo

  • *****
  • 1522
    • smartphone.net.pl
  • Sprzęt: Touch HD2, TyTN II, Hero, Diamond, HTC p3300, SPV, SPV e200, SPV c500, SPV c550
Jeżeli lubisz mocne wrażenie - kup Fujitsu-Siemens
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 17, 2005, 23:29:15 »
ee? sprawdzałem i działa...
Możesz ewentualnie sprawdzić:

http://telekomunikacja.org/fsc

*

silentjob

Jeżeli lubisz mocne wrażenie - kup Fujitsu-Siemens
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 17, 2005, 23:33:37 »
Ok już działa. Dodam, że niezły bajzel ma FS, jeśli chodzi o klientów indywidualnych. Inne korporacje działają zapewne w identyczny sposób, bez liczenia się z jednostką:|.

*

Offline biblo

  • ******
  • 3314
  • Płeć: Mężczyzna
  • Forum powinno być jak Media-Markt...
  • Sprzęt: Lumia 925, 730 Dual Sim, iPad mini Retina LTE
Jeżeli lubisz mocne wrażenie - kup Fujitsu-Siemens
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 18, 2005, 00:49:15 »
O kur...ka.... trochę się zniesmaczyłem metodami działania CSS.  Kiedyś oddałem im do naprawy drukarkę i też robili mnie w konia. Może ta firma to jakieś dziadostwo? Co swoją drogą nie usprawiedliwia FSC...
Pozdrawiam,
biblo

*

Offline sajlent

  • Redaktor
  • *****
  • 3714
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Poznań
  • Sprzęt: Mate 20 Pro
Jeżeli lubisz mocne wrażenie - kup Fujitsu-Siemens
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 18, 2005, 01:21:46 »
No to ja dorzuce swoje trzy grosze.. Dokladnie 2-08-2005 zostawilem osobiscie uszkodzony rysik od Loox'a 720 w firmie CSS w celu wymiany (miala byc darmowa) i do teraz oczywiscie rysika nie ma.. Co lepsze, nie ma zadnego kontaktu ze strony CSS. Dzwonilem do nich dwukrotnie, raz po ok 2 tygodniach, drugi raz po ok miesiacu i ciagle ten sam tekst: "rysik jeszcze do nas nie wrocil z Warszawy". A za przeproszeniem co mnie to do ch...olery obchodzi? Niestety widze, ze jest wiecej ludzi zniesmaczonych serwisem FSC... Natepnym razem podjade tam osobiscie i porozmawiam sobie z kierownikiem tego, pozal sie Boze, serwisu...

*

Offline WaldekGo

  • *****
  • 1522
    • smartphone.net.pl
  • Sprzęt: Touch HD2, TyTN II, Hero, Diamond, HTC p3300, SPV, SPV e200, SPV c500, SPV c550
Jeżeli lubisz mocne wrażenie - kup Fujitsu-Siemens
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 18, 2005, 08:55:35 »
Dla ścisłości - z początku zakładałem, że to faktycznie wina CSS, tzn. programowa niesolidność.
Dlatego też właśnie skontaktowałem się z odpowiednim działem FSC, z uprzejmą prośbą o wyjaśnienie i ustosunkowanie się. Loox pojechał więc do siedziby FSC a nie do CSS. Tej ostatniej wizyty nawet nie udokumentowano w karcie, a pismo jakie otrzymałem po niej widać na zdjęciu. To znaczy, że CSS jest takie niesolidne, bo FSC nie wymaga od nich solidności, mają po prostu jak najtaniej odbębnić naprawę i tyle.

*

Offline Asassello

  • ****
  • 594
  • Sprzęt: LOOX 718, i600, i5700
Jeżeli lubisz mocne wrażenie - kup Fujitsu-Siemens
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 18, 2005, 12:27:03 »
Jestem w ciężkim szoku - myślę, że dobrze zrobiłeś publikując to tutaj i na twojej stronie internetowej. I o ile to wszystko prawda (a skłaniam się ku temu, że tak jest) to FSC powinno przemyślec swoje podejście do klienta indywidualnego i zmienić je o 180 stopni - tak, by odwrócić się do niego twarzą a nie d...ą.

*

Offline WaldekGo

  • *****
  • 1522
    • smartphone.net.pl
  • Sprzęt: Touch HD2, TyTN II, Hero, Diamond, HTC p3300, SPV, SPV e200, SPV c500, SPV c550
Jeżeli lubisz mocne wrażenie - kup Fujitsu-Siemens
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 18, 2005, 12:50:25 »
Po raz kolejny dla ścisłości - to jest urządzenie zakupione na firmę i jako firma zgłaszałem do naprawy.
Nie mam aż tak wyuzdanej wyobraźni, żeby imaginować sobie jak są osoby prywatne obsługiwane.

*

Offline cytryna

  • *****
  • 2390
  • Płeć: Mężczyzna
  • Herb Pruszkowa
  • Sprzęt: Nokia N70 BLACK, FS N520
Jeżeli lubisz mocne wrażenie - kup Fujitsu-Siemens
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 18, 2005, 15:29:33 »
W CSS chciałem zakupić rysik do loox-a 420, zaproponowano: cena rysika plus 160 zł ( netto ) za roboczogodzinę. Dlaczego? Bo nie są sklepem tylko serwisem.
Dodam tylko że wymiana wyświetlacza w loox 720 kosztuje ( w CSS ):
-160 euro wyświetlacz
-160 zł ( jedna roboczogodzina ) wymiana
= ok 800 zł netto

Jeżeli lubisz mocne wrażenie - kup Fujitsu-Siemens
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 21, 2005, 18:48:28 »
ej!! WaldekGo !!! cos krecisz !!!!

po 1 to te twoje pekniecia wogole do srub nie dochodza- jak ci mieli rozwalic przy skrecaniu??? po 2 to co niby i CSS i FSC akurat twojego 2 razy polamali?? a wogole  z ta karta gwarancyjna to tez cos nie tak - 16.09 byl w piatek. w weekend to chyba nikt nie pracuje ??? sam mam looxa i przeciez tam gwarancja obejmuje kuriera za friko i przez infolinie fsc zglaszasz spedycje????

[Dodano: 2005-10-21 18:51:13]
lolll - tak patrze i patrze na te fotki .... sory dla mnie to on glebe zaliczyl i to nie raz ten palmtop

*

Offline xpablo

  • *****
  • 1294
Jeżeli lubisz mocne wrażenie - kup Fujitsu-Siemens
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 21, 2005, 18:52:33 »
hmmm mój znajomy też oddawał Swoją 720 do serwisu i nie był najbardziej zadowolony. Nie bedę się rozpisywał o szczegółach bo mnie przy tym nie byłe ale ...
Z serwisami jest róznie-mi DWA razy uskodzili 9210 jak była oddana do serwisu na Siennej i lądowała w Jankach. Więc wg mnie takie są po prostu serwisy.. w Polsce.

Jeżeli lubisz mocne wrażenie - kup Fujitsu-Siemens
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 21, 2005, 19:06:01 »
ja mam looxa 720 i jestem w deche zadowolony.

w firmie tez pare osob ma i nie narzekaja.
co prawda jak jednemu z kolegow upadl i rozwalil wyswietlacz i zarysowal obudowe  to nie kombinowal i oddal do css pozagwarancyjnie i  rzeczywiscie cennik naprawy tani nie byl ale tak zawsze jest z naprawami w aso

looxa naprawili pozagwarancyjnie i i odeslali kurierem, wpis w karcie ma tez za 2 dni a nie mial sprzetu z tydzien ale przeciez kurier z predkoscia swiatla nie lata...

*

Offline WaldekGo

  • *****
  • 1522
    • smartphone.net.pl
  • Sprzęt: Touch HD2, TyTN II, Hero, Diamond, HTC p3300, SPV, SPV e200, SPV c500, SPV c550
Jeżeli lubisz mocne wrażenie - kup Fujitsu-Siemens
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 27, 2005, 20:52:49 »
Jak chcecie, to jest kolejna ciekawostka - spróbujcie odnaleźć tą stronę w guglach.
Google-bot jest w logach i jest nawet 5 wejść z wyników wyszukiwania. A potem się nagle urywa.
Wnioski pozostawiam do wyciągnięcia samodzielnie.

*

Offline kanczug

  • ******
  • 19211
    • http://www.pdaclub.pl
Jeżeli lubisz mocne wrażenie - kup Fujitsu-Siemens
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 27, 2005, 21:21:42 »
O ktorej stronie mowisz? O tej Twojej?

*

Offline WaldekGo

  • *****
  • 1522
    • smartphone.net.pl
  • Sprzęt: Touch HD2, TyTN II, Hero, Diamond, HTC p3300, SPV, SPV e200, SPV c500, SPV c550
Jeżeli lubisz mocne wrażenie - kup Fujitsu-Siemens
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 27, 2005, 21:54:52 »
tak - w pewnym momencie po prostu zniknęła z google.

*

Offline kanczug

  • ******
  • 19211
    • http://www.pdaclub.pl
Jeżeli lubisz mocne wrażenie - kup Fujitsu-Siemens
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 27, 2005, 22:49:51 »
Myslisz ze Fujitsu-Siemens Computers Polska moze usunac strone z Google?

*

Offline WaldekGo

  • *****
  • 1522
    • smartphone.net.pl
  • Sprzęt: Touch HD2, TyTN II, Hero, Diamond, HTC p3300, SPV, SPV e200, SPV c500, SPV c550
Jeżeli lubisz mocne wrażenie - kup Fujitsu-Siemens
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 27, 2005, 23:26:07 »
Myślę, że google mogą zniknąć dowolną stronę, tak samo jak w przypadku tej strony, która ośmieliła sie napisać nie całkiem autoryzowany życiorys założyciela gugli.
Zakładając, że FSC jest niezłym reklamodawcą... a miałem w logach różne ciekawe wejścia... zresztą - sam sprawdź, czy uda Ci się znaleźć tą stronę w wyszukiwarce. Znajduje ten wątek na forum, ale strony już nie.