Blokada n560 / FSC Password / Info o PL, GER, UK

  • 129 Odpowiedzi
  • 59879 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Blokada n560 / FSC Password / Info o PL, GER, UK
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 04, 2006, 14:45:23 »
Co prawda nie mam loox'a n 560 ale widze z tego tematu ze  CSS i FS Poland ladnie zbieraja zniwo za odblokowanie loox'a, dlatego proponowalbym skierowac sprawe do rzecznika praw konsumentow, jak by dostali troche po ...... to sadze ze przestali by robic takie przekrety!!!

Blokada n560 / FSC Password / Info o PL, GER, UK
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 04, 2006, 22:01:51 »
Hmmmm...
Po pierwsze Witam! To mój pierwszy post na tym forum.

29.X.br. (moje okrągłe urodziny :D) stałem się najszczęśliwszym na świecie posiadaczem N560. Po kilku dniach szaleńczej zabawy postanowiłem zresetować moją zabaweczkę i ustawic tak, aby służyłe mi docelowo bez problemów. Oniemiałem, kiedy wyświetliła się prośba o FSCKey. W tym momencie pojawiły się dwie mozliwości:
1. Mogłem wprowadzić kod nieumyślnie. Daję sobie na to 5% szans, ponieważ staram się byc skrupulatny i mysleć nad tym co robię.
2. Ktoś ze sprzedawców wpisał jakiś kod podczas prezentacji sprzętu. Tej opcji dawałem 95%. Zrzerało mnie to tym bardziej, że nie ma żadnego sposobu, aby komukolwiek w sklepie to udowodnić, a co gorsza, nawet jeśli ktokolwiek zgłosiłby się na kozła ofiarnego to mógłby nie pamietać kodu. fakt faktem, że przynajmniej byłby płatnik za usługę.
System oczywiście został zablokowany i tu zaczęła się droga przez mękę. Jakiś dupek z serwisu centralnego obiecał mi obsługę w 30min. co okazało się bujdą na resorach. Pomimo, że "naprawa" jest pogwarancyjna i płatna, zarządano ode mnie gwarancji i dow. zakupu. Przy obowiązującym stanie prawnym faktury mozna wystawiać bez podpisu, także na kazdym programie fakturującym bądź odręcznie mógłbym wystawić sam sobie fakturę zakupu. Ponadto  nigdzie nie jest powiedziane, przez ile czasu poza terminem gwarancji muszę gwarancję trzymać i do czego może mi byc ona potrzebna. Zatem jeśli zadarzyłoby się tak, że sprzęt ma powyżej roku to gwarancję wrzucam do kominka i idzie z dymem. Makulatury nie kolekcjonuję. Ciekawe, co wtedy zrobiłby servis??!!

Obecnie PDA jest w warszawskim serwisie od czwartku. Coś, co mozna załatwić w jeden dzień (znając niemiecki) autoryzowanemu serwisowi zajmuje niespełna tydzień!

W Waszych postach przewija się jeszcze jeden ciekawy wątek. Błąd softu. Dlatego przy odbiorze będę kazał serwisantowi, żeby przy mnie wprowadził jakiś swój kod i ponownie wykonał hard reset. Jeśli mu się to uda to dopiero zapłacę im kasę. Jesli nie, to zarządam, żeby potraktować tą naprawę jako gwarancyjną.

W poniedziałek mają dzwonić do mnie z serwisu co udało im się wymodzić. O swoich (ich) osiągnięciach i finale napewno Was poinformuję.

@gregi1
Występowałem już do rzecznika w podobnych sprawach. W wielkim skrócie efekt z tego żaden.

*

Offline matis

  • ***
  • 267
  • Sprzęt: SPV M650 WM6 Vanilla  + microSD 2GB Kingston
Blokada n560 / FSC Password / Info o PL, GER, UK
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 05, 2006, 00:32:21 »
Kolejny ciekawy przypadek... Ja w sumie też swojego loox-a kupowałem jako "z wystawy" i faktycznie mogłobyć tak, że to sprzedawca coś tam ustawił...

Ale w takim razie co to było za hasło które wprowadzałem przy każdym soft resecie lub po nie używaniu looxa przez X godzin? Windowsowe? Czy takie niebieskie duże cyferki + Clr, na białym tle to jest FSC Password czy hasło Windowsowe?

Prosimy o dalesz informacje, co zrobiono w serwisie. Ja jestem po "ostrzejszej" z nimi rozmowie, ale i tak jedyne co mi podano to adres skarg i zażaleń (co by łatwiej spławiać klientów - mailowy oczywiście ;] ).

Nie pozostaje mi chyba nic innego jak dzwonić do Niemiec. CSS-sowi nie zapłacę ani grosza.

Pozdr.

Blokada n560 / FSC Password / Info o PL, GER, UK
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 06, 2006, 22:04:36 »
Witam ponownie. obiecałem więc napiszę, choć nie ma się czym chwalić...

Dziś odebrałem sprzęt z CSS. Jestem przeszczęśliwy pomimo, że kosztowało mnie to niespełna 500zł. Czytałem na tym forum wątki o prawdopodobnym ignorowaniu kodu i w związku z tym przed zapłaceniem serwisowi za odblokowanie kazałem przeprowadzić mały test. Mianowicie kazałem "konsuktantowi" wprowadzić wybrany przez siebie kod np. 1234 i zrobic HR. Pierwsza odpowiedź i kilka kolejnych brzmiało "nigdy w życiu". Już wyobrażałem sobie jak się blokuje i mam unlock gratis z powodu wady systemowej. Jedyną opcją jaką dopuszczał konsultant to dokonanie całej operacji przeze mnie na jego oczach. Ewentualne kłopoty miał opisać szczegółowo. troszku mi to waniało podejrzanie, ale pomyślałem "raz kozie śmierć, kolejnych lika dni bez LOOX'a, ale za to wszystko gratis". Ponieważ, jak pisałem wczesniej, sprzętem bawiłem się dosłownie kilka dni zanim został zablokowany nie wiedziałem gdzie owy kod wprowadzić. Co najśmieszniejsze konsultant też tego nie wiedział. Zniknął więc ze sprzętem w pomieszczeniu serwisantów i po ok.5 min. pojawił się uśmiechnięty ze stwierdzeniem, iż wszystko wpożo. Tak wyluzowany (wiedział skubaniec o co chodzi i dlatego się bronił) wykonał żadaną przeze mnie operację i chcąc niechcąc musiałem zabulić za unlock. Czuję, że przeżyję tą kwotę dopiero wtedy, kiedy nacieszę się już zabaweczką.

Mocno zdegustowany, ale szczęsliwy pozdrawiam.

*

Offline fokstrot

  • ****
  • 949
  • Sprzęt: BB 9780 pin: 26791dc9
Blokada n560 / FSC Password / Info o PL, GER, UK
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 07, 2006, 00:46:19 »
adibar
nie powiem, ale za 500zl to bym sobie kupil... :P
Dell X50v/Bt-359 --> BB

*

Offline Adamerso

  • :)
  • ******
  • 4139
  • Płeć: Mężczyzna
  • abonent czasowo niedostępny
  • Sprzęt: Oneplus 9 pro + Teclast T50 PRO + Jornada 680 :))
Blokada n560 / FSC Password / Info o PL, GER, UK
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 07, 2006, 01:56:02 »
Ale w tym serwisie są :wkurzony: (wymieniać nie będę, bo bana dostanę :E )


Jak można za odblokowanie własnego sprzętu bulić 500pln?! :surprised:

Szczyt!

Powinniście wysłać list ze skargami do centrali FS - myślę, że wzięliby im się za dupę za takie zniechęcanie klientów ;/


Przecież w dellu to nawet notebooki odblokowują za free;/

*

Offline wpmike

  • *****
  • 1169
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Sony Xperia Z
Blokada n560 / FSC Password / Info o PL, GER, UK
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 07, 2006, 09:27:20 »
Cytat: "Adamerso"
Powinniście wysłać list ze skargami do centrali FS - myślę, że wzięliby im się za dupę za takie zniechęcanie klientów ;/


E... Centrala FSC? Gówno (przepraszam) to da. Jeśli już to UOKiK.

Dzisiaj zadzwoniłem do FSC po adres do wysłania rozszerzenia gwarancji. I dla jaj spytałem co mam zrobić jeśli mam zablokowanego pocketa. Oczywiście odesłał mnie do "autoryzowanego serwisu Fujitsu-Siemens Computers". No to spytałem: a co, jeśli to jest wina sprzętu, a nie błędnie wpisanego hasła i chcę to zrobić na gwarancji? Powiedział, że się nie da, bo nie udowodnię, że wpisywałem dobrze hasło. Na to ja mu, że on mi nie udowodni, że wpisywałem źle. I dodałem, że w innych krajach UE robią to za darmo. No to się chłopaczyna zdziwił ;) I stwierdził, że widocznie w innych krajach są inne warunki gwarancji. Powiedziałem: lepsze. On powiedział: inne. Stwierdziłem, że nie będę się z debilem kłócił. Konkluzja jest następująca: Trzeba (i podkreślam słowo TRZEBA) napisać do UOKiK skargę. My, jako użytkownicy i klienci nie możemy pozwolić na takie dalsze traktowanie nas przez producenta i serwis.

Kto jest za?

Blokada n560 / FSC Password / Info o PL, GER, UK
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 07, 2006, 10:25:00 »
Jesli ktoś nasmaruje coś mądrego to podpiszę się obiema łapkami. Sam mam dość pisania z powodów, o których mówiłem powyżej.
Czekam z niecierpliwością na zorganizowaną akcję. Zastanawiam się tylko czy lepiej zrobić masówkę (jedna sztampa i każdy wysyła polecony) czy lepiej wystąpić jako Klub z podpisami członków (jakby to nie brzmiało :) druga wersja jest o niebo lepsza i skuteczniejsza, poważniejsza i powoduje uczycie rzetelności, a nie pieniactwa).

*

Offline wpmike

  • *****
  • 1169
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Sony Xperia Z
Blokada n560 / FSC Password / Info o PL, GER, UK
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 07, 2006, 10:29:41 »
Myślę, że opcja 2 jest dużo lepsza, ponieważ nie występujemy jako niezorganizowane zbiorowisko ludzi, tylko jako zorganizowana grupa, która wie, czego chce.

Blokada n560 / FSC Password / Info o PL, GER, UK
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 07, 2006, 10:56:33 »
W takim razie poszukajmy tylko Andersena, który spłodzi coś mądrego i wysyłamy.

*

Offline mrnikt

  • ***
  • 428
  • Płeć: Mężczyzna
  • KFF / Knive SHADOW
  • Sprzęt: Galaxy S + Avila GPS
Blokada n560 / FSC Password / Info o PL, GER, UK
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 07, 2006, 11:47:02 »
JEst jeszcze jeden gracz - Federacja Konsumentow. Osoby orzniete przez FS i CSS moga sie tam zgłosic ze skarga.
Moj telefon jest  Galaxy-S-tyczny :)

*

Offline wpmike

  • *****
  • 1169
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Sony Xperia Z
Blokada n560 / FSC Password / Info o PL, GER, UK
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 07, 2006, 12:02:02 »
Tak, ale UOKiK (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta) jest instytucją państwową i jako taka ma większe możliwości działania (kary). Oczywiście można taką wiadomość wysłać do obydwu instytucji - nic nie stoi na przeszkodzie. Niech się ludzie dowiedzą co to za złodzieje i partacze.

*

Offline matis

  • ***
  • 267
  • Sprzęt: SPV M650 WM6 Vanilla  + microSD 2GB Kingston
Blokada n560 / FSC Password / Info o PL, GER, UK
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 07, 2006, 16:31:08 »
Witam,

również podpisuję się obiema rękami pod inicjatywą wysłania skargi, najlepiej jako pdaclub.

Niech tylko ktoś napisze coś mądrego, bo ja nie mam w takich sprawach (skarg do UOKiK) doświadczenia.

*

Offline Adamerso

  • :)
  • ******
  • 4139
  • Płeć: Mężczyzna
  • abonent czasowo niedostępny
  • Sprzęt: Oneplus 9 pro + Teclast T50 PRO + Jornada 680 :))
Blokada n560 / FSC Password / Info o PL, GER, UK
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 07, 2006, 18:31:17 »
Proponuję po wymyśleniu treści dać do działu ogólnego (wraz z opisem sytuacji).

Wtedy podpisów będzie full, a przecież na takie działanie serwisu mogą narzekać nie tylko klienci, ale też osoby, które właśnie przez te działania nie są klientami xD

*

Offline wpmike

  • *****
  • 1169
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Sony Xperia Z
Blokada n560 / FSC Password / Info o PL, GER, UK
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 07, 2006, 20:18:35 »
Tak, tylko moim zdaniem dobrze by było zrobić coś takiego na papierze - w trzech egzemplarzach: UOKiK, SKP (Stowarzyszenie Konsumentów Polskich) i jeszcze jedna instytucja działająca podobnie. Papier ma inny wydźwięk chociażby dlatego, że ktoś sobie zadał trud, żeby pozbierać podpisy od ludzi z internetu.

*

tramp

Blokada n560 / FSC Password / Info o PL, GER, UK
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 07, 2006, 21:07:07 »
chłopy przykro mi to mówić i choć się z Wami oczywiście zgadzam to podniecacie się jak małe dzieci

procedura odblokowania pocketa jest ewidentnie usługą wymagają zaangażowania czasu pracowników FSC( bądź jego aut. serwisu) w związku z czym producent bądź jego krajowe przedstawicielsto bądź filia mogą sobie narzucić stawki jakie chcą i takie są realia

teraz to już jest musztarda po obiedzie choć temu koledze, który wydał 500zł to gratuluję szerokiego gestu bo ja bym prędzej opchnął zablokowanego pda "pewnej złodziejskiej firmy" niż zapłacił coś za to jakiemuś serwisowi (i oczywiście nie chodziłoby o kasę tylko raz o zasadę a dwa o złodziejską wysokość stawki)

być może jakaś organizacja konsumentow faktycznie może zareagować a''propos bezzasadności tak wysokich opłat ale szczerze mówiąc wątpię

inna sprawa, konkurencji brak (co do modelu) a przydałaby się

*

Offline wpmike

  • *****
  • 1169
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Sony Xperia Z
Blokada n560 / FSC Password / Info o PL, GER, UK
« Odpowiedź #46 dnia: Listopad 07, 2006, 23:33:26 »
Zawsze mozna probowac zalatwic odblokowanie przez naszych barbarzynskich sasiadow - Germanow ;)

*

Offline matis

  • ***
  • 267
  • Sprzęt: SPV M650 WM6 Vanilla  + microSD 2GB Kingston
Blokada n560 / FSC Password / Info o PL, GER, UK
« Odpowiedź #47 dnia: Listopad 08, 2006, 01:33:30 »
Nie chodzi aż tak bardzo o stawkę, jak o to, że 700km na zachód od Warszawy nie pobiera się za tą usugę opłat...

*

Offline fokstrot

  • ****
  • 949
  • Sprzęt: BB 9780 pin: 26791dc9
Blokada n560 / FSC Password / Info o PL, GER, UK
« Odpowiedź #48 dnia: Listopad 08, 2006, 09:14:40 »
matis
chodzi tez o to, ze co po niektorych n560 kosztowal ju ok 2500zl :lol:
Dell X50v/Bt-359 --> BB

*

tramp

Blokada n560 / FSC Password / Info o PL, GER, UK
« Odpowiedź #49 dnia: Listopad 08, 2006, 09:16:31 »
no ja się z Tobą zgadzam tylko widzisz lokalna polityka cenowa leży w gestii dystrybutorów / przedstawicieli / dealerów i nie jest jakoś normowana w kapitaliźmie bo to jest wolny rynek
taki GM np. może sprzedawać Astrę za x w UK a za 2*x we France i nikt mu nic nie zrobi bo to jego sprawa, na Łotwie może nawet rozdawać te Astry za darmo :))))

inna sprawa, że nie w ciemię bity klient nie kupuje wtedy takiej Astry we Francji tylko zasuwa na Łotwę po odbiór gratisówki :)))

*

Offline Aree

  • *
  • 93
  • Płeć: Mężczyzna
  • Loox n560 + kingstone 2GB + PQI 4GB (fuj fuj)
Blokada n560 / FSC Password / Info o PL, GER, UK
« Odpowiedź #50 dnia: Listopad 08, 2006, 11:28:22 »
tramp
Problem w tym że nie podoba mi się działanie serwisu FS, który zbywa klientów (przy okazji wpuszczając ich w duze koszta). Nie wiem czy kolega adibar był proszony o np pokazanie dowodu zakupu w serwisie ale jesli nie to tym bardziej potwierdza ze sama funkcja jest nic nie warta. O ile rozumiem pobranie opłaty przy braku dowodu to odblokowanie przy możliwości udowodnienia ze "to moje" (wg procedury FS) to czemu mam(y) płacic skoro nie musimy.
Po to zostały storzony mechanizm generowanych kodów itd zeby móc to robić zdalnie. Tylko, jak to zwykle w Polsce, ktoś dostał zadanie wdrożenia czegoś, niepomyslał tylko tepo wedle zasady "niedziała/zablokowany -> do serwisu" psuje całą idee tej funkcji (a przy tym opinie o firmie).

Może porównanie na wyrost ale: zgubiłes kluczyki do samochodu, nie mozesz otworzyć, szyby niechcesz/niemoższ wybić. Dzwonisz sobie do serwisu i otrzymujesz info zeby dostac sie do własnego auta musisz zapłacic ok 1/4 ceny auta. Nieczujesz się zrobiny w konia, w pewnien sposób niedoinformowany?

PS. Matis, jak tam u Ciebie sprawy wyglądają? Cos sie do przodu ruszyło?

*

Offline fokstrot

  • ****
  • 949
  • Sprzęt: BB 9780 pin: 26791dc9
Blokada n560 / FSC Password / Info o PL, GER, UK
« Odpowiedź #51 dnia: Listopad 08, 2006, 11:44:26 »
Aree
Cytuj

Po to zostały storzony mechanizm generowanych kodów itd zeby móc to robić zdalnie. Tylko, jak to zwykle w Polsce, ktoś dostał zadanie wdrożenia czegoś, niepomyslał tylko tepo wedle zasady "niedziała/zablokowany -> do serwisu" psuje całą idee tej funkcji (a przy tym opinie o firmie).

a feee. pan nie zna zasad rzadzacych polskim "kapitalizmem". polski support b.db pomyslal. to na zachodzie sa niekumaci. po co bowiem za darmo pomagac klientow ktory kupil najdrozszego palmtopa na rynku skoro mozna go dodatkowo oskubac z kasy. a wogole to kto im cos zrobi? sad, adwokat? :lol:
Dell X50v/Bt-359 --> BB

Blokada n560 / FSC Password / Info o PL, GER, UK
« Odpowiedź #52 dnia: Listopad 08, 2006, 12:26:06 »
Ano po to żeby więcej sprzedawać takich drogich PDA. Polski serwis ewidentnie psuje markę FS i ostro zniechęca klientów nie tylko stawkami, ale również terminami i podejściem. Dobrze wiem że z tych 3-4 dni w serwisie mój sptrzęt przeleżał na półce ok. 2-3 dni. Po co? Osobiscie na miejscu menagera serwisu zatrudniłbym jakiegoś jełopa na pół etatu, który wysyłałby do bentrali papióry i robił tą robotę w 1, góra 2 dni. Do tego zmniejsza się nieco złodziejską stawkę i gwarantuję, że takowy pracownik przyniesie zysk zapewniający fundusze na wypłaty przynajmniej połowy pracowników tego serwisu.
Nie problem w tym, że wyjmuje się ludziom pieniądze z kieszeni. Problem w tym, że wydziera się je im łącznie z kieszenią. Nie chcę nawet pytać ile kosztowałaby wymiana LCD. O Zgrozo! Rozumiem również fakt "zablokowałeś sobie dupku PDA (daje sobie obydwie ręce obciąć, że zrobił to ktoś w sklepie) to teraz płać i płacz. Jednak takie podejście powoduje, że zamiast chwalić markę jako exclisive popukam w czoło każdemu, kto zapyta mnie o zdanie na temat tej marki. A FS nie produkuje tylko PDA, ale również kompy, lapy, LCD, Hi-Fi i wiele innych.[/i]

*

Offline matis

  • ***
  • 267
  • Sprzęt: SPV M650 WM6 Vanilla  + microSD 2GB Kingston
Blokada n560 / FSC Password / Info o PL, GER, UK
« Odpowiedź #53 dnia: Listopad 08, 2006, 18:10:23 »
Aree
Mój kolega ze studiów mówi niexle po niemiecku. Czekam, aż zaliczy jakiś zaległy egzamin i będzie mógł mi pomóc. Pójdę na pewno Twoją drogą, bo jeśli nie spróbuję, to się nie dowiem - a jakaś szansa że mi się powiedzie jednak istnieje.

Jeśli mi się nie uda, nie wiem co zrobie. Loox do życia nie jest mi niezbędny, więc pewnie nie odpuszczę i będę pisał gdzie się da, a CSS-owi nie zapłacę ani 1zł.

Co do dalszego ciągu dyskusji... Ja osobiście jestem w stanie zrozumieć zachowanie firmy CSS. Na swój sposób out-source'ingowy serwis (nota-bene jedyny serwis Looxa w Polsce) jest jednak firmą prywatną, która musi na siebie zarobić. W związku z tym dyktuje astronomiczne ceny - 160zł + VAT za przyjęcie na serwis. Jestem też w stanie zrozumieć firmę FS Germany, która żąda (podobno - tak twierdzi CSS) od CSS-a 60 EUR za kod. CSS ma pewnie sporo przypadków, więc i usługa podania kodu tej firmie przez FS jest płatna. Byłbym nawet w stanie zapłacić firmie FSC Polska te 60 Euro, zapominając chwilowo o tym, że hasło wpisywałem poprawne. Jeśli jednak CSS bierze za to dodatkowe 160 + Vat - tego już nie przełknę.

Nie jestem w stanie jednak pojąć, dlaczego w naszym mega zacofanym kraju tak się traktuje klientów, którzy kupili bądź co bądź jeden z bardziej  klasowych produktów tej marki. Czym klient niemiecki różni się od polskiego, skoro niemiec może zadzwonić i kod dostaje zdalnie? Czemu mega bezczelni konsultanci FS Polska gdy tylko usłyszą słowo "Loox" mają  tylko jedną odpowiedź: "Proszę się skontaktować z serwisem CSS" ?

Jakkolwiek ta srawa się nie zakończy, myslę że warto podjąć jakąś wspólną inicjatywę i w imieniu PDAClub.pl zgłosić całą tą sprawę do UOKiK a list przesłać również do wiadomości FS Polska, nawet jeśli nic to nie da.

Na zakończenie nasuwa mi się tylko jeden wniosek: W naszym kraju wciąż dominujący jest pogląd, że jak kogos stać na urządzenie za 2,5k to jest go też stać na odblokowanie go za 1/5 tej ceny.

Pozdrawiam i licze na dalsze posty, zwłaszcza userów będących w mojej sytuacji...

*

Offline fokstrot

  • ****
  • 949
  • Sprzęt: BB 9780 pin: 26791dc9
Blokada n560 / FSC Password / Info o PL, GER, UK
« Odpowiedź #54 dnia: Listopad 09, 2006, 00:08:19 »
adibar
jadac skrotowo: czemu jestesmy swiadkami takiej a nie innej polityki FS, ich supportu, serwisu etc. bo nie ma KONKURENCJI. rynek palmtopow to nie jest rynek samochodow, telefonow, sprzetu RTV. poza tym nie oszukujmy sie - ile nowych modeli palmofonow/topow wchodzi na rynek zachodni a ile na polski :]
Dell X50v/Bt-359 --> BB

Blokada n560 / FSC Password / Info o PL, GER, UK
« Odpowiedź #55 dnia: Listopad 09, 2006, 10:55:26 »
@matis
A ja pojmuję sprawę trochę inaczej. Rozumien 160PLN za przyjęcie sprzętu, wysłanie dokumentów do Niemiec (ciekawe czy wysyłają fax z biura czy z Poczty, zamawiając rozmowę jak 20lat temu  :D), odblokowanie, itp. Nie rozumiem natomiast jakim prawem koszą 60E skoro wszyscy wiemy, że generowanie kodu dla zwykłego śmiertelnika jest free. Zatem dla serwisu tym bardziej!
Druga rzecz to zwykłe olewanie klienta. Jesteśmy jedyni i możecie nam naskoczyć. Za 60E nie zrobicie kursu j.niemieckiego i nie dogadacie się z serwisem.
Takie zachowanie ma miejsce nie tylko w FSC. http://biskupiec.hox.pl/viewtopic.php?t=203

*

Offline wpmike

  • *****
  • 1169
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Sony Xperia Z
Blokada n560 / FSC Password / Info o PL, GER, UK
« Odpowiedź #56 dnia: Listopad 09, 2006, 13:35:06 »
Sorki za OT. adibar - jaka branża?

zlodziejstwo fsc
« Odpowiedź #57 dnia: Listopad 10, 2006, 23:22:27 »
witam wszystkich to moj pierwszy post na tej grupie, no i niestety niezbyt optymistyczny. mnie rowniez dopadl zlodziej zwany fsc i css no i chcac nie chcac chyba bede musial zabulic za odblokowanie mojego, legalnie kupionego sprzetu. przeszedlem cala opisywana przez przedmowcow droge, tj. najpierw telefon na infolinie siemensa, pozniej telefon do css - tu o zgrozo informacja o 500 pln za odblokowanie. nastepnie telefon do niemiec (jestem tlumaczem przysieglym tego jezyka i poruszam sie dosc swobodnie w tej mowie), oczywiscie spuszczanie na drzewo, odsylanie od jednego do drugiego serwisu (nomen omen rozmowy pewnie wyniosa tyle co odblokowanie), pozniej proba wykorzystania mozliwosci ustawy o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej - nieudana, i ostatni mail do dzialu serwisu naszego ukochanego zlodzieja - ponizej tresc ostatniego maila do siemensa

"dzien dobry

chcialbym zwrocic sie do panstwa o pomoc w sprawie dotyczacej sprzetu komputerowego waszej firmy. w dniu 16 pazdziernika 2006 zakupilem (fvat xxxxxxxxxx palmtopa fsc loox 560 o numerach P/N Sxxxxxx, S/N YEHxxxxxxxxx, M/N 1xxxxxxxx (numery spisane z naklejki pod bateria). Towar ten w firmie Vobis Microcomputer Sp. z o.o. Filia Bydgoszcz ul. Gdańska 69, 85-021 Bydgoszcz. Po zapoznaniu się z instrukcja obsługi obsługiwałem ten komputer osobiście. Zabezpieczyłem go m.in. hasłem, zgodnie z wytycznymi znajdującymi się na stronie 37 instrukcji obsługi. "Hasło zabezpiecza komputer kieszonkowy przed dostępem ze strony nieupoważnionych osób. Dane będą dostępne tylko dla osób, które znają hasło.

? Dotknij rysikiem symbolu Password w menu Start > Settings > Private.

? Wybierz rodzaj hasła, jaki chcesz stosować:

- Hasło składające się z czterech cyfr (hasło proste).

- Hasło składające się ze znaków alfanumerycznych (hasło złożone).

? Wybierz, czy hasło ma zostać zachowane po przywróceniu ustawień fabrycznych urzadzenia. Hasło będzie chroniło komputer od chwili, kiedy zostanie on wyłączony i ponownie włączony. W przypadku zapomnienia hasła można zrestartować komputer kieszonkowy, przywracając jego ustawienia fabryczne (patrz punkt "Resetowanie komputera kieszonkowego (restart sprzętowy)"). Jeśli jednak zastosowano hasło "trwałe", które nie wygasa po restarcie sprzętowym, to w przypadku jego zapomnienia należy skontaktować się z producentem (stanowiskiem pomocy)".

Po tzw. "hard resecie" komputer poprosił mnie o wpisanie ustawionego wcześniej hasła. Po jego wprowadzeniu w dniu 30. października 2006 stwierdziłem jego całkowite zblokowanie się.

Na ekranie pojawia się informacja w j. angielskim "Please contact our user Help Desk and communicate the following key". Od tego momentu nie ma możliwości ponownego wprowadzenia hasła, a co się z tym wiąże normalnego użytkowania zakupionego sprzętu. Próbując rozwiązać problem skontaktowałem się z serwisem panstwa firmy FSC (CSS warszawa) i dowiedziałem się, że jest to nowa forma zabezpieczenia komputera, powodująca po x krotnym błędnym wpisaniu hasła, jego całkowitą blokadę. Odblokowanie tak zabezpieczonego urządzenia możliwe jest tylko w autoryzowanym serwisie technicznym firmy i wiąże się to z dodatkowymi kosztami.

Jest to niezgodne z umową, gdyż w polskojęzycznej instrukcji obsługi dostarczonej wraz z urządzeniem, w formie elektronicznej (co w przypadku jeśli ktoś nie posiada komputera stacjonarnego?!?) nie ma żadnej!!!
informacji o niebezpieczeństwie całkowitego zablokowania się komputera w przypadku błędnego wprowadzenia hasła.

w zwiazku z ta sprawa napisalem pismo do vobis z prosba o usuniecie tego zabezpieczenia, o ktorym nie ma zadnej jasnej informacji w instrukcji obslugi.

niestety ww pismo nie przynioslo skutku, w odpowiedzi pana adama rumasz z dnia 3. listopada 2006 otrzymalem informacje, ze nie odblokuja sprzetu i zgodnie z informacjami zawartymi w instrukcji obslugi mam zglosic sie do producenta. odmowe uzasadniali m.in. nieprawidlowym uzytkowaniem palmtopa, "w dodatku niezgodne z zaleceniami zawartymi w instrukcji obslugi". na moje pytanie, czy moze zacytowac fragment mowiacy o tym, ze po ilus razach zle wprowadzonego hasla sprzet sie blokuje, pan w koncu przyznal sie, ze nawet tej instrukcji nie czytal i ze w ogole to go nie interesuje i moge im wytoczyc sprawe z powodztwa cywilnego albo spadac do producenta - doslownie!.

skad mozna by przypuszczac, ze w sprzet zostanie wbudowane takie zabezpieczenie?! (nie ma zadnej!!! informacji w instrukcji, a ze stwierdzenia, ze w przypadku zapomnienia hasla nalezy zglosic sie do serwisu nie wynika jednoznacznie, ze sprzet zablokuje sie calkowicie - haslo przypomnialem sobie i mimo tego nie mam mozliwosci jego wpisania) skad mozna by przypuszczac, ze za jego usuniecie zada sie (css warszawa) 60 € + 160 pln netto + koszta wysylki?

to nie pierwszy moj palmtop/komputer itd. nigdy jednak nie spotkalem sie z tak bezczelnym naciaganiem na kase. rozumiem, jesli sprawa postawiona jest jasno, czyli opisana w instrukcji, nawet malym drukiem, ale jest. w tym jednak przypadku uzytkujac sprzet panstwa firmy, nigdy nie bede juz pewien, czy to jedyna oplata, jaka trzeba bedzie poniesc, kozystajac z waszego komputera.

obecnie jestem postawiony miedzy tzw. mlotem a kowadlem. albo kasa, albo sprzet do smietnika.

na prawde gratuluje zarowno panstwa firmie fujitsu-siemens-computer, ale i firmie vobis niesamowitego podejscia do klienta.

xxxxxxxxxxxxx

ps. mam nadzieje, ze jestescie panstwo w stanie pomoc rozwiazac ta sytuacje po dzentelmensku, doprowadzajac sprzet do stanu uzywalnosci, bez ponoszenia przeze mnie horrendalnych kosztow jego odblokowania."

jesli ktos dobrnal az tutaj to powiem jedno, konsultowalem sie ze znajomymi prawnikami, znajomym rzecznikiem praw konsumentow i wszyscy potwierdzili moje stwierdzenie, ze jesli ktos kupil to prywatnie (nie biorac fvat), to ma b. duze szanse na odblokowanie sprzetu za free - zrobi to, albo zaplaci za to sprzedawca (warunki sprzedazy konsumenckiej) - dla chetnych sluze wzorem pisma, jakie przygotowalem dla mojego sprzedawcy (niestety w moim przypadku sprawa sie nie udala, bo wzialem palma na firme)
pozdrawiam i lacze sie w zalu
leo
aha, ja zdecydowalem sie zaplacic za odblokowanie w polsce, ale jak tylko palm do mnie przyjedzie, oddaje sprawe do sadu z powodztwa cywilnego, wiem ze kasa niewielka, ale liczy sie fakt.

*

Offline Adamerso

  • :)
  • ******
  • 4139
  • Płeć: Mężczyzna
  • abonent czasowo niedostępny
  • Sprzęt: Oneplus 9 pro + Teclast T50 PRO + Jornada 680 :))
Blokada n560 / FSC Password / Info o PL, GER, UK
« Odpowiedź #58 dnia: Listopad 10, 2006, 23:41:37 »
Cytuj
aha, ja zdecydowalem sie zaplacic za odblokowanie w polsce, ale jak tylko palm do mnie przyjedzie, oddaje sprawe do sadu z powodztwa cywilnego, wiem ze kasa niewielka, ale liczy sie fakt.


wreszcie ktoś coś zrobi poza narzekaniem! :ok:

oby więcej takich ludzi!

jeszcze jakby zaintreresował Pan media (nawet jakieś małe programy o gadżetach na tvn24 czy coś w tym stylu) to chyba by byli zmuszeni zmienić swoją politykę serwisową (cudowna antyreklama) >:)


pozdrawiam i życzę wygranej !

*

Offline wpmike

  • *****
  • 1169
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Sony Xperia Z
Blokada n560 / FSC Password / Info o PL, GER, UK
« Odpowiedź #59 dnia: Listopad 11, 2006, 11:37:18 »
leon28
Czy możnaby liczyć na Pana pomoc w stworzeniu pisma, które jako klub użytkowników FSC chcemy wysłać do UOKiK, Federacji Konsumentów oraz Rzecznika Praw Konsumenta...?
Pozdrawiam!