"Problemy w trakcie ładowania w samochodzie"

  • 33 Odpowiedzi
  • 7212 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline biblo

  • ******
  • 3314
  • Płeć: Mężczyzna
  • Forum powinno być jak Media-Markt...
  • Sprzęt: Lumia 925, 730 Dual Sim, iPad mini Retina LTE
"Problemy w trakcie ładowania w samochodzie"
« dnia: Wrzesień 28, 2006, 16:32:17 »
A czemu zamknięto tytułowy wątek autorstwa artiego_13???

Akurat topic wskazany przez wpmike nic nie wspomina o problemie opisanym przez artiego, co więcej nawet nie wiemy jakiej ładowarki używa kolega...

Wydaje mi się, że Panowie administratorzy powinni przeprowadzić jakieś poważne przeszkolenie dla moderatorów lub ograniczyć niektóre uprawnienia...


A wracając do tematu artiego: mnie ten problem się kiedyś też pojawił (od razu dodam, że używam ładowarki oryginalnej), a było to w jakiś upalny dzień kiedy palmtop był wystawiony na działanie ostrego słońca. Prawdopodonie jest to jakieś zabezpieczenie przed uszkodzeniem baterii.
Pozdrawiam,
biblo

*

Offline wpmike

  • *****
  • 1169
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Sony Xperia Z
"Problemy w trakcie ładowania w samochodzie"
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 28, 2006, 16:35:02 »
Ale po co mnożyć wątki? Można przecież dorzucić kolejny problem do istniejącego, a związanego.

"Problemy w trakcie ładowania w samochodzie"
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 28, 2006, 16:36:21 »
Dziękuję za reakcję
Też uważam, że zamknięcie mojego tematu bylo ponizej poziomu.
Używam oryginalnej ładowarki którą kupiłem razem ze sprzętem, sprzęt uzytkuję od miesiąca, problemy wysytąpiły dopiero wczoraj i nie ustępuja

*

Offline marcinl

  • DWBKH
  • ******
  • 24436
  • Płeć: Mężczyzna
  • pw to nie helpdesk
    • mój syn Mateuszek
  • Sprzęt: SGS2 z powrotem :)
"Problemy w trakcie ładowania w samochodzie"
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 28, 2006, 16:37:11 »
przepraszam
mea culpa

*

Offline biblo

  • ******
  • 3314
  • Płeć: Mężczyzna
  • Forum powinno być jak Media-Markt...
  • Sprzęt: Lumia 925, 730 Dual Sim, iPad mini Retina LTE
"Problemy w trakcie ładowania w samochodzie"
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 28, 2006, 16:37:11 »
Cytat: "wpmike"
Ale po co mnożyć wątki? Można przecież dorzucić kolejny problem do istniejącego, a związanego.


Niby masz rację, ale istniejący wątek staje się miejscami "bijatyką" pomiędzy zwolennikami i przeciwnikami oryginalnych/nie oryginalnych akcesoriów i jak w końcu ktoś przegnie pałę, to zostanie on zamknięty...
Pozdrawiam,
biblo

"Problemy w trakcie ładowania w samochodzie"
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 28, 2006, 16:41:36 »
Koledzy, jeszcze jedna uwaga co do problemów z ładowaniem to po wyświetleniu tego komunikatu sprzęt przestaje być ładowany i po około 30-45 min zaczyna się doładowywać o czym świadczy migająca czerwona dioda

*

Offline wpmike

  • *****
  • 1169
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Sony Xperia Z
"Problemy w trakcie ładowania w samochodzie"
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 28, 2006, 16:47:56 »
Cytat: "biblo"
Cytat: "wpmike"
Ale po co mnożyć wątki? Można przecież dorzucić kolejny problem do istniejącego, a związanego.


Niby masz rację, ale istniejący wątek staje się miejscami "bijatyką" pomiędzy zwolennikami i przeciwnikami oryginalnych/nie oryginalnych akcesoriów i jak w końcu ktoś przegnie pałę, to zostanie on zamknięty...


Zauważyłem ;)

*

Offline biblo

  • ******
  • 3314
  • Płeć: Mężczyzna
  • Forum powinno być jak Media-Markt...
  • Sprzęt: Lumia 925, 730 Dual Sim, iPad mini Retina LTE
"Problemy w trakcie ładowania w samochodzie"
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 28, 2006, 16:55:14 »
Cytat: "arti_13"
Koledzy, jeszcze jedna uwaga co do problemów z ładowaniem to po wyświetleniu tego komunikatu sprzęt przestaje być ładowany i po około 30-45 min zaczyna się doładowywać o czym świadczy migająca czerwona dioda

No to chyba jest tak jak napisałem: układ zabezpieczający wstrzymuje ładowanie zbyt gorącej baterii, a jak ona wystygnie to ładowanie wraca. Chyba nie ma się czym przejmować...
Może nie wystawiaj palmtopa na działanie słońca/ogrzewania lub umieść go na wprost kratki z nawiewem zimnego powietrza. Jeszcze jedno - a czy Ty masz go w jakimś futerale podczas ładowania?
Pozdrawiam,
biblo

"Problemy w trakcie ładowania w samochodzie"
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 28, 2006, 17:25:56 »
Dzięki za podpowiedź, faktycznie LOOX jest w futerale mam go dla ochrony i może masz rację, że tu leży przyczyna. Będę go testować i dam odpowiedź. ;)

*

Offline vikelf

  • ***
  • 392
"Problemy w trakcie ładowania w samochodzie"
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 28, 2006, 18:09:54 »
Też miałem taki przypadek w upalny dzień.
Myśle, że jest to jedna z niedoróbek n560. Wcześniej używałem x50v i nigdy mi się to nie zdarzyło (nieoryginalna ładowarka x50v).
Może pomoże Ci rada której udzielił mi jeden z forumowiczów "może czas zmienić auto na takie z klimatyzacją" -świetne rozwiązanie problemów z PDA :)

Jeśli czesto masz ten problem postaraj się o lepszą wentylacje tyłu looxa. Możesz też spróbować zmniejszyć podświetlanie i szybkość procesora.

*

Offline biblo

  • ******
  • 3314
  • Płeć: Mężczyzna
  • Forum powinno być jak Media-Markt...
  • Sprzęt: Lumia 925, 730 Dual Sim, iPad mini Retina LTE
"Problemy w trakcie ładowania w samochodzie"
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 28, 2006, 18:43:52 »
vikelf:: pamiętaj, że N560 ma wbudowany odbiornik GPS, który zapewne nie ułatwia utrzymania odpowiedniej temperatury w tak małym i "napakowanym" urządzeniu
Pozdrawiam,
biblo

*

Offline vikelf

  • ***
  • 392
"Problemy w trakcie ładowania w samochodzie"
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 28, 2006, 18:48:09 »
Problem jest związany z ładowaniem i występuje tylko podczas ładowania.
Wbudowany odbiornik pobiera tylko 70mA wiec nie ma to większego znaczenia.

*

Offline biblo

  • ******
  • 3314
  • Płeć: Mężczyzna
  • Forum powinno być jak Media-Markt...
  • Sprzęt: Lumia 925, 730 Dual Sim, iPad mini Retina LTE
"Problemy w trakcie ładowania w samochodzie"
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 28, 2006, 18:54:57 »
No, okay... ale jeśli "w okolicy" baterii masz jakąś antenę GPS (zapewne w postaci folii metalowej), a do tego w obudowie wielkości typowego PDA jest jeszcze chip GPS-a i bardziej rozbudowana elektronika obsługująca ekran VGA, to aż się prosi o problem z kiepskim oddawaniem ciepła przez baterię. A przecież podczas ładowania wszelkie akumulatory się właśnie nagrzewają...
Jeśli tego typu problemy nie wystepują w pozostałych LOOX-ach z tej serii (N500/N520), ktore nie mają ekranu VGA, to faktycznie masz rację - jest to niedoróbka N560...
Pozdrawiam,
biblo

"Problemy w trakcie ładowania w samochodzie"
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 28, 2006, 19:11:15 »
Nie załamujcie mnie  :(
Długo zastanawiałem się nad wyborem  i po analizie wszystkich waszych wypowiedzi wybrałem ten model jako najlepszy a tu taki psikus  :))

*

Offline vikelf

  • ***
  • 392
"Problemy w trakcie ładowania w samochodzie"
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 28, 2006, 19:12:14 »
Używałem przez rok axima x50v i nie było takich problemów.
Jeśli jest jakaś folia w środku to niewiele zmienia.
Jak wiadomo x50v to niezły porzeracz energii. Nawigacja wytrzymywała max 1h. n560 jest w stanie działać conajmniej 2 razy dłużej.
Prawie cała (99%?) zużyta energia jest zamieniana na ciepło. Bateria x50v i n560 jest taka sama tzn rozmiary i pojemność (nie są kompatybilne). Wniosek z tego taki, że x50v miał 2x wiecej ciepła do oddania.
Wiec jeśli w aximie nie było takich problemów to znaczy ze n560 ma coś nie tak, albo projektanci coś zawalili i dlatego zawalem to niedoróbką.

*

Offline cytryna

  • *****
  • 2390
  • Płeć: Mężczyzna
  • Herb Pruszkowa
  • Sprzęt: Nokia N70 BLACK, FS N520
"Problemy w trakcie ładowania w samochodzie"
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 28, 2006, 19:13:46 »
a mi się wydaje, że zabezpieczenie  jest w akumulatorze. Problem może wynikać z wadliwej serii akumulatorów.

*

Offline vikelf

  • ***
  • 392
"Problemy w trakcie ładowania w samochodzie"
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 28, 2006, 19:34:12 »
Masz racje. Problem może być w samym akumulatorze.
Proponuje, żeby każdy komu zdarzył się taki problem podał nr swojego accu

S/N 5T8X66F003391
P/M 35H00065-00M
M/N 10600638274

Co ciekawe bateria z x50v jest z zewnątrz identyczna jak ta z n560. Da się na niej uruchomić looxa ale tylko na chwile ponieważ sam się wyłącza z powodu "temperature is to high"

"Problemy w trakcie ładowania w samochodzie"
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 28, 2006, 19:52:32 »
Podaje nr swojego accu

S/N:5T8X166H000870
P/N:35H00065-DOM

*

Offline wpmike

  • *****
  • 1169
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Sony Xperia Z
"Problemy w trakcie ładowania w samochodzie"
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 28, 2006, 20:07:10 »
Cytat: "vikelf"
Co ciekawe bateria z x50v jest z zewnątrz identyczna jak ta z n560. Da się na niej uruchomić looxa ale tylko na chwile ponieważ sam się wyłącza z powodu "temperature is to high"


Zapewne inne wyjścia do czujnika tempreratury...

Co do grzania się anteny GPS... Grzeje się i będzie się grzała - bo po prostu tak jest: każda antena się grzeje. Wifi chyba jeszcze bardziej. Nic się na to nie poradzi. Możliwe, że axim jest inaczej skonstruowany od looxa i ciepło inaczej się rozchodzi. Ja generalnie nie miałem problemu z temperaturą w looxie. Niedługo bedę jeździł dużo, więc się podzielę obserwacjami. Dobrze by było znaleźć jakiś soft do monitorowania temperatury baterii.

*

Offline vikelf

  • ***
  • 392
"Problemy w trakcie ładowania w samochodzie"
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 28, 2006, 20:31:17 »
batti po kliknięciu pokazuje temperature i napięcie akumulatora.

"Problemy w trakcie ładowania w samochodzie"
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 28, 2006, 21:10:32 »
Cytat: "wpmike"
Cytat: "vikelf"
Co ciekawe bateria z x50v jest z zewnątrz identyczna jak ta z n560. Da się na niej uruchomić looxa ale tylko na chwile ponieważ sam się wyłącza z powodu "temperature is to high"


Zapewne inne wyjścia do czujnika tempreratury...

Co do grzania się anteny GPS... Grzeje się i będzie się grzała - bo po prostu tak jest: każda antena się grzeje. ....


Temat ciekawy ale przyczyna grzania wydaje sie ze nie lezy tylko i wylacznie w "antenie GPS" ;) (mam nadzieje ze masz na mysli caly uklad GPS niech zatem  bedzie to skrót).
N560 ma wyrazna przypadlosc do grzania ze wzgledu na zwarta budowe.
Grzeje sie u góry (z tylu) Nie tylko przy GPS ale tez przy WiFi! No i jak sie glebiej "zamysli"
Prawde mowiac latwiej to zaobserwowac poza samochodem pozostawiajac w termicznie neutralnym miejscu.
Bateria jest nieco nizej - W baterii jest czujnik temperatury wspolpracujacy z pda w efekcie czego nastepuje wylaczenie systemu.
Nagrzewanie baterii mozna wyraznie zauwazyc:
- (poza cyklem ladowania) -> np gdy  procek nie wyrabia na zakrecie lub pracuje GPS. SZczegolnie zauwazalne przy TomTomie. Tu zreszta i bateria i cala reszta sa cieple! (hmm moze n560 byl pierwotnie dla eskimosow? :mysli: )
- (podczas ladowania) a tu juz maly uklon w strone ladowarek czy jest to 1A czy 2A a moze wiecej? Malo moze byc niedobre ale za duzo to juz groznie.
- podczas ladowania - w zaleznosci jak akumulator byl rozladowany - mocniej sie grzeje podczas ladowania od "zera"  (i prosze nie zwracac mi uwagi ze 0% nie jest rowne 0% bo kto wie to wie ;) )

Juz gdzies dawalem link do programu batti. Bardzo przydatny programik. Polecam! http://pda.jasnapaka.com/batti/download/Batti-2.1.zip
Jezeli komus nie bedzie pracowala ta wersja programu prosze poszukac starszej!

*

Offline vikelf

  • ***
  • 392
"Problemy w trakcie ładowania w samochodzie"
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 28, 2006, 21:33:40 »
Ciepło nie bierze się  znikąd :) wiec możemy założyć ze ilość wydziwlanego ciepła jest proporcjonalna do pobieranego prądu.
Mnie zastanawia jak to jest z x50v który był w stanie zużyć całą baterie w 1H (WiFi, procesor max, podświetlanie min) a n560 przy max obciążeniu (WiFI BT, GPS, procesor i podświetlanie na max)  napewno pochodzi dłużej niż 1h (700mA - abcpowermeter)
Zresztą co tu się rozpisywać n560 pobiera (wszystko "on" i "max")mniej prądu niż x50v. Mają to samo napięcie i pojemność baterii. Mimo to n560 sie przegrzewa (raczej bateria).
Ja stawiam na:
-coś nie tak z baterią
-może max temp akumulatora przyjeli zbyt niską? :)
-elektronika za szybko (za dużym prądem ładuje baterie (projektanci przedobrzyli)

Jest jeszcze drugi podejrzany objaw związany z baterią - zawieszanie podczas ładowania przez USB albo zasilacza bateryjnego (który sam w sobie też jest niezłą niedoróbką -o tym w innym wątku :) )

*

Offline wpmike

  • *****
  • 1169
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Sony Xperia Z
"Problemy w trakcie ładowania w samochodzie"
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 28, 2006, 21:57:10 »
Cytat: "Zeebe06"
- (podczas ladowania) a tu juz maly uklon w strone ladowarek czy jest to 1A czy 2A a moze wiecej? Malo moze byc niedobre ale za duzo to juz groznie.


Im mniej, tym lepiej (łagodniejsze ładowanie). Podejrzewam, że 2A wynika z poboru prądu przy gps.

Natomiast jeśli chodzi o porównanie z aximem - to są dwie różne konstrukcje. Nie wiem dokładnie co tam axim ma, ale podejrzewam, że nie są to takie same układy/anteny i takie same rozmieszczenie elementów w środku.

*

Offline biblo

  • ******
  • 3314
  • Płeć: Mężczyzna
  • Forum powinno być jak Media-Markt...
  • Sprzęt: Lumia 925, 730 Dual Sim, iPad mini Retina LTE
"Problemy w trakcie ładowania w samochodzie"
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 28, 2006, 22:13:14 »
Panowie, natężenie pobieranego prądu nie wynika z działania jakiejś "pompki", która na siłę wtłacza prąd do odbiornika :)

Pobór prądu wynika z wewnętrznej rezystancji odbiornika - zresztą już to kiedyś w tym dziale zostało dokładnie opisane - i taki LOOX pobiera go tyle ile układ ładowania uzna za stosowne (oczwiście zgodnie z założeniem konstruktora) i jak widać po parametrach oryginalnych ładowarek (ich wydajność prądowa to 2 ampery) chwilami jest on całkiem spory. Problemem jest zapewne odprowadzanie ciepła...
Pozdrawiam,
biblo

*

Offline vikelf

  • ***
  • 392
"Problemy w trakcie ładowania w samochodzie"
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 28, 2006, 22:20:11 »
Cytat: "wpmike"
Cytat: "Zeebe06"
- (podczas ladowania) a tu juz maly uklon w strone ladowarek czy jest to 1A czy 2A a moze wiecej? Malo moze byc niedobre ale za duzo to juz groznie.


Im mniej, tym lepiej (łagodniejsze ładowanie). Podejrzewam, że 2A wynika z poboru prądu przy gps.

Natomiast jeśli chodzi o porównanie z aximem - to są dwie różne konstrukcje. Nie wiem dokładnie co tam axim ma, ale podejrzewam, że nie są to takie same układy/anteny i takie same rozmieszczenie elementów w środku.


Im więcej A tym lepiej! O odpowiednie parametry lądowania dba specjalny układ scalony zaprojektowane do kontroli pracy i ładowania Li-Ion

Jak dla mnie x50v i n560 są bardzo podobne (wymiary, bateria, VGA, WiFi itd). Chodzi mi tylko o to, że skoro x50v nie ma problemu z przegrzewaniem to znaczy, że problem oddawania ciepła przez PDA jest do rozwiązania i przegrzewanie n560 nie powinno występować.

W instrukcji jest napisane "Ładowanie akumulatorów(! to jest ich więcej?) zostanie automatycznie przerwane przy zbyt wysokich temperaturach (ponad 48C) aby zapobiec ich uszkodzeniu"

"...Wysokich temperaturach..." mam nadzieje, że otoczenia, bo co mnie użytkownika interesuje temp wewnątrz ?

Mam nadzieje, że znajdzie się rozwiązanie tego problemu.

*

Offline biblo

  • ******
  • 3314
  • Płeć: Mężczyzna
  • Forum powinno być jak Media-Markt...
  • Sprzęt: Lumia 925, 730 Dual Sim, iPad mini Retina LTE
"Problemy w trakcie ładowania w samochodzie"
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 28, 2006, 22:44:20 »
Cytat: "vikelf"
...W instrukcji jest napisane "Ładowanie akumulatorów(! to jest ich więcej?) zostanie automatycznie przerwane przy zbyt wysokich temperaturach (ponad 48C) aby zapobiec ich uszkodzeniu"

Palmtopy z wymiennymi bateriami mają jeszcze baterie podtrzymujące...
Pozdrawiam,
biblo

*

Offline vikelf

  • ***
  • 392
"Problemy w trakcie ładowania w samochodzie"
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 28, 2006, 22:48:38 »
Cytat: "biblo"
Cytat: "vikelf"
...W instrukcji jest napisane "Ładowanie akumulatorów(! to jest ich więcej?) zostanie automatycznie przerwane przy zbyt wysokich temperaturach (ponad 48C) aby zapobiec ich uszkodzeniu"

Palmtopy z wymiennymi bateriami mają jeszcze baterie podtrzymujące...


Te zaprojektowane pod WM5 też ?   :mysli:
Myślałem, że tylko z WM2003 mają podtrzymywanie RAMu

"Problemy w trakcie ładowania w samochodzie"
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 29, 2006, 01:19:18 »
Cytat: "biblo"
Panowie, natężenie pobieranego prądu nie wynika z działania jakiejś "pompki", która na siłę wtłacza prąd do odbiornika :)

Alleluja! Ktoś to wreszcie napisał. Aż dziw, jak szybko się zapomina wiadomości z fizyki z podstawówki ;).

Moc ładowarki czy zasilacza podana na tabliczce znamionowej nie oznacza, że np. zasilacz komputerowy oznaczony jako 400W będzie cały czas tyle "wtłaczał" w komputer. To jest jego moc maksymalna, czyli tyle, ile JEST W STANIE zapewnić komputerowi. Ale to komputer decyduje o zapotrzebowaniu. Zasilacz ma za zadanie utrzymać w normie napięcia w poszczególnych obwodach. Osobną sprawą jest jeszcze sprawność takiego zasilacza, czyli stosunek mocy na wyjściu do mocy na wejściu (im wyższa sprawność, tym mniejsze straty w zasilaczu, czyli m.in. mniejsze jego grzanie się), ale tę sprawę akurat pomijamy w tym wątku.

To samo dotyczy ładowarki, także samochodowej. Ma za zadanie utrzymywać napięcie ładowania na poziomie przewidzianym przez konstruktorów PDA. Może być oznaczona nawet "500A" — jeśli utrzyma charakterystykę napięciową procesu ładowania taką, jak powinna, wszystko jest w porządku. Logicznym jest, że warto kupić ładowarkę o większym maksymalnym prądzie, gdyż ma się wówczas "większy zapas". Ja do mojego Looksa 718 kupiłem dwuamperową, gdyż jednoamperowa nie wydalała gdy PDA był mocno rozładowany.

"Problemy w trakcie ładowania w samochodzie"
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 29, 2006, 08:10:59 »
Witam,

Jeżeli chodzi o problem z ładowaniem i zwisami N560 także miałem ten problem. U mnie problem pojawiał się zarówno w przypadku kożystania z ładowarki samochodowej (nawet przy włączonej klimie z nawiewem na pocket'a) jak i ładowaniu w domu. Okazało się że problem zniknął po odinstalowaniu Batti. Program super ale w czasie ładowania coś się w nim krzaczy i niestety często zwieszał mi Pocket'a.

Pozdrawiam

*

Offline biblo

  • ******
  • 3314
  • Płeć: Mężczyzna
  • Forum powinno być jak Media-Markt...
  • Sprzęt: Lumia 925, 730 Dual Sim, iPad mini Retina LTE
"Problemy w trakcie ładowania w samochodzie"
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 29, 2006, 10:10:38 »
Kiedyś już była dyskusja na temat ładowania w samochodzie N520 i pozwolę sobie przytoczyć jej fragment:

Cytat: "biblo"
Cytat: "xxx"
...Natomiast to na co biblo raczy sie pieklic -  prad ładowania - to znowu gratuluje  :lol: i mozecie sobie kupic nawet 5 A - jeszcze szybciej bedzie ladowala akumulator - tylko komu to na zdrowie wyjdzie? Sprzedawcom akumulatorów?


Ładowanie akumulatorów nie polega na "pompowaniu" prądem. Prąd pobierany przez odbiornik zależy - jak wczesniej wspomniał kib001 - od jego wewnętrznej rezystancji. To jest tak jak z żarówką: jeśli w samochodzi, gdzie instalacja jest 12-to woltowa podłączysz żarówkę o mocy 12 W, to pobierany prąd będzie miał wartość 1 ampera - i nie ważne, że z akumulatora można pobrać np. 50 lub 100 amperów - w tym momencie będzie pobierany tylko ten 1 amper! A jak zrobisz zwarcie, czyli rezystancja odbiornika będzie równa 0 omów (lub prawie zero), to popłynie prąd maksymalny, który można pobrać z akumulatora. I w takim wypadku, jak nie zadziała jakiś bezpiecznik, to masz murowany pożar, bo przewody zwierające akumulator (o średnicy np. 2 mm)  podziałają jak grzałka - policz sobie: 12V razy np. 100A daje 1200W  :idea:

I po to producent sprzętu podaje max. wydajność prądową np. ładowarki, aby w przypadku całkowitego rozładowania ogniwa, kiedy ma ono najmniejszą oporność wewnętrzną ta ładowarka wydoliła... i pozwoliła ogniwu na pobranie odpowiedniej ilości energii...
Pozdrawiam,
biblo