Unable to initialize rom + Pocket cult mame

  • 34 Odpowiedzi
  • 3958 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline loligo

  • ****
  • 694
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Motorola Milestone
Unable to initialize rom + Pocket cult mame
« dnia: Sierpień 26, 2006, 23:50:01 »
Tak jak w temacie, PCmame widzi gry. wczytuje i wyskakuje taki komunikat jak w temacie - chodzi o gre Metal Slug i Contra. Cos jest nie tak z romami ?? :(.
Cadilacs & Dinosaurs smiga pieknie :), a byly sciagane z tej samej strony.
Co to moze byc za problem ???

*

Offline Kapitan Pazur

  • ******
  • 11296
  • Sprzęt: iPhone 5, Xperia Z3 Compact
Unable to initialize rom + Pocket cult mame
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 27, 2006, 12:34:31 »
Contra to nie wiem z jakiego automatu jest, ale Metal Slug jest z NeoGeo, a gry z NG potrzebują do uruchomienia na PocketCultMame biosu Neo Geo, tak samo jak na emulatorach pecetowych. Do PCMame dołączony jest pliczek dat do Romcentera, jeśli nie masz tego programu to zainstaluj sobie, on pokazuje czego w danym romsecie brakuje. W grach Neo Geo  wskazuje brak pliczków biosu i wgranie tego zazwyczaj wystarcza do uruchomienia gry, w kilku przypadkach pokazało mi niewłaściwą sumę kontrolną, wtedy z gry nici.

Niestety, akurat Metal Slug nie uruchamia mi się na 4150, tylko błąd jest inny: Unable to allocate RAM. Romcenter pokazuje że rom jest ok, mam wolne 34MB ramu. Może Tobie się uda, powodzenia.

*

nothin

Unable to initialize rom + Pocket cult mame
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 27, 2006, 12:46:46 »
mam ten sam problem, szczerze mówiąc poległem na nim.

dodawałem biosy, przerabiałem romsety efekt taki sam, jak u kolegi.

unable to allocate ram
I
unable to initialize rom
,zależy od tytułu,
sprawdzałem sporo tytułów i efekt jest taki sam.

unable to initialize rom można zamienić przeróbką romsetu włąsnie na unable to allocate ram, zastanawiam się, jak by to było na maszynie z 128 mb ramu...

*

Offline Kapitan Pazur

  • ******
  • 11296
  • Sprzęt: iPhone 5, Xperia Z3 Compact
Unable to initialize rom + Pocket cult mame
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 27, 2006, 12:58:12 »
Tytuły jakie mam teraz wgrane na pocketa to Spinmaster i Samurai Shodown 1, oba Neo Geo z wgranym biosem i oba działają. Na 100% Spinmaster nie działał bez biosu. Teraz już nie pamiętam co jeszcze działało a co nie, jak chcecie to mogę potestować ale zaznaczam małe romy bo nie mam w tej chwili czytnika a wgrywanie przez AS to sami wiecie, poza tym jakoś mam wrażenie że to Unable allocate RAM dotyczy właśnie dużych romów.

*

nothin

Unable to initialize rom + Pocket cult mame
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 27, 2006, 13:03:08 »
samurai ci działa? tzn nie masz narastających błędów w grafice w czasie grania i migotania cieni?

*

Offline Kapitan Pazur

  • ******
  • 11296
  • Sprzęt: iPhone 5, Xperia Z3 Compact
Unable to initialize rom + Pocket cult mame
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 27, 2006, 13:18:36 »
są błędy w grafice, chwilami postacie są zupełnie rozsypane (co ciekawe jakos nie mogę tego złapać na screenie) albo np. gdzieś w powietrzu zostaje kawałek miecza... w Spinmasterze tez to jest, może w mniejszym stopniu niż w SS, ale w tej grze mi takie "artefakty" niespecjalnie przeszkadzają choć czasem po skoku np. kopia całego gostka którym chodzimy gdzieś w górze zostaje... gra jest dynamiczna i za chwilę i tak tego nie widac bo sceneria się zmienia

ale nie czepiajmy sie teraz błędów w grafice, wydawało mi sie że chodzi o to że wy w ogóle nie możecie gier odpalić więc w tym znaczeniu mówię że działają

*

Offline loligo

  • ****
  • 694
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Motorola Milestone
Unable to initialize rom + Pocket cult mame
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 27, 2006, 13:21:20 »
Nie wiedzialem,ze tyle z tym zabawy  ;)
Mam romcenter, jakos doszedlem jak dodac romy, no i chcem cos z nimi zrobic i pokazuje mi,ze sa niekompletne ??
Nie qmam co dalej, moglibyscie podpowiedziec  :)

*

Offline Kapitan Pazur

  • ******
  • 11296
  • Sprzęt: iPhone 5, Xperia Z3 Compact
Unable to initialize rom + Pocket cult mame
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 27, 2006, 13:25:59 »
no więc tak, jeśli rom jest czerwony, to kiepsko, bo albo brakuje czegoś albo jest zła suma kontrolna, jesli brakuje to zobacz czego, wszystko jest ładnie napisane... jeśli rom jest żółty, to znaczy że romcenter go umie naprawić, w przypadku braku biosu jeśli znajdzie go w innym pliku umie jakos to zafiksować, wystarczy że klikniesz na ikonke z kluczem franciskim. A jesli rom jest zielony no to tylko go kopiować na pocketa...

*

Offline loligo

  • ****
  • 694
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Motorola Milestone
Unable to initialize rom + Pocket cult mame
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 27, 2006, 13:28:42 »
No wlasnie, w metal slugu i metal slugu 2 sa czerwone.
No i nie moge nacisnac "klucza francuskiego" bo jest nieaktywny.

*

nothin

Unable to initialize rom + Pocket cult mame
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 27, 2006, 13:28:45 »
ale zielone NIE dzialają,lol....

*

Offline loligo

  • ****
  • 694
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Motorola Milestone
Unable to initialize rom + Pocket cult mame
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 27, 2006, 13:30:24 »
Zielone dzialaja :)

*

Offline Kapitan Pazur

  • ******
  • 11296
  • Sprzęt: iPhone 5, Xperia Z3 Compact
Unable to initialize rom + Pocket cult mame
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 27, 2006, 14:02:31 »
Wy sobie radzicie z Romcenterem, ale może komuś pomoże taka historyjka obrazkowa jak to obsługiwać:

Przykład: biore pierwszy z brzegu rom np. Sengoku
Wgrywam na pocketa, odpalam PCMame, oczywiście nie działa...
Cytuj
--- PCMAME log start,
v0.4a
Loading "Sengoku"...

n058001a.038
n058001a.03c
n058001a.378
ng-sfix.rom
Unable to open ROM
Error reading ROMs
Unable to initialize machine emulation
LOAD FAILED !!!

odpalam Romcentera, mam w katalogu tylko ten jeden rom:

rom jest czerwony... brakuje czegoś? te 3 pliczki na końcu to właśnie bios NeoGeo. Wrzucam więc bios (w pliku zip) do tego samego katalogu. Co na to Romcenter?

jest dobrze, rom zrobił się żółty. Klikam na klucz francuski w menu, chwila czekania i...

Rom zrobił się zielony :) Więc teraz szybciutko na pocketa z nim, odpalamy PCMame...
Cytuj
--- PCMAME log start,
v0.4a
Loading "Sengoku"...

n058001a.038
n058001a.03c
n058001a.378
ng-sfix.rom
n058001a.538
n058001a.53c
n058001b.538
n058001b.53c
n058001a.638
n058001a.63c
n058001b.638
n058001b.63c
neo-geo.rom
n058001a.4f8
ng-sm1.rom
n058001a.1f8
n058001a.1fc
n058001b.1f8
n058001b.1fc
Initializing CPU...
Loading Input Ports Settings...
Initializing Memory Handlers...
Driver Init...
Running Machine...
Video Hardware...
Audio Hardware...

gra ruszyła, pozostaje sprawdzić czy standardowe mapowanie buttonów jest OK, jesli nie to poustawiać co trzeba i gotowe

*

nothin

Unable to initialize rom + Pocket cult mame
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 27, 2006, 14:08:40 »
no nie rozumiemy się, zielone NIE działają u mnie, bo ZAWSZE mam te dwa powyższe komunikaty błędu, jak nie jeden, to drugi:(,
samurai to wyjątek, bo rusza, ale 2 , 3 i cokolwiek innego NIE, bubble bobble nawet nie chcą.

mówimy o pcoketcultmame?0,5?

*

Offline Kapitan Pazur

  • ******
  • 11296
  • Sprzęt: iPhone 5, Xperia Z3 Compact
Unable to initialize rom + Pocket cult mame
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 27, 2006, 14:18:00 »
hmm, nie, ja nie używam tej wersji WIP tylko ostatnią jaka wyszła oficjalnie tj. 0.4

Puzzle Bobble nie działaja mi z jeszcze innego powodu: komunikat w PCMame jest Length mismatch on ROm oraz Wrong checksum of ROM... to samo mówi Romcenter, pokazuje mi że jeden z plików ma 4MB zamiast 2MB i złą sumę kontrolną

to tylko potwierdza że jeśli rom jest zły Romcenter to powie... a jeśli gra jest zielona i nie działa, a komunikat mówi o braku pamięci stawiam na to że rezczywiście pocket ma za mało ramu niz owa gra potrzebuje, sam mówiłeś że tak samo jest w przypadku GBA, no trudno żeby Romcenter wiedział ile ramu wolnego mamy w pockecie...

*

nothin

Unable to initialize rom + Pocket cult mame
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 27, 2006, 14:19:15 »
Cytat: "loligo"
Nie wiedzialem,ze tyle z tym zabawy  ;)
Mam romcenter, jakos doszedlem jak dodac romy, no i chcem cos z nimi zrobic i pokazuje mi,ze sa niekompletne ??
Nie qmam co dalej, moglibyscie podpowiedziec  :)



to, o co pyta loligo , to nie brakujące biosy, on(i ja się dołączam) mówi o brakujących częsciach ROMÓW, czerwony kolor przy plikach, których brakuje w paczce, poza biosem, który można dograć, bo go mamy:).

a co do pamięci to się nie zgodzę:

mając 54 mb free nie mogłem z braku ramu odpalić gry mającej 16 mega.

co ty na to?

*

Offline Kapitan Pazur

  • ******
  • 11296
  • Sprzęt: iPhone 5, Xperia Z3 Compact
Unable to initialize rom + Pocket cult mame
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 27, 2006, 14:28:04 »
co do pamięci mówię jaka jest moja teoria, nie wiem jakie gry odpalałeś, nie działał mi MetalSlug który po rozpakowaniu ma ponad 26MB, ja mam wolnego 34MB mogło zabraknąć? mogło

co do brakujacych plików w romach: przyjrzyj się moim screenom, Romcenter WYRAŹNIE pisze jakiego pliku brakuje, może podaj jakis konkretny przykład, jaki rom i czego brakuje, sprawdzę może mam taki rom z innego źródła. loligo też nie powiedział czego brakowało w tym Metalslugu

*

nothin

Unable to initialize rom + Pocket cult mame
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 27, 2006, 14:30:51 »
ja tylko pytam, skąd brać te brakujące:)...

*

Offline loligo

  • ****
  • 694
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Motorola Milestone
Unable to initialize rom + Pocket cult mame
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 27, 2006, 14:46:34 »
No wlasnie chodzi mi o te brakujace pliki :)
np. w metal slugu

*

nothin

Unable to initialize rom + Pocket cult mame
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 27, 2006, 14:50:44 »
ok , ja już się wyleczyłem z emulacji mame. po prostu przy repacku gry pojąłem, że zip to 25 mb, ale rozpakowany to 83 mb.... z racji podejrzeń, że ta emulka musi mieć calosć w pamięci, zanim ruszy, dam sobie spokój.

konkludując, zielone rzeczywiście działają(przy zalożeniu, że tą pamięć mamy).
wracam do zabawy psxem.

*

Offline loligo

  • ****
  • 694
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Motorola Milestone
Unable to initialize rom + Pocket cult mame
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 27, 2006, 14:55:27 »
Ja juz nic nie kumam :wkurzony:
Teraz mam tak


Tez sie chyba poddam, pozostaje mi Cadilacs $ Dinosaurs :D

*

nothin

Unable to initialize rom + Pocket cult mame
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 27, 2006, 14:57:23 »
ten mslug2 działa czy nie?

*

Offline loligo

  • ****
  • 694
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Motorola Milestone
Unable to initialize rom + Pocket cult mame
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 27, 2006, 15:00:34 »
Nie dziala, raz jest czerwony, raz zielony. Nie wiem dlaczego :(

*

Offline Kapitan Pazur

  • ******
  • 11296
  • Sprzęt: iPhone 5, Xperia Z3 Compact
Unable to initialize rom + Pocket cult mame
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 27, 2006, 15:00:53 »
ejjj nothin oprócz tych co nie działają jest pełno małych milutkich działających romów
poza tym bardzo nieładnie sie poddawać w takim momencie kiedy ja tu trace moje drogocenne limity na neostradzie na szukanie po necie działających romów DLA WAS bo dla siebie to mam na dysku dawno :/

*

Offline loligo

  • ****
  • 694
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Motorola Milestone
Unable to initialize rom + Pocket cult mame
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 27, 2006, 15:06:44 »
No to ja sie nie poddaje :)
Jakbys cos znalazl to bylbym wdzieczny
Bo znalazlem pare stron z romami ale nie potrafie odroznic, ktore dzialaj a ktroe nie .

OT. Znam ten bol z Neo ;)

*

Offline Kapitan Pazur

  • ******
  • 11296
  • Sprzęt: iPhone 5, Xperia Z3 Compact
Unable to initialize rom + Pocket cult mame
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 27, 2006, 15:08:52 »
loligo używasz w Romcenterze złego pliku DAT!!! na twoich screenach widze że to jest mame w.108 zamiast pcmame
musisz uzywac pliczku który jest dołączony do pcmame znajdziesz go koło pliku exe, nazywa sie pcmame.dat

i sprawdzcie obaj z nothinem PW

*

Offline loligo

  • ****
  • 694
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Motorola Milestone
Unable to initialize rom + Pocket cult mame
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 27, 2006, 15:16:45 »
Ok,juz zmienilem, dzieki :) bo bym sie meczyl .
Ale mam cos chyba nie tak z biosem od neogeo. moglbys mi podeslac swoj. Bo brakuje mi caly czas pliku "ng-sm1.rom"

*

Offline Kapitan Pazur

  • ******
  • 11296
  • Sprzęt: iPhone 5, Xperia Z3 Compact
Unable to initialize rom + Pocket cult mame
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 27, 2006, 15:38:25 »
bios poszedł na maila

i mam już działające Puzzle Bobble w których grafika jest idealna, co potwierdzałoby moje wcześniejsze domysły że im szybsza gra tym mocniej grafika się psuje

*

Offline loligo

  • ****
  • 694
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Motorola Milestone
Unable to initialize rom + Pocket cult mame
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 27, 2006, 15:42:27 »
killcabbie Dzieki za bios :)

Naprawilem MS2, zrobil sie zielony :). Tylko ze sie nie chce uruchomic, wyskakuje Unable to allocate ram :(, czyli za malo pamieci.
A tak sie zastanawiam, zeby jakos tak spakowac ale nie kompresowac, zeby PCMame widzialo gre (bo rozpakowalem i nie widzi) zeby nie musial sie tyle do pamieci odnosic

*

nothin

Unable to initialize rom + Pocket cult mame
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 27, 2006, 15:49:20 »
nie da rady, gra ładuje się ZAWSZE cała, taki urok mame.;/

*

Offline Kapitan Pazur

  • ******
  • 11296
  • Sprzęt: iPhone 5, Xperia Z3 Compact
Unable to initialize rom + Pocket cult mame
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 27, 2006, 15:51:54 »
moim zdaniem nie da się tego obejść, PCMame jest tak napisane że otwiera pliki z zipa (zresztą nie pamiętam amulatora arcade który by wymagał rozpakowywania zipów) no i emulatory automatów nie są przystosowane do wczytywania plików jakoś kolejno, raczej wszystko musi być naraz w pamięci bo w oryginale zawartość tych pliczków była w kościach wlutowanych na płycie i wszystko było dostępne jednocześnie

pozostaje nam wygospodarować więcej RAMu lub odpalać mniejsze gry. Ile masz wolnego ramu? Ja mam w tej chwili 34MB i gry które mają zipy mniejsze niż 10MB chodzą