Problem z emulacją GBA

  • 9 Odpowiedzi
  • 1073 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problem z emulacją GBA
« dnia: Maj 20, 2006, 13:23:59 »
Mam problem z emulacją GBA na Asusie A632. PocketGBA się włącza pokazuje się główne menu i zaraz system pokazuje błąd w gwes.exe (mam najnowszą wersję i pliki odpowiednie wgrane do Windows) natomiast PocketAdvance (wersja z Downloadu PDAclub) pokazuje podobny błąd po wyłączeniu  (działa poprawnie) i żeby ponownie włączyć potrzebny jest Soft Reset. Z góry dzięki za pomoc.

EDIT: Wolnego ramu po sofcie 40 MB. Znalazłem w necie nowego PocketAdvance (v.0.56) i działa. Wolałbym jednak PocketGBA.

*

Offline xoen

  • *****
  • 1236
Problem z emulacją GBA
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 20, 2006, 14:49:09 »
hmm FMODce jest tu słowem kluczowym, prawdopodobnie go nie dograłeś :)

http://www.sunbug.net/files/dist/fmodce.zip


btw zapodaję nowego linka do emulki:
http://www.sunbug.net/products/emul/PocketGBA.html


no i zawsze pozostaje(chyba) morphgear...

Problem z emulacją GBA
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 20, 2006, 21:31:14 »
FMODce oczywiście wgrany (to miałem na myśli w pierwszym poście pisząc o odpowiednich plikach do windowsa), a MorphGear działa ale niezbyt satysfakcjonująco (20-40/60 w najnowszym Tonym Hawka) jak  na (wydaje mi się bo się nie znam) mocny procek w moim asusie.

*

Offline xoen

  • *****
  • 1236
Problem z emulacją GBA
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 20, 2006, 21:45:21 »
fakt faktem, morph nie jest najszybszy....
niektóre tytuły, podobnie jak na pececie są różnorako zoptymalizowane, tony hawk faktycznie jako gra odpada z pocketgba, mozesz spróbowac zwiększyć  framekips, ale sądzę, że wiele to nie da, sprzęt faktycznie powinien dać sobie radę, baw się opcjami...

Problem z emulacją GBA
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 20, 2006, 22:16:15 »
A warto go przetaktować na 624 MhZ

*

Offline xoen

  • *****
  • 1236
Problem z emulacją GBA
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 20, 2006, 23:40:09 »
niekoniecznie: kieruj się zasadą, żeby nie uzywać dzielinika 0.5 dla pamięci.

przy wysokich takowaniach proca siada zwykle pamięć, bo nagle jest liczona jako 0.5, jesli dobierzesz dobrze ustawienia... może się udać i mieć sens... zwykle max mocy dla emulek jest gdzieś 1-2 stopnie poniżej max proca... dziwne, ale wynika to z metody zarzadzania bebeszkami pocketa... szyna 118 lub 133 dla pamięci, lub nawet 166 jeśli da radę da największego kopa, większego niż sama szybkośc proca.

hm, lekki chaos, może kiedyś opiszę to szerzej.... natenczas polecam xscalectrl, on w odróżnieniu od PHM daje zwykle stabilne maximum. phm mozna uzyc ale trzeab liczyc sie z zwieszkami i masą testów, masą, bo lna liście PHM 2005 łacznie jest pareset ustawień, dodam tylko, że bywa i tak, ze identyczne wartości NIE SĄ identyczne w testach. bo dane z tabeli pomijają fakt 0.5 1.0+0.5 itp; nie widać tego, można ustawiać ręcznie na szczęście....

z perypetii overclockingu:

za chiny nie mogłem ustawić z 300 na 472 lhz.. szukałem, szukałem, hard reset hard reset i nagle dodałem 536 chyba mhz, szyna 236 i pamięć 166 bodajże. i.... poszło. Po testach w gxmarku wyszło, że wydajność była na poziomie... systemu bez podkręcenia. RAM siadł do 83 mhz chyba, stąd niska wydajność...

warto znaleźć to maksimum, u mnie to 400 mhz, fsb(niby)200 i 100 mhz dla pamięci, ciekawostka: xscalectrl 400 mhz to fsb 100.

i rada: róbcie backupy. bo utrata całości boli.

Problem z emulacją GBA
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 21, 2006, 00:06:19 »
Niewiele się traci na dwudniowym palmtopie :D

EDIT: A mógłbyś jakąś optymalną konfigurację MorphGear'a podać?

*

Offline xoen

  • *****
  • 1236
Problem z emulacją GBA
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 21, 2006, 17:09:31 »
o nie nie, to juz trzeba dobrać do pocketa, u mnie gram bez dźwięku, tyle mogę powiedzieć, tzn jeśli używam morpgeara.. a raczej go unikam szczerze mówiąc... ale jedna rzecz jest istotna frameskips na 1 i więcej, raczej nie polecam 0.

Problem z emulacją GBA
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 24, 2006, 13:26:42 »
Wykręciłem procesor Xcpuscalarem na 624 mHz (tam w pierwszej zakładce bo drugiej nie pojmuje) i teraz działa kapitalnie na frameskipie 1 praktycznie wszystkie gry płynnie i szybko chodzą.

*

Offline xoen

  • *****
  • 1236
Problem z emulacją GBA
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 24, 2006, 14:48:55 »
no przy takiej maszynie.... fajnie..